31 januari: Chess
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Vandaag naar Chess. Ik ging erheen met gemengde gevoelens. Heb één heel erg enthousiast verslag gelezen, maar verder vooral heel erg veel kritiek. Wist dus niet zo goed wat te verwachten. Ik had ook geen idee waar het over ging.
Ik vond het decor erg inspiratieloos. Alsof ze op het laatste moment dachten: ‘Oja! Dat hebben we ook nog nodig.’ Ik vond het effect van de filmbeelden wel weer erg leuk, dat maakte het wel weer interessant. Maar de rest was gewoon heel saai.
Ik kende het verhaal absoluut niet. Moest dus even goed opletten waar het nou over ging. Omdat het grotendeels gezongen is, is het soms wat lastig te volgen.
Joke de Kruiff: was erg benieuwd naar haar. Toen ik nog veel jonger was zag ik haar in ‘The Phantom’ en ‘Carlie’. Maar dat weet ik grotendeels niet meer. Daarom vond ik het erg leuk haar weer eens onstage te zien. Ze heeft een prachtige stem en zingt ook met veel gevoel. Er valt eigenlijk niets op haar aan te merken. Hoe ze ‘In feite sta je alleen’ zingt, echt kippenvel, net als bij ‘Ik weet wat hij wil’. Ook haar finale was echt prachtig.
Henk Poort: ook hem had ik gezien in ‘The Phantom’ toen ik nog erg klein was. Ik vind dat hij een heel mooie stem heeft. Ook hij zingt met veel gevoel en passie. Hoe hij ‘Vaderland’ zong was gewoon echt heel erg mooi.
Jasper Kerkhof: jeetje .. zijn stem staat me echt niet aan. Hij mist vaak een noot en zingt alsof hij echt op de top van zijn kunnen zingt. Alsof als hij nog verder gaat hij vals gaat zingen zeg maar. Hij speelde een stuk wel heel passievol, maar toen hij later ruzie stond te maken met Anatoli overdreef hij het weer veel te veel. Nee, ik vond hem niet goed. Hij kreeg een luid applaus en veel gefluit maar ik vond dat onterecht.
Mieke Dijkstra: ze zong echt met veel gevoel. Dat viel me het meeste op. Je hoort in haar stem hoe ze lijd en dat vind ik heel mooi gedaan.
Ben Cramer: die moet echt beter leren articuleren. Hij zong veel te veel binnesmonds waardoor hij niet goed verstaanbaar was. Hij acteerde op een manier van ‘kijk mij eens goed mijn tekst opzeggen’. Heel irritant.
Perry Dosset: was nogal nutteloos, vond hem veel leuker als ‘Daddy’.
Al met al niet echt een bijzondere show. Kon vaak mijn aandacht niet vasthouden. Ik merkte dat ik wegdroomde. Een voorstelling met mooie muziek, maar verder niet echt bijzonder. Leuk dat ik hem gezien heb, maar zou niet nog een keer gaan. Mijn complimenten aan Joke, Henk en Mieke en ook aan het grootste gedeelte van het ensemble, ze zongen erg mooi.

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 1 ] 01 February 2007 03:18 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Leuk verslag! Ik ben het wel met je eens. Het hangt af van de individuele kwaliteiten en niet bv het decor of de kostuums. Ik vond Jasper wel redelijk acteren, zang kan me niet zo goed meer herinneren…

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 2 ] 01 February 2007 03:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Chess in zijn geheel viel me tegen. Ik vond de camera-stills op de achtergrond een prachtige vondst, was erg enthousiast over Jasper, maar de totaalzang viel me echt tegen. (Ik heb Henk niet gezien, maar Jeroen.) Daar staat tegenover dat ik het uitgemolken “I know him so well” wel weer ok vond klinken.

  [ # 3 ] 01 February 2007 04:55 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  44
Geregistreerd  2006-08-28

Ben het min of meer wel met je eens, Sophie. Naar mijn mening was hetmooie muziek, geweldige cast (heb alleen Jasper niet gezien, had de understudy), maar een meh decor en dat verhaal, dat is weer bijna raak (oftewel…).
Overigens wil ik hier nog aan toevoegen dat ik zowel de vertaling als het ensemble om te smullen vond. Echt verrassend goed!

   Handtekening   

Wicked is stom, Phantom is gaaf, en Joop van den Ende heeft een geweldige musical- en castingkeuze.

‹‹ cats      Forbidden Musicals 2007 ››