Junglekoorts
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 1 ] 06 February 2007 11:16 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Het Oelbert speelt… Junglekoorts.

Dit gymnasium uit het Brabantse Oosterhout heeft een lange traditie van schooltoneel. Na God, Mistero Buffo, Orpheus en Tijl Uilenspiegel brengt regisseur Jan Schippers dit jaar Junglekoorts.

Het verhaal is bekend: Mowgli wordt in de wolvenhorde opgenomen en hij komt erachter dat hij een mens is. We spelen echter niet het disney-verhaal, maar een vrije bewerking. De wolven zijn een gang, net als de rappende en chillende apen, de dochter van de maharadja’s, Messoea, brengt gevoelens in Mowgli naar boven. Samen met een aantal liedjes, de overtuigende tijger Shere Khan, wordt dit een prachtvoorstelling.

We spelen dit jaar niet in Theater de Bussel, maar in de Paterserfkerk. Deze oud-kerk staat naast zwembad De Blikken, vlakbij het Oelbert. Met behulp van stijgerpalen en grote doeken is er een ‘concrete jungle’ ontstaan. Een wereld die niet fictief is. Deze wereld vind je ook als je de deur uitgaat.

Ben je nieuwsgierig geworden of willen jullie mij gewoon als moeder-wolf Raksha zien, kun je komen kijken! We spelen donderdag 8 t/m zaterdag 10 februari om 19.30 en zondag 11 februari om 14.30.
De kaartjes zijn slechts 5 euro en je kunt ze bestellen door 0162-447474 te bellen of te mailen naar .(JavaScript must be enabled to view this email address)

Als jullie nog vragen hebben, beantwoord ik ze graag en anders zou ik het super leuk vinden als jullie komen kijken!

Groetjes, Bregje

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

     Musical Bye Bye Birdie ››