De Wereldband:  Sensationeel muziektheater op eigen risico
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik ga 18 april naar de Wereldband in Theater de Koningshof in Maassluis, ik ben erg benieuwd! 😊

  [ # 1 ] 13 February 2007 03:20 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[persbericht]

De Wereldband is terug in het theater! Na een overdonderende zegetour langs de Nederlandse theaters met hun eerste show ‘Lekker Warm’ gaat De Wereldband vanaf 16 februari op tournee met hun nieuwste programma KEET. Op zaterdag 31 maart gaat de voorstelling in première in De Kleine Komedie in Amsterdam. KEET is tot en met mei te zien in de Nederlandse theaters.


Het debuutprogramma ‘Lekker Warm’ werd in recensies bejubeld met kreten als “De Marx Brothers van de wereldmuziek”, “theaterkraker van formaat”, “perfecte balans van lol en ernst”, “verveelt geen moment” en “veelzijdiger dan Mini en Maxi”. Vanaf 16 februari zal De Wereldband haar twee theatershow lanceren: KEET. Ook nu weer belooft het een bruisend muziekspektakel te worden.

Nadat de groep voor ‘Lekker Warm’ niemand minder dan Karel de Rooij (‘Mini’ van Mini & Maxi) wist te strikken voor de regie is voor KEET gewerkt met Martin van Waardenberg (Waardenberg & De Jong, Loenatik).

Onder begeleiding van Van Waardenberg is KEET een ijzersterke voorstelling geworden die garant staat voor een stevig staaltje muziek, bizarre capriolen en muzikale vondsten uit rare hoeken. En dat alles op maar liefst meer dan 40 verschillende instrumenten, bespeeld door zes muzikanten… De Wereldband klimt in de steigers met kruiwagens vol gitaren, saxofoons, fluiten, mandolines, violen, tabla’s, panfluiten,  drums, trompet, trombone, klarinet, tuba, mondharp, contrabas, basgitaar, altviool, bratch, baglama,  bouzouki, klavecimbel, fagot, huluse, percussie, kalimba, hoorn, vibrafoon, accordeon, bandoneón, harmonium, cajon, banjo, sitar, darbuka, duduk, mellofoon, theremin, spinet en ukelele om muziek te spelen die je al heel vaak of juist nog nooit hebt gehoord. KEET is een virtuoos muziekspektakel van de bovenste plank tot de onderste steen. Betreden op eigen risico…

Over De Wereldband

De Wereldband speelt sinds 1998 met veel succes op festivals in binnen- en buitenland en maakte in 2005 de sprong naar het theater met ‘Lekker Warm’ onder de inspirerende begeleiding van Karel de Rooij (Mini & Maxi). De Wereldband was een van de grootste verrassingen van dat seizoen en net als de Ashtons Brothers en Wende Snijders bewezen zij een grote belofte voor de toekomst te zijn. Voor KEET werkt De Wereldband samen met Martin van Waardenberg (Waardenberg & De Jong, Loenatik).

De Wereldband is: Willem van Baarsen, Rogier Bosman, Sanne van Delft, Ro Krauss, Stanislav Mitrovic en Tim Satink.

Composities en arrangementen: De Wereldband


Productie:
Stichting de Wereldband, http://www.dewereldband.nl

  [ # 2 ] 13 February 2007 03:41 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

hey hey,

Ik kan alleen maar zeggen: Ga erheen!

Voorheen was ik helemaal onbekend met de Wereldband. Totdat ze op ons personeelsfeest bij de pleegzorg optraden. Ze waren zo ongelofelijk goed. Goede muziek, leuke humor, etc.

Heel toevallig ben ik ook met mijn schoonmoeder meegeweest naar haar personeelsfeest van het ROC en daar traden ze ook op. Jammer genoeg hadden ze hier te weinig ruimte en was het wat benauwd, maar de sfeer kregen ze er goed in.

Vaak zijn het geen dure voorstellingen dus waarom niet een keer proberen als je ze niet kent?

Greetz Peter!

‹‹ Motel Westcoast      Dubbel Op ››