Dubbel Op
change_status
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2006-03-25

  [ # 1 ] 21 February 2007 01:37 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2006-03-25

:lol:  Afgelopen zaterdag ben ik weer naar Dubbel op gegaan en heb weer een fantastische avond gehad. Jon is een meester in het wisselen van Harry naar Hektor. Het is fenomenaal hoe snel hij weet te wisselen tussen de twee rollen die alle twee zo ontzettend anders zijn. Echt meesterlijk is het moment dat hij als Harry zo lang zonder tekst voor het publiek durft te blijven staan dat de zaal uit zijn dak gaat.
Ik heb deze keer ook goed gelet op de constructie van het toneelstuk en ik ben van mening dat het zo briljant in elkaar zit. Alle lijnen worden in het begin uitgezet, en komen onverwacht weer samen. Soms denk je dat er niet nog meer informatie bijkan en toch wil je als publiek meer. Soms wordt ook een verwachting ingelost die dan extra komisch werkt. Het publiek om me heen leefde zo verschrikkelijk mee. De mensen hebben erg te doen met de sukkelige Harry die het zo goed wil doen. En ook Dennie krijgt de sympathie van de zaal.
Het gesjouw met het lijk is een visueel staaltje van klasse humor. Maar ook de teksten zijn vernieuwend en prikkelend: ‘wat is wat wat’ en de spraakverwarring met de agent. En natuurlijk als ze plotseling gaan zingen. Het is zó vreemd dat je op de puntjes van je stoel blijft zitten en ervan geniet. Je hoopt op nog meer van dat soort vreemde stijlbreuken. Die zouden er wat mij betreft nog veel meer in mogen zitten.
Ik heb de DVD collectie van John Lanting gekocht. En als je dat vergelijkt met dit dan zie je dat Jon verder durft te gaan en veel meer van deze tijd is. Het is niet alleen maar bekkentrekken het is meeleven.
Rolf is erg goed in de overdrijving van zijn tiepetje. Alleen Han Oldigs als agent valt buiten de toon. Hij is bijna niet te verstaan en er wordt ook niet echt om hem gelachen. Ik denk dat die rol meer zou kunnen zijn.
Natuurlijk gaat het over tieten en konten. Het thema is tenslotte een plastische kliniek. Maar het wordt zo uitvergroot dat het absurdistisch wordt. Dat is misschien niet iedereen zijn koekje maar ik wordt gek van het plezier.
Toon

  [ # 2 ] 21 February 2007 06:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

En ik vind het leuk om je verslag te lezen :D

Inhoudelijk ben ik het totaal niet met je eens, maar je brengt het wel op een overtuigende manier dat het duidelijk is dat jij ervan geniet.
En daar gaat het toch ook om 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?