London, het is verslavend 19/02 t/m 23/02
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

Wat een leuk verslag om te lezen!! :D

Ben benieuwd naar de rest 😉

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 1 ] 12 March 2007 11:07 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

Nu het allemaal al weer een tijdje achterons licht en alle zaken hier weer op normale tour lopen, want de een na de ander ging in de familie op vakantie lijkt het mij tijd om een verslagje te schrijven van mijn/ons tripje London.

Het is een best wel lang verslag dus suc6 bij het lezen, door de lengte zal ik het verslag in delen plaatsen (want het typpen is nog al veel en duurt dan ook even :D

Mijn eerste keer london is nu al weer een ruime 5 jaar geleden. toendertijd heb ik mijn eerste musical gezien, FAME ik heb dat toen als een hele leuke avond ervaren maar verder deed het mij niet veel. Ik heb toen ook de cd niet gekocht en geen boekje meegenomen waar ik nu avhteraf spijt van heb. Gelukkig was de CD nog te koop en deze heb ik dan ook aangeschaft. Gezien het alweer 5 jaar geleden is leek het ons tijd om weer is de kant van london op te trekken, toendertijd ben ik met school gegaan dan ervaar je alles toch echt heel anders.

Dus zijn we in oktober gaan plannen halverwege November hebben we geboekt. We hadden er zin in 19 Februari zou het zover zijn. Met de bevestiging in de hand van het hotel (Hotel Wedgewood) vervoerskaarten die opvoorhand geregeld waren en de londonpass om toch ook wat van de touristische attracties mee te krijgen want van de vorige keer kan ik mij niets meer herrineren. en natuurlijk kaarten voor musicals die we van te voren hadden geboekt (dit omdat we nog niet echt vertroud waren met het LM systeem. we hadden kaarten voor phantom, chicago en Wicked.

een aantal weken na het boeken kwam jouke met het voorstel we hebben nog 1 avond niets te doen zullen we daar ook een musical plannen? en ja waarom niet? je gaat tenslotte naar london dus werden dat kaarten voor billy elliot.

:!: DAG 1 - The Phantom of the Opera :!:

En dan is het zover heel vroeg in de ochtend ergens in Den Bosch gaat een wekker ( half 6 ) we moesten eruit. snel wat ontbijten (met nog een duf hoofd en de gedachten van HONK van de dag ervoor nog in het achterhoofd) en dan opweg naar het station waar we veelstevroeg aankwamen waardoor we 40 jawel 40 minuten konden wachten. uiteindelijk bleek de trein ervoor vertraging te hebben en beloten we die maar te nemen (jawel er ging een trein NOG vroeger) om zo te voorkomen dat we eventueel te laat zouden komen.

maar onze actie mocht niet baten deze trein stopte voorteidig en konden we alsnog overstappen op de reguliere trein. aangekomen in brussel nog even de vlaamse story gehaald (daar zat een single bij van batb). ingecheckt en met de eurostar op naar london waar we om 11:30 locale tijd aankwamen. intotaal waren we amper 5 uur onderweg.

toen opweg naar het hotel, het was een lief klein en schoon hotel, met de kleinste lift die ik ooit in mijn leven heb gezien. de wijk van het hotel (bayswater) was heerlijk rustig. de hotels zijn er goedkoop de verbinding is goed naar het centrum ideaal. alhoewel een goede verbinding… het was de eerste keer voor jouke in de londonse metro en voor mij was het alweer heel lang geleden. maar ik dacht het zaakje door te hebben, maar toch wild ehet niet lukken… wat bleek werdt er heel veel later omgeroepen dat 1 bepaalde lijn de komende uren niet zou rijden… het lag dus niet aan ons maar roep dat dan eerder om.

 
 

na de spullen op de kamer gedumpt te hebben zijn we naar oxfordstreet gegaan om vanaf daar richting picadilly circus te wandelen. onder weg kwamen we de HMV tegen waar mega veel musical CD’s voor €10 pond lagen dus voor nog geen 14€ die in nederland meer dan 20€ kosten… dus spraken we af hier later in de week onze inkopen te gaan doen. na de disney store aan te hebben gedaan en wat gedronken te hebben bij jawel de burgerking, besloten we opzoek te gaan naar het phantom theater waar we die avond heen zouden gaan.

 

het ene na het andere theater kwamen we tegen, maar niet het theater van phantom (nu ben ik een ramp in kaartlezen ik geef toe). zo kwamen we wel bij het chicago theater waar we de 2e dag zouden moeten zijn. en ja 1 en 1 is 2 wij wisten ook wel dat de dress circle dar in de buurt zat dus even daar langs wippen. daar wat rond geneusd en tot de conclussie gekomen dat ze met sommoge cds en dvds flink wat duurder zijn dan de gewone cd zaak. maar ze hadden hier wel de dvd van in to the woods en een cd van de londonse HONK dus deze hebben we wel gekocht.

 
 
 
 
 
 

wij terug slenteren richting trafalqar square, zonder phantom resultaat, gezien ons vlotte tempo begon het avonduur al te vallen het was al rond half 5. dus als we nog voor de show welke om half 8 zou beginnen uitgebreid wilden eten want we hadden honger moesten we opschieten.

uiteindelijk hebben we het maar gevraagd, en god wat konden we onszelf voor ons kopslaan zo simpel en zo dicht bij picadilly circus. maar goed wat een prachtig theater. verderop zijn we bij de piza hut (god wat heb ik dara lekker gegeten) gaan eten. daarna nog even snel naar het dichst bijzijnde internetcafe om het thuisfront te laten weten dat we goed zijn aangekomen…

en dan weer terug naar het phantom theater. Daar aangekomen nog wat foto’s gemaakt en dan naar binnen…

 
 

De ambiance van dit theater is magistraal, als je binnenkomt krijg je gelijk een warm gevoel. er hangt een bepaalde sfeer die niet te beschrijven is, maar wat wel gelijk verklaard waarom the phantom al zolang in het zelfde theater is gehuisvest.

en dan ga je zitten op je plaatsen rij 6 stoel 6 en 7. de ovuture begint, de veiling volgt en dan wordt de kroonluchter gehesen, vanaf dat moment zit je er in en kom je er niet meer uit los.

met een aaneenschakeling aan muzikaal geniale nummers en prachtige decors wordt je geboeid.

The Phantom: Earl Carpenter
Misterieus en uitdagen zijn de sleutelwoorden die deze man bij mij naar boven bracht. vanaf zijn eerste opkomst lijkt zijn phantom onbereikbaar en onbreekbaar. dit alles brengt hij met een stem die je doet rillen, bij het nummer the music of the night laat hij voor het eerst ziend at hij gevoel heeft maar behoud toch het onaantastbare wat hem iets magisch geeft. en dan enkele minuten later verwijderd christine zijn masker, en de onaantastbaarheid veranderd in een waanzin, wanhoop, welke je compleet doet verassen (ndanks dat je weet wat er komen gaat) en zijn herstel naar harde phantom die hij voortzet tot tegen het einde van de show aan is briljant.

Christine: Katie Knight-Adams
Dit is bovenal een lieve christine, de start van think of me mega onzeker overkomen en dan zo fenomenaal eindigen (haar slot was gedeeltelijk anders dan de meeste christines die ik heb gehoord) kippenvel heb ik lang niet meer gevoeld in het theater maar zij bracht het toch we teweeg. haar geloof in de phantom en het samenspel met hem zijn zo ongelofelijk sterk dat deze band je geen minuut met rust laat.

Raoul: Michael Xavier
Wat zal ik over hem kunnen vertellen? hij heeft een mooie zangstem hij was overtuigend als raoul maar is bovenal een lekkerding.

Madam Giry: Heather Jackson
wat ik heb begrepen speelt zij al geruime tijd deze rol, en het is gelijk duidelijk waarom. in deze rol zou je een wat oudere dame verwachten, zo oogt ze op het toneel ook, met een meesterlijk streng regime weet ze je te overtuigen dat zij hier al jaren ondanks dat de eigenaar de leiding heeft een groot dele van de lankesn uitdeelt. mer weinig solo zangpartijen weet ze je te boeien en ook als het niet volledig over haar gaat blijf je haar toch met een schuin oog volgen, je wilt weten wat ze gaat doen. het mysterieuze van de phantom heeft zij ook lichtelijk en weet ze heel goed over te brengen.

met een ijzersterk ensemble, prachtige decors en vocale krachten waar je u tegenzecht staat the phantom als een huis, en i sbij verlaten van de zaal en belofte op een volgend bezoek meer dan waard.

dit was mijn eerste show op west end als musical fan en ook mijn eerste keer phantom, toch zijn deze 2 factoren niet de dingen die deze show voor mij tot een toppper maken, het stuk opzich IS een topper en er zijn weinig musicals die ik tot nu toe heb gezien die daar in de buurt komen.

na een fameuze avond zijn we terug gegaan naar het hotel, waar we plannen hebben gemaakt voor de volgende dag en vervolgens zijn gaan slapen. (helaas was het bed iets te kort, echter hebben we hier verder weinig last van gehad je bent te moe om er bij stik te staan.)

Met een mooie herrinering rijker besluiten we de eerste dag.

:!: DAG 2 - De Royal albert hall, de Tower en Chicago :!:

Gezien het voor jouke de eerste keer london was en ik alles weer vergeten was stond onz eplanning ook vol met allerlij toeristische attracties. zo mocht harrods niet ontbreken. nu hadden we de londonpass en met deze kaart kan je vele toeristische attracties gratis doen (de pas koste echter wel €70 voor 3 dagen). en omdat daarmee ook een rondleiding in de royal alberthall gedaan kon worden besloten we daar eerst kaartjes voor te halen…

Maar eerst ontbijten in het hotel, het was een vrij kleine ontbijt ruimte maar wel groot genoeg echter was de diversiteit in het aanbod niet zo groot, dat bleef steken bij jus, thee of koffie, toast of niet getoast met jam en of boter. genoeg voor ons dus buikjes vol en sleutel afgeven.

we konden pas om half 10 onderweg want we hadden een daluren kaart voor de metro maar geen nood, eerst nog even mail checken en een warme choco halen.

en toen met de metro naar de royal albert hall, kaartje sgehaald en dan door naar harrods via hydepark (het blijft een mooi stuk om te wandelen), onderweg nog een gedenk stoet voor gesneuvelde soldaten in irak tegen gekomen. bij harrods even een rondje gelopen (het memorial was kwijt :S) en op de broodjes afdeling (kwijl kwijl) broodjes voor d elunch gehaald en dan onderweg terug naar de hall, want de rondleiding zou om 12 uur beginnen.

wat is dit een PRACHTIG theater het bied plek aan 5400 man. zo groot en flexible, na heel wat info overhet gebouw tot on ste hebben gekregen van een vlot pratende enhousiaste engelstalige dame, wat wonder boven wonder goed te volgen was zijn we in de hall gaan kijken (de theater zaal) waar ze net bezig waren met het licht voor d enieuwe set van de opera madam butterfly. na een indruk van wow te hebben gekregen was de rondleiding alweer voorbij…

 

en dan is de vraag wat ga je nu doen? onderweg lekker lunchen met de broodjes van harrods en onderweg naar de tower. daar aangekomen her en der wat fototjes getrokken, en de touristuitgehangen. een logisch bezoek na de tower is uiteraard de tower bridge.

 

na veel moeite eindelijk wat fototjes kunnentrekken met onszelf er op. en toen de brug op… hoe touristisch ook, je moet het toch even hebben gedaan. dus wij hup met de lift helemaal naar boven, het uitzicht op de thames was het zeker waard. er was daar ok nog een soort tentoonstelling boven maar dat stelde geen hout voor.

 
 
 

na boven te zijn geweest mocht je were met de lift naar beneden en naar de maschinekamers, em tot mijn grote verbazing kon dit gevaarte ook nog open en dicht. 6 keer perjaar gebeurd dit daar zijn alleen wel mega grote maschines voor nodig. dat was wel eehl interesant om te zien.

na de bridge zijn we naar een starbucks gegaan voor een choco en een koffie, en daar zijn we tot de conclussie gekomen dat we best wel moeie voeten hadden, (elk trappetje in de tower dat er was hebben we beklommen.) ik wild ehet monument nog gaan doen (311 treden omhoog) maar jouke wist me ervan te overtuigen dat dat morgen ook nog wel kon, dus gingen we via de HMV (VD winkel) terug naar het hotel. bij de HMV nog het een en ander gekocht: Billy Elliot CD, Avenue Q, Wicked en Chicago.

in het hotel even omgekleed, en dan terug richting westend om daar op foldertjes jacht te gaan die we bij de fotos zouden kunnen inplakken. na heel wat foldertjes te hebben gescoored zijn we opzoek gegaan naar een plaats om te eten, het werd de libanees, jouke ging daar heel creatief aan de fish and chips ik hield het bij een grilschotel wat echt heel erg lekker was.

en toen hup naar het chicago theater, nog even wat fototjes getrokken, naar binnen en net als bij phantom de dag ervoor nog even een prog. boekje en souv brochure gekocht. en dan de zaal in. we zaten op rij 12 stoel 7 en 8.

 

mijn eerste conclussie wat is dit een LELIJK theater, er hing totaal geen sfeer. (dit is mij echter 5 jaar eerder met FAME niet opgevalen want deze draaide toen hier) ook de stoelen waren vreselijk, om lekker te zitten moet je echt rechtop zitten anders gaat je zitje heel vervelend naar achter hellen. wat dus het probleem geeft dat de mensen voor je ook rechtop zitten waardoor je heel slecht zicht hebt, ondanks dat ik lang ben, wist er iemand voor me te gaan zitten die langer was… gelukkig was de helft van de rij leeg en zijn we verder naar het midden geschoven…

wat opviel de halve zaal was leeg… en dat terwijl er AHEM zo’n grote naam speelt, tony hadley, ik ha dnog nooit van die vent gehoord. dus met een openmind stapte ik de show in.

in de pauze even aan een schattig personeelslid gevraagd of het bezwaarlijk was of we wat naar voren gingen omdat er op rij 7 nog plaatsen vrij waren precies in het midden. dit wa stotaal geen probleem, dus de 2e helft zaten we ideaal.

en dan de show, de show zelf was wat flauwtjes, ik heb de nederlandse show destijds niet live gezien, later wel een PRO opname op dvd in 2 versies 1 met ellen evers en pia en 1 met pia en simone. en natuurlijk heb ik de cd grijsgedraait. want de muziek is geweldig. en van de genoemde dvds heb ik ook genoten. maar dat deze show wat flauwtjes was had verschillende factoren, ik zet ze even uiteen…

Billy Flynn: Tony Hadly
Wat kan ik daar over zeggen, hij was HET probleem dat het stuk NIET opgang kwam. zijn zang is oke daar is niets op aan te merken… het probleem is zijn acteren. er zat totaal geen gevoel in, misschienw el iets, maar dat was een constante emotie, er zat geen flexibiliteit in, er was geen actie en reactie op de mede spelers. het was eerder zoiets van oh zei zegt dit dan moet ik dat zeggen. net of hij gewoon z’n script uit zijn hoofd aan het vertellen was, met een beetje een toon van kijk mij ik ben arrogant, wat natuurlijk wel bij Flynn past het arogante maar dat was niet arrogant genoeg, er zat gewonweg geen leven in het personage.

De 2e factor was toch wel de lauwe zaal. weinig reactie en interactie vanaf de zaal, chicago is zo’n show war het publiek in meegetrokken wordt, dit publiek hield zich echter angstvallig stil op een matig applaus ns sommige nummer, hoe hard de sterren hun best ook deden. zoals gewend een staande ovatie aan het slot bleef UIT, ik kon mijn ogen niet geloven, voor zo’n show met zulke solisten… dan merk je tochw el dat dit een show is die het van de touristen moet hebben, dat is dus ook het geen waar de zaal voornamelijk mee vol heeft gezeten. van het soort publiek dat nooit naar musicals gaat en dan in london is en denkt van OHJAH dit is d emusical stad dan ook maar een musical laten we naar Chicago gaan.

verder was de show briljant… met een preformance van Aoife Mulholland als Roxie die je doet tollen op je stoel.

Over de cast (behalve Tony Hadly want die heb ik al besproken 😉):

Velma Kelly: Djalenga Scott (U/S)
haar pogingen om het publiek op een indirecte manier mee te krijgen waren ontelbaar en tervergeefs. ze verdwijnt in de rol alsof z ehet zelf is alleen komt ze net iets te lief over voor een velma, dat komt ook door haar gezicht, ze heeft een lief gezichtje wat niet echt behulpzaam is in zo’n rol. maar haar acteerwerk is ijzersterk en zeker als je beseft dat het hier om een U/S gaat. met een licht ruige stem werkt ze zich stuk voor stuk door de muziekale nummers heen op een manier dat je doet geloven (ondanks als je kijkt er lief uitziet) dat het de bitch van de town is.

Nog even snel iets over ms Scott, haar duet Class met mama morton was werkelijk verbluffend. nognooit heb ik zo’n krachtige en toch emotionele (zeker het emotionele want ik heb dit nummer nog nooit met een emo toon horen zingen) class gehoord.

Roxy Hart: Aoife Mulholland
Hier hoef ik weinig woorden aan vuil te maken, hoe deze vrouw Roxie neerzet, dat is gewoon briljant, met een obscene kant, een geschifte kant en een naive kant, die combinaties gaan zo gladje sinelkaar over, met solo’s die er uit knallen wil je niemand anders meer in deze rol. ze is geschift, gek en heerlijk om naar te kijken, dit is dan ook zeker de ster van de show, zij is het waar dom deze show te gaan bekijken. (jah je leest het goed alleen zij al is ene goede reden).

Amos Hart: Julian Sims
een wat jong ogende Amos, wat niet afdoet aan zijn overtuiging, juist omdat hij wat jonger is geeft het een extra dimensie aan het sukkelige en naive van Amos. zijn solo van MR. selophane was lekker dom, zoals het hoort te zijn. (is dit nu type casting? ik denk het wel 😛)

Mama Morton: Brenda Edwards
in eerste instantie krijg je bij deze vrouw dezelfde indruk als bij Amos, ze oogt erg jong. dat maakt haar echter wel een vrouw van de wereld die weet wat ze wil waardoor haar vastberadenheid en sluwheid goed tot zijn recht komt. lekker sarcastisch en gemeen manouvreet zij zich door het stuk heen. met als finale van haar rol het nummer CLASS. BRILJANT… zij is zo sterk in dit nummer, zij was ook de geen die uiteindelijk de meeste applaus ontving wat gedeeltelijk wel op zijn plaats was. ik zech bewust gedeeltelijk want de vertolking van roxie stond op het zelfde niveau.

het decor ga ik verder niet bespreken, die is gewoon goed en geniaal gevonden. en daar mag NOOIT iets aan veranderd worden. (DUS OME JOOP ALS JE HET WAAGT OOIT CHICAGO TERUG NAAR NEDERLAND TE HALEN DENK DAN AJB NIET DAT JE IETS AAN HET CONCEPT KUNT VERANDERE NET ALS WAT JE NU BIJ VEEL STUKKEN WEL DOET.) zo dat moest er vene uit 😛.

ondanks dat de show wat flauwtjes was en wat aan zijn kracht verloor door de 2 eerder genoemde factoren was het toch een geslaagde avond en geef ik deze show graag nog een kans in een andere rol bezetting van Billy Flynn.

moe en voldaan keren we terug naar het hotel en vallen zonder iets te bespreken voor de dag erna als een blok inslaap.

[ Gewijzigd: 13 March 2007 12:16 PM by ]
   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 2 ] 12 March 2007 03:22 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Raoul: Michael Xavier
Wat zal ik over hem kunnen vertellen? hij heeft een mooie zangstem hij was overtuigend als raoul maar is bovenal een lekkerding.

Mijn woorden 8)

Leuk verslag!!

  [ # 3 ] 12 March 2007 05:03 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Wat grappig, Luuk en ik waren ook deze week in London en hebben bijna dezelfde voorstellingen gezien… Maar ben het helemaal met je eens London is verslavend!!! Ben benieuwd naar je verslag over de andere musicals…

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 4 ] 13 March 2007 12:21 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

Zo even tijd gehad voor een update, om het duidelijk te houden heb ik deze gewoon in het eerste bericht gepost hij begint zoals logisch 😛 bij: :!: DAG 2 - De Royal albert hall, de Tower en Chicago :!:

ik zal telkens in een nieuwe post laten weten of er een update is gedaan.

@ Marly:Ik las het inderdaad. we hebben de shows alleen net allemaal op een andere dag gezien 😉. ik las dat jullie positief waren over tony hadly? ik kan het me haast niet voorstellen… 😛

London is zelfs zo verslavend dat ik weer wil maar de eerst volgend emogelijkheid is de kersrtvakantie, en dan zou ik wel 6 dagen ofzo willen maar dan valt nieuwjaar en midden in ik weet niet of dat te doen is en hoe de shows in die periode draaien.

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 5 ] 13 March 2007 12:41 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[quote author=“sebas17”]wat opviel de halve zaal was leeg… en dat terwijl er AHEM zo’n grote naam speelt, tony hadley, ik ha dnog nooit van die vent gehoord. dus met een openmind stapte ik de show in. .

Tony Hadley is de voorman van Spandau Ballet geweest. Hits uit de tachtiger jaren zijn met name: True,Gold (ja, het nummer waarmee All Music het ook heeft geprobeerd), Through the barricades en Only when you leave, nummers die je op sommige radiostations nog wel regelmatig hoort en in top-zoveel lijstjes het nog best aardig doen.

Jij geeft Tony Hadley de schuld van het niet lopen. De voorstelling die ik vorig jaar zag was ook geen lekkere gesmeerde machine. Dieptepunt was de charismaloze understudy van Mamma Morton, maar ook mijn Billy Flynn was nogal flets.

Tower geheel op eigen gelegenheid gedaan? Of heb je een stukje tour gevolgd. Vind die tours doorgaans erg geestig (natuurlijk afhankelijk van welke rundvleeseter je hebt).

  [ # 6 ] 13 March 2007 01:25 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Sebas17

dan zou ik wel 6 dagen ofzo willen maar dan valt nieuwjaar en midden in ik weet niet of dat te doen is en hoe de shows in die periode draaien.

Op oud- en nieuwjaar lopen alle shows gewoon door in Londen.  Afgelopen jaar was ik er ook in die periode. Met oudjaar zag ik “Little Shop of Horrors” en nieuwjaar “Avenue Q”. Het vuurwerk aan de South Bank is ook schitterend, maar je moet wel tegen een enorme massa mensen kunnen.

Leuk verslag trouwens!

Sebas17

zoals gewend een staande ovatie aan het slot bleef UIT, ik kon mijn ogen niet geloven, voor zo’n show met zulke solisten…

Staande ovaties zijn zeer uitzonderlijk in Londen. Dit zegt niets over de show of de prestaties. Net zoals bij ons een staande ovatie niets zegt over de show of de prestaties. Ik heb in Londen ontelbare magistrale producties meegemaakt zonder staande ovatie, maar wel met uitbundig applaus.

  [ # 7 ] 13 March 2007 01:57 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

@ Jeroen: Wat chicago betreft, een show staat of valt soms met sommige rollen, en jah deze billy flynn, het was toch voo rmijn gevoel het punt waar de show voornamelijk op vertraagde en kracht verloor. jammer maarja volgende keer beter. (we gaan vast nog wel is)

en de tower, we hebben hem op eigen gelegenheid gedaan, wel zo’n tour mannetje hrren babbelen (beetje binnensmonds maar) wat die vertelde en op welke manier was idd wel grappig, misschien de volgende keer maar doen.

@ Brian: Bij alle 4 de shows die ik heb gezien kregen ze aan het slot een staande ovatie, (phantom, billy en wicked) maar wat ik al zei het publiek was gedurende de hele show lauw, het slot applaus was ook nie bepaald uitbundig.

Dat brengt mij wel weer hoop om eventueel te gaan, kan je me mssn ook wat vertellen over de hotel prijzen en het reizen vanuit nederland in die periode? en is hetd an heeld ruk in die periode in de theaters?

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 8 ] 13 March 2007 02:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Dat brengt mij wel weer hoop om eventueel te gaan, kan je me mssn ook wat vertellen over de hotel prijzen en het reizen vanuit nederland in die periode? en is hetd an heeld ruk in die periode in de theaters?

Alles is in die periode een stuk drukker en vaak ook iets prijziger dan normaal (hotel). Het was leuk om die feestperiode een keer mee te maken, maar ik zou zelf niet gauw weer in die periode gaan, m.n. vanwege de immense drukte. Je hotel en reis moet je dus tijdig boeken.

p.s. bij de grote musicals is er in Londen vaak een staande ovatie, omdat er veel toeristen (o.a. Nederlanders en Amerikanen die voor alles gaan staan) in de zaal zitten. “Billy Elliot” is een uitzondering. Hier gingen zelfs de Britten vanaf het begin van de show voor staan. Het is een show die er op een oprechte wijze om vraagt.

  [ # 9 ] 13 March 2007 02:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

ik heb net het reisburo gebeld, en het hotel heeft geen andere prijs… het heeft alleen geen aanbieding. maar wat ik mij dan afvraag gaan d etheater prijzen ook omhoog?

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 10 ] 13 March 2007 03:18 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

De theaterprijzen gaan in Londen over het algemeen niet omhoog, dit in tegenstelling tot Broadway tijdens de feestdagen.