A.L.Webbers The Master and Margarita
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Zo langzamerhand begint er wat meer informatie te komen over ‘The Master And Margarita’.
Trieste aanleiding is het overlijden van Steven Pimlott. Op zijn laatste blog meldt Lloyd Webber dat hij samen met Edward Kemp en Pimlott in gesprek was over een adaptatie van hun toneelversie op het Chichester Festival in 2004.

Steven and I had spent much more time together in recent weeks along with author Ed Kemp exploring the possibilities of a musical based on The Master and Margarita which Steven had directed at Chichester Festival Theatre (2004)

Bron en meer info http://www.andrewlloydwebber.com en www.edwardkemp.co.uk

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 1 ] 03 February 2007 02:22 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Volgens de website van Andrew Lloyd Webber is het schrijven van de nieuwe musical van ALW nu echt begonnen. Ook vertelt ALW in een van zijn videodagboeken dat hij een ``writer`` voor de show heeft.

Weet iemand hier misschien of het al bekend is wie de tekstschrijver gaat worden van dit project?

Groet,
Danny

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 2 ] 03 February 2007 03:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Daar ben ik ook erg benieuwd naar ! Volgens The Stage is de Really Useful Group al wel op zoek naar een geschikt theater of andere locatie voor ‘The Master And Margarita’ dat eind 2008 zou moeten openen.
Lloyd Webber is eigenaar van zeven theaters op West End maar probleem is zijn dat veel van zijn huurders (succesvolle musicals als ‘The Sound Of Music’ ‘Spamalot’ en ‘The Phantom Of The Opera’) tegen die tijd nog draaien.
Bovendien staan veel van de theaters op de monumentenlijst en zijn technische aanpassingen en verbeteringen aan veel regelgeving gebonden. Naar verluid wordt ‘The Master And Margarita’ een technisch erg geavanceerde musical met veel special effects die niet in elk theater te doen zijn.
Groeten,
Theo

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 3 ] 16 February 2007 04:50 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

[quote author=“eastwick”]Zo langzamerhand begint er wat meer informatie te komen over ‘The Master And Margarita’.
Trieste aanleiding is het overlijden van Steven Pimlott. Op zijn laatste blog meldt Lloyd Webber dat hij samen met Edward Kemp en Pimlott in gesprek was over een adaptatie van hun toneelversie op het Chichester Festival in 2004.

Steven and I had spent much more time together in recent weeks along with author Ed Kemp exploring the possibilities of a musical based on The Master and Margarita which Steven had directed at Chichester Festival Theatre (2004)

Bron en meer info http://www.andrewlloydwebber.com en www.edwardkemp.co.uk

Ja ik heb het idd ook gelezen. Wat ik overigens ook interessant vind is dat Andrew Lloyd Webber vermelde dat hij erover nadenkt om een vervolg op The Phantom Of The Opera te maken, n.a.v een ``geweldig``idee die hij jaren geleden kreeg.

Zal dit te maken hebben met die geruchten die er een tijd terug de ronde deden over een samenwerking met John Forshyte?

Groet,
Danny

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 4 ] 16 February 2007 05:20 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  26
Geregistreerd  2004-01-24

Off-topic: Hij was al van plan om een phantom 2 te maken in de tijd van The Beautifull game.

Het nummer “Our kind of love”, wat tijdens het 50ste verjaardag concert nog gezongen werd als “The Heart is slow to learn”, was daarvoor bestemd en het verhaal zou zich af gaan spelen rond het opera gebouw in Sydney geloof ik.

On topic: Het is toch wel jammer, dat de regisseur met wie hij in een vergevorderde brainstormsessie was, nu plotsling is overleden. Nou maar hopen dat ze het toch doorzetten.

   Handtekening   

We’re free to fly the crimsom sky, the sun won’t melt our wings tonight

  [ # 5 ] 17 February 2007 10:13 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Phantom 2 zou zich moeten gaan afspelen in de Metropolitan Opera in New York als ik het me goed herinner. Eerlijk gezegd vind ik het raar dat Lloyd Webber nu weer op dit idee terugkomt omdat hij steeds verkondigd dat het succes van ‘The Phantom Of The Opera’ nooit meer geëvenaard kan worden.
Het gegeven van ‘The Master And Margarita’ vind ik persoonlijk een stuk interessanter

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 6 ] 17 February 2007 01:47 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

[quote author=“eastwick”]Phantom 2 zou zich moeten gaan afspelen in de Metropolitan Opera in New York als ik het me goed herinner. Eerlijk gezegd vind ik het raar dat Lloyd Webber nu weer op dit idee terugkomt omdat hij steeds verkondigd dat het succes van ‘The Phantom Of The Opera’ nooit meer geëvenaard kan worden.
Het gegeven van ‘The Master And Margarita’ vind ik persoonlijk een stuk interessanter

I totally agree

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 7 ] 23 March 2007 01:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Jammer maar helaas….

Andrew Lloyd Webber has confirmed that he has abandoned his attempt to compose a musical version of The Master and Margarita by Mikhail Bulgakov.
The composer had previously said that he was looking to have his adaptation of the novel finished and ready for production by the end of 2008. However he has now admitted that he has abandoned the project
He told The Stage: “I’ve decided that it’s undoable. It’s just too difficult for an audience to contemplate. It’s a very complicated novel.”
The news comes soon after Lloyd Webber revealed that he was to start work on a sequel to Phantom of the Opera, which will be set in New York.

Bron : The Stage

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 8 ] 23 March 2007 07:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Op naar The Phantom of Manhattan!!!

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

‹‹ "Equus"      Ruthie Henshall in Marguerite ››