Ute Lemper "Voyage"
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Gisteravond gezien in het -prachtige- Muziekgebouw aan ‘t IJ. Ga er niet zo inhoudelijk op in want las al een verslag wat de lading dekte en bovendien is het maar een korte tour door NL. Wil eigenlijk vooral even kwijt hoezeer ik genoten heb van een topentertainster en haar prachtig gezongen nummers. Wat me eigenlijk na de voorstelling vooral te binnen schoot was het volgende: Wat is er in Londen (of NY) toch bij tijd en wijlen een kwaliteit te zien als zo’n dame gewoon avond aan avond in chicago stond te spelen. Onvoorstelbaar; gezien hoe moeiteloos en professioneel ze in haar eentje een zaal bespeelt, vroeg ik me echt af “What the .... was she doing in a musical” . Niets ten nadelen van musicals of de “sterren” die daar in spelen, maar bij haar had ik die gedachte gewoon. Kortom, het was een van begin tot eind boeiende avond. Top!

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 1 ] 13 April 2007 02:39 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

[quote author=“Mark Schmeitz”] Ga er niet zo inhoudelijk op in want las al een verslag wat de lading dekte en bovendien is het maar een korte tour door NL.

Deze?

http://www.musicalworld.nl/artikel.more.php?id=2088_0_8_0_C

  [ # 2 ] 13 April 2007 03:11 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Ik ga morgen in Utrecht en kijk er enorm naar uit! Zeker na het lezen van Jeroen zijn verslag.

  [ # 3 ] 13 April 2007 03:34 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Hey, Ik heb nog kaarten te kunnen krijgen in Eindhoven. Is zo goed als uitverkocht nu. Mijn vriend ziet het totaal niet zitten maar mij lijkt het geweldig. Verkopen ze bij de show btw ook haar solo cd’s etc?

Greetz Peter!

  [ # 4 ] 13 April 2007 04:51 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

Ben ook erg benieuwd hoe het gaat worden morgen. Heb Ute al een aantal keren live zowel in concert als in Chicago gezien en ik moet zeggen dat het niveau iedere keer uitzonderlijk hoog was (zowel van haar als van de muzikale ondersteuning). Heb weinig mensen zo secuur, passioneel en origineel zien optreden. Hoop dat de reeks optredens aanslaat in Nederland zodat ze snel weer terugkomt.

Meer wensen? Nee, hoewel… als Milva toch nog een keertje naar Nederland zou terugkomen met haar Canta Brecht voorstelling.

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 5 ] 16 April 2007 02:58 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

hey hey

Zo ik ben geweest! Ik zat te twijfelen tussen de premiere van Tarzan en Ute. Wat ben ik blij geweest dat ik naar Ute ben geweest. Dit was 2 uur lang non-stop vocaal geweld. Wat kan dat mens zingen! Ik heb zo zitten genieten dat de tijd voorbij was voordat ik er erg in had. Hoogtepunten vond ik zeer zeker Milord, Potzdammerplatz, het yiddische nummer en Blood an Feathers. Om nog maar te zwijgen over het spetterende toegift All that jazz. Leuk om dit eens in een totaal andere versie te horen. Ze pakte me helemaal in! En ze krijgt het inderdaad voor elkaar om een kille zaal als het muziekcentrum in Eindhoven tot een intiem clubje te krijgen.
Het was overigens zonde dat ze geen cd’s verkochten van haar. Ik had zo haar laatste in Carlyle meegenomen. Ach..gelukkig bestaat de Sound of music 😉

Greetz Peter!

  [ # 6 ] 16 April 2007 11:35 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

[quote author=“palex”]Het was overigens zonde dat ze geen cd’s verkochten van haar. Ik had zo haar laatste in Carlyle meegenomen. Ach..gelukkig bestaat de Sound of music 😉

Dat is best vreemd want in Utrecht verkochten ze de albums van Kurt Weill (Vol 1 & 2), But One Day, de dvd met het Kurt Weill en Michael Nyman programma en de Blood & Feathers cd. Blood & Feathers was met een bonus DVD met 2 nummers waaronder Surabaya Johnny van de volledige dvd registratie van het Carlyle optreden. (Hoop dat ze het volledige optreden nog een keer op regio 2 dvd-formaat gaan uitbrengen). Zelf had ik alles al (muv de bonus DVD, maar vond het zonde om exact dezelfde cd nog een keer te kopen), maar ik merkte vandaag dat Blood & Feathers hier in Utrecht gewoon in de winkels lag.

Overigens was het inderdaad een briljant concert met een mooie balans tussen bekende en onbekende nummers.  En wat een muzikale ondersteuning zeg… geweldig.

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 7 ] 17 April 2007 02:10 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Ook ik heb intens genoten van deze vakvrouw! Het had van mij nog uren kunnen doorgaan. Wat een uitstraling en beheersing over alle kleuren van haar stem. Meesterlijk!