Dirty Dancing in Hamburg
change_status
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2003-04-27

Hey, fijn dat je een leuke voorstelling hebt gehad. Als je de show binnenkort wil bezoeken in Hamburg ben je bijv op zaterdag avond voor een eerste rang kaartje 125 euro kwijt, en door de weeks 95 euro.
De afgelopen speel periode heeft stage - enterainment constant de prijs verhoogt. Mijn vraag aan jouw:

Is de show echt 125 euro waard en hoe is het decor? Een groot spektakel of ongeveer als mamma mia? Hoeveel cast en orkest leden zijn er?

Ik hoop op een antwoord 😊

  [ # 1 ] 03 December 2006 11:10 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2003-04-27

Hoihoi,

Het is alweer een tijdje geleden maar ik ben in augustus naar Hamburg geweest en heb daar de musical/show Dirty Dancing gezien. De nederlander Martin van Bentem speelt de rol van Johnny en hij was echt geweldig, dat hij heel goed kan dansen wist ik al na SNF, Copa, Miami Nights en SNF duitsland waar hij Latin Couple was. Maar ook zijn acteren vond ik heel erg goed. Jammergenoeg had ik niet de eerst cast Penny maar wel Ina Trabesinger als Baby en ook zij past geweldig goed in die rol.
Ik vond het dansen en het verhaal geweldig maar wat wel jammer is is dat er maar een paar nummers live gespeeld en gezongen worden (die zijn dan ook echt geweldig) maar de rest van de muziek en de liedjes van een band komt.

Is er nog iemand die deze show heeft gezien?

Ik hoop echt heel erg dat Dirty Dancing zo snel mogelijk naar Nederland komt met Martin in de hoofdrol en hoop nog een keertje naar hamburg te kunnen.

Groetjes Karin

  [ # 2 ] 04 December 2006 06:31 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2003-04-27

Hoihoi,

Hier al even kort een antwoordje maar moet zo werken dus meer info krijg je later. Ik vindt het ook een hoop geld maar zou wel nog een keer heen willen. Het decor is niet spectaculair maar wel mooi. Het aantal castleden moet ik even voor je nakijken maar als je wat foto’s wilt zien van DD kun je kijken op de site van Martin: http://www.martinvanbentem.com, alleen alles op die site is wel in het duits.

Groetjes Karin

  [ # 3 ] 04 March 2007 12:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  469
Geregistreerd  2006-03-13

[quote author=“Karin”]Hoihoi,

Hier al even kort een antwoordje maar moet zo werken dus meer info krijg je later. Ik vindt het ook een hoop geld maar zou wel nog een keer heen willen. Het decor is niet spectaculair maar wel mooi. Het aantal castleden moet ik even voor je nakijken maar als je wat foto’s wilt zien van DD kun je kijken op de site van Martin: http://www.martinvanbentem.com, alleen alles op die site is wel in het duits.

Groetjes Karin

Dit las ik net op http://www.musical.be
Nederland: dinsdag 23 januari

Stage Entertainment zet de eerste stappen richting Nederlandse versie van Dirty Dancing. In februari vindt een interne auditie plaats, waarvoor een beperkt aantal mensen zijn uitgenodigd. Op dit ogenblik is de musicalversie van de jaren ‘80-filmhit een succes in Londen en Hamburg. Met Martin van Bentem heeft Duitsland zelfs een Nederlandse hoofdrolspeler. Zou super zijn vindt ik!!!!

   Handtekening   

Mijn musicalsterren:
Manon Novak, Suzan Seegers
Willemijn Verkaik, Chantal Janzen
Pia Douwes, Freek Bartels, René van Wegberg

  [ # 4 ] 19 April 2007 02:24 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Het is echt niet zoveel geld waard. Ik heb de Duitse versie niet gzien, maar ik zie de Engelse versie af en toe en het decor is echt een lachertje. Een paar projectieschermen, wat losse deuren e.d. en een bewegend podium.

  [ # 5 ] 19 April 2007 08:14 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2003-04-27

Hoihoi,

Ik vind het decor met bijv. de scene met de boomstam wel mooi. Verder let ik eigenlijk meer op de spelers dan op het decor. Ik hoop van de zomer de show nog een keer ze zien met Martin van Bentem in de rol van Johnny en hopelijk Mark Dowe als Robbie of in het ensemble.

Groetjes Karin

  [ # 6 ] 20 April 2007 12:41 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Hoe hebben ze dat met die boomstam gedaan daar? Hier is het een stam, daar doen ze dan wat pasjes op en vervolgens komt er en scherm voor te hangen als ze aan het oefenen zijn in het water. In Australie schijnt dat zelfs gewoon een paar wapperende doeken te zijn :?

Niets mis met minimalistische sets op zich, Chicago vind ik uitstekend werken, maar hier vind ik het er gewoon te goedkoop uitzien.