MAMMA MIA! Essen 13 mei
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Het heeft meer dan een jaar geduurd maar eindelijk zag ik Mamma Mia! weer eens. Ik heb een zwak voor de show, hij staat ook zeker in mijn top 5 maar niet op 1.

Na een treinreis in een overvolle trein van 2 uur kwamen we bij Essen HbF. Natuurlijk op het moment dat we naar het theater willen lopen begint het met regenen. Na onderweg een heerlijke wafel gegeten te hebben kwamen we bij het colosseum theater.

Ik vind het 1 van de mooiste theaters binnen de stage entertainment groep. De foyer iets magisch maarja snel door naar de zaal.


De musical gebruikt het nederlandse decor. Wat opvalt is dat het podium weer groter is dan toen in vlaanderen. De cast was ontzettend goed. Er zat nog een beetje statisch spel in maargoed ze zijn net begonnen. De 3 leading ladys waren helemaal top. Lone vergeet soms alleen dat Nee op zijn duits Nein is. Het is zo vreemd Lone als Donna te zien in compleet andere taal.

En voor de verandering een sky die kan zingen. Ook in duitsland is mamma mia cool.  Ik ga zeker snel weer en als is het ook alleen voor de Starbucks 😛

Bis Spà¤ter Essen!

  [ # 1 ] 15 May 2007 07:45 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

ik willllllllllllllll zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
en ook voor de starbucks
en het is ook nog goed te doen voor mij vanuit Eindhoven zowel met de auto als met de trein

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 2 ] 15 May 2007 07:49 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Mamma Mia hoef ik niet perse te zien.. maar Starbucks sla ik nooit af 😉

leuk verslag, je was er wel snel bij met gaan zeg..

  [ # 3 ] 15 May 2007 08:21 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  275
Geregistreerd  2006-04-14

Leuk verslagje!
Volgens mij haalde ze bij de voor- en premiere Nee en Nein niet door elkaar. Tenminste het is ons niet opgevallen.
Wel leuk dat je al zo snel bent gaan kijken!

  [ # 4 ] 17 May 2007 10:34 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Ja ik wilde Mamma Mia weer graag zien en het theater in Essen is toch wel beetje favoriet. En wilde lone graag zien dus dacht hoe sneller na de premiere :D

En starbucks op paar honderd meter is altijd goed en de subway onder bij het theater maakt het af. De ikea aan de overkant is ook een aanrader.

Ik hoop wel dat ze snel weer is met U25 tickets komen :D En check vooral http://www.musicalzentrale.de forum (geen reclame maar staan vaak aanbiedingen) er zijn al wat aanbiedingen voorbij gekomen. Ook studentenkaart is uitkomst.

  [ # 5 ] 17 May 2007 10:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

dat wordt voor mij toch echt een probleem want ik ben echt geen student meer (ben bijna 30)
en er voor doorgaan nu nee dat gaat denk ik niet meer lukken

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling