Claudia in Carré
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Na een zeer goede cabaretervaring een paar maanden terug met Jan Jaap, op herhaling gegaan bij Claudia. Aanvankelijk baalde ik een beetje dat ik net de Mag-avond gekozen had. Na het lezen van de reacties op MAG op het forum hier, kan ik achteraf zeggen, dat dit dus een lucky choice bleek te zijn. Echt inhoudelijk commentaar geven op cabaret vind ik moeijlijk, daar ken ik het genre te slecht voor. Dit werkt bij mij meer in de trant van: ik vind het wel of niet leuk. Jan Jaap vond ik geweldig, dit vond ik leuk. Ik vind Claudia als mens al een leuk persoon, dat scheelt wel bij zo’n voorstelling. Ze kon op meer sympathie rekenen dan een ander met dezelfde grap had gekund wellicht. Had het idee dat dit voor meerdere mensen gold, het voelde alsof de zaal haar erg welgezind was. De voorstelling: in grote lijnen leuk. Niet alle “scenes” of stukjes vond ik even sterk. Wat ik ook wat minder vond is haar zang. Ze zingt beter dan ik had vermoed, daar niet van, maar ik meen te zien dat ze op haar zangnummers erg “technisch” met d’r stem moet omgaan om niet vals te gaan. Laat ik het zo zeggen: van nature is het géén zangeres en dat voel je in haar nummers. Dat haalde -meestal- een deel van de emotie van die nummers bij mij weg merkte ik. Uitzondering was weer het einde van haar show. Dat vond ik zeer sterk, en alhoewel ook gezongen, ontroerde dat me zeer. Evenals de -opmerkelijke- toegift: Suzanne van Herman van Veen. De slottoegift van Ramses vond ik daarentegen weer zwak. Maar die laatste 2 deed ze volgens mij omdat het haar eerste keer in Carre was, dus denk niet dat dit een spoiler is.Begin van Claudia was sterk, einde zeer sterk en tussendoor viel er genoeg te lachen om “erbij” te blijven; al zaten er dus ook wat mindere stukkies tussen. Al met al -weer- een leuke cabaretavond gehad: genre begint me steeds meer aan te staan.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 1 ] 22 May 2007 11:38 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ramses als in Ramses Shaffy?  Of Ramses als wederhelft van het cabaretduo Rul met Edo Brunner.
(Edo doet veel voor TV de laatste tijd)

Jan-Jaap is idd geweldig, daar wil ik ook graag een keer naar toe.
Claudia de Breij heb ik zelf niets mee.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 2 ] 22 May 2007 11:50 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

😊 Als in Shaffy…sry…voor mij is er maar één Ramses haha

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 3 ] 23 May 2007 07:56 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Ik vond het een erg goed en leuk programma (het slotlied is echt even slikken) en heb ook wel iets met de persoon Claudia ( valt bij mij in de categorie “toffe wijven” 😊 ) . Kon er zelf met geen mogelijkheid naar toe maar vind het wel leuk dat ze dit programma ook in Carre heeft mogen spelen.

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 4 ] 24 May 2007 01:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Haha ja! Claudia is inderdaad een tof wijf. Net als Sara Kroos en So[hie Hilbrand vind ik…

On topic: Ik heb Claudia niet gezien, maar Jan Jaap wel en ik vond die niet zo heel leuk. Hij was te moralistisch vond ik. Hij begon nog wel grappig, maar daarna alleen maar hoe slecht de wereld wel niet is. Bijvoorbeeld Theo Maassen is ook moralistisch maar blijft de hele tijd grappig. Buiten tv registraties zijn dit de enige caberatiers die ik heb gezien, dus ik heb ook nog geen compleet oordeel, maar ik vond Jan Jaap in ieder geval niet zoo…

Oh en dit is geen persoonlijke aanval ofzo, maar meer uitnodiging tot discussie…

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 5 ] 25 May 2007 10:21 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

gordijntje - 24 May 2007 01:17 PM

Haha ja! Claudia is inderdaad een tof wijf. Net als Sara Kroos en So[hie Hilbrand vind ik…

On topic: Ik heb Claudia niet gezien, maar Jan Jaap wel en ik vond die niet zo heel leuk. Hij was te moralistisch vond ik. Hij begon nog wel grappig, maar daarna alleen maar hoe slecht de wereld wel niet is. Bijvoorbeeld Theo Maassen is ook moralistisch maar blijft de hele tijd grappig. Buiten tv registraties zijn dit de enige caberatiers die ik heb gezien, dus ik heb ook nog geen compleet oordeel, maar ik vond Jan Jaap in ieder geval niet zoo…

Oh en dit is geen persoonlijke aanval ofzo, maar meer uitnodiging tot discussie…

Helemaal goed..lang leve verschillen van mening. Klopt ook wel dat er iets licht moralistisch in die voorstelling van JJ zat. Jij vond hem niet zo; ik juist geweldig…hij heeft me van begin tot eind geboeid en ik heb heel intensief zitten luisteren naar hem. Bij Claudia dwaalde m’n aandacht in ieder geval vaker af…al vond ik haar einde dus wel héél sterk. Ik weet niet zoveel van cabaret, maar ik krijg wel de indruk dat veel meer nog dan bij musical of toneel het ook wel heel erg een kwestie is van iemand die je ligt of niet. Mij ligt Freek de Jonge bijvoorbeeld helemaal niet…vind het een leuke / intelligente man..maar in z’n voorstelling gaat ie me veeeel te snel ik haak na 2 minuten af. Hele massa’s vinden hem briljant..wat ie wellicht ook is..ik kan alleen niet naar een programma van m luisteren. Hoe dan ook, volgens mij is voorkeuren voor personen/persoonlijkheden bij cabarete best een factor die meespeelt.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 6 ] 25 May 2007 09:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Leuk verslag
Ikzelf houd helemaal niet van Cabaret al moet ik wel zeggen dat ik sommige stukken van Hans Teeuwen en Theo Maasen wel erg leuk vind (al zijn die wel op het grove af en dan vooral Hans Teeuwen
Wie ik ook erg goed vind is Naijb Amhali daarzou ik nog wel eens een keer naar toe willen ooit
heb hem nu 2 x op tv gezien (toevallig allebei bij het sportgala van de NOC-NSF maar echt lag zowat onder de tafel van het lachen

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling