2 of 2 |  < 1 2
Broadway Report: The Pirate Queen
  [ # 16 ] 07 June 2007 01:48 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik ben benieuwd waar ‘The Pirate Queen’ weer aan land komt 😊 Misschien wel in het Point Theatre in Dublin zoals ooit de bedoeling was ? De theaters in Londen zijn schaars en jammer dat Cameron Mackintosh niet betrokken is. Ik zou toch liever ‘The Pirate Queen’ in het Prince Edward zien dan zo’n typisch Amerikaanse show als ‘Jersey Boys’...
Erg jammer dat ze stoppen in New York en balen dat ik na ‘The Woman In White’ vorig jaar weer een reisje naar Broadway de mist in zie gaan.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 17 ] 07 June 2007 03:24 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

eastwick - 07 June 2007 01:48 AM

Ik ben benieuwd waar ‘The Pirate Queen’ weer aan land komt 😊 Misschien wel in het Point Theatre in Dublin zoals ooit de bedoeling was ? De theaters in Londen zijn schaars en jammer dat Cameron Mackintosh niet betrokken is. Ik zou toch liever ‘The Pirate Queen’ in het Prince Edward zien dan zo’n typisch Amerikaanse show als ‘Jersey Boys’...
Erg jammer dat ze stoppen in New York en balen dat ik na ‘The Woman In White’ vorig jaar weer een reisje naar Broadway de mist in zie gaan.

1 troost er komt wel alsnog een castalbum

  [ # 18 ] 07 June 2007 03:25 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Klaske - 06 June 2007 04:52 PM

Doodzonde dat dit moet sluiten terwijl er ook zulke gedrochten als Legally Blonde op Broadway staan.

Gelukkig gaan ze in een Europees Engelstalig land verder gaan. En we zullen het dan maar met de cd moeten doen.

Je maakt even een foutje, Legally Blonde is leuker dan je denkt hoor! Muziek is erg leuk!

  [ # 19 ] 07 June 2007 04:01 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Eh, Jouke, misschien had ik het er even bij moeten zetten, maar wat ik zei was een mening. MIJN mening. Toen ik Legally Blonde een maand geleden op Broadway zag, was het een heleboel, maar ‘leuk’ was niet echt wat in me op kwam.

Er zitten wat mij betreft een stuk of 3 goede muziekstukken in Legally Blonde. Verder was de show saai en voorspelbaar. Decor, kostuums, regie, licht, geluid, etc. allemaal keurig verzorgd. Maar het script, als je 10 minuten naar de wc zou gaan, zou je wat mij betreft niets missen. Overal is voor de makkelijke, vrolijke, gezellige weg gekozen.

Bijvoorbeeld: Professor Callahan zegt tegen zijn assistent / vriendje van Elle (Emmett): “zorg dat de volgende dag in de rechtszaal iedereen er fatsoenlijk uitziet.” De volgende scène zien we de oh zo modebewuste Elle in een keurig, conservatief donkerblauw mantelpakje zonder dat daar enig conflict bij zit.

Tweede voorbeeld: Emmett is arm en moet van Elle nieuwe kleren gaan kopen. Ze staan in een dure kledingzaak, hij kijkt op het prijskaartje en vindt het nogal duur. Elle’s reactie: “Oh dat geeft niet, ik betaal ze voor je.” Je neemt een man toch niet meer serieus als ie zijn kleding door z’n vriendin laat betalen? Dat je vriendin het uitzoekt, oké, maar je laat het haar toch niet betalen! Zelfrespect? Daar had op zich best wat conflict voor Emmett kunnen zijn.
Daarnaast houdt deze scène de musical erg op.

Het hoogtepunt van de voorstelling was de opkomst van de Delivery Boy, goed geregisseerd en getimed, leverde haast een staande ovatie op en flauwvallende tienermeisjes. Beetje hetzelfde effect wat Hugh Jackman had toen ie zich ging staan omkleden op het podium bij “Boy From Oz”. Voegt niet veel toe, maar het levert lekker applaus en het hitst de zaal goed op.

Verder hebben we nog een aantal nutteloze nummers als Ireland met achtergrond informatie over Paulette, terwijl met die tijd ook zinnige dingen verteld hadden kunnen worden. Zoals het uitdiepen van de scène waarin Professor Callahan Elle probeerde te versieren, tijdens deze scene knipperde ik met m’n ogen en hij was al weer voorbij. Ook daar kwam het conflict wat Elle moet hebben nauwelijks uit de verf.

Of het karakter van Vivienne, ook zij zou behoorlijk in conflict kunnen staan als ze ziet wat er werkelijk met Elle gebeurd, maar ook dat gaat lekker snel voorbij. Ze ziet wat Professor Callahan doet en werpt zich zonder enige moeite gelijk op als goede vriendin van Elle.

Waar Reese Witherspoon een en al onschuld en naiviteit uitstraalde, hoe kan het dat iemand me niet aardig vind, ging Laura Bell Bundy meer richting hysterisch en bitchy. Ze ging meer richting een wat aardige afspiegeling van Amber in Hairspray.

Ik denk dat ik nog wel even door kan gaan, maar dit moet waarschijnlijk wel genoeg zijn om duidelijk te maken dat IK Legally Blonde als ‘gedrocht’ bestempel. Ondanks het gelikte uiterlijk.

  [ # 20 ] 08 June 2007 12:30 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

je kan zeggen over de mening van Klaske wat je wil..
Maar onderbouwd is het wel!!

  [ # 21 ] 08 June 2007 04:09 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

The Pirate Queen heeft het niet gered en dat is volkomen terecht. Het is niet gelukt om een publiek te vinden en dat is niet verwonderlijk. De show ziet er op papier indrukwekkend uit (from the creators of Les Miserables and Riverdance comes an unforgettable story…..), maar ammehoela: ik heb zelden tot nooit in een Broadway theater gezeten waar het publiek zo zat in te dutten als hier (nou ja….misschien bij Passion, hoe PRACHTIG is dat toen zelf ook vond).

De marketing is ook al niet te best: de blauwe tronie van de Piratenkoningin is het slechtste logo op Broadway van dit moment en ik vraag me sterk af wat voor publiek de show nou precies wilde bereiken. Volgens mij wisten de producer en regisseur dat zelf ook niet, en dus gokten ze in paniek op alle paarden tegelijk. Een beetje girlpower voor de Wicked meisjes, een beetje Riverdance voor hun moeders en voor de rest veel opgeblazen spektakel. De cast was groot (daar hou ik van…) en verkleedde zich achter de schermen in ontelbaar bonte kostuums om weer een nieuw tableau te vormen.

Maar de werkelijkheid is helaas dat Pirate Queen veel minder goede tableaux had dan Les Miz, minder grappig was dan Hairspray, minder vernieuwend was dan Spring Awakening, minder spektakel boodt dan Wicked en minder dramatische lading had dan Grey Gardens. De concurrentie op the great white way is MOORDEND op dit moment en dan valt een show zonder een duidelijke commerciële (vies woord, ik weet het) target groep meteen buiten de boot. Wat dat betreft heeft een show als Legally Blonde (die ik niet gezien heb) het veel makkelijker om de eerste weken op Broadway te overleven.

Cameron M. heeft zijn vingers niet aan deze show gebrand; nadat hij één keer tegen zijn onderbuikgevoel inging (hij zag zelf ook niet veel in Martin Guerre, maar voelde zich verplicht om dit te produceren voor de twee mannen die hem schathemeltergendrijk rijk hadden gemaakt) heeft hij nu een wijs besluit genomen.

Na de flop in Chicago en de flop in New York zal geen mens meer geld willen pompen in dit hopeloze product. De enige plek waar er misschien leven in zou zitten is inderdaad in Dublin, maar daar lijkt me deze show net even te duur voor.

Ik vrees dat we de Piratenkoningin nooit meer zullen zien (al is het een geweldige titel voor een K3 musical: ze kunnen zo het scriptgebruiken, maar dan met 3 piratenkoninginnetjes). Het is niet erg, jullie hebben ECHT weinig gemist.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 22 ] 08 June 2007 04:16 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

En daar ben ik het nog steeds niet mee eens. Ik denk dat je wel wat gemist hebt.  😉

Ik hoop ook dat het met de Europese Engelstalige voorstelling waar ze het over hebben gaat lukken.

  [ # 23 ] 08 June 2007 04:23 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik durf best te wedden dat het niet gaat gebeuren….maar respecteer natuurlijk jouw mening over deze show. Overigens vind ik het moeilijk te geloven dat iemand die zo scherp en geestig kan schrijven over de ene show zo positief is over een show waar echt op alle fronten weinig van deugt! Maar ben hier zeker niet de smaakpolitie hoor….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 24 ] 08 June 2007 04:28 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Alleen al daarom zou ik de show best willen zien 😉 dat maakt het interessant…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 25 ] 08 June 2007 04:31 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Jij vond Mary Poppins al saai…..daarbij vergeleken…........ik hou er maar over op….wat bedoelde je met daarom trouwens?

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 26 ] 08 June 2007 04:39 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Hierom:

Overigens vind ik het moeilijk te geloven dat iemand die zo scherp en geestig kan schrijven over de ene show zo positief is over een show waar echt op alle fronten weinig van deugt! Maar ben hier zeker niet de smaakpolitie hoor….

Dit is een leuk en interessant verschil van mening tussen twee mensen die allebei met kennis van zaken hun bevindingen grondig onderbouwen. Dat maakt mij nieuwsgierig om te kijken wat ik er zelf van vind.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 27 ] 08 June 2007 04:58 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Jaccozoveel - 08 June 2007 04:23 AM

Ik durf best te wedden dat het niet gaat gebeuren….maar respecteer natuurlijk jouw mening over deze show. Overigens vind ik het moeilijk te geloven dat iemand die zo scherp en geestig kan schrijven over de ene show zo positief is over een show waar echt op alle fronten weinig van deugt! Maar ben hier zeker niet de smaakpolitie hoor….

Ik weet het niet, misschien gewoon toeval. Jij hebt het over ingedut publiek. Ik heb twee keer een dolenthousiast publiek gehad met staande ovaties en in de pauze gepraat over hoe het kan dat het zulke matige recensies kreeg. Het logo vind ik bijvoorbeeld wel mooi, maar ja dat is ook smaak. Of dat ik naast The Pirate Queen, hele verschillende shows gezien heb dit jaar. Geen idee. De show maakte op mij indruk. En ook al zien we er nooit meer iets van terug. Ik ben heel blij dat ik hem 2 keer gezien heb.

Ik ben het met je eens dat deze show op de punten die je aangeeft minder is dan andere shows (m.u.v Wicked, spektakel in The Pirate Queen vond ik groter, maar ja ik snapte 3 jaar geleden toen ik Wicked zag de ophef al niet), maar voor mij staat in het geval van The Pirate Queen ‘minder’ niet gelijk aan ‘slecht’, het heeft voor mij wel alles in zich. Misschien komt het doordat het op de gehele linie alles een (ruime) voldoende scoorde, zonder uitschieters naar boven of naar beneden.

Heeft Cameron M. trouwens ergens zijn mening over de show uitgesproken of weet je iets waarom ze niet in Londen zijn begonnen, zoals met Miss Saigon en Les Miserables? En is dit ergens terug te lezen op internet? Ben wel benieuwd.

  [ # 28 ] 11 June 2007 08:49 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Op het forum van Musicalworlds amerikaanse ‘tegenhanger’ Broadwayworld dat The Pirate Queen op 17 juni al haar deuren sluit. Als je nog wil, heb je krap een weekje om het hele tripje te plannen en uit te voeren…  :sorry:

  [ # 29 ] 12 June 2007 06:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Jammer dat The Pirate Queen zo’n korte run heeft. Ik verheugde me er gigantisch op en wilde ‘m graag nog eens in NY zien.
Maar misschien gaat JvdE er nog voor. Als ie voor Tarzan kiest zou dit toch ook moeten kunnen.

Ik kende het verhaal van Grace al voordat B&S ermee aan de gang gingen. Ik denk dat het vrouwen meer aanspreekt dan mannen.

Maar als het, net als 3M, onderweg nog een paar keer wordt opgepoetst, ben ik heel benieuwd wat we hier gaan krijgen.

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

 < 1 2
2 of 2