2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Ewbank’s Carmen
  [ # 16 ] 20 June 2007 03:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

brian - 20 June 2007 02:57 PM

Dit zijn volgens mij geen recensies waarmee je op Broadway beland. Alhoewel, The Pirate Queen, Lestat, Seussical, etc etc etc…

Begonnen die niet al op Broadway?  :geenidee:

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 17 ] 20 June 2007 07:59 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Lestat begin in San Francisco en The Pirate Queen in Chicago. Een groot aantal broadwayshow beleven hun wereldpremiere niet echt op broadway al krijgt een chicago premiere bijvoorbeeld minder aandacht dan broadway.

  [ # 18 ] 20 June 2007 08:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Aha: me is totally satisfied 😄

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 19 ] 20 June 2007 10:10 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ja die haalden allemaal Broadway…..maar vraag niet hoe! Miljoenen verlies! Helaas, dit lijkt een mislukte voorstelling. “Supermarket music….”: dodelijker kan ik het niet verwoorden. Zonde he?

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 20 ] 21 June 2007 10:51 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Jaccozoveel - 20 June 2007 10:10 PM

Ja die haalden allemaal Broadway…..maar vraag niet hoe! Miljoenen verlies! Helaas, dit lijkt een mislukte voorstelling. “Supermarket music….”: dodelijker kan ik het niet verwoorden. Zonde he?

Ja, wel zonde.
Gelukkig dat smaken nog wel eens verschillen en vind ik het misschien wel mooi 😄


(misschien! heel misschien! ik moet het nog gaan kijken/luisteren/etc.!)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 21 ] 21 June 2007 09:47 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-11-10

Evengoed opvallend dat er in het AD van vandaag een (promo-)artikel met een grote foto staat onder de titel “Nederlandse Carmen in VS musicalsucces”.

Citaatje: Hoewel de recensies nog moeten komen - De Levita verwacht de eerste serieus te nemen beschouwingen komend weekeinde - heeft de producent geen klagen over aandacht van de pers. “De Los Angeles Times heeft in de veel gelezen zondagskrant twee pagina’s voor Carmen ingeruimd”. Intussen is De Levita niet uitgedroomd. “Als het meezit staan we binnen een jaar op Broadway. “

Famous last words van De Levita, of toch een vooruitziende blik?

  [ # 22 ] 21 June 2007 10:08 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  28
Geregistreerd  2006-04-23

Deze is al een stuk positiever…. maar het wordt wel 1 tegen 100 op deze manier.


Bold, noisy ‘Carmen’ is visually stunning

By: PAM KRAGEN Staff Writer
In a world premiere musical that’s loud, sexy and visually stunning, Prosper Merimee’s 19th-century Gypsy heroine “Carmen” dances boldly into the 21st century.

Spectacularly staged at the La Jolla Playhouse by longtime Cirque du Soleil visionary Franco Dragone, “Carmen” takes a dark look at the love triangle saga of the seductive cigarette-factory worker Carmen, her possessive soldier/lover Jose and her matador ideal, Escamillo. The musical pops with visual splendor and fiery, floor-pounding flamenco dancing. Your ears may pop, too, with the relentlessly high volume of the music.
Conceived, written and choreographed by Sarah Miles, this version of “Carmen” draws more from Merimee’s original novella than the much-better-known opera version by Bizet. Here, we learn more about Jose’s Basque heritage and how he landed (against his will) in the Spanish army as punishment for a crime; we get to know better Jose’s abandoned-but-adoring wife, Micaela, and Carmen’s violent smuggler husband, Garcia; we see the suffering of Zuniga, the older Army captain who also loves Carmen; and we travel through the whole of Spain as the tragedy gradually unfolds.
Dutch composer John Ewbank composed the 28-song score, and nestled within its overgenerous folds are a half dozen truly terrific numbers, including the vibrant Spanish-tinged ensemble number “Tavern Dance,” Carmen’s ode to the opposite sex “Ah Men,” the anthemic “Freedom Is Now,” Jose’s “To Say Goodbye,” Carmen and Jose’s life-affirming “A Free Man Today” and Micaela’s “The Letter.” Ewbank creates catchy, ear-pleasing melodies with rich, rising bridges and interesting key changes, though too many of the songs finish too big and too loud. There’s also a few clunkers, like the cheesy soldier’s anthem “God Will Make Us Men.” Interestingly, the women’s numbers are far more interesting than the men’s, and Annemarie Milazzo’s lyrics don’t quite equal the poetry of Dragone’s staging.

Miles’ book is minimal, allowing the storytelling to be told mostly through the songs, dance and the vibrant pictures Dragone paints onstage. Although he’s best known for his dreamy, mysterious (and plotless) Cirque shows in Las Vegas, Dragone’s “Carmen” is clear, plot-centered and linear in style.

Bold imagery and vibrant color are used by Dragone to evoke emotions and plot themes. A gold-filigreed bull’s head (symbolic of Escamillo’s bullfighting and the dogged stubbornness of the three central characters) dominates as a central element, and Klara Zieglerova’s imposing double-deck, stone-wall set has weight, gravitas and immense versatility. Death (in the form of skeletons, ghostly figures, bodies and gravestones) is an ever-present force in Dragone’s storytelling——hanging overhead, lurking in the shadows or walking just steps behind the story’s fateful players. And he paints the stage with vivid hues of blood red, shimmering gold and foreboding black.

Several eye-popping tableaux, lit luminously by Christopher Akerlind, take your breath away——like the cigarette factory, where hundreds of gold-tinted leaves flutter down from the ceiling, or the finale, where the fateful sands of the hourglass run out in an epic column. Dragone’s eye never falters, though the story is told with almost deadly seriousness throughout.

Miles’ choreography is an essential element of the storytelling. There’s sensual, tug-of-war ballet between Carmen and Jose, an acrobatic rape scene, a flamenco dance-off between Carmen and her rival, Juanita, a lively, floor-stomping tavern celebration in the second act (led by the marvelously talented Rocio Ponce) and the animal-like fawning of the soldiers when Carmen makes her first entrance.

Finding actors who can sing the challenging score, dance flamenco, do acrobatics and be convincing Spaniards is a tall order. Fortunately the casting is spot-on with Janien Valentine as Carmen. She’s got star power, a strong, ear-pleasing, multi-octave voice; a fluid, sensual physicality; confidence; fire; and surprising acrobatic ability. Her Carmen is bold, hardened, worn down by disappointment and confident in her abilities at manipulating men. She’s not misunderstood but a product of her harsh environment.

Ryan Silverman is dashing, energetic and in good voice as the troubled Jose, who throws everything away for Carmen, then takes revenge when she tires of his possessiveness. Victor Wallace underplays his role as the surprisingly gentle-natured (but not especially Spanish) bullfighter Escamillo. He sings mostly well in the underwritten role and he moves with the grace of a dancer, but his freakishly artificial wig needs a serious rethinking. Shelley Thomas is graceful and gentle as Micaela, Neal Benari brings a war-weariness to the older captain, Zuniga, and Shannon Lewis is proud and defiant as Juanita.

“Carmen” runs two hours, 45 minutes, with intermission and would be stronger if some of its sound-alike songs were cut. It would be even more interesting to see the imaginative Dragone examine the characters’ emotions in nontraditional ways (couldn’t Jose’s blossoming love be told with the soaring grace of aerialists? Couldn’t Carmen’s tarot-card reading incorporate some spooky visualizations of fate, life and death?). For a new musical, “Carmen” is in strong shape, though it could use some tightening and a lot less volume. But as a modern theatrical creation, Dragone’s “Carmen” is a breath of fresh air.

  [ # 23 ] 22 June 2007 08:03 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Hoorde Jeroen van Inkel het er vanmorgen ook over hebben op de radio (Q music). Die vond het maar belachelijk dat er zo negatief op gereageerd was. Hij zei zelfs dat hij dacht dat de Amerikanen wellicht bang waren vanwege concurrentie met hun eigen producties omdat Carmen toch wel heel goed was vond hij.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 24 ] 22 June 2007 08:14 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Wel grappig dat een radiopresentator dat zegt; is hij zelf ook gaan kijken?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 25 ] 22 June 2007 08:16 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

AuntieNoxie - 21 June 2007 09:47 PM

Citaatje: Hoewel de recensies nog moeten komen - De Levita verwacht de eerste serieus te nemen beschouwingen komend weekeinde - heeft de producent geen klagen over aandacht van de pers. “De Los Angeles Times heeft in de veel gelezen zondagskrant twee pagina’s voor Carmen ingeruimd”. Intussen is De Levita niet uitgedroomd. “Als het meezit staan we binnen een jaar op Broadway. “

Hoogmoed komt voor de val luidt het spreekwoord toch ? Op één na zijn alle recensies nog negatief en Variety en de LA Times lijken me toch aardig serieus ... Het is te hopen voor ze dat het lukt, maar het is wel erg naïef om in interviews bestemd voor de Nederlandse markt zo hoog van de toren te blazen, terwijl iedereen de recensies zo van internet kan plukken

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 26 ] 22 June 2007 08:57 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

AuntieNoxie - 21 June 2007 09:47 PM

Evengoed opvallend dat er in het AD van vandaag een (promo-)artikel met een grote foto staat onder de titel “Nederlandse Carmen in VS musicalsucces”.

Citaatje: Hoewel de recensies nog moeten komen - De Levita verwacht de eerste serieus te nemen beschouwingen komend weekeinde - heeft de producent geen klagen over aandacht van de pers. “De Los Angeles Times heeft in de veel gelezen zondagskrant twee pagina’s voor Carmen ingeruimd”. Intussen is De Levita niet uitgedroomd. “Als het meezit staan we binnen een jaar op Broadway. “

Famous last words van De Levita, of toch een vooruitziende blik?

Dat is ook een manier: de slechte recensies zoals nu geschreven gewoon ontkennen en jezelf voorhouden dat de échte recensies nog moeten komen.
En die zullen vast fantastisch zijn!
Hoezo wishful thinking 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 27 ] 22 June 2007 09:58 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ach. Toen Tarzan hierheen werd gehaald werd ook van een Broadwayhit gesproken. Het is maar hoe je zo iets interpreteert. Als de publieksreactie op Carmen wel goed is en blijft is een transfer, zelfs met deze kritieken nog wel mogelijk.

  [ # 28 ] 22 June 2007 05:29 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-11-10

Jeroen - 22 June 2007 09:58 AM

Ach. Toen Tarzan hierheen werd gehaald werd ook van een Broadwayhit gesproken. Het is maar hoe je zo iets interpreteert. Als de publieksreactie op Carmen wel goed is en blijft is een transfer, zelfs met deze kritieken nog wel mogelijk.

Misschien naar Nederland, maar op Broadway…?

  [ # 29 ] 29 June 2007 10:21 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Op broadwayworld staat een filmpje waarin je goed kunt zien hoe de show er uit ziet. “Visually stunning” indeed…..

http://www.broadwayworld.com/videoplay.cfm?colid=19582

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 30 ] 30 June 2007 09:47 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

Op basis van het filmpje vind ik het allemaal wel meevallen. Menig productie van de MET is meer visually stunning dan dit. En wat ben ik blij dat mijn computer de mogelijkheid heeft het volume op mute te zetten… wat een verschrikkelijke muziek laten ze horen.

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

 < 1 2 3 > 
2 of 3