Elisabeth Japan
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Elisabeth speelt/speelde(?) ook in Japan en daar worden geloof ik alle rollen door vrouwen gespeeld. Heeft iemand enig idee waarom??

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 1 ] 03 July 2007 11:32 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

gordijntje - 03 July 2007 09:16 AM

Elisabeth speelt/speelde(?) ook in Japan en daar worden geloof ik alle rollen door vrouwen gespeeld. Heeft iemand enig idee waarom??

Elsiabeth speelt volgens mij nog steeds in Japan. Al 10 jaar geloof ik (ik heb een winkel DVD uit 1998). En alle rollen worden inderdaad door vrouwen gespeelt. Volgens mij is dat volgens Japanse traditie (toneel/musical is alleen voor vrouwen)

Alhoewel ik laatst op YouTube een filmpje van Titianic tegen kwam uit Japan met ook mannen

  [ # 2 ] 04 July 2007 10:28 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

Het ligt eraan welke groep Elisabeth speelt. Zo bestaat er ook een Japanse uitvoering van Elisabeth met zowel mannen als vrouwen. Pas wanneer er Takarazuka bij staat, wordt het enkel door (ongetrouwde) vrouwen gespeeld. Takarazuka is een groep met een eigen speelstijl die ergens (in Osaka volgens mij) in de jaren ‘20 van de vorige eeuw in Japan is opgericht (had tijdens dit college niet extreem goed opgelet en ik heb mijn aantekeningen niet meer) en nog steeds razend populair is.

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 3 ] 04 July 2007 03:10 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

Lovedatsound - 04 July 2007 10:28 AM

Het ligt eraan welke groep Elisabeth speelt. Zo bestaat er ook een Japanse uitvoering van Elisabeth met zowel mannen als vrouwen. Pas wanneer er Takarazuka bij staat, wordt het enkel door (ongetrouwde) vrouwen gespeeld. Takarazuka is een groep met een eigen speelstijl die ergens (in Osaka volgens mij) in de jaren ‘20 van de vorige eeuw in Japan is opgericht (had tijdens dit college niet extreem goed opgelet en ik heb mijn aantekeningen niet meer) en nog steeds razend populair is.

intresant, ik vroeg me dat nou altijd al af, zo leer je nog eens wat :D