2 of 2 |  < 1 2
Tarzan sluit op Broadway
  [ # 16 ] 25 June 2007 10:30 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Tarzan is in mijn ogen een beroerde musical, maar een aardig geslaagde Cirque du Soleil achtige show. Ik verveel me dood bij CdS, dus ook bij Tarzan, maar ik snap best dat een groot publiek het allemaal schitterend vindt.
Hoewel ik niet weet hoe de balans in NY was kan ik me heel goed voorstellen dat je Tarzan qua succes niet met bv Beauty & the Beast moet vergelijken maar met Cirque du Soleil-achtige voorstellingen. Hoe lang houden die het vol op broadway? Als we Tarzan gewoon als grote Disney-musical beschouwen is deze speelperiode natuurlijk synoniem voor flop.

  [ # 17 ] 25 June 2007 11:44 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Volgens mij is Tarzan Broadway minder Cirque du Soleil dan Nederland. Ik vind CdS wel leuk, maar niet meer dan dat. Tarzan vind ik geweldig, en baal daarom ook ontzettend dat die stopt op Broadway. Had ‘m daar graag gezien!!

  [ # 18 ] 25 June 2007 12:25 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Een Broadway flop betekent gewoon dat de investering niet is terugverdiend. In het geval Tarzan is dat moeilijk in te schatten omdat Disney niet scheutig is met informatie over de investering. Maar je kunt hier absoluut spreken van een flop: de bezoekersaantallen zijn altijd teleurstellend geweest. Dat Disney het niet geprobeerd heeft de Nederlandse versie op Broadway te implemeteren zegt genoeg over het vertrouwen dat men in deze show had.

Mislukt, hoe “lekker” de show in Nederland ook is….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 19 ] 25 June 2007 12:29 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Jaccozoveel - 25 June 2007 12:25 PM

Een Broadway flop betekent gewoon dat de investering niet is terugverdiend. In het geval Tarzan is dat moeilijk in te schatten omdat Disney niet scheutig is met informatie over de investering. Maar je kunt hier absoluut spreken van een flop: de bezoekersaantallen zijn altijd teleurstellend geweest. Dat Disney het niet geprobeerd heeft de Nederlandse versie op Broadway te implemeteren zegt genoeg over het vertrouwen dat men in deze show had.

Mislukt, hoe “lekker” de show in Nederland ook is….

Tarzan Broadway heeft tot 10-6-2007   $40,302,791 bruto opgebracht.

[ Gewijzigd: 25 June 2007 12:34 PM by ookeenmedewerker ]
  [ # 20 ] 25 June 2007 01:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Omzet of winst???

  [ # 21 ] 25 June 2007 01:59 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Judaz - 25 June 2007 01:45 PM

Omzet of winst???

omzet. de kosten moeten hier nog van af.
de show heeft tussen de 12 en 18 miljoen dollar gekost. trek daar van af de wekelijkse kosten en je zult ongeveer uitkomen op de omzet tot nu toe. Tarzan gaat dicht, niet omdat ze nou zo slecht lopen (de meeste Broadway shows - niet de grote hits- zitten op zo’n 75 % zaalbezetting, net als Tarzan) maar omdat er nauwelijks voorverkoop is. De mensen die naar Tarzan gaan kopen kaarten op de dag zelf. Met de (hete) New Yorkse zomer in aantocht waar de kaartverkoop over het algemeen toch niet zo goed gaat zijn de wekelijkse kosten te hoog om nog te spreken van goed ondernemerschap. Bovendien is de show technisch gezien toe (na meer dan een jaar spelen) aan groot onderhoud en dat kost een vermogen. Tel daarbij op dat de nieuwe show van Disney (The Little Mermaid) nu al aan het repeteren is voor een premiere op Broadway in december en (nu al) flink duurder uit valt dat aanvankelijk gedacht en je begrijpt dat men niet het financiele risico wil lopen om Tarzan de zomer open te houden.
Tarzan komt er financieel geeneens zo slecht uit door de verkoop in Europa en de waarschijnlijk op handen zijn producties van de show in Japan en Zuid Amerika.

[ Gewijzigd: 25 June 2007 02:20 PM by ookeenmedewerker ]
  [ # 22 ] 25 June 2007 03:32 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2005-01-15

Wel briljant van de marketing afdeling: naast het broadway persbericht HEEL hard roepen dat tarzan al 350000 kaarten heeft verkocht! geweldig! en 25000 extra zijn er in de verkoop gegaan!

 

Even meerekenen?
350000 kaarten klinkt erg veel, maar even een simpel rekensommetje: 350000 / capaciteit circustheater 1750 stoelen (?) = 200 voorstellingen

8 per week: = 25 weken is dus maar een half jaartje.
Die 25000 kaarten extra is dus maar 2 weken!

Op Broadway: Het Richard Rogers heeft 1319 stoelen; gemiddelde capaciteit van 75% en ongeveer 490 voorstellingen:
gemiddeld dus 989 personen per voorstelling, en dus een 485.000 kaarten verkocht. Joop heeft er dus nog een paar te verkopen om broadway voorbij te gaan, zoals het RTL boulevard kopt.


of mis ik iets?! :denk:

  [ # 23 ] 25 June 2007 04:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Vos - 25 June 2007 03:32 PM

Wel briljant van de marketing afdeling: naast het broadway persbericht HEEL hard roepen dat tarzan al 350000 kaarten heeft verkocht! geweldig! en 25000 extra zijn er in de verkoop gegaan!

 

Even meerekenen?
350000 kaarten klinkt erg veel, maar even een simpel rekensommetje: 350000 / capaciteit circustheater 1750 stoelen (?) = 200 voorstellingen

8 per week: = 25 weken is dus maar een half jaartje.
Die 25000 kaarten extra is dus maar 2 weken!

Op Broadway: Het Richard Rogers heeft 1319 stoelen; gemiddelde capaciteit van 75% en ongeveer 490 voorstellingen:
gemiddeld dus 989 personen per voorstelling, en dus een 485.000 kaarten verkocht. Joop heeft er dus nog een paar te verkopen om broadway voorbij te gaan, zoals het RTL boulevard kopt.


of mis ik iets?! :denk:

hier begrijp ik niets van. Dus jij vind 350 000 wel meevallen?
een half jaar uitverkocht in een groot theater is een flinke prestatie, dat lukt niet zomaar ....zie kuifje…..roemloos ten onder gegaan in het luxor…

het grootste deel van die kaarten is voorverkoop, dus zijn vele voorstellingen al uitverkocht.

  [ # 24 ] 25 June 2007 04:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Dat Nederlanders alles maar geweldig vinden kun je al zien aan de staande ovaties avond na avond…

Ik wist wel dat Tarzan niet geweldig populair was op Broadway, maar dat ie nຠal zou stoppen had ik echter niet verwacht. En zo snel ook al! Fans krijgen amper de tijd om nog een keer te gaan.

  [ # 25 ] 27 June 2007 10:27 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

nou meer dan een jaar moet toch genoeg zijn? Probleem was een beetje dat er niet genoeg echte FANS waren denk ik….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 26 ] 23 July 2007 10:23 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Ik ben gisteren naar Tarzan geweest omdat ik kaarten had gewonnen. Het sprak me absoluut niet aan en de beelden die ik er van had gezien vielen me ontzettend tegen. Maar ik heb me toch echt uitermate vermaakt met deze musical. Ik wil het niet een goede musical noemen, maar zeker een geweldige en vermakelijke avond uit en heb er dan ook geen spijt van dat ik er heen ben geweest. Ik vind het dan ook jammer dat het op Broadway op houdt aangezien ik best nieuwsgierig ben geworden naar de verschillen en wel eens de originele versie had willen zien.

Anywho, ik woon in Londen dus ik heb genoeg keus elke dag. Ik zie elke week wel een show en vaak meer dan dat en ik ben echt wel kritisch opgesteld. Dus ik vind het onterecht om te beweren dat Tarzan NL alleen maar goed loopt omdat er daar zo weinig is of omdat NLers niets gewend zijn.

 < 1 2
2 of 2