2 of 2 |  < 1 2
Bezoekers Python ontsnappen aan drama
  [ # 16 ] 01 August 2007 08:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

http://www.dumpert.nl/mediabase/22302/41fb5699/index.html
Hier is het filmpje nog te zien.
De eind-reacties van de meiden die je hoort vind ik een beetje vreemd…
Maar misschien ligt dat aan mij.

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 17 ] 01 August 2007 08:47 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De reactie van de meiden vind ik sowieso vreemd. Ik ben er wel van overtuigd dat ze met dit beeldmateriaal behoorlijk hadden kunnen cashen, want dit soort sensatie scoort, zo blijkt wel uit alle aandacht rond een incident dat gelukkig met een sisser is afgelopen.

Ook verbaas ik me over de vele oorzaken die in de media worden genoemd. Meest logische is dat hier een liffhill ontruiming volgens de regels is uitgevoerd. Of er een aparte procedure was voor treinen die al deels los waren van de lifthill en dat deze niet is opgevolgd, of dat hierin niet is voorzien blijft de vraag. Doordat de trein van achter geleegd wer (en deze wel al los was van de ketting) raakte hij uit balans en schoot alsnog door.
Op het NOS-journaal wordt beweerd dat er een knop zou zijn ingedrukt en de trein daardoor zou zijn gaan bewegen. Dit moet dan gewoon het activeren van de ketting zijn, maar die ketting maakt zo veel herrie dat je dat op het filmpje zou moeten horen volgens mij, Op omroep Brabant wordt over de fout in de procedure gesproken door de trein niet eerst te zekeren voordat er wordt ontruimd, op het jeugdjournaal wordt straf voor de betrokkenen genoemd, maar daar kan geen sprake van zijn als de voorgeschreven procedures niet kloppen. De oorzaak blijft toch nog wel een raadsel, waarbij het natuurlijk wel zo is dat als de trein goed vast was gezet, dit nooit had kunnen gebeuren.

Rop - 01 August 2007 07:12 PM

Alleen in de kurkentrekker vraag ik me af of hij er hard genoeg doorheen gaat.

De loopings kom je waarschijnlijk wel door zonder beugel, maar het hupje erna brengt je uit balans en de kurketrekker heb je je beugel echt wel nodig.

  [ # 18 ] 01 August 2007 08:59 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  393
Geregistreerd  2007-02-20

Wow, en dan te bedenken dat ik en mijn vriend afgelopen donderdag en vrijdag nog in de Efteling waren en heeeeeeeel vaak in de Python zijn geweest!

Die donderdag ging het trouwens ook weer fout met de Vliegende Hollander, die bleef weer vastzitten. Er was zelfs 1 bootje in het water van de rails afgeschoten. Mensen moesten gered worden. We hebben een tijdje staan kijken! Wat een gedoe zeg!

   Handtekening   

Groetjes Jorieke!

  [ # 19 ] 01 August 2007 09:39 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Ff een blonde vraag maar ik snap nog steeds niet helemaal wat er is gebeurd. Helemaal bovenaan staat het wagentje stil en moeten de mensen ge-evacueerd worden. Er zijn al een paar mensen uit en dan begint het karretje weer te rijden. Paar vragen: waren de beugels los van de mensen die doorschoten? En hebben ze de hele rit gemaakt? Of waren alleen de achterste beugels los en de voorste beugels nog vast?

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 20 ] 02 August 2007 02:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Je zag op het nieuws in een close-up dat de mensen die in het laatste bezette karretje zaten net op tijd de beugel naar beneden konden trekken!
Bizar, maar gelukkig goed afgelopen!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 21 ] 02 August 2007 10:46 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Vandaag stond er een heel stuk in het Brabants Dagblad, compleet met screenshots van het filmpje om te laten zien wat er gebeurd. Zij melden dat, TEGEN de procedure in, de medewerkers aan de achterkant begonnen zijn met evacueren. Hierdoor verdween het contragewicht en reed de trein door omdat deze al een stukje over het toppunt heen was.

De medewerker die voorin aan het evacueren was, zat gezekerd aan de trein zelf. Hij had het geluk dat één van de karretjes zijn touw doorsneed waardoor hij niet meegesleurd werd over de baan en er ‘slechts’ met een paar blauwe plekken en een lichte hersenschudding af kwam. Volgens de foto’s was er slechts 1 beugel open, die passagier kon em op tijd dicht trekken…

Ze zijn het evacuatieplan aan het herzien en hebben iig al besloten dat er geen evacuaties in de Python meer plaatsvinden zonder dat de parkbrandweer daarbij aanwezig is.

De Efteling heeft idd behoorlijk wat pech de laatste dagen. Maar of daarmee meteen de reputatie naar de klote gaat, betwijfel ik. Ik ga iig gewoon 1 september, en ik denk niet dat ik de Python over sla!!

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 22 ] 02 August 2007 11:00 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ooow, daarom hadden ze het in het filmpje over “touwen”.
Jeetje, die medewerker heeft echt veel geluk gehad dan!!!
Raar dat ze aan de achterkant begonnen zijn, als ie al een stukje over de baan heen hing…
Ik hoorde idd op het nieuws dat ze de volgende keer moeten wachten op de bedrijfsbrandweer…

En als ik jou was zou ik ook gewoon in de python gaan, 999 van de 1000 keer (om maar ff wat te noemen) gaat het wel goed 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 23 ] 02 August 2007 01:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Tja ik weet ook dat de kans dat het mis gaat klein is… Maar dan nog hoef ik in ieder geval voorlopig niet meer de Python in! Net zolang tot ik dit weer vergeten ben…

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 24 ] 02 August 2007 03:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

De medewerker die voorin aan het evacueren was, zat gezekerd aan de trein zelf. Hij had het geluk dat één van de karretjes zijn touw doorsneed waardoor hij niet meegesleurd werd over de baan en er ‘slechts’ met een paar blauwe plekken en een lichte hersenschudding af kwam.

Gossie.. die heeft écht heel veel geluk gehad!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 25 ] 02 August 2007 03:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Scarletwoman - 02 August 2007 01:00 PM

Tja ik weet ook dat de kans dat het mis gaat klein is… Maar dan nog hoef ik in ieder geval voorlopig niet meer de Python in! Net zolang tot ik dit weer vergeten ben…

Denk dat ze nu juist nog wel veel voorzichtiger zijn.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 26 ] 02 August 2007 08:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Luna24 - 02 August 2007 03:31 PM
Scarletwoman - 02 August 2007 01:00 PM

Tja ik weet ook dat de kans dat het mis gaat klein is… Maar dan nog hoef ik in ieder geval voorlopig niet meer de Python in! Net zolang tot ik dit weer vergeten ben…

Denk dat ze nu juist nog wel veel voorzichtiger zijn.

Dat denk ik ook wel.
Als je heel reeël denkt dan is het nu de veiligste tijd om de achtbaan te doen.
Alles moet ontzettend scherp in de gaten gehouden.

Maar toch…spreekt mijn gevoel mij ook tegen.

  [ # 27 ] 03 August 2007 04:56 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

ik vind het wel erg opgeblazen
ging tog goed…

  [ # 28 ] 03 August 2007 11:23 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

YokiPerzik - 03 August 2007 04:56 PM

ik vind het wel erg opgeblazen
ging tog goed…

Ja, maar dat is Nederland: het HAD fout kunnen gaan.
En dus komt er altijd een onderzoek naar waar de oorzaak ligt en wie er verantwoordelijk was om dergelijke ongelukken in de toekomst te kunnen voorkà³men.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 < 1 2
2 of 2