HELP: Wat te doen bij haperende dvd???
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Mijn dvd-speler hapert. Of misschien wel de dvd, dat weet ik niet.
Ik heb er nu een in zitten die elke minuut gemiddeld 1 x stopt. Of soms gewoon over skipt op het volgende nummer.
Wat kan dat zijn?
Doet mijn dvd het niet? (hij is niet beschadigd)
Of is de laser vies/ stuk/ aan vervanging toe?

Dvd-speler is ongeveer 5 - 10 jaar oud (weet ik niet precies)

Iemand met enige technische kennis?

(btw: mijn cd-speler scheidt er af en toe ook zomaar spontaan mee uit. Die is misschien wel te oud… ouder dan 10 jaar)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 1 ] 12 August 2007 01:27 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1062
Geregistreerd  2002-08-04

Denk dat je best eerst ff nagaat of hij het bij alle dvd’s doet of alleen bij die ene, ik heb het ook eens aan de hand gehad bij een pasgekochte dvd die de hele tijd bleef happeren. Als het een oudere dvd is kan je eens proberen er een beetje afwassmiddel op te doen en beetje water, beetje inwrijven, afspoelen, goed laten drogen en dan opnieuw proberen.

Als je laser vies is dan bestaat er een speciaal cd/dvd’tje met microborsteltjes op dat je in elke electrozaak kunt verkrijgen - kost een een kleine 10 euro - en dat reinigt het glazen oog van je laser. Dit is iets wat je niet dadelijk kunt zien tenzij je hem gaat openschroeven.

10 jaar zal je Dvd speler nooit zijn want de dvd is pas echt aan zijn opmars in de benelux begonnen ergens rond 2001, kan natuurlijk wel zijn dat je dvd speler wat ouder is maar de gemiddelde levensduur is 5 jaar afhankelijk van hoe intensief je hem gebruikt. Ik heb er op 6 jaar al 3 versleten omdat ik dat ding erg intensief gebruik.

   Handtekening   

Justice Is Lost, Justice Is Raped, Justice Is Gone
Pulling Your Strings, Justice Is Done
Seeking No Truth, Winning Is All
Find it So Grim, So True, So Real

  [ # 2 ] 12 August 2007 04:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ik had vorige maand precies hetzelfde probleem als jij Heidi.
Mijn oplossing was alleen een hele makkelijke: Heb gewoon een nieuwe speler gekocht :tong:

Maar de oude heb ik nog bewaard dus wie weet heb ik ook nog wat aan de tip van Horst.
(Misschien handig om die oude op de slaapkamer te gebruiken ofzo…)

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 3 ] 12 August 2007 04:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Het was een nieuwe dvd die haperde, maar op mijn computer speelde hij vervolgens wel goed.
De 2e dvd uit dezelfde box speelt nu op de dvd speler en loopt vooralsnog niet vast.
Diezelfde 2e dvd had op de computer overigens ineens een veel zachter geluid dan de eerste: ik weet niet wat ik aan het doen ben, maar volgens mij ben ik op dit moment niet erg technisch.

Hoe kan het dat een dvd die op de speler niet speelt, in de computer wel speelt en een andere dvd uit dezelfde box dan op de speler wel goed speelt, maar in de pc weer veel zachter is?

I’m confused :geenidee:

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 4 ] 12 August 2007 06:00 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1062
Geregistreerd  2002-08-04

Luna24 - 12 August 2007 04:43 PM

Hoe kan het dat een dvd die op de speler niet speelt, in de computer wel speelt en een andere dvd uit dezelfde box dan op de speler wel goed speelt, maar in de pc weer veel zachter is?

I’m confused :geenidee:

Dat ie beter speelt op pc dan op de dvd, heeft eigenlijk te maken met de klasse van de lasers - lasers zijn opgedeelt in x aantal klassen, als het toevallig ook nog een dvd writer is waarmee je hem afspeelt dan komt dat omdat ie een gevoeligere laser hebben die beter leest. DVD Standalone Player voor je tv heeft een ietsje andere laser dan een speler of writer in je pc terwijl ze toch het zelfde doen.

Dat het geluid zachter is op je pc kan een x aantal dingen liggen, instellingen van je geluidsconfiguratie, het programmatje waarmee je de dvd afspeelt, codecs en ik zo nog wel ff doorgaan.

Je bent trouwens niet de enige die daar last van heeft ik heb het ook af en toe en meestal met powerdvd.

   Handtekening   

Justice Is Lost, Justice Is Raped, Justice Is Gone
Pulling Your Strings, Justice Is Done
Seeking No Truth, Winning Is All
Find it So Grim, So True, So Real

  [ # 5 ] 12 August 2007 09:50 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Het was idd Powerdvd.

Maar goed: wat het ook was, dvd 2 en 3 deden het op de dvd-speler weer helemaal goed.
Aangezien 1 wel op de pc speelde, kan het (tenzij het aan de gevoeligheid van de laser ligt) in elk geval niet aan de dvd liggen (hoop ik…)

Ik heb liever dat ik mijn dvd-speler ter reparatie aan moet bieden, dan dat mijn dvd-schijf het niet doet.
Die krijg ik vast in de winkel niet meer geruild…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?