London 28 juli-31 juli
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Op zaterdag 28 juli ging om 3 uur s ochtends de wekker. Op naar schiphol want we gaan naar Londen.

De vlucht (BMI) ging keurig op tijd weg en daardoor waren we keurig op tijd in ons hotel (Strand Palace) vlak bij Covent garden en Trafalquar Square. Het was een mooi hotel, perfect gelegen en ondanks dat we te vroeg waren mochten we gelijk naar de kamer. Mooie kamer met bad alleen wel warm.

Hup de stad in. We zijn eerst naar het theater van Wicked gegaan, omdat ik op internet had gelezen dat om 10 uur s ochtends de stoelen van de eerste rij in de verkoop gaan voor 25 pond per stuk, normaal 69 pond dus dat scheelt nogal een boel. Die kaarten bleken al weg te zijn, maar het theater van Billy elliot zat ook in die straat en daar waren nog kaarten beschikbaar voor de Matinee voorstelling.

S middags dus naar Billy Elliot geweest, we zaten bijna boven in het theater maar we zaten best goed, alleen heel weinig (geen) beenruimte, dus zowel Marco als ik hadden pijn in onze knieën na afloop. Maar het was de moeite waard. Wat een gave show, erg veel gelachen en ook een traan. Vond Billy echt waanzinnig goed zingen en dansen.

Doordat we beetje in tijdgebrek kwamen, f snel wat gegeten bij de Burger King, daarna naar het theater van Mary Poppins, want daar gingen we s avonds heen. Dit was Marco zijn verjaardagscadeau. Ook dit was een hele mooie show. Echt een betoverende en magische show. Maar wel na Billy Elliot heel zoet en erg af, terwijl de show van Billy heel rauw is. Misschien beter om deze shows op apparte dagen te zien.

Na afloop nog wat wezen drinken in de GAY, een erg leuke bar. Sophie Ellis bextre zou optreden in de GAY club, maar na zo’n vroege vlucht was het wel genoeg. lekker terug naar het hotel. Toen in de enige regenbui die we de hele vier dagen hebben gehad, naar het hotel gelopen. Nog even in bad en lekker ons bed in gedoken.

Zondag vooral de toerist uitgehangen en de Big Ben, Houses of parliament, Westminster Abby, Buckingham Palace (inclusief changing the Guard), Dali experience (duur en niet echt de moeite waard, dus een afrader) Tate Modern, de Millennium Bridge, London Eye, St Paul en toen met Bianca, een vriendin van ons, die in Oxford woont in het centrum afgesproken en wat gedronken bij All Bar One op Leicester Square, dit was heel gezellig. Daarna met haar nog naar de National Gallery geweest en toen lekker wat gegeten bij Bistro. S avonds met de bus door de stad gaan rijden wat ook heel leuk was. Kortom een hele leuke en vooral culturele dag.

Maandag waren we om 9 uur bij het theater van Wicked en we waren de 4e in de rij. We zijn s avonds dus voor 25 pond naar Wicked geweest. En dat was het wachten waard, wij zaten in het midden van de eerste rij en t was fantastisch. Kerry Ellis die eigenlijk de hoofdrol speelt, heeft een stem waar je echt overal kippenvel van krijgt in de goede zin van het woord.

Daarna met de boot naar de Tower of Londen gevaren, daaromheen gelopen en toen naar Madame Tussaud ook een hele leuke ervaring. Kortom ook allemaal weer erg leuk. Later op de dag naar de National Hystorie museum, soort Naturalis en s avonds Wicked. We hebben een heerlijke dag gehad die magisch en perfect is afgesloten met Wicked.

Dinsdag vooral door de winkelstraten gelopen en bij de Horse Guards wezen kijken. S middags lekker in het St. James park in het zonnetje gelegen. En om 4 uur de metro gepakt naar Heathrow. T was heerlijk!

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 1 ] 12 August 2007 06:57 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Leuk verslag!!

Ik kan niet wachten tot 20aug dan ga ik ook weer naar Londen 📣

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 2 ] 12 August 2007 09:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Strand Palace is goed he! Echt zà³ lekker centraal!

Leuk verslag; goede producties (herkenbaar gevoel zo van Mary na Billy 😉 ) lekker veel gedaan.

En nu… nagenieten!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 3 ] 13 August 2007 01:07 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  235
Geregistreerd  2007-04-04

Leuk om al de impressies over Londen te lezen. Nog maar twee maanden, en dan ga ik zelf. Ben benieuwd of het in 15 jaar nog veel veranderd is.

Wat een meevaller bij Wicked, dat je slechts een uurtje in de rij hebt hoeven staan en dat het niet drukker was. Maandagochtend zeker?

  [ # 4 ] 13 August 2007 06:21 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Ja was inderdaad maandagochtend! Maar mochten we nog een keer naar londen gaan (alsof die kans heel klein is, hihi) dan gaan we dat zeker weer op maandag proberen. Echt een aanrader! mensen die nog gaan veel plezier. Ik heb echt genoten (nou ja WIJ)

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 5 ] 13 August 2007 09:28 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Luna24 - 12 August 2007 09:55 PM

Strand Palace is goed he! Echt zà³ lekker centraal!

Mijn laatste Londen trip dateert alweer van tig jaren terug maar ik had toen ook Strand Palace Hotel… Was idd héél goed bevallen dus mocht ik eindelijk eens geld over gaan houden voor Londen… Strand Palace it will be 😉

Krijg iig wél zin in een Londen trip na het lezen van dit verslagje (inclusief het culturele gedeelte)!

   Handtekening   

Love, peace & bananas!