MTV to Broadcast ‘Legally Blonde’ September 29
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

MTV Amerika gaat de hele musical “Legally Blonde” uitzenden op 29 September, inclusief “behind the scenes” special. Maar dat zal de Europese MTV wel niet halen he? “Company” is ook binnenkort integraal te zien op PBS (de Amerikaanse publieke omroep waar nooit een hond naar kijkt). Deze laatste komt in ieder geval uit op DVD zodat je kunt genieten van Raul Esparza’s Bobbie…

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 1 ] 10 September 2007 09:36 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Jaccozoveel - 10 September 2007 09:20 PM

MTV Amerika gaat de hele musical “Legally Blonde” uitzenden op 29 September, inclusief “behind the scenes” special. Maar dat zal de Europese MTV wel niet halen he? “Company” is ook binnenkort integraal te zien op PBS (de Amerikaanse publieke omroep waar nooit een hond naar kijkt). Deze laatste komt in ieder geval uit op DVD zodat je kunt genieten van Raul Esparza’s Bobbie…

COOL een gehele musical op TV moeten ze meer doen!
Vast iemand in de USA die het opneemt en YouTubt

  [ # 2 ] 10 September 2007 11:13 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Jaccozoveel - 10 September 2007 09:20 PM

MTV Amerika gaat de hele musical “Legally Blonde” uitzenden op 29 September, inclusief “behind the scenes” special. Maar dat zal de Europese MTV wel niet halen he? “Company” is ook binnenkort integraal te zien op PBS (de Amerikaanse publieke omroep waar nooit een hond naar kijkt). Deze laatste komt in ieder geval uit op DVD zodat je kunt genieten van Raul Esparza’s Bobbie…

He! Ik had de musical net verdrongen uit mijn geheugen! Nou ja, misschien als ik het terug zie dat ik denk: ach… het viel wel mee (denk het niet, maar je kan nooit weten 😉 )

  [ # 3 ] 10 September 2007 11:41 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

jouke - 10 September 2007 09:36 PM
Jaccozoveel - 10 September 2007 09:20 PM

MTV Amerika gaat de hele musical “Legally Blonde” uitzenden op 29 September, inclusief “behind the scenes” special. Maar dat zal de Europese MTV wel niet halen he? “Company” is ook binnenkort integraal te zien op PBS (de Amerikaanse publieke omroep waar nooit een hond naar kijkt). Deze laatste komt in ieder geval uit op DVD zodat je kunt genieten van Raul Esparza’s Bobbie…

COOL een gehele musical op TV moeten ze meer doen!
Vast iemand in de USA die het opneemt en YouTubt

Ik heb Company ooit helemaal gezien op de BBC 😄 , kan me niet meer herinneren wanneer…

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 4 ] 11 September 2007 03:56 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Dat is denk ik ongeveer 10 jaar geleden. Het was de schitterende versie van regisseur/artistiek leider Sam Mendes (die later een Oscar zou winnen voor zijn regie voor “American Beauty”) voor het Donmar Warehouse. Deze werd door de BBC opgenomen (net als “Cabaret” van Mendes voor het Donmar, die de basis vormde voor de grote Broadway revival).

De hoofdrol van Bobbie werd vertolkt door Adrian Lester, de eerste keer dat het door een zwarte acteur gespeeld werd, die een Olivier Award won. Sheila Gish, kort geleden overleden, won ook een Olivier voor haar interpretatie van Joanne.

Zoals Jaccozoveel al aangaf zal deze opgenomen “Company” met Raul Esparza (Tony nominatie) zijn. Het is de laatste Broadway revival in de regie van John Doyle. De musical won de Tony Award voor Best Musical Revival.

Goed dat MTV steeds meer aandacht aan musicals gaat besteden! Eerst “Spring Awakening” (niet geheel uitgezonden, maar wel een special) en nu dus “Legally Blonde”.

  [ # 5 ] 11 September 2007 11:55 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Ik heb inmiddels al wat soulseek-vriendjes in Amerika gepolsd of zij het opnemen… Mocht het in Nederland niet te ontvangen zijn moet er in elk geval wel aan deze opname te komen zijn.

Ik verwacht niet dat het op dvd uit zal komen zoals de nieuwe Company (die ik zeker aan zal schaffen).

  [ # 6 ] 11 September 2007 02:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Is het al bekend waneer COMPANY op dvd word uitgebracht en op welk label?

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 7 ] 11 September 2007 11:35 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Nee….Maar PBS heeft eigen label, dus ik neem aan dat hij daar verschijnt. De uitzenddatum in USA staat nog geeneens vast. De company van de BBC staat trouwens op de harde schijf van mijn dvd recorder (overgenomen van grijsgedraaide videoband), maar sinds 3 maanden wil mijn dvd recorder helemaal niks meer…. En deze registratie zag ik toch minstens 4 keer per jaar…. Nou ja. Ben helemaal in shock dat de fenomenale Sheila Gish dood is. Dit bericht heb ik gemist op mijn favoriete musical website. Haar interpretatie van van de rol van Joanne was ZO geweldig! Veel beter dan de dame die ik afgelopen mei op Braodway zag….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 8 ] 12 September 2007 09:36 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  235
Geregistreerd  2007-04-04

Jaccozoveel - 10 September 2007 09:20 PM

MTV Amerika gaat de hele musical “Legally Blonde” uitzenden op 29 September, inclusief “behind the scenes” special. Maar dat zal de Europese MTV wel niet halen he? “Company” is ook binnenkort integraal te zien op PBS (de Amerikaanse publieke omroep waar nooit een hond naar kijkt). Deze laatste komt in ieder geval uit op DVD zodat je kunt genieten van Raul Esparza’s Bobbie…

Ik ben ieder geval benieuwd of another 100 people het een beetje haalt bij het origineel van Pamela Meyers. 😉

  [ # 9 ] 15 September 2007 09:26 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik kan je zeggen…..nee. Het bijzondere van deze productie is dat de acteurs tegelijkertijd het orkest zijn: alle acteurs slepen met instrumenten rond. Geweldig gevonden, maar niet bij alle nummers even effectief. Another 100 vond ik een geval van jammer….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 10 ] 15 September 2007 09:58 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

laten we het weer over Legally Blond hebben..

ontdanks dat ik de muziek helemaal ruk vind (hoeveel verschillende stijlen kan je hebben in 1 musical:S) ben ik toch wel benieuwd naar het plaatje

  [ # 11 ] 06 October 2007 07:32 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Hier wat previewfilmpjes van de MTVopname

http://www.mtv.com/overdrive/?id=1571286&vid=179834

  [ # 12 ] 07 November 2007 11:30 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Inmiddels heb ik zowel de Legally Blonde dvd als de Company dvd gezien en: WOW…

Heerlijk. Ik heb Legally Blonde vanaf het begin lekker gevonden, niet voor de diepgang, maar voor het feit dat Legally Blonde een brok ‘lekker’ is. Heerlijke muziek, leuke humor en vlot… Nu ik de show eindelijk fatsoenlijk heb kunnen kijken (een keer of twintig inmiddels denk ik) moet ik zeggen dat ik hoop dat deze show het nog wel even uitzingt in Broadway.

Company blijft fantastisch ook in deze versie. Raul Esparza is fantastisch.

  [ # 13 ] 07 November 2007 06:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

Lance - 07 November 2007 11:30 AM

Inmiddels heb ik zowel de Legally Blonde dvd als de Company dvd gezien en: WOW…

Heerlijk. Ik heb Legally Blonde vanaf het begin lekker gevonden, niet voor de diepgang, maar voor het feit dat Legally Blonde een brok ‘lekker’ is. Heerlijke muziek, leuke humor en vlot… Nu ik de show eindelijk fatsoenlijk heb kunnen kijken (een keer of twintig inmiddels denk ik) moet ik zeggen dat ik hoop dat deze show het nog wel even uitzingt in Broadway.

Company blijft fantastisch ook in deze versie. Raul Esparza is fantastisch.

Ik ben het helemaal met je eens (qua Legally Blonde dan).

  [ # 14 ] 07 November 2007 07:01 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

*Jessjj* - 07 November 2007 06:18 PM
Lance - 07 November 2007 11:30 AM

Inmiddels heb ik zowel de Legally Blonde dvd als de Company dvd gezien en: WOW…

Heerlijk. Ik heb Legally Blonde vanaf het begin lekker gevonden, niet voor de diepgang, maar voor het feit dat Legally Blonde een brok ‘lekker’ is. Heerlijke muziek, leuke humor en vlot… Nu ik de show eindelijk fatsoenlijk heb kunnen kijken (een keer of twintig inmiddels denk ik) moet ik zeggen dat ik hoop dat deze show het nog wel even uitzingt in Broadway.

Company blijft fantastisch ook in deze versie. Raul Esparza is fantastisch.

Ik ben het helemaal met je eens (qua Legally Blonde dan).

Gelukkig maar… 😉

Company is ook erg goed hoor. Staat prima naast Sweeney Todd, Into the Woods en Passion ... 😄