2 of 2 |  < 1 2
Evaluatie?
  [ # 16 ] 26 October 2007 02:31 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Ronny - 25 October 2007 04:08 PM

Wat grappig dat die reclames zo’n blinde vlek zijn.. Dat is eigenlijk helemaal niet de bedoeling en maakt het me ook wel moeilijk. Musicalworld ontvangt een millicent of zo voor elke keer dat er een klik op komt, maar als de banner een blinde vlek begint te worden heeft het dus weinig zin. Maar als ik de advertenties meer naar voren zou brengen, zouden ze gaan irriteren. En dat wil ik ook niet.

Dat betekent niet dat jullie nu als een gek moeten gaan klikken om ons te steunen, want teveel klikken is ook weer niet goed. Dus misschien moet ik op zoek naar meer relevante banners.

Schot voor open doel: zien jullie liever banners van musicals? Vallen deze wel op? Zoals laatst die musicalweken of de banner van de Fabeltjeskrant?

Andere ideeen om ons te steunen zijn dan ook welkom. Ik mis volgens mij ergens een financieel-gen om dit soort dingen zelf te kunnen bedenken 😉

Ik denk dat een andere plek voor die banner al veel zou kunnen doen. Rechts is niet echt een plek waar ik veel kijk haha, klinkt raar maar tis wel zo in mijn geval.

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 17 ] 27 October 2007 11:58 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

1a. Kleinnnn!
1b. Zo is het prima. Niet gaan experimenteren met allerlei vrolijke, drukke lettertypes ajb!

2. Kan zo even niks bedenken.

3a. Ik zie ze niet eens. Tis wel begrijpelijk.
3b. Ik let er niet op, nu ik dit lees valt het me pas op.

4a. Forum.
4b. Uhh.. Forum is soms ook wel een nadeel.

5. Nee.

6. -.

  [ # 18 ] 27 October 2007 11:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

1a. Wat vinden jullie van het lettertype voor artikelen?
Liever het lettertype van het nieuwsbericht: om alle eerder genoemde redenen. Het ziet er strak uit, leest prettig, oogt professioneel en neemt niet meteen de hele pagina in beslag. Ook passen er meer dan drie woorden op een regel 😉

1b. Volgens mij staat standaard lettertype Verdana ingesteld op MW, is dit goed leesbaar? Of willen jullie liever een font als Arial of Impact. Zo ja, wat is je favoriete font?
Moeilijk te zeggen, want ik kan het hier niet vergelijken. Ik vind het goed zoals het is.

2. Binnenkort gaan we de voorpagina van MW herindelen zodat het er iets logischer uit ziet. Maar missen jullie nog iets op de startpagina? Wat kan beter van de startpagina afgegooid worden?
Er hoeft voorlopig niets af of bij: wel is de indeling niet altijd even duidelijk (geweest) maar dit is gewenning.

3a. Wat vinden jullie van de reclames op MW? Irritant? Of begrijpelijk ( :sarcasme: )?
Begrijpelijk, in de meeste gevallen toepasselijk (passend bij het forum), maar nu niet direct iets waarvan ik enthousiast wordt. Het neemt ruimte in.

3b. Letten jullie wel op de advertenties of is het een blinde vlek bij het surfen?
Ik let er niet op, behalve als me opvalt dat het een zeer toepasselijke advertentie is. Ik klik er (vrijwel) nooit op door.

4a. Wat vind je de meest positieve functie van MW?
Het laatste nieuws ontdekken en hierover kunnen discussieren in het forum.
MW als informatief punt en vraagbaak.

4b. En wat juist niet?
De smileys zijn me nog altijd niet even duidelijk. Er zijn erbij die leuk en schattig zijn, maar in de meeste gevallen vind ik het verschil onderling te minimaal. Heb liever de oude smileys terug.

5. Zijn er mensen met een visuele beperking die moeite hebben met MW? Of misschien beter: ken je iemand met een beperking die daarom niet meer op MW kan/wil surfen? Zo ja, waarom?
Ik ken er geen, maar ben nog wel steeds van mening dat het forum groter kan: de lege balk rechts mag worden opgevuld (liefst door het forum breder te maken). Maar ik begreep al dat dat te maken had met schermresoluties waaraan MW is gebonden om het voor iedereen toegankelijk te maken. De functie om het beeld optisch groter te maken/ te maximaliseren (hoe heet die functie?) werkt nauwelijks en levert amper verschil.

6. De meesten werken van jullie werken met Internet Explorer, maar zijn er mensen met andere browsers die rare dingen in de vormgeving zien?
N.v.t.

[ Gewijzigd: 27 October 2007 11:13 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 19 ] 28 October 2007 10:48 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Luna24 - 27 October 2007 11:04 PM

Ik ken er geen, maar ben nog wel steeds van mening dat het forum groter kan: de lege balk rechts mag worden opgevuld (liefst door het forum breder te maken). Maar ik begreep al dat dat te maken had met schermresoluties waaraan MW is gebonden om het voor iedereen toegankelijk te maken. De functie om het beeld optisch groter te maken/ te maximaliseren (hoe heet die functie?) werkt nauwelijks en levert amper verschil.

Als je onderaan op de startpagina van het forum kijkt (http://www.musicalworld.nl/forum/) dan zie je daar rechtsonderaan 2 icoontjes. O.a. deze:

Net hierboven kun je kiezen uit 2 vormgevingen: Musicalworld en Musicalworld XL. Als je kiest voor de XL-versie zou je wel een verschil moeten merken.
Wij hebben zelf een breedbeeldscherm en als ik Marilena op XL formaat zie surfen, vraag ik me af hoe zij dit prettig vindt. Dan is het echt heel breed. Dus de functie werkt wel. Maar dan moet je dus wel een grotere resolutie hebben dan 1024x768. Heb je dat niet, dan zal de XL versie niet zo heel veel verschil maken denk ik.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 20 ] 28 October 2007 12:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ronny - 28 October 2007 10:48 AM
Luna24 - 27 October 2007 11:04 PM

Ik ken er geen, maar ben nog wel steeds van mening dat het forum groter kan: de lege balk rechts mag worden opgevuld (liefst door het forum breder te maken). Maar ik begreep al dat dat te maken had met schermresoluties waaraan MW is gebonden om het voor iedereen toegankelijk te maken. De functie om het beeld optisch groter te maken/ te maximaliseren (hoe heet die functie?) werkt nauwelijks en levert amper verschil.

Als je onderaan op de startpagina van het forum kijkt (http://www.musicalworld.nl/forum/) dan zie je daar rechtsonderaan 2 icoontjes. O.a. deze:

Net hierboven kun je kiezen uit 2 vormgevingen: Musicalworld en Musicalworld XL. Als je kiest voor de XL-versie zou je wel een verschil moeten merken.
Wij hebben zelf een breedbeeldscherm en als ik Marilena op XL formaat zie surfen, vraag ik me af hoe zij dit prettig vindt. Dan is het echt heel breed. Dus de functie werkt wel. Maar dan moet je dus wel een grotere resolutie hebben dan 1024x768. Heb je dat niet, dan zal de XL versie niet zo heel veel verschil maken denk ik.

Dan zal dat het “probleem” zijn: mijn resolutie staat op 1024x768 dus ik merk idd nauwelijks verschil.
Om nu mijn schermresolutie aan te passen levert elders weer problemen op, dus laat ik het maar zo. Het is ook niet echt een ramp.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 21 ] 29 October 2007 12:30 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Best raar, sinds deze evaluatie heb ik meer dan ooit op die banner gedrukt haha, weliswaar per ongeluk maar toch.

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 22 ] 29 October 2007 12:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Is je blinde vlek open gegaan?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 23 ] 29 October 2007 12:52 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Luna24 - 29 October 2007 12:37 PM

Is je blinde vlek open gegaan?

Ik ben gewoon scheel denk ik, wil ik op reply drukken ofzo en dan krijg ik opeens die wazige site.

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 24 ] 29 October 2007 03:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Even een opmerking:
Ik zit nu op de computer van m’n vader (hij heeft Internet Explorer), en als ik dan klik op selecteer een thema, komt er te staan:
De volgende fouten werden geconstateerd
De pagina die je zocht is niet gevonden

Musicalworld Forum (dit is dan een link terug naar t forum).

Weet niet of t aan mij ligt? :tong:

Op mijn computer maken de pagina versies trouwens ook geen verschil.

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 25 ] 29 October 2007 04:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

1a :Het lettertype in het artikel (groot) lees voor mij als persoon met dyslexie een stuk fijner.
1b :Verdana is een fijn lettertyp

2: Ik vind het logisch genoeg, alleen misschien kunnen de artikelen op een aprarte pagina? Die sla ik onbewust steeds over omdat ze onderaan staan.

3a: Vind ze niet irritant, dus begrijpelijk
3b: Het is echt een blinde vlek, lees ze nooit (lijkt me wel leuk om bv musical reclame te plaatsen zoals , last minute, CD’s etc)

4a: Altijd het laatste nieuws, en natuurlijk het forum
4b: Weet ik niet? denk somige leden

5a: NVT

  [ # 26 ] 30 October 2007 06:41 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

Luna24 - 27 October 2007 11:04 PM

1a. Wat vinden jullie van het lettertype voor artikelen?
Liever het lettertype van het nieuwsbericht: om alle eerder genoemde redenen. Het ziet er strak uit, leest prettig, oogt professioneel en neemt niet meteen de hele pagina in beslag. Ook passen er meer dan drie woorden op een regel 😉

1b. Volgens mij staat standaard lettertype Verdana ingesteld op MW, is dit goed leesbaar? Of willen jullie liever een font als Arial of Impact. Zo ja, wat is je favoriete font?
Moeilijk te zeggen, want ik kan het hier niet vergelijken. Ik vind het goed zoals het is.

2. Binnenkort gaan we de voorpagina van MW herindelen zodat het er iets logischer uit ziet. Maar missen jullie nog iets op de startpagina? Wat kan beter van de startpagina afgegooid worden?
Er hoeft voorlopig niets af of bij: wel is de indeling niet altijd even duidelijk (geweest) maar dit is gewenning.

3a. Wat vinden jullie van de reclames op MW? Irritant? Of begrijpelijk ( :sarcasme: )?
Begrijpelijk, in de meeste gevallen toepasselijk (passend bij het forum), maar nu niet direct iets waarvan ik enthousiast wordt. Het neemt ruimte in.

3b. Letten jullie wel op de advertenties of is het een blinde vlek bij het surfen?
Ik let er niet op, behalve als me opvalt dat het een zeer toepasselijke advertentie is. Ik klik er (vrijwel) nooit op door.

4a. Wat vind je de meest positieve functie van MW?
Het laatste nieuws ontdekken en hierover kunnen discussieren in het forum.
MW als informatief punt en vraagbaak.

4b. En wat juist niet?
De smileys zijn me nog altijd niet even duidelijk. Er zijn erbij die leuk en schattig zijn, maar in de meeste gevallen vind ik het verschil onderling te minimaal. Heb liever de oude smileys terug.

5. Zijn er mensen met een visuele beperking die moeite hebben met MW? Of misschien beter: ken je iemand met een beperking die daarom niet meer op MW kan/wil surfen? Zo ja, waarom?
Ik ken er geen, maar ben nog wel steeds van mening dat het forum groter kan: de lege balk rechts mag worden opgevuld (liefst door het forum breder te maken). Maar ik begreep al dat dat te maken had met schermresoluties waaraan MW is gebonden om het voor iedereen toegankelijk te maken. De functie om het beeld optisch groter te maken/ te maximaliseren (hoe heet die functie?) werkt nauwelijks en levert amper verschil.

6. De meesten werken van jullie werken met Internet Explorer, maar zijn er mensen met andere browsers die rare dingen in de vormgeving zien?
N.v.t.

ik sluit me aan bij luna zo denk ik er ook over.

  [ # 27 ] 30 October 2007 07:17 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

1a. Wat vinden jullie van het lettertype voor artikelen? Lezen jullie liever het grote lettertype, of liever het kleine?

Ik vind het kleine lettertype fijner lezen

1b. Volgens mij staat standaard lettertype Verdana ingesteld op MW, is dit goed leesbaar? Of willen jullie liever een font als Arial of Impact. Zo ja, wat is je favoriete font?

Ja, Verdana is helemaal goed. Niets meer aan doen.

2. Binnenkort gaan we de voorpagina van MW herindelen zodat het er iets logischer uit ziet. Maar missen jullie nog iets op de startpagina? Wat kan beter van de startpagina afgegooid worden?

Zoals al wel vaker gezegd mis ik meestal de artikelen, omdat ik ze niet zie. Die mogen prominenter in beeld, want het zijn leuke artikelen! Het oogt inderdaad wat rommelig, maar ik zou zo 1,2,3 niet weten wat er bij of af moet. De info die er staat is goed, alleen nog even in een andere vorm 😉


3a en b. Wat vinden jullie van de reclames op MW? Irritant? Of begrijpelijk ( :sarcasme: )?

Soms vallen ze op, soms niet. Is het trouwens de bedoeling dat we er soms op klikken? Ik snap dat het nodig is en daarom stoor ik me er niet aan.


4a. Wat vind je de meest positieve functie van MW?

Het superactieve forum met alle leuke nieuwtjes en de gezellige off-topic gesprekken. Ook is het postief dat de mods overal op zitten en meteen reageren als iets niet door de beugel kan.

4b. En wat juist niet?

Sommige discussie lopen wat uit de hand (het is mijn mening hoor, ja maar jij VINDT dat) en dat is jammer, omdat het echt nergens over gaat. En soms staan er nieuwsberichten op de site die eigenlijk echt zo’n JvdE-promotie-nieuwsbericht zijn (bv de Eliza-roos) Dat hoeft van mij niet per se, maar ik snap dat het moeilijk is om uit de zoeken wat dan wel echt nieuws is en wat niet.
Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt een super toffe site!

5. Zijn er mensen met een visuele beperking die moeite hebben met MW? Of misschien beter: ken je iemand met een beperking die daarom niet meer op MW kan/wil surfen? Zo ja, waarom?

nvt

6. De meesten werken van jullie werken met Internet Explorer, maar zijn er mensen met andere browsers die rare dingen in de vormgeving zien?

nvt

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 28 ] 31 October 2007 03:09 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  46
Geregistreerd  2006-12-19

De link naar Musicalworld XL geeft bij mij de volgende pagina:

“De volgende fouten werden geconstateerd

De pagina die je zocht is niet gevonden

Musicalworld Forum”

Mac OS X 10.4.10 - Safari 2.0.4

   Handtekening   

Groetjes, Marloes
www.marloes.info

“In everything you do, always be yourself” - Billy Elliot

  [ # 29 ] 31 October 2007 07:20 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Ja dat had ik ook gemerkt. Maar de instellingen worden wel opgeslagen. Het heeft te maken met de banner die we hier laten zien. Helaas is het probleem even te technisch (en een te lage prioriteit) voor mij om me daar helemaal in te gaan storten. Dus ik laat het maar even zo, want de functie werkt wel.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 30 ] 31 October 2007 09:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Hihi Elphie dat had ik ook al gezegd 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

 < 1 2
2 of 2
‹‹ 2500 leden!!!      Vernieuwde homepage ››