Sweeney Todd Revival in NL
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Nu met de film in zicht is het misschien leuk om te gaan speculeren over een eventuele revival van Sweeney Todd in Nederland. Wat voor show zouden jullie graag zien? Groots of Klein? En met welke cast / Regiseur?

Ikzelf zou dan kiezen voor een grote revival in een tour vorm. Paul Eenens als regiseur. Daniel Cohen als vertaler. Joop van den Ende als producent.

Jeroen Phaff of Henk Poort als Sweeney Todd

Marjolein Touw als Mevrouw Lovett

Remko Harms als Tobias

Jullie beurt!

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 1 ] 09 December 2007 07:43 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Vertaling: Koen van Dijk.

Als je eenmaal hebt gehoord hoe ongelofelijk sterk die vertaling in elkaar steekt wil je geen andere versie meer horen. (hoezeer in het werk van Daniel Cohen ook waardeer).

Marjolijn Touw als mevrouw Lovett vind ik overigens wel een hele sterke keuze.

Ik zou dan nog graag Suzan Seegers zien als Johanna. Barend van Zon als Anthony en Jaap Strijker kan nog wel eens een interessante Tobias zijn… Remko Harms heb ik gezien als Tobias, daar was als zeker heel erg niks mis mee… 😉

Als regisseur Ken Caswell…

  [ # 2 ] 09 December 2007 08:04 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

de titel van het topci is erg misleidend.. khoopte eigenlijk op een persbericht ofsow:P

  [ # 3 ] 09 December 2007 08:42 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik ben heel erg voor de revival die vorig jaar op Broadway gestaan heeft..

Dus alle spelers ook een instrument bespelen..

Patti Lupone speelde toen Miss Lovett..
Als je die lijn door trekt lijkt Pia Douwes me wel geschikt..

Paul Vaes als Sweeney..

  [ # 4 ] 27 December 2007 07:11 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

SCHOP!

RenĂ© van Kooten lijkt me een leuke Sweeney Todd, en Brigitte Heitzer als Mrs. Lovett lijkt me wel vet, haha. 😊

  [ # 5 ] 27 December 2007 08:15 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Pimp my Sweeney todd?

  [ # 6 ] 27 December 2007 09:27 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Ik ga voor klein!
Musical ken ik te niet-goed, om een cast samen te stellen…

  [ # 7 ] 31 December 2007 02:18 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2004-09-08

Heb de show destijds met Simone Kleinsma in Nederland gezien. Erg leuke show, zoals hij toen op de planken gebracht werd.

Een aantal jaar geleden heb ik de show ook als een kleine show in Londen gezien. Hier was hij een stuk alternatiever. Als publiek zat je eigenlijk op het toneel. Je stond gewoon ergens langs de kant en moest steeds ergens anders naartoe voor de volgende scene, die misschien wel juist gespeeld werd, waar jij daarvoor stond. Het zaaltje wat ze gebruikten was meer een soort van gymzaaltje, dan een theater.
Deze versie vond ik een stuk minder.

Ik vond het vooral erg leuk om te zien, omdat de show zelf zoveel herinneringen opwekte en dus ook om alle liedjes weer eens uitgevoerd te zien. Maar dit zou niet de versie zijn, zoals ik hem in Nederland uitgevoerd zou willen zien! Dus maar gewoon een grote show, zoals de vorige versie.
Ook de vertaling zou ik bij die versie laten.

Als Mrs Lovett zie ik Anouk van Nes wel. Het is immers een komische rol en dat zie ik haar goed doen.
De rest van de cast moet ik toch eerst goed over nadenken. de laatste jaren zit ik wat minder in de namen van de acteurs en actrices. Ik ken vooral de mensen van een paar jaar geleden en zou dan dus de talenten die er in de laatste jaren bij gekomen zijn, al snel vergeten/over het hoofd zien!