1 of 2 |  1 2 > 
Trip naar Rome: iemand tips?
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Hoi,

Mijn man en ik willen graag een paar dagen naar Rome, een 3 a 4 dagen.

Als ik in de reisgidsen kijk, ben ik een godsvermogen kwijt voor alleen een vlucht, logies en ontbijt. Dat moet goedkoper kunnen!

Iemand tips?

Alvast bedankt!!

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 1 ] 26 March 2008 01:51 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

rineke - 25 March 2008 06:35 PM

Hoi,

Mijn man en ik willen graag een paar dagen naar Rome, een 3 a 4 dagen.

Als ik in de reisgidsen kijk, ben ik een godsvermogen kwijt voor alleen een vlucht, logies en ontbijt. Dat moet goedkoper kunnen!

Iemand tips?

Alvast bedankt!!

Geen tips, maar wel alvast heel veel plezier gewenst!!!
Zou ik ook heel graag willen, eens naar Rome…

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 2 ] 26 March 2008 08:37 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  317
Geregistreerd  2006-01-26

ik ben in Juli in Rome geweest!
Ik zat toen in Hotel Galileo,vrij dicht bij statzione Termini.
Netjes en betaalbaar hotel.Kamer met balon(wel utzicht op een binnenplaats,maar dat maakt niet uit,kamer had airco en een klein koelkastje,badkamer met heerlijke douche en toilet. Alles netjes en schoon. Goed ontbijt.
Vanaf het vliegveld met de leonarde expres(trein) naar Statzione Termini gegaan,prima verbinding!
Kaart geokcht zodat we 3dgn met openbaar vervoer konden reizen,dat was geloof ik 11 euro.
Colloseum,Fora Romanum,Vaticaanstad en heel veel pleinen gezien,en natuurlijk de Trevi Fontein!
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips,en anders misschien een hotel buiten de stad?
Succes en veel plezier alvast!

   Handtekening   

http://www.robbertvandenbergh.nl

  [ # 3 ] 27 March 2008 08:57 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  92
Geregistreerd  2004-01-23

Check eens de prijsvechters voor vluchten, en op internet kun je ook veel bed&breakfasts; hotels, hostels ed vinden, vergelijk en zoek datgene uit wat voor jullie het meest geschikt is.
Rome is een heel mooie stad, geniet er van!
Ik ben er tot nu toe 2 keer geweest en wil zo snel mogelijk weer een keertje terug!

   Handtekening   

“I’ll be with you like a handprint on your heart”

  [ # 4 ] 28 March 2008 02:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Hotel Gallileo stond inderdaad op ons lijstje van hotels waar we eventueel naar toe wilden. Fijn dat het zo centraal ligt.
Waarschijnlijk gaan we vliegen met Ryan Air. Spotgoedkoop en vliegen vanaf Eindhoven, dat is slechts 15 minuten van mijn huis, dus geen file-stress ivm files richting Amsterdam.

Heb dus zeker wat aan jullie tips gehad. We willen gaan in week 23 (1e volle week juni). Zodra ik iets heb geboekt zal ik iets laten weten!

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 5 ] 01 April 2008 08:00 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Nou, het is geboekt hoor. We gaan naar een bed&breakfast;, vlak bij hotel Galileo. Galileo was helaas al volgeboekt, maar dit ziet er ook netjes uit. Eenvoudig, maar schoon.

We vliegen op maandag 02-06 en komen terug op vrijdag 06-06 met Ryan Air vanaf Eindhoven.

Het aftellen is begonnen!

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 6 ] 01 April 2008 10:17 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Oehhh veel plezier!! Ben met de middelbare school naar Rome geweest, en dat was echt het leukste wat ik in die 6 jaar dat ik daar zat heb gedaan!!

  [ # 7 ] 01 April 2008 07:22 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  317
Geregistreerd  2006-01-26

lekker vooruitzicht,jammer dat Gallileo volzat,is nog best populair hotel dan!
alvast heel veel plezier!
Rome is een stad waar ik zeker nog wel eens terug naar toe wil,geniet ook maar alvast van voorpret!

   Handtekening   

http://www.robbertvandenbergh.nl

  [ # 8 ] 02 April 2008 08:59 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Marijke, uit jouw eerdere reactie lees ik dat je in Rome zo’n OV-kaart had gekocht.
Moest je daar pasfoto’s of zo voor mee nemen en waar heb je die kaart gehaald?

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 9 ] 02 April 2008 12:01 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  317
Geregistreerd  2006-01-26

die kaart kan je uiot een automaat halen die in de stations staan,heb je geen pasfoto voor nodig. Ook kan je die kaart halen bij enkele sigarenwinkeltjes.
Je kan het ook in je hotel vragen,dan vertellen zij je waar je die kaart het kan halen,wat voor jou het dichtste bij is.

   Handtekening   

http://www.robbertvandenbergh.nl

  [ # 10 ] 02 April 2008 12:23 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Leuk Rineke, dat het gelukt is met boeken!!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 11 ] 02 April 2008 01:11 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Ja, we hebben er ook erg veel zin in!

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 12 ] 24 May 2008 09:49 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Zo, nog 1 weekje werken en dan is het bijna zover. Ik heb er zo’n zin in!

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 13 ] 24 May 2008 11:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ik wens jullie alvast heel veel plezier! 📣

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 14 ] 25 May 2008 11:14 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

Veel plezier.. ik ga in september waarschijnlijk ook weer.. hou van die stad

  [ # 15 ] 06 June 2008 09:34 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Zo, vanmiddag weer veilig geland op Eindhoven. Heerlijke week gehad. We zaten in bed and breakfast Delia, op 5 min lopen van station Termini. Het leek een beetje Melrose Place, met een eigen poort en dan op de 4e verdieping het bed and breakfast met onze kamer. Eenvoudig (een 2-persoons bed met een kast, een tafeltje met 2 stoelen en een badkamer met een douche en toilet, maar ook een grote LCD tv op de kamer) maar schoon en supervriendelijke mensen. Eigenlijk alle bezienswaardigheden op loopafstand en als buren een superlekker Italiaans restaurant.
Maandags aangekomen om 19u30, spullen gedropt en een hapje gaan eten bij de buurman. Daarna nog even de buurt verkend en heeeel dicht bij de Trevi fontein geweest, zonder dat we het wisten.
Dinsdags opgestaan met regen, een parapluutje gekocht op de hoek van de straat, een dagkaart voor de metro genomen en als 1e naar de Sint Pieter in Vaticaanstad. Ik ben helemaal niet gelovig, mijn man is wel katholiek, maar dit stond bij ons allebei op de verlanglijst. Heel mooi. Echt met open mond door de kerk gelopen. Zo prachtig. Volgens de “proppers” zoals ik ze maar even noem stond er een rij van 2 uur om de kerk binnen te komen, maar wij hebben slechts 15 minuten gewacht en toen waren we al binnen. In 1 hoekje was een mis aan de gang, daar hebben we even staan kijken. Verder op eigen houtje rond gelopen. In sommige hoekjes stond een gids wat uit te leggen en daar hebben we af en toe ons oortje neergelegd om te luisteren.  Daarna in het weer tevoorschijn gekomen zonnetje door de stad gedwaald. Uiteindelijk weer op de metro naar de Trevi fontein. Superleuke plek en erg mooi.  Terug gewandeld naar ons verblijf om een uurtje bij te komen. En ‘s avonds weer met de metro terug naar Trevi om daar nogmaals rond te lopen en lekker te eten.
Woensdag was het echt heeeeeel lekker weer en zijn we met de bus-touristic rondgereden (2 lijnen). Weer bij de Paus op visite geweest. Op woensdag geeft hij een mis buiten en daar hebben we nog een stukje van meegekregen. Het was er nu een stuk drukker dan dinsdag. Een heel stuk van de weg was afgezet en het hele plein stond vol mensen. Heel indrukwekkend weer. In een zijstraat van de sint Pieter gelunched en weer terug op de bus-touristic. Rondje afgemaakt van 1 lijn. Eindelijk van een heerlijk Italiaans ijsje genoten. Zo, het water loopt me nog in de mond. ‘s Avonds de 2e lijn van de bus rondgereden en ergens heerlijk gegeten. Bij het Panteon geweest. Ook heeeeel mooi.
Donderdag zijn we bij het Colosseum geweest, het Forum Romano en de spaanse trappen. Bij de spaanse trappen is de “pc hooftstraat”, met winkels van Gucci, Dior, Yves Saint Laurent enzovoorts. Echt nog nooit zulke chagrijnige mensen gezien als in die winkels. Wel heel leuk om daar rond te wandelen natuurlijk en wederom de hele dag in een heerlijk zonnetje.
‘s Avonds als afsluiting nog gegeten bij onze buurman en om het af te leren nog een ijsje gegeten.
Vanmorgen was het koffertjes inpakken en weer naar het vliegveld waar om 11u55 ons vliegtuig ons weer naar Eindhoven bracht. Om 14u15 volgde de niet zo subtiele landing. En om precies 15 uur staken we de sleutel weer in het slot van ons huis.
Ik heb een heerlijke week gehad. Mocht je een leuk verblijf zoeken met supervriendelijke mensen en op loop-afstand van de meeste bezienswaardigheden kan ik je bed and breakfast Delia van harte aanbevelen. 

Het viel ons trouwens op dat we helemaal geen warenhuizen hadden gezien in de buurten waar wij hebben rondgezworven. Rome op zich is voor zo’n grote stad erg schoon. Als meisje moet je overigens wel een sterke blaas hebben. De wc’s in restaurants en openbare gelegenheden zijn ronduit smerig, ik hoefde dan gelijk niet meer. Gelukkig is daar dan altijd nog de Mac Donalds. Je kunt van de Mac zeggen wat je wilt, ze hebben er in ieder geval altijd schone wc’s.
En als je zoveel rondloopt is een flesje water nooit weg, dus die kochten we dan meestal gelijk bij de Mac.

De mensen waren vriendelijk en spraken ook bijna allemaal wel Engels.
Het is dat we nog vele europese hoofdsteden te gaan hebben, maar een weekendje Rome zullen we in ieder geval nooit afslaan.

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

 1 2 > 
1 of 2