1 of 2 |  1 2 > 
Verslag Les Misérables, 31-05-2008.
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ooow was zo gezellig gister.
Ik schrijf het verslag samen met mijn vriendinnetje 😄

Maanden geleden hadden we besloten om 31 mei last-minute naar Les Mis te gaan.
En tot onze grote verbazing bleven de kaarten op rij 3 heel de tijd open, dus die konden wij mooi boeken!
We zaten met een aantal musicalfans in een hoekje, dus hartstikke gezellig voor, tijdens en na de show.

We beginnen met het bespreken van de cast:
Jean Valjean-René van Kooten: natuurlijk weer onwijs goed, niets op aan te merken!
Javert-Wim van den Driessche: ook weer helemaal super!
Marius-Pieter van Nieuwehuyzen: ik had Pieter nog niet gezien als Marius! Vind hem erg goed en overtuigend.
Cosette-Afra Voesenek: we vonden haar best goed, maar ze haalde af en toe haar noten niet, en ze zong ook best zacht.
Fantine-Nurlaila Karim: gewoon heel erg goed, ze zong Mijn Droom nu wat minder hard dan 26 april, dus mooier 😄
Eponine-Barbara de Wit: we vonden haar ook goed, ik miste Celine toch wel een beetje.
Thenardier-Carlo Boszhard: te gek *lol*
Mme Thenardier-Marjolein Algera: ook gewoon super!!!
Enroljas-Freek Bartels: *zwijmel*... ow ehh ik dwaalde ff af, nou hij was heeeel erg goed gister!!! We vinden echt dat hij zijn award moet winnen morgen!!!
Gavroche-Max de Boer: we vonden hem schattig, en hij zong erg goed.
Kleine Cosette-Valerie Pos: ook erg goed!
Kleine Eponine-Elaine Hakkaard: leuk.

Nou, wij zaten dus aan de zijkant van rij 3, dus daar komen ze af en toe voor je neus staan.
Bij de scene dat Carlo in de fles plast, keek ie naar mij, en zegt: lekker hè? Dus ik ja knikken, hij gek kijken, nou we hadden het niet meer *lol*
Ook toen ze het riool uitkwamen schrokken de meiden achter ons heel erg, waarop Marjolein zei: ja, da’s schrikken hè!
Lagen we weer dubbel!
Een bedelaar wou graag een aalmoes van mij, maar ik had echt niks voor m (sorry, volgende keer wel :engel:).
Ook werd ik nog een keer een hele tijd aangeken door Marjolein, was ook grappig.
Ja bij de laatste scene op de barricade en bij de sterfscene van Eponine zat ik natuurlijk weer is te huilen, waarom ook niet…
Op het einde moest mijn vriendinnetje heel erg huilen, ook nog tijdens het slot-applaus.
René vroeg nog even aandacht aan de zaal voor Aids Memorial Day, en Carlo zag mijn vriendin nog huilen, waarop hij (met open microfoon) zei: hou nou is op met dat gejank!
Nou ik had het niet meer *lol*

Na de show nog even geld gedoneerd voor Aids Memorial Day, en toen op naar de a.u.
Lang gewacht, alleen foto’s gemaakt met René en Freek, zie hieronder mijn pic’s:
http://www.mijnalbum.nl/Album=DIPZECEY
Rond 00.30u weg gegaan, en om 01.45u waren we uit de bus!
Komen we onderweg nog 2 mannen op de fiets tegen, die zeiden: zo zo waar gaan die benen naar toe…
Dus wij: naar huis :vaag:
Die man: ja, als er niks tussenkomt.
Dus ik: nooouuu nee hoor :vaag:
Wat een stel rare mensen heb je toch op de wereld!
Maar goed, we zijn veilig thuis gekomen 😄

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 1 ] 01 June 2008 03:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Gaaf, die interactie met het publiek! Je zou mij op kunnen vegen als ik Carlo dat hoorde zeggen (ophouden met dat gejank)!  📣

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 2 ] 01 June 2008 07:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Scarletwoman - 01 June 2008 03:42 PM

Gaaf, die interactie met het publiek! Je zou mij op kunnen vegen als ik Carlo dat hoorde zeggen (ophouden met dat gejank)!  📣

Haha, je bent niet de enige 😛

  [ # 3 ] 01 June 2008 07:24 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  61
Geregistreerd  2006-06-14

Bleef Carlo’s gebit nu wel zitten? Woensdag vloog het eruit lag het bij het aplaus bijna in de orkestbak 😛

  [ # 4 ] 01 June 2008 07:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Bleef in zijn mond 😉
Heb iig niets raars gezien ofzo, hihi.

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 5 ] 01 June 2008 07:44 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Scarletwoman - 01 June 2008 03:42 PM

Gaaf, die interactie met het publiek! Je zou mij op kunnen vegen als ik Carlo dat hoorde zeggen (ophouden met dat gejank)!  📣

Ik vind het vooral erg overbodig en onprofessioneel!

  [ # 6 ] 01 June 2008 07:49 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Zo, best nog wel wat understudies! (En dat voor een zaterdagavond). Voor sommigen misschien interessant, maar ik denk ook voor veel mensen een teleurstelling. En Pieter is tegenwoordig echt alternate Marius ofzo hè!?  :vaag:

  [ # 7 ] 01 June 2008 08:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ga denk ik mijn verslagje effe hier neer zetten (om nou weer een topic open te maken voor WEER een verslag van les mis hmmm

Ik ben dus vandaag geweest met mijn allerbeste vriendin en mijn moeder
We zaten op rij 10 en in het midden (alleen had mijn moeder de vette pech dat er echt een reus van een vent voor haar ging zitten maar goed ze heeft alles kunen zien

Nu de cast
Rene van Kooten—> Valjean
Wat moet ik nog zeggen echt geweldig en dat is nog zacht uitgedrukt wat kan die man zingen (het enige wat ik wel hoorde het einde bij Breng hem thuis werd Brang ham thuios of zo iets verder is dat nummer echt super.

Wim van den Driessche—> Javert
Tsja ook geweldig al hoorde ik ook opeen gegeven moment wel iets belgisch zei hij goe in plaats van goed maar goed hij was echt geweldig

Jamai Loman—> Marius
Hij had me op een gegeven moment echt tot tranen toe bij het nummer lege stoelen, lege tafels toen hield ik het niet meer droog en zat ik te janken daarvoor zat ik echt te vechten te de tranen
maar (het wordt eentonig) ook jamai was gewoon goed

Freek Bartels—> Enjolras
Deze Knappe vent heeft er een grote fan bij tsjezus wat is hij goed zeg
Als hij de award voor aanstormend talent niet wint morgen dan weet ik het niet meer

Nurlaila Karim—> Fantine
toch ook goed (tsja het is echt saai) soms is het wat schreeuwerig heb ik de indruk maar toch

Celine Purcell—> Eponine
Wat heeft die meiden stem zeg
vind het echt jammer dat ik haar niet gezien heb in mamma mia en in my fair lady maar ze heeft het wel goed gemaakt af en toe was het wel wat zacht net of de microfoon uit stond of zo maar toch voor de voorste rijen wel te vertstaan/

Suzan Seegers—> Cosette
Kleine vrouw grote stem
ze vormt een mooi koppel samen met jamai
ook weer gewoon g oed

Marjolein Algera—> Mme Thenardier
echt geweldig wat een komisch talent qua zang heeft ze niet zo heel veel maar toch leuk
dit is net een rol die voor de komische noot zorgt in de zware stuk

Gerben Grimmius—> Mr Thenardier
Ook een komisch talent en ook gewoon goed ik had wel het gevoel dat de 2e akte iets beter was dan de 1e
ben eigenlijk wel benieuwd hoe Carlo deze rol aanpakt

Gavroche werd gespeeld door Tom
Wouw Tom was echt goed dit beloofd nog wel wat voor de toekomst hij zong echt zuiver en goed te verstaan

kleine cosette werd gespeeld door Zilver
Het is wel vaker gezegt maar kan er niet iets gedaan worden aan dat zeer storende amsterdamse accent van haar dat sprong er zo bovenuit
Zelfs voor iemand die eigenlijk nooit in amsterdam komt hoort het en ik vind dat dat eigenlijk niet moet kunnen.

dit was mijn verslag van les mis gezien 1 juni matinee
op naar de volgende keer

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 8 ] 01 June 2008 09:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

dokter_P - 01 June 2008 07:44 PM
Scarletwoman - 01 June 2008 03:42 PM

Gaaf, die interactie met het publiek! Je zou mij op kunnen vegen als ik Carlo dat hoorde zeggen (ophouden met dat gejank)!  📣

Ik vind het vooral erg overbodig en onprofessioneel!

Ik niet.
Lijkt de laatste tijd of je alleen maar negatief commentaar hier kan leveren op Musicalworld, dat is echt wel jammer…

Leuk verslag Ivon!!!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 9 ] 01 June 2008 10:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ik snap de reactie van Luuk wel hoor. Maar het was ná de show en niet tijdens, dus dan kan ik zo’n grap best waarderen!
Overigens leent de rol van Thénardier toch wel om wat tussendoor grapjes te maken naar het publiek toe, al zou het tijdens de show zijn.
Carlo maakt regelmatig de mensen die aan de zijkant zitten aan het schrikken :tong:

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 10 ] 01 June 2008 10:57 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Veertje - 01 June 2008 09:48 PM
dokter_P - 01 June 2008 07:44 PM

Ik vind het vooral erg overbodig en onprofessioneel!

Ik niet.
Lijkt de laatste tijd of je alleen maar negatief commentaar hier kan leveren op Musicalworld, dat is echt wel jammer…

Sorry maar als je er niet tegen kan moet je geen verslag posten. Of je er gewoon niks van aantrekken. Het is toch niet op jou persoonlijk bedoeld.
Ik vind het gewoon niet kunnen als er directe dingen tegen het publiek gezegd worden.

Ik snap de reactie van Luuk wel hoor. Maar het was ná de show en niet tijdens, dus dan kan ik zo’n grap best waarderen!
Overigens leent de rol van Thénardier toch wel om wat tussendoor grapjes te maken naar het publiek toe, al zou het tijdens de show zijn.
Carlo maakt regelmatig de mensen die aan de zijkant zitten aan het schrikken

Na de show tijdens het applaus vind ik geen probleem. Al klinkt dit redelijk beledigend.
Maar veertje had het ook over tijdens de show dat die grapjes maakte tegen de eerste rijen. Ook Marjolein. dat vind IK PERSOONLIJK niet kunnen.

  [ # 11 ] 02 June 2008 10:14 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

dokter_P - 01 June 2008 07:44 PM
Scarletwoman - 01 June 2008 03:42 PM

Gaaf, die interactie met het publiek! Je zou mij op kunnen vegen als ik Carlo dat hoorde zeggen (ophouden met dat gejank)!  📣

Ik vind het vooral erg overbodig en onprofessioneel!

Ik heb het er ook nooit echt zo op. Maar, denk dat het ook vooral aan de persoon ligt.. Carlo is nogal uhm.. extravert en hierdoor denk ik dat hij sneller zoiets zal doen dan Gerben bijvoorbeeld (die een perfecte Thenadier neerzette!). Het is persoonlijk, je houd ervan of niet!

Gr.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 12 ] 02 June 2008 11:08 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Carlo werkt tenminste continue aan nieuwe dingen in z’n rol en tsja… die pakken misschien niet altijd even goed uit.
Maar om ‘n om die reden onprofessioneel te noemen? Nee, ik heb zelden iemand zo hard zien werken als hij.
Sinds wanneer is saai zijn een vorm van perfectie?

  [ # 13 ] 02 June 2008 01:11 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Als artiest sta je voor een hele zaal. Als je als speler reageert op iets wat de hele zaal kan zien of horen vind ik dat dat (natuurlijk wel afhankelijk van de situatie en zeker met mate) moet kunnen. Geinen met de eerste rij tijdens de voorstelling (iets wat in de Efteling-parkshow nogal eens gebeurt) vind ik ook behoorlijk onprofessioneel gedrag. Het moment van deze opmerking van Carlo is me niet helemaal duidelijk, dus ook lastig om een oordeel over te vellen. Ergens hoort voor mij ook het slotapplaus nog wel bij de voorstelling.

  [ # 14 ] 02 June 2008 01:45 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

S7rin - 02 June 2008 11:08 AM

Carlo werkt tenminste continue aan nieuwe dingen in z’n rol en tsja… die pakken misschien niet altijd even goed uit.
Maar om ‘n om die reden onprofessioneel te noemen? Nee, ik heb zelden iemand zo hard zien werken als hij.
Sinds wanneer is saai zijn een vorm van perfectie?

Werken aan je rol, PRIMA! Carlo die keihard werkt, Geweldig.. opzoek naar nieuwe dingen in de rol, Super!!
Daar hoor je mij allemaal niet over.
Maar zodra je de 4de wand doorgaat, en Carlo niet meer de rol speelt, maar gewoon Carlo is (want zo komt het op me over) keur ik dit af.

  [ # 15 ] 02 June 2008 04:18 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

dokter_P - 02 June 2008 01:45 PM
S7rin - 02 June 2008 11:08 AM

Carlo werkt tenminste continue aan nieuwe dingen in z’n rol en tsja… die pakken misschien niet altijd even goed uit.
Maar om ‘n om die reden onprofessioneel te noemen? Nee, ik heb zelden iemand zo hard zien werken als hij.
Sinds wanneer is saai zijn een vorm van perfectie?

Werken aan je rol, PRIMA! Carlo die keihard werkt, Geweldig.. opzoek naar nieuwe dingen in de rol, Super!!
Daar hoor je mij allemaal niet over.
Maar zodra je de 4de wand doorgaat, en Carlo niet meer de rol speelt, maar gewoon Carlo is (want zo komt het op me over) keur ik dit af.

Misschien is het niet helemaal te vergelijken, maar keur je dan ook af dat René aandacht vroeg voor Aids Memorial Day? Ik bedoel, volgens mij heeft Jean Valjean in de verste verte niets te maken met Aids Memorial Day… Oké, Carlo ging in jouw ogen misschien te ver, maar ik denk dat er weinig acteurs en actrices zijn die zelfs tijdens het slotapplaus nog ECHT hun rol spelen.

 1 2 > 
1 of 2