2 of 2 |  < 1 2
Verslag Les Misérables, 31-05-2008.
  [ # 16 ] 02 June 2008 05:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

stefucius - 02 June 2008 04:18 PM

Misschien is het niet helemaal te vergelijken, maar keur je dan ook af dat René aandacht vroeg voor Aids Memorial Day? Ik bedoel, volgens mij heeft Jean Valjean in de verste verte niets te maken met Aids Memorial Day… Oké, Carlo ging in jouw ogen misschien te ver, maar ik denk dat er weinig acteurs en actrices zijn die zelfs tijdens het slotapplaus nog ECHT hun rol spelen.

Luuk heeft toch niet gezegd dat dat zo is. Hij heeft het slotapplaus niet eens aangehaald. Jeroen heeft gezegd dat voor zijn gevoel het slotapplaus nog wel bij de voorstelling hoort. Dat een acteur niet meer z’n rol speelt bij het slotapplaus is logisch. Het is immers de acteur die applaus komt halen en niet het karakter, maar als geheel hoort het slotapplaus wel bij de voorstelling. Dat iemand dan direct contact maakt met iemand uit het publiek vind ik niet zo erg.

Dat een acteur achteraf dan aandacht vraagt voor Aids Memorial Day is toch niet vreemd? Ik heb wel vaker toespraken gehoord bij een voorstelling. Op 1 december is volgens mij bij elke voorstelling dat er aandacht wordt gevraagd voor HIV/Aids, het is dan immers World Aids Day.

Het ging er ‘in de basis’ van deze discussie om dat er door de cast tijdens de voorstelling direct contact zocht met het publiek. Sommige mensen verafschuwen dat en anderen gaan er speciaal voor.

Zo’n ‘grapje tussendoor’ is wat ander dan een toespraak achteraf.

  [ # 17 ] 02 June 2008 05:42 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2008-04-17

Ik vind dat ze tijdens de voorstelling gewoon in hun rol moeten blijven. Het hoort gewoon niet dat ze grapjes maken met het publiek. Ook vind ik dat ze mensen kunnen kwetsen met bepaalde opmerkingen. Zeker Carlo maakt vaak kwetsende opmerkingen. Dat ze na het applaus wat zeggen of wat “promoten” vind ik niet zo erg. Dan is het ook voorbij en ze kunnen via die manier een groot publiek vragen om een donatie voor een bepaald doel.

   Handtekening   

18-07: Les Miserable (rij 3)
06-09: Gerard Joling in Spaarnwoude

  [ # 18 ] 02 June 2008 06:00 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Lance - 02 June 2008 05:33 PM
stefucius - 02 June 2008 04:18 PM

Misschien is het niet helemaal te vergelijken, maar keur je dan ook af dat René aandacht vroeg voor Aids Memorial Day? Ik bedoel, volgens mij heeft Jean Valjean in de verste verte niets te maken met Aids Memorial Day… Oké, Carlo ging in jouw ogen misschien te ver, maar ik denk dat er weinig acteurs en actrices zijn die zelfs tijdens het slotapplaus nog ECHT hun rol spelen.

Luuk heeft toch niet gezegd dat dat zo is. Hij heeft het slotapplaus niet eens aangehaald. Jeroen heeft gezegd dat voor zijn gevoel het slotapplaus nog wel bij de voorstelling hoort. Dat een acteur niet meer z’n rol speelt bij het slotapplaus is logisch. Het is immers de acteur die applaus komt halen en niet het karakter, maar als geheel hoort het slotapplaus wel bij de voorstelling. Dat iemand dan direct contact maakt met iemand uit het publiek vind ik niet zo erg.

Dat een acteur achteraf dan aandacht vraagt voor Aids Memorial Day is toch niet vreemd? Ik heb wel vaker toespraken gehoord bij een voorstelling. Op 1 december is volgens mij bij elke voorstelling dat er aandacht wordt gevraagd voor HIV/Aids, het is dan immers World Aids Day.

Het ging er ‘in de basis’ van deze discussie om dat er door de cast tijdens de voorstelling direct contact zocht met het publiek. Sommige mensen verafschuwen dat en anderen gaan er speciaal voor.

Zo’n ‘grapje tussendoor’ is wat ander dan een toespraak achteraf.

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat acteurs/actrices niet meer echt hun rol spelen tijdens het slotapplaus en dat ik persoonlijk het dan ook niet erg vind dat er een grapje gemaakt wordt, maar dat ik het zeker ook niet erg vind dat er aandacht gevraagd wordt voor een goed doel (dat is juist heel goed). Ik wilde alleen duidelijk maken dat ik vind dat als je zegt dat Carlo in zijn rol moet blijven en niet tijdens zo’n slotapplaus moet zeggen ‘Hou nou eens op met janken’ dat het lijkt alsof je zegt dat er ook geen aandacht gevraagd mag worden voor een goed doel.

Nogmaals ik vind het niet erg dat er een grapje gemaakt wordt en dat iedereen zelf moet beslissen wat hij/zij er van denkt, ik probeerde dan ook niet iemand ‘aan te vallen’ of zo 😉...

  [ # 19 ] 02 June 2008 07:31 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Volgens mij had Luuk het niet persé over die “hou nu eens op met janken”-opmerking, maar ook en vooral over die andere dingen die ie tijdens de show had gedaan. En die opmerking “hou op met dat gejank” was mssch niet echt goed geplaatst: als René aandacht vraagt voor iets als Aids Memorial Day, en Carlo maakt dan zo’n opmerking die de aandacht mssch afleidt van wat René te zeggen heeft en maar door mssch 5 mensen in de hele zaal begrepen wordt (alleen degene die die vriendin van Veertje zagen), dan ja…kan ik me voorstellen dat sommige daar bezwaar tegen hebben.

Ik vind dat soort dingen op zich best grappig, en zeker als ze tegen jou gedaan worden kan ik me voorstellen dat dat leuk is, maar van de andere kant vind ik het idd ook wel weer beetje onprofessioneel…

  [ # 20 ] 02 June 2008 07:32 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Dat terzijde, ik ga weer eens on topic: leuk verslag Veertje (en vriendin)! 😉

  [ # 21 ] 02 June 2008 10:23 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

IngeG - 02 June 2008 07:32 PM

Dat terzijde, ik ga weer eens on topic: leuk verslag Veertje (en vriendin)! 😉

Je doet nu net of de voorgaande reacties dat niet waren. Discussieren over een voorval wat in een verslag wordt genoemd is weldegelijk ontopic.

  [ # 22 ] 02 June 2008 10:29 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

stefucius - 02 June 2008 06:00 PM

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat acteurs/actrices niet meer echt hun rol spelen tijdens het slotapplaus en dat ik persoonlijk het dan ook niet erg vind dat er een grapje gemaakt wordt, maar dat ik het zeker ook niet erg vind dat er aandacht gevraagd wordt voor een goed doel (dat is juist heel goed).

Wat ik wil aangeven is dat je tot en met het slot applaus voor de hele zaal op het podium staat. Ik vind dat dus geen moment voor onderonsje met mensen in het publiek, waar de rest van de zaal niets aan heeft, hoewel we er ook niet echt meteen een drama van moeten maken. Uiteraard is een oproep om wat te doneren wel aan het publiek gericht en past dus wel in mijn plaatje.

  [ # 23 ] 03 June 2008 12:15 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Jeroen - 02 June 2008 10:23 PM
IngeG - 02 June 2008 07:32 PM

Dat terzijde, ik ga weer eens on topic: leuk verslag Veertje (en vriendin)! 😉

Je doet nu net of de voorgaande reacties dat niet waren. Discussieren over een voorval wat in een verslag wordt genoemd is weldegelijk ontopic.

Hmm jah zo bedoelde ik ‘t niet helemaal. Ik bedoelde meer dat het volgens mij veel vergeten werd dat dit topic vooral gestart was voor een verslag en dat er buiten dat ene punt van discussie verder bijna niet op het verslag wordt ingegaan.
Maar ik vind de discussie zeker wel interessant, en zeker wel interessanter dan alleen maar telkens “leuk verslag” o.i.d., maar wilde ook gwn even reageren op de reden waarom dit topic was gemaakt: een verslag geven van Les Mis.. mssch had ik niet moeten zeggen dat ik ‘weer on topic’ ging dan, ik bedoelde ‘t nl niet zo…uhm…“negatief”?
Ik bedoel dan ook niet dat iedereen nu verplicht telkens “leuk verslag” of weet ik wat ie van ‘t verslag vindt neer moet zetten, ik wilde ‘t zelf gwn even zeggen, en gebruikte dat ‘ik ga weer on topic’ als soort van…....inleiding ofzo…. 😊

  [ # 24 ] 03 June 2008 01:13 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

IngeG - 02 June 2008 07:32 PM

Dat terzijde, ik ga weer eens on topic: leuk verslag Veertje (en vriendin)! 😉

Dankjewel 😉

En over het wel of niet contact zoeken met publiek: dit lijkt mij een eindeloze discussie.
De 1 vind het wel leuk (ik bijvoorbeeld) en de ander niet.
Zoveel mensen, zoveel meningen 😄

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 25 ] 03 June 2008 12:52 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2008-04-17

En dat is maar goed ook, anders wordt het maar een saaie boel 😉

   Handtekening   

18-07: Les Miserable (rij 3)
06-09: Gerard Joling in Spaarnwoude

  [ # 26 ] 03 June 2008 02:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Veertje - 03 June 2008 01:13 AM
IngeG - 02 June 2008 07:32 PM

Dat terzijde, ik ga weer eens on topic: leuk verslag Veertje (en vriendin)! 😉

Dankjewel 😉

En over het wel of niet contact zoeken met publiek: dit lijkt mij een eindeloze discussie.
De 1 vind het wel leuk (ik bijvoorbeeld) en de ander niet.
Zoveel mensen, zoveel meningen 😄

Ik sluit me hier volledig bij aan 😉

 < 1 2
2 of 2