1 of 60 |  1 2 3 >  Last ›
Laatste boek dat je hebt gelezen
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Laatste film, concert, aankoop hadden we al, maar laatste boek nog niet. Aangezien ik uit andere topics kan opmaken dat er best wel wat wordt gelezen door Musicalworld’ers, leek me dit een goede toevoeging. Kunnen we elkaar meteen vertellen welk boek het lezen waard was en dus een aanrader is en welke juist niet.

Het laatste boek dat ik heb gelezen is ‘Niemand mag het weten’ van Julia Latchem-Smith . Het gaat over Julia zelf, die als kind seksueel is misbruikt door haar vader, een moeder (en broer) had die dat niet wouden geloven toen ze het eindelijk durfde te vertellen en hoe het haar verdere leven heeft beinvloed. Heel schokkend soms. Het geeft een goed beeld van hoe een kindermisbruiker te werk gaat en wat voor invloed misbruik heeft op een kind en het verdere leven van het kind.

Mijn mond viel echter al open voor er sprake was van seksueel misbruik. Toen de familie het nieuwe droomhuis van moeder betrad, stelde deze wel hele bizarre regels in. Zo mochten de kinderen (8 en 10) nergens aan komen in huis. Zelfs niet aan hun eigen meubels, anders dan hun bed. Niemand thuis mocht zelf wat te drinken of te eten pakken, ze moesten wachten tot moeder het daar tijd voor vond. De kinderen mochten niet op de bank zitten, maar moesten op het vloerkleed zitten. Ze mochten zelfs het voetenbankje niet als ruggensteun gebruiken omdat het zou kunnen indeuken. De hond echter had haar eigen stoel. Toiletbezoek moest aangevraagd worden en na afloop moesten de kinderen hun vader vragen hun billen af te vegen, dat mochten ze niet zelf doen. Wat soms betekende dat ze eerst moesten wachten tot hun vader klaar was met de taken die hun moeder hem had opgedragen. Wanneer Julia boodschappen had gedaan met haar ouders moest ze met haar vader in de auto wachten tot haar moeder alles had opgeborgen. Dat kon wel 2 uur duren aangezien ze eerst elk product schoon maakte met babydoekjes. En ja, dan had vader natuurlijk alle tijd….

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 1 ] 04 August 2009 08:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

het laatste boek wat ik heb gelezen is Nieuwe maan van Stephenie Meyer
ben nu bezig in De prins op het verkeerde paard van Jill Mansell

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 2 ] 05 August 2009 06:34 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

Ik lees op het moment ‘de 8 cent optie’ over moorden die een politiek doel dienen….tamelijk schokkend allemaal.

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 3 ] 05 August 2009 08:26 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Mijn laatste boek is “Vrijdag” van Loes den Hollander. Mooi geschreven, tot aan de laatste pagina spannend. Leuk om een keer een nederlandse thriller te lezen. Momenteel ben ik bezig in “Broeinest”, van dezelfde schrijfster.

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 4 ] 05 August 2009 09:08 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Op dit moment ben ik ‘De kleine getuige’ van Jodi Picoult aan het lezen.
Het gaat over Nina Frost, een officier van justitie. Zij krijg veel te maken met misbruik van kinderen en probeert de kinderen te laten getuigen in de rechtbank. Tot het moment dat Nina erachter komt dat haar eigen zoon van 5 jaar misbruikt is. Ze neemt dan een heel drastisch besluit..
Ik maak er nu echt een soort cliffhanger van, maar meer wil ik er niet over zeggen. Nog niet voordat je op de helft van het boek bent gebeurd er al iets schokkends. En eigenlijk is het heel apart dat het zo schokkend is, omdat er al eerder over geschreven wordt, maar toch verwacht je niet dat het zo vroeg al gebeurd. In ieder geval een heel aangrijpend boek om te lezen.

Hiervoor heb ik een ander boek van Jodi Picoult gelezen: ‘19 minuten’. Het gaat over een jongen die op een ochtend zijn High School binnenloopt en iedereen die hij tegenkomt neerschiet. Deze is nog net iets aangrijpender dan het andere boek en weer met een heel verrassend einde. Deze heeft mij vooral heel erg aangegrepen en ik heb er ook echt van wakker gelegen, wat mij normaal niet zo snel gebeurd.

Ik zou vooral eens het tweede boek lezen!

  [ # 5 ] 05 August 2009 09:25 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Ik lees zelf best veel en heb dan ook al een aantal keer overwogen om dit topic te openen, het kwam er alleen steeds niet van, haha XD.

Tijdens m’n week in Frankrijk heb ik best veel gelezen:
De Clan van de Wolvin - ???
De Zege van de Adelaars - Naomi Novik (Peter Jackson heeft een optie genomen op de filmrechten van deze boekenreeks)
Stad van Bloemen - Mary Hoffman
Molfuria -  Cristoph Marzi

Alleen Molfuria vond ik niet zo goed, de rest wel. Allemaal fantasy, maar dan net iets anders dan de wat typische Lord of the Rings-achtige boeken. Zo gaat De Zege van de Adelaars over de Napoleontische oorlogen, maar dan met behulp van draken als luchtmacht en gaat Stad van Bloemen over ‘onze’ wereld en de stad Florence in een parallelle wereld.

  [ # 6 ] 05 August 2009 12:38 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  429
Geregistreerd  2009-01-20

Laatste boek heb ik net vanmiddag uitgelezen, was Voor de Vorst van Henning Mankell. Eén van zijn boeken over inspecteur Wallander. zeker een goed boek, de spanning bouwt goed op en het laat fundamentalisme van uit een Christelijke hoek zien, en niet zoals de laatste tijd altijd uit de Islamitische….

   Handtekening   

It takes both rain and sunshine to make a rainbow

  [ # 7 ] 05 August 2009 04:20 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Laatste driee boeken die ik gelezen heb zijn:
“Haar naam was Sarah”, dit boek heeft een verhaal lijn in het verleden (over een joodsmeisje in Frankrijk ten tijde van de tweede wereldoorlog) en een verhaallijn in het heden (2002 volgens mij) over een journaliste die een artikel moet schrijven over de razia van 16juli 1942 in Parijs) op een gegeven moment komen de twee lijnen samen. Dit boek is enorm indrukwekkend! Heb hem in één adem uitgelezen, ook erg verdrietig trouwens.

“Bindi”, het vervolg verhaal van “Echte mannen eten geen kaas” van Maria Mosterd een meisje wat op twaalf jarige leeftijd in handen viel van een loverboy, om er van af te komen is ze via de Hoenderloo groep naar India gegaan om daar vrijwilligerswerk te doen. Bindi verteld het verhaal in India (Echte mannen verteld het verhaal tot India, en Ik stond laatst voor een poppenkraam, verteld het verhaal van de moeder hoe die het allemaal beleefd heeft) Dit boek was ook erg indrukwekkend om te lezen.

“Ik was 12 en fietste naar school” Het verhaal van Sabine Dardenne, die 80 dagen in de kelder van Marc Dutroux gezeten heeft. Dit is ook een erg indrukwekkend verhaal.

Hmm, als ik dit zo teruglees heb ik alleen maar verdrietige/ indrukwekkende boeken gelezen de laatste paar weken, gauw maar eens een vrolijk verhaal opzoeken 😉

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 8 ] 05 August 2009 05:28 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  795
Geregistreerd  2007-09-06

Leuk topic!

Het boek wat ik vanmiddag heb uitgelezen is ´Dagboek van een Geisha´ van Arthur Golden. Interessant verhaal, ik vond het boeiend omdat het iets totaal anders is dan de westerse gewoontes en gebruiken die we hier gewend zijn, prachtig beschreven. Mooi verhaal.

   Handtekening   

Life is what you make it 😉

  [ # 9 ] 05 August 2009 05:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ik ben momenteel een ordinaire chick-lit aan het lezen… Ook eens leuk 😉
Titel laat ik maar achterwege :tong:

Ben momenteel teveel vermoeid voor een verhaal waar je je hoofd bij moet houden…

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 10 ] 05 August 2009 08:18 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

bianca18 - 05 August 2009 04:20 PM

“Bindi”, het vervolg verhaal van “Echte mannen eten geen kaas” van Maria Mosterd een meisje wat op twaalf jarige leeftijd in handen viel van een loverboy, om er van af te komen is ze via de Hoenderloo groep naar India gegaan om daar vrijwilligerswerk te doen. Bindi verteld het verhaal in India (Echte mannen verteld het verhaal tot India, en Ik stond laatst voor een poppenkraam, verteld het verhaal van de moeder hoe die het allemaal beleefd heeft) Dit boek was ook erg indrukwekkend om te lezen.

ik heb ook net Bindi gelezen.

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 11 ] 05 August 2009 08:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik heb ‘echte mannen eten geen kaas’ en ‘ik stond laatst voor een poppenkraam’ ook pas gelezen. En weet je wat ik met die boeken heb, vooral met die eerste? Dat klinkt eigenlijk een beetje gemeen, omdat het natuurlijk verschrikkelijk is wat die meid allemaal heeft moeten doorstaan en het is heel aangrijpend om al die gebeurtenissen te lezen. Maar ik kom heel slecht door die boeken heen, omdat ze gewoon niet zo heel goed geschreven zijn. En natuurlijk is het logisch, omdat Maria dat boek zelf geschreven heeft en je kan niet van zo’n meisje verwachten dat ze als een professionele schrijver een boek schrijft. Maar ik vind het gewoon heel moeilijk om het uit te lezen. Daarom weet ik niet zeker of ik ‘Bindi’ ook nog ga lezen. Omdat ik me eigenlijk een beetje erger aan de manier van schrijven.

  [ # 12 ] 05 August 2009 09:09 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Ik ben bezig met een boek over Google (“Hoe één bedrijf alle kennis wil managen”). Heb afgelopen jaar voor mijn studie een essay geschreven over Google voor het vak beroeps-ethiek en sindsdien ben ik wel een beetje gefascineerd door het bedrijf. Kon het boek dus ook niet laten staan, maar het leest nou niet bepaald lekker weg…

  [ # 13 ] 06 August 2009 08:07 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

lisaatje - 05 August 2009 08:55 PM

Ik heb ‘echte mannen eten geen kaas’ en ‘ik stond laatst voor een poppenkraam’ ook pas gelezen. En weet je wat ik met die boeken heb, vooral met die eerste? Dat klinkt eigenlijk een beetje gemeen, omdat het natuurlijk verschrikkelijk is wat die meid allemaal heeft moeten doorstaan en het is heel aangrijpend om al die gebeurtenissen te lezen. Maar ik kom heel slecht door die boeken heen, omdat ze gewoon niet zo heel goed geschreven zijn. En natuurlijk is het logisch, omdat Maria dat boek zelf geschreven heeft en je kan niet van zo’n meisje verwachten dat ze als een professionele schrijver een boek schrijft. Maar ik vind het gewoon heel moeilijk om het uit te lezen. Daarom weet ik niet zeker of ik ‘Bindi’ ook nog ga lezen. Omdat ik me eigenlijk een beetje erger aan de manier van schrijven.

Ik heb hetzelfde ervaren, ik vond het verhaal van Echte mannen eten geen kaas heel boeiend, vooral omdat ik afgestudeerd ben met het onderwerp loverboys. Toen ik Bindi las, had ik moeite om het uit te lezen, door de manier van schrijven. Het blijft wel een boeiend boek, maar het lees moeizaam.

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 14 ] 06 August 2009 11:12 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1425
Geregistreerd  2005-01-29

Ik ga morgen op vakantie….en ‘haar naam is Sarah’ ligt klaar om daar te gaan lezen. Ik ben heel erg benieuwd….

   Handtekening   

Liefs Monique

Behind every bitch…there`s a guy who made her that way

LOVE is only a chapter in a guy`s life, but for a girl…it`s the whole book

  [ # 15 ] 06 August 2009 12:23 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  209
Geregistreerd  2009-03-13

bianca18 - 05 August 2009 04:20 PM

“Haar naam was Sarah”, dit boek heeft een verhaal lijn in het verleden (over een joodsmeisje in Frankrijk ten tijde van de tweede wereldoorlog) en een verhaallijn in het heden (2002 volgens mij) over een journaliste die een artikel moet schrijven over de razia van 16juli 1942 in Parijs) op een gegeven moment komen de twee lijnen samen. Dit boek is enorm indrukwekkend! Heb hem in één adem uitgelezen, ook erg verdrietig trouwens.

Dat boek heb ik ook pas gelezen, ontzettend mooi en indrukwekkend boek. Ik kon het niet wegleggen, het moest in een keer uit.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 60