3 of 60 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Laatste boek dat je hebt gelezen
  [ # 31 ] 24 August 2009 08:45 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

De Amulet van Merdur. Een fantasyboek van Eline Nijs, een Belgisch meisje van 19. Ik vond het een heel fijn boek toen het eenmal op gang was. Het is ook veel rustiger, liever en romantischer dan veel andere fantasyboeken, ondanks het feit dat een oorlog tussen mensen en elfen centraal staat.

  [ # 32 ] 07 September 2009 12:44 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

* Magiek, dat was een beetje een kinderlijk boek.
* Ijswoestijn, dat vond ik wel een goed boek. Mooi geschreven en vooral heel spannend.

  [ # 33 ] 07 September 2009 01:10 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  41
Geregistreerd  2008-05-25

Heb net nou ja vorige week het boek   de blanke masai   gelezen.

Tijdens een vakantie in Kenia ontmoet de Zwitserse Corinne Hofmann de man van haar dromen: de Masai-krijger Lketinga. Terug in eigen land kan ze hem niet uit haar hoofd zetten. Ze besluit haar vertrouwde leventje op te geven en terug te keren naar Kenia om daar samen met Lketinga een ongewisse toekomst tegemoet te gaan. Ze trouwt met hem, geeft zich volledig over aan de riten en gebruiken van de Masai en geniet intens van de natuur. Corinne en Lketinga bouwen hun eigen hut, en de geboorte van hun dochter Napirai lijkt de bekroning op hun geluk. Maar de buitensporige jaloezie van haar echtgenoot en de confrontatie met hongersnood, malaria en steeds knellender sociale controle doen Corinne uiteindelijk besluiten samen met haar dochtertje de stam te verlaten.

Echt zoo mooi verhaal. Ben zelf helemaal verliefd op kenya en kenianen daarom was het een erg fijn en leuk boek om te lezen zodat ik enigzinds toch al weet wat ik kan verwachten als ik ooit na kenya vertrek. En heb zelf ook wel wat kenyaanse vrienden en er komen steeds meer bij, en heb ook een aantal masai sieraden echt erg leuk..

  [ # 34 ] 07 September 2009 05:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

mijn laatste boek was rebecca van Daphne du Maurier

wat een prachtig boek zeg

ben nu bezig in Eclips van Stephenie meyer
het derde deel van de twilight serie

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 35 ] 08 September 2009 04:46 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Ik heb van iemand bijna de complete serie van Daniëlle Steel gekregen en die ben ik nu allemaal aan het lezen.

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 36 ] 11 September 2009 08:46 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

laatste boek wat ik heb gelezen was het Bernini Mysterie, en ben nu bezig met de legend van sigurd en gudrun, nieuwste boek van JRR Tolkien

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 37 ] 13 September 2009 10:36 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

‘Echte mannen eten geen kaas’  en ‘Ik stond laatst voor een poppenkraam’. Het eerste boek was soms inderdaad een beetje irritant lezen. Zo’n derde van het boek staat vol met uitgebreide beschrijvingen van de inrichting van ruimtes, het uiterlijk van mensen of de geur die er hing, terwijl de gebeurtenissen zelf vaak heel kort beschreven worden. En die vind ik toch heel wat interessanter dan wat voor schilderijtjes er hingen, wat voor broek iemand aan had of hoe het er rook. Maar omdat het verhaal/ de verhalen interessant genoeg was, viel er wel goed door te komen.
Het tweede boek vond ik een stuk prettiger weg lezen. Er zat ook veel meer structuur in.
Ik heb ze tegelijkertijd gelezen om de twee kanten in het verhaal over een gebeurtenis/ periode goed mee te kunnen krijgen. Alleen een beetje jammer dat er in het begin niet zo heel veel raakvlakken zijn tussen de twee boeken. Ze halen er dan beiden andere voorvallen (uit hun samenzijn/ over hun moeder/dochter-relatie) uit. Later komen er steeds meer overeenkomsten doordat de gebuertenissen ook ingrijpender worden.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 38 ] 13 September 2009 12:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Sociale Psychologie… (voor school dan) en voor de fun; Twilight; ben nu bezig met deel 2; Nieuwe Maan

  [ # 39 ] 13 September 2009 12:55 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  570
Geregistreerd  2008-11-07

De jongen in de gestreepte pyjama. Echt een boek om in 1 keer uit te lezen. Het is heel goed en duidelijk geschreven. Echt een mooi boek.

  [ # 40 ] 21 September 2009 08:36 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

De Wolfshond van Rowan: Het Magische Wandtapijt. Het boek lijkt in veel opzichten ontzettend op Harry Potter. Een jongen, wiens moeder al jaren vermist is, gaat naar een magische school en lijkt voorbestemd ‘De Vijand’ te verslaan. Natuurlijk kan hij niet tippen aan Harry Potter, maar ik vond het absoluut een leuk boek.

  [ # 41 ] 21 September 2009 11:09 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

“De Pestheilige” van Kay MacCauley. Intrigerend boek, best fijn geschreven…alleen met een einde dat zà³ open is dat je het idee hebt dat je de clou niet snapt. Of dat het grote mysterie nog niet duidelijk is. Maar dat past dan ook wel weer bij het hele verhaal en de stijl…

  [ # 42 ] 23 September 2009 04:34 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

jouke - 13 September 2009 12:09 PM

Sociale Psychologie… (voor school dan) en voor de fun; Twilight; ben nu bezig met deel 2; Nieuwe Maan

goed issie he !

ik heb deel 3 bijna uit

  [ # 43 ] 23 September 2009 05:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Open Huis van Jill Mansell.
Een lekkere weglezer.

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 44 ] 06 October 2009 03:27 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Stad van Geheimen van Mary Hoffman. Weer leuk, zoals de andere Stravaganza-boeken. Hopelijk schiet het een beetje op met het nieuwe deel, want ik heb er al erg veel zin in.

  [ # 45 ] 09 October 2009 10:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Spelen onder SPANNING
Verhalen over theater tijdens de bezetting

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 60