1 of 61 |  1 2 3 >  Last ›
Theatermanieren
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  384
Geregistreerd  2007-05-09

Er moet me iets van het hart. Steeds vaker zie of hoor ik dingen gebeuren onder een voorstelling waarvan ik me afvraag hoe mensen het in hun hoofd halen om dit te doen.
Paar weken terug bij Piaf, geen problemen, maar gisteravond bij Hairspray, vreselijk. Mensen die constant praten, mensen die midden in een nummer totaal uit de maat mee gaan klappen, mensen die midden in een nummer opstaan om mee te gaan klappen.

Mis ik iets, of is dat nou de jeugd van tegenwoordig?

[ Gewijzigd: 22 October 2009 05:15 PM by Danielle89 ]
  [ # 1 ] 22 October 2009 05:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik hoop toch serieus dat de bioscooptrend zich niet ook in de theaters voortzet :vaag:

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 2 ] 22 October 2009 05:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Mis ik iets, of is dat nou de jeugd van tegenwoordig?

Nee dat is niet DE jeugd van tegewoordig. Dat is de gehele maatschapij. Ook ouderen kunnen er wat van; vragen of de vrouw van je buurman nog een snoepje wil? (3 stoelen veder…). En dat moet midden in een nummer en hard op! En als je er wat van zegt krijg je nog hardop comentaar terug.

  [ # 3 ] 22 October 2009 05:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Nou ja, als je kijkt naar de theaters in Londen kan het alleen nog maar erger gaan worden: Eten en drinken in het theater, pas je stoel opzoeken wanneer de ouverture begint, onder de voorstelling je plaats even verlaten om 2 minuten later weer vrolijk terug te komen etc. Ik ben bang dat ook dat een keer onze kant op gaat komen.

  [ # 4 ] 22 October 2009 05:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

Op het eten na vind ik het in london best meevallen, daar zijn net zulke tokkies als in Nederland die de ouverture negeren en blijven praten, maar die houden tenminste op als de voorstelling echt begint en het doek op gaat. In nederland is dit niet het geval. Ook heb ik geen last van krakende mensen of mensen die luidkeels snoepjes delen.

In nederland lootp het de spuigaten uit. vd week bij hairspray werden er bakken snoep uitgewisseld, opengemaakt en om gegooid onder vrolijk gekakel en gelach. Een zak chips werd er ook nog bij gehaald. En dan is er nog het ergste van die mensen die gaan zitten flitsen met hun fotocamera. het bleef maar door gaan vd week.

en ech hysterische fans die luidkeels lopen te pochen en anderen lastig vallen met hun verhalen nog voor het begonnen is, dat vind ik ook niet kunnen!

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 5 ] 22 October 2009 06:33 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2004-12-04

Ik had bij de premiere van disney sing a long ook 2 voor me de elke keer moetsen gaan kletsen.
Als je kaarten wint, ga dan lekker kijken en zingen op de juiste momenten, ga anders gewoon niet!

   Handtekening   

Voer eendjes, geen oorlog.

  [ # 6 ] 22 October 2009 09:24 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2009-10-16

Carin, misschien waren het wel genodigden voor je 😉

In Dublin ben ik naar Riverdance geweest en daar zat iedereen idd gewoon met bier en popcorn in de zaal, vond dat zo’n rare gewaarwording! Ik heb over het algemeen geen last van anderen, behalve al dat gekuch tijdens “Sluit alle deuren maar” bij Joseph.

  [ # 7 ] 22 October 2009 10:48 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Hadden we hier niet al een topic voor? 😛 Iets van “wat vind je het vervelendste dat mensen kunnen doen in het theater”, en dan met een poll erbij??

  [ # 8 ] 23 October 2009 11:04 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

sebas17 - 22 October 2009 05:35 PM

Op het eten na vind ik het in london best meevallen, daar zijn net zulke tokkies als in Nederland die de ouverture negeren en blijven praten, maar die houden tenminste op als de voorstelling echt begint en het doek op gaat. In nederland is dit niet het geval. Ook heb ik geen last van krakende mensen of mensen die luidkeels snoepjes delen.

Dan heb je geluk gehad. Op het forum van Whatsonstage.com loopt al twee jaar een soortgelijke discussie en de dingen die je daar leest zijn tegelijkertijd hilarisch en bedroevend. In Nederland valt het gelukkig mee met eten en drinken in de zaal, meeste theaters verbieden dat gewoon nog. Hoesten en praten is inderdaad wel een van de grootste ergernissen hier (althans voor mij).

http://www.whatsonstage.com/board/index.php?showtopic=2984

  [ # 9 ] 23 October 2009 11:22 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  166
Geregistreerd  2009-06-14

Beetje ontopic: Als je het Beatrix Theater binnen loopt bij Joseph is zo ongeveer het eerste wat je ziet een kraampje (bar mag je het echt niet noemen) met plastic flesjes drinken (auw) popcorn en andere snacks Het doet pijn aan mijn ogen en ik vind het niet bij een theater passen.

maarrrrr ik begrijp het heel goed, er moet immers geld verdiend worden. SE werkt zonder subsidies en dan is het logisch dat ze alle commerciele mogelijkheden benutten.

Overigens heb ik op Broadway niet de ervaringen als die op West-End genoemd worden. Mensen komen niet vaak te laat en worden dan op een moment dat het even kan naar hun plaatsen geleid.

  [ # 10 ] 23 October 2009 11:27 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

baud - 23 October 2009 11:04 AM

Dan heb je geluk gehad. Op het forum van Whatsonstage.com loopt al twee jaar een soortgelijke discussie en de dingen die je daar leest zijn tegelijkertijd hilarisch en bedroevend. In Nederland valt het gelukkig mee met eten en drinken in de zaal, meeste theaters verbieden dat gewoon nog. Hoesten en praten is inderdaad wel een van de grootste ergernissen hier (althans voor mij).

http://www.whatsonstage.com/board/index.php?showtopic=2984

Jeetje als je het zo bekijkt heb ik inderdaad elke keer geluk gehad, ik ben benieuwd in december mag ik weer een aantal dagen daar in het pluche kruipen, we zullen zien. Wel vind ik het heel goed dat er tegenwoordig in de meeste theaters in London wordt omgeroepen of je het snoep al wil uitpakken voor de show begint. Vooral de manier waarop whoopi de aankondiging deed bij sister act was erg leuk

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 11 ] 23 October 2009 01:06 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Hoesten is vaak een reactie: als het heel spannend is op het toneel, wordt er nauwelijk gehoest of gekucht. Als het stuk wat inzakt, merk dat mensen ook sneller gaan kuchen. Het is onbewust, maar wel een signaal naar de acteurs. Dat is juist wat theater zo mooi maakt vind ik. Het is geen gepolijste film, maar het stuk kan minder gaan, inzakken of gewoon niet aankomen. De acteurs merken dat dan meteen aan een zaal. Dat maakt het elke avond spelen voor een acteur ook zo spannend. Inspelen op de zaal.
Met praten net zo. Laatst riep iemand -tijdens Kruistochten van Toneelgroep Amsterdam- iets te hard over Roeland Fernhout: hij is zo schattig. Roeland en Hans Kesting reageerde daar meteen heel leuk op. Dit is denk ik de kracht van live spelen en moet niet ingeperkt worden.
Soms merk je ook dat mensen een grap, een clou of een heftige zin herhalen voor zichzelf. Volgens mij heeft dat alleen maar te maken met het laten binnenkomen van het stuk. Het is vervelend als je er naast zit, ja. Maar of het daarom maar muisstil moet zijn in het theater? Nee dank je. 

Hiermee wil ik niet zeggen dat je dan maar respectloos in een theater moet rondhangen, absoluut niet. Geen eten mee in de zaal, kinderen alleen mee als ze het aankunnen enz. Maar hoesten en kuchen en praten zijn theaterreacties en moeten juist blijven als je het mij vraagt!

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 12 ] 25 October 2009 12:14 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Reactie geven is inderdaad prima. Als mensen naar elkaar fluisteren of reageren op de tekst, dan is dat alleen maar onderdeel van de live ervaring die theater gelukkig nu eenmaal is. Maar hoesten of kuchen heeft mijns inziens weinig te maken met de spanning, wel met elkaar aansteken kennelijk. Geregeld begint er iemand met een astmatische aanval links achterin de zaal waarna er direct drie, vier andere kuchers bijkomen op andere plekken. Alsof het nu geoorloofd is. Ook door momenten heen waarop er toch echt wel spanning is. Zo kan ik me nog vier of vijf hardnekkige hoesters herinneren tijdens “Breng hem thuis” bij Les Mis in Carre. Het was bijna een wonder dat je Tony Neef nog kon horen.

Maar ja, soms is het ook muisstil. Gisteren bij Equus in de Koninklijke Schouwburg geen kuchje gehoord. Alleen het constante gesnik van een vrouw naast me. Nou is Equus best een indrukwekkend verhaal, maar om vanaf de derde minuut onbedaarlijk te blijven huilen gedurende de hele avond, vind ik ook wel weer wat overdreven. Maar echt last had ik er niet van, meer verbazing.

  [ # 13 ] 25 October 2009 12:41 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Als er veel te doen is op het toneel, met veel geluid erbij, dan vallen de kuchjes en het gehoest ook niet zo op natuurlijk 😉. Tijdens ‘Nog één dag’ wordt er misschien wel net zoveel gehoest als tijdens ‘Breng hem thuis’, alleen dan hoor je het niet, dus is het ook niet storend.
Hoewel ik me af en toe best kan storen aan gekuch, snap ik ook wel dat je dat niet altijd kunt onderdrukken. Soms moet je gewoon hoesten/niezen. Als je echt een langdurende hoestbui krijgt, is het iets anders, maar een kuchje vind ik echt niet erg. Dat kan iedereen wel eens hebben. Maar het valt mij wel op dat het aanstekelijk lijkt te werken ofzo ja. Vreemd is dat.

  [ # 14 ] 25 October 2009 12:45 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  246
Geregistreerd  2008-12-24

Een paar weken geleden bij Ciske De Rat kwamen mensen tot 20 minuten na het begin nog binnen, begonnen opeens te klappen en keihard mee te zingen met ieder lied…..er zat zelfs een jongetje te spelen op een nintendo DS tijdens de voorstelling met het geluid aan! En niemand die er iets aan doet…

Zo irritant…..

   Handtekening   

$T@n.

  [ # 15 ] 25 October 2009 12:49 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Wow een DS met geluid heb ik gelukkig nog niet eerder meegemaakt, maar ik had kind en/of begeleider daar zeker op aan gesproken!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

 1 2 3 >  Last ›
1 of 61