1 of 23 |  1 2 3 >  Last ›
Kom maar op met de New York Tips
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Hallo Allemaal,

van 21-28 februari 2010 zit ik met mijn mannetje een week in New York. We zitten in de holliday Inn op 57Th street en vliegen met KLM. Zondagmiddag heen en zaterdagavond terug tijd zat dus.

Heb er nu al veel zin in maar ben op internet beetje geschrokken van de ticketprijzen van de broadway shows? Via welke sites boeken jullie? Tips voor shows die we moeten zien en andere leuke tips?

Kortom kom maar op met de verhalen, met alvast mijn dank!

Hoor het wel?

Jas_sie!

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 1 ] 03 December 2009 11:50 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

kijk eens op http://www.broadwaybox.com

daar heb ik voor mijn NY trip toen voor een aantal musicals een goede aanbieding kunnen vinden
en koop voor de metro een 7day card voor 25 dollar dan heb je daar geen omkijken meer naar

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 2 ] 03 December 2009 12:17 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  166
Geregistreerd  2009-06-14

Mijn tip is: bestel voor die ene show waar je echt absoluut naar toe wil een kaartje via telecharge, je kan dan zelf kiezen of de stoel die je aangeboden krijgt goed voor je is. Koop de rest van de tickets (als je naar meer shows wilt) op Times Square bij het TKTS gebouwtje, dat kan je niet missen. Kortingen op kaarten lopen op tot 50%. Veel plezier in NYC

  [ # 3 ] 03 December 2009 12:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

^ Dat vind ik een hele goede tip, zo gaat mijn reisje naar Broadway er ook uit zien.

En als je niet kan kiezen welke show je wilt zien: NEXT TO NORMAL. 😉

Heel veel plezier alvast!

   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]

  [ # 4 ] 03 December 2009 09:11 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Next to Normal kan ik absoluut aanraden. Een stel fantastische acteurs, aangrijpend verhaal en ik vond de muziek ook prachtig (al moet dat laatste wel een beetje in je smaak liggen, zal niet voor iedereen zo zijn).
Volgens mij is ook A Little Night Music begonnen, de Menier Chocolate Factory-productie. Die vond ik prachtig in Londen. Als je meer “mainstream” wil gaan kun je natuurlijk nooit echt de mis ingaan met Billy Elliot of Wicked.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 5 ] 06 December 2009 08:22 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  170
Geregistreerd  2007-10-22

Ik sluit me volledig aan bij kcali’s tip. Ik kan je ook de backstage-tour van Wicked aanraden, die moet je vantevoren reserveren en vindt plaats op zaterdagochtend. Kan je nog fijn op je laatste dag doen (zoals ik dit jaar deed). En daarmee meteen m’n eerste tip: Wicked!
Wel handig om gezien te hebben voor de backstage (‘Behind the emerald curtain’) tour. De tour vertelt niet alleen wat ins & outs over de show maar ook erg veel over theater in het algemeen, wat er allemaal bij komt kijken, leuke anekdotes, en je mag de 2 (ex-Wicked) castmembers die je rondleiden de hemd van het lijf vragen.

De shows die ik in ‘t verleden op Broadway heb gezien, zijn ondertussen gesloten maar dit jaar heb ik Hair en Next to Normal gezien. De laatste is een aanrader, de eerste greep me op ‘t eind bij de keel. Maar de rest van de show deed me (de geweldige zang en dans buiten beschouwing gelaten) echt weinig. ‘t Steekt me om dat te zeggen. M’n vriendin vond het echter geweldig!

Next to Normal is nieuw, klein, eenvoudig maar complex, met geweldig acteer- en zang, een mooi verhaal en een decor dat precies nodig is om te vertellen wat het verhaal wil vertellen zonder te veel af te leiden van de personen die op het podium staan te schitteren.

   Handtekening   

yayyyyyyyyyyyy!

  [ # 6 ] 06 December 2009 06:35 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

Wij hebben onze kaartjes gekocht via de TKTS in het andere filiaal. Weet niet meer precies waar het was, maar was vlakbij Brooklyn Bridge en het Titanic monument. Hier hadden ze dezelfde kaarten als bij het hoofdkantooor maar de rij was veel korter. Wij zijn toen naar de Phantom geweest.

Algemene New York Tips:
* Met de boot heen en terug naar staten island. Gratis boottrip met prachtig uitzicht op het vrijheidsbeeld.

* Wandeling over Brooklyn Bridge

* Wandeling door Central Park en daar ook een hoddog eten. Hier is ook het monument voor John Lennon (van de Beatles)

* ‘s Avonds over Times Square en 42nd street

* Bij Macy’s shoppen (je kan via de klantenservice een kortingskaart van 10% krijgen als buitenlander; wij kregen die al vooraf van de reisorganisatie)

* standaard dingen als een bezoek aan de voormalige twin-towers, wall street, empire state building en rochefeller centre

Ik kan je de capitool compact gids aanraden, hier worden heel veel leuke weetjes in beschreven. ook had ik uit het boek de mooiste wandelingen door newyork een paar routes mee, vooral die door wall street was erg leuk.

Heel veel plezier!

  [ # 7 ] 06 December 2009 07:54 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  170
Geregistreerd  2007-10-22

jemima - 06 December 2009 06:35 PM

Wij hebben onze kaartjes gekocht via de TKTS in het andere filiaal. Weet niet meer precies waar het was, maar was vlakbij Brooklyn Bridge en het Titanic monument.

Dat zal South Street Seaport geweest zijn. 😊

   Handtekening   

yayyyyyyyyyyyy!

  [ # 8 ] 06 December 2009 09:37 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Het “volle pond”  betalen voor musical hoeft alleen voor Wicked, Billy Elliot en Jersey Boys. Voor alle andere shows kun je zo’n maand van tevoren coupons uitprinten via http://www.broadwaybox.com en die meenemen naar de kassa van het theater. Je betaalt dan vaak ietsje meer dan bij TKTS, maar het grote voordeel is dat je je plaatsen kunt uitzoeken. Bij TKTS heb je niks te kiezen en moet je vaak lang in de rij staan.

En winkelen bij Macy’s? Laat maar zitten….ga naar Bloomingdale’s of Barney’s als je van warenhuizen houdt. Verder is het Meat Packing District helemaal leuk met een grote overdekte markt en een nieuw park dat ze op een verlaten treinrails hebben gebouwd. Helemaal leuk…al moet je geluk hebben met het weer eind februari. Ik ben er een keer in die periode geweest en toen was het -14 graden en windkracht 8 tussen de wolkenkrabbers. Dan wil je alleen maar binnen zijn.

Als je een Iphone hebt is het aan te raden om de apps YELP te downloaden; deze stuurt je naar de beste restaurants en delis in de buurt. Reuze handig. Eten in New York kost geen drol en het verschil tussen een toptent en een toeristenval is maar heel klein. Dan kun je maar beter goed eten, toch?

Verder hou ik erg van Don’t Tell Mamma, een cabaretroom om na de voorstelling even te luisteren en te genieten van briljant zingend personeel. Het zit op 44th tussen 8th en 9th Av. Neem een dirty Martini en geneit van het spektakel.

En verder moet je vooral lopen lopen lopen en lopen. New York is opwindend en de opwinding begint vooral op straat. Vergeet downtown niet; is het leukste, net als zowel The East als de West Village.

ENJOY!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 9 ] 06 December 2009 10:00 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Voor mij is de rij van de TKTS een rustpunt op de dag, ‘s ochtends wat zien/doen, lunch in de rij bij TKTS, nog wat zien/doen, eten en dan naar de voorstelling 😊

Er is altijd genoeg te zien, en altijd wel leuke mensen voor, achter of naast je in de rij om mee te praten. Plus de spanning van wat voor plaatsen je krijgt. 9 van de 10 keer is het altijd orchestra, soms aan de zijkant, soms in het midden, maar nog nooit slechte plaatsen gekregen (behalve bij Legally Blonde & Gypsy, maar die shows vond ik toch niet boeiend, dus dat scheelt 😛)

Behalve als ik een dag weggepland heb, dan ga ik naar de TKTS bij South Street Seaport, minder gezellig, maar daar kun je om 11 uur al kaartjes halen voor de avondvoorstelling.

Wat je moet zien? Dat hangt van je smaak af, bereid je goed voor met sites als Broadway.com, Broadwayworld.com, kijk zo veel mogelijk filmpjes, luister muziek van stukken die je niet kent. Er is van alles, van lekker luchtig en niet denken tot diep drama.

Deze week heb ik een nieuw tentje ontdekt op Times Square waar ik nog wel een keer naar toe ga. Tad’s Steaks, als ik het goed zeg uit mijn hoofd tussen 47th & 48th aan 7th Avenue. Heerlijke filet mignon gegeten.

*******************
Algemene tips:
Vliegveld -> Hotel (en vice versa) Supershuttle
Top of the Rock ipv Empire State Building
Metropolitan Museum of Art, MoMa, American Museum of Natural History
Goedkoop eten kan altijd bij een deli
Neem goede schoenen mee
Alleen yellow cabs gebruiken
Geen kaartjes kopen van (illegale) verkopers op straat
Neem goede schoenen mee
Neem een extra geheugenstick mee voor je fototoestel

Voel je niet schuldig als je een middagje ergens in een park gaat zitten niets doen, New York is vermoeiend en overweldigend, zeker een eerste keer. Liever af en toe alles laten bezinken en een paar dingen overslaan dan doorracen en van de helft niets mee krijgen.

  [ # 10 ] 07 December 2009 11:50 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Wat leuk zeg al de tips.

THANX!

Ik heb mij op http://www.playbill.com aangemeld voor de nieuwsbrief en krijg al allerlei mailtjes binnen met korting: voor 81,50 US dollar naar Mary poppins en 85,50 US Dollar naar West Side Story. Als je dan gaat boeken kom je op ticketmaster.com of telecharge.com uit. Zouden jullie deze kaarten van te voren al boeken (normaal kosten ze 125 dollar)

En heeft iemand ervaringen met deze sites? Wat zijn de prijzen als je bij TKTS boekt? Scheelt toch ook 40 a 50%?

Ik hoor graag weer van jullie!!!!

Groetjes Jas_sie

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 11 ] 10 December 2009 04:27 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Alle kortingssites linken door naar betrouwbare agenten als ticketmaster e.d. Heb Playbill ook gebruikt, maar vind broadwaybox betere aanbiedingen hebben. En ik hou er van met een printje naar de kassa. Tkts korting is meestal iets hoger, maar niet veel.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 12 ] 12 December 2009 07:34 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Hebben jullie ook hotel tips ?  😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 13 ] 12 December 2009 08:50 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

@jas_sie
Korting bij de TKTS is vaak 50% maar soms ook 30, 35 of 40%. En je moet rekening houden met 4 dollar die TKTS per kaartje rekent.

@Kiepkantel
Als je geen probleem hebt met goedkoop, basic en het delen van een kamer, kan ik je The Big Apple Hostel op 45th erg aanraden (2 minuten vandaan Times Square, naast het Lyceum Theatre). Klein, maar erg gezellig. Keuken, koelkasten, computers met internet, tv en binnenplaats 😊  Kamers zijn er voor 4 personen (en dan 2 badkamers voor 16, per vleugel), maar ze hebben ook 2 persoons kamers. Het is ideaal voor een musicalvakantie, dichtbij, schoon en het enige wat je tijdens zo’n vakantie nodig hebt is een plek om te slapen.
Ik kom er al 6 jaar en zeker als je alleen reist, kom je er genoeg mensen tegen (alle leeftijden al is het wel meer voor jongeren) die ook alleen reizen. http://www.bigapplehostel.com

  [ # 14 ] 12 December 2009 09:08 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

Ik heb in het Edison hotel op 47th gezeten. Ook zeer dicht bij Times Square. Wij waren met 4 en hebben 1 kamer gedeeld. Ongeveer 50 euro per nacht pp. Zeer goed gelegen hotel, kleine ouderwetse maar schone badkamer (alles in bruin). Vond het prima voor 3 nachten.

  [ # 15 ] 12 December 2009 09:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik heb in 2008 in het Herald Square hotel gezeten (zowat om de hoek bij het Empire state building


GEWELDIG HOTEL
ze waren toen aan het renoveren
maar wat ook op de site stond maar wij hadden helaas een nog niet gerenoveerde kamer
maar dat maakt eigenlijk niet uit
want je bent bijna niet op de kamer

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

 1 2 3 >  Last ›
1 of 23