5 of 35 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
Theo’s verslagen West End
  [ # 61 ] 26 December 2009 12:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Matthew Bourne´s Swan Lake
Sadler’s Wells
Zondag 13 december - Avond

Matthew Bourne’s eigenzinnige versie van deze klassieker mag dan al weer bijna 15 jaar oud zijn maar heeft nog niets aan kracht ingeboet. De met awards overladen produktie is sinds 1995 continu te zien en heeft succesvolle runs gehad op West End en Broadway en in verschillende internationale tourprodukties.

Matthew Bourne (choreografie en regie) heeft in zijn versie deze überklassieke traditionele balletvoorstelling uit de 19e eeuw met de prachtige muziek van Tsjaikovski radicaal veranderd. De hoofdpersoon Odette is vervangen door een mannelijke danser die in deze voorstelling bekend is als The Swan en zijn alter ego The Stranger in de derde Akte. Bovendien heeft hij het vrouwelijke ‘corps de ballet’ vervangen door viriele en krachtige mannelijke dansers.

Deze kijk maakt dat het verhaal van The Prince, The Queen, The Swan/The Stranger die in een bijna bizarre driehoeksverhouding verkeren, de nodige homo-erotische aspecten krijgt. Maar bovenal is ‘Swan Lake’ een universeel verhaal over liefde en verlangen dat een ongelooflijke klasse uitstraalt. Ook schuwt Bourne de komische aspecten niet en de voorstelling zit vol leuke kwinkslagen vooral door de onhandigheden van The Girlfriend waarmee The Prince is opgezadeld en die de geldende etiquette aan het hof met voeten treedt.

Deze frisse onconventionele voorstelling maakt dat ‘Matthew Bourne’s Swan Lake’ ook voor de niet-balletkenners,  waaronder ik mezelf zeker reken, toch een prachtige avond en een indrukwekkende ervaring is.

Het design van de set en kostuums van Lez Brotherston zijn erg mooi en leveren met het lichtontwerp van Rick Fisher prachtige scènes op. De diverse hoofdrollen alterneren en die avond zag ik Richard Winsor als The Swan/Stranger, Christopher Marney als The Prince en Nina Goldman als The Queen. Ook veel respect voor het ensemble die een enorme prestatie leveren.

Al met al was ‘Matthew Bourne’s Swan Lake’ een waardige afsluiting van de reeks voorstellingen die ik zag. De voorstelling is nog tot en met 24 januari 2010 in Sadler’s Wells te zien.

[ Gewijzigd: 07 June 2013 05:15 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 62 ] 26 December 2009 12:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

En met die prachtige laatste voorstelling komt alweer een einde aan een lange reeks. Ik hoop dat ik jullie met de verslagen misschien wat inspiratie heb kunnen geven voor het zien van een voorstelling in Londen.

De volgende ochtend ga ik na het ontbijt toch nog even naar het centrum van Londen voor een cappuchino en wat lekkers bij Café Nero en om nog even de sfeer proeven van die geweldige stad. Ik ga toch altijd weer met een enorm weemoedig gevoel naar huis.

Terwijl ik op weg ga naar mijn hotel en op Leicester Square de metro inga en de lange roltrap afdaal wordt mijn oog getrokken door de posters voor ‘Love Never Dies’. Gelukkig is mijn eerstvolgende bezoek aan Londen niet al te ver weg.

Groeten,
Theo

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 63 ] 26 December 2009 10:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Bedankt voor alle verslagen.
Heel leuk om te lezen.

Vraagje…in welk hotel zat je?
En hoe beviel het?

  [ # 64 ] 27 December 2009 09:10 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

RoosjeBertens - 26 December 2009 10:53 PM

Bedankt voor alle verslagen.
Heel leuk om te lezen.

Vraagje…in welk hotel zat je?
En hoe beviel het?

Graag gedaan. Ik vind het ook voor mezelf leuk om de voorstellingen nog eens de revue te laten passeren en na te genieten.

De laatste keren in Londen heb ik gelogeerd in het Howard Winchester Hotel aan Argyle Square. Ideaal als je met de Eurostar reist en gelegen op 100m van King’s Cross St Pancras. Ook veel metrolijnen vertrekken vanaf dat station en West End is ook lopend te bereiken. Wel een aardige wandeling maar als het lekker weer is waarom niet.

Ik kom graag in dat hotel. De prijs-kwaliteitverhouding is ideaal. Als reiziger alleen ben je toch al veel duurder uit. Je betaalt niet veel en hebt een brandschone kamer met een lekker bed en een eigen badkamer. Soms is het wat klein en krap maar ik ben er toch alleen om te slapen.

De eigenaars, de familie Megaro, zijn erg aardig en hebben om de hoek ook nog een 4-sterren hotel. Beetje bij beetje zijn ze volgens mij bezig om de kamers te renoveren. De hotelentree is al opgeknapt en de lobby ziet er erg chique en modern uit.

In de ontbijtruimte serveren ze ‘s ochtends een ‘full english’ met toast en jam. Ik moet er niet aan denken om dat iedere dag te eten maar tijdens zo’n weekje in Londen is het een goede basis voor de rest van de dag.

Zeker een aanrader dit hotel, ik heb voor mijn volgende reisje al geboekt. Natuurlijk kun je in Londen ook in 4-5 sterren hotels logeren maar ik besteed dat geld liever aan mooie kaarten voor de voorstellingen 😉

Theo

[ Gewijzigd: 27 December 2009 09:18 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 65 ] 27 December 2009 02:12 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Heerlijke verslagen Theo! Ik zal me de komende dagen eens wagen aan mijn rijtje….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 66 ] 28 December 2009 04:38 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Bedankt voor de informatie over het hotel.

  [ # 67 ] 21 February 2010 12:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Even een bericht uit Londen ... Helaas ging de ’ final dress rehearsal’ voor ‘Love Never Dies’ gisteren niet door. Voor de zekerheid nog bij de box office geïnformeerd. Nu maar duimen voor de eerste preview maandagavond. Gisteren drie voorstellingen gezien. De matinee van het toneelstuk van Ibsen ‘Ghosts’ en ‘s avonds twee kleine produkties ‘A Man Of No Importance’ en ‘Naked Boys Singing’ beiden in het Arts Theatre.

Vanmiddag zie ik ‘Waiting For Godot’ en vanavond het concert van Megan Mullally. Zo weer heerlijk London in waar vandaag het Chinese Nieuwe Jaar wordt ingeluid en alles al in gereedheid is voor de Bafta Awards vanavond in de Royal Opera House. Ik geniet met volle teugen hier en ik hoop op dinsdag wat eerste indrukken van ‘Love Never Dies’ te kunnen geven.
Groeten,
Theo

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 68 ] 21 February 2010 01:49 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  243
Geregistreerd  2009-03-31

Leuk! Ik was gisteravond bij Megan Mullally en tot mijn grote verbazing was het niet uitverkocht… De hele week heeft ze op TKTS gestaan.
Het was een leuke show, hoewel ik het jammer vond dat ze zo weinig musical nummers zong. Haar stem is heerlijk en alles bij elkaar was het een leuke avond. Haar verhaal over Olga de tourguide was hilarisch, haha.

  [ # 69 ] 21 February 2010 03:00 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  110
Geregistreerd  2007-05-02

Goed om te constateren dat je treinreis met hindernissen je toch in Londen heeft gebracht.
Jammer van Love Never Dies.
Duim voor je voor maandagavond.

  [ # 70 ] 28 February 2010 05:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ondanks alle problemen met de Eurostar door het treinongeluk bij Brussel was ik toch op tijd in Londen. Door een overnachting in Lille en de kans op een extra trein vanaf daar was ik er zelfs een uur vroeger dan gepland.

Aangezien ‘Love Never Dies’ de hoofdreden was voor mijn weekje Londen zou je haast vergeten dat ik ook nog andere voorstellingen zag. Geen uitgebreide verslagen maar wel wat indrukken van de rest van het programma.

Ghosts (Duchess Theatre) **
Op papier leek me dit een goed plan. Ibsen’s klassieker in een nieuwe bewerking maar wat een vreselijk saaie en langdradige voorstelling. Ondanks prima prestaties van Lesley Sharp als Mrs Alving en Harry Tredaway als zoon Oswald heb ik twee uur lang onbewogen zitten te kijken en ook bij de rest van het publiek leek dit toneelstuk geen enkele indruk achter te laten.

A Man Of No Importance (Arts Theatre) ****
Een transfer uit het Union Theatre, Prachtige sympathieke score van Stephen Flaherty met teksten van Lynn Ahrens die wellicht het bekendst zijn van ‘Ragtime’. Een aandoenlijk verhaal over busconducteur Alfie (een prachtige rol van Paul Clarkson) die in zijn vrije tijd een amateur toneelgroep leidt en ondertussen worstelt met zijn sexuele geaardheid.

Naked Boys Singing (Arts Theatre) *
Is precies wat de titel zegt. Ik kende de voorstelling alleen van CD en van de DVD en hoewel deze versie wat minder confronterend is, de jongens gaan alleen tegen het slot poedelnaakt, leiden alle wiebelende delen erg af van de op zich aardige songs. Apart publiek ook. Veel gays en voor de rest geblondeerde zonnebankbruine vrouwen op leeftijd en een paar verdwaalde bruiden aan het begin van hun vrijgezellenavond. Amusant maar niet meer dan dat. Dezelfde acteurs spelen trouwens in hetzelfde theater de voorstelling ‘Nunsense A-Men’ die afgewisseld wordt met ‘Naked Boys Singing’

Waiting For Godot (Theatre Royal Haymarket) *****
Samuel Beckett’s klassieker in een geweldige versie en een prachtige enscenering van Stephen Brimson Lewis. Wat een heerlijke middag in het theater Met vijfsterren performances van Ian McKellen als Estragon en Roger Rees als Vladimir. Ik heb genoten en deze Godot is een absolute aanrader.

Megan Mullally & Supreme Music Program (Vaudeville Theatre) *****
Ze is natuurlijk het bekendst als Karen uit Will & Grace maar heeft ook een aantal Broadway shows op haar naam staan. En hoewel Karen even de hoek om kwam kijken was het voornamelijk Megan die acte de presence gaf. Helaas maar weinig musical : één Sondheim nummer ‘I Remember’ en een toegift met ‘You Took Advantage Of Me’. Verder een zorgvuldig uitgebalanceerd en gevarieerd programma met folk, country en blues. Wat een wereldwijf ! Ik heb erg genoten van deze geweldige zangeres die ook nog eens over een gezonde dosis humor en zelfspot bezit.

Nation (National Theatre) *
Met ‘War Horse’ als laatste familievoorstelling van het NT had ik veel van ‘Nation’ verwacht. Prachtige plaats op rij C in het midden voor maar £10 en ik was erg blij niet meer betaald te hebben. Prachtige en effectieve decoreffecten dat wel. En goede acteer prestaties maar verder een enorme draak van een voorstelling. Het verhaal was al erg mager en werd tot in den treure uitgesponnen in deze veel te lange zit met een suikerzoete boodschap die je als publiek door de strot werd geduwd.

Chicago (Cambridge Theatre) ***
Ruthie Henshall als Roxie Hart was de belangrijkste reden om deze Chicago te bezoeken. Goedkope kaart via Get Into London Theatre op rij B in het midden. En wat heb ik genoten met als grote bonus Anna-Jane Casey als Velma Kelly. Een geweldig ensemble. Alleen jammer dat voor Flynn en Mama Morton twee understudies op waren. Ik had graag Jasna Ivir gezien. Desondanks een heerlijk avond gehad !

The Misanthrope (Comedy Theatre) ****
Ik geef toe dat Keira Knightly voor mij de belangrijkste reden was om deze voorstelling te bezoeken. Maar wat een heerlijke toneelstuk heb ik gezien. Molière in een hippe versie geplaatst in deze tijd met een geweldig aangepast script van Martin Crimp. Grote ster van deze voorstelling was toch Damian Lewis als Alceste. Prima vertolking van Keira Knightley als Jennifer ook al vond ik haar wat te timide voor de rol die ze moet spelen.

Legally Blonde (Savoy Theatre) **
Ook hier een prachtige kaart voor maar £20 door een aanbieding van the Ambassador Theatre Group. Ik wist dat Duncan James niet zou spelen maar groot was de teleurstelling toen ik bij het theater aankwam en ook Sheridan Smith er niet was. Overmacht lijkt me maar Amy Lennox haar understudy komt nog niet eens in de buurt bij de prestaties van Smith. Erg jammer en dan blijft er van deze zoete roze suikerspin niet heel veel meer over.

[ Gewijzigd: 28 February 2010 05:48 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 71 ] 28 February 2010 07:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Leuk om te lezen. Ik ben vorig jaar ook naar Waiting for Godot geweest en vond het ook prachtig. De cast was toen wel anders dan nu. Heel mooi dat het stuk over niks en tegelijkertijd over alles gaat.

Ik had ook graag naar Megan Mullally gegaan, maar kwam me helaas niet goed uit. Hopelijk komt Karen the Musical na Broadway ook in London.

  [ # 72 ] 01 March 2010 04:09 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Erg hè dat Nation! Met stip het slechtste wat ik ooit op West End gezien heb. En dat is inclusief Napoleon THE Musical (brrrrrrrrr).

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 73 ] 01 March 2010 10:38 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Jacco - 01 March 2010 04:09 AM

Erg hè dat Nation! Met stip het slechtste wat ik ooit op West End gezien heb. En dat is inclusief Napoleon THE Musical (brrrrrrrrr).

Napoleon the musical?  Nooit van gehoord maar lijkt me dat je van dat verhaal toch best iets moois kan maken. Wat was er zo slecht aan?

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 74 ] 01 March 2010 11:18 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik herinner me vooral een schitterend decor, maar verder was het slaapverwekkend vervelend. Uwe Kroger…heel veel Uwe Kroger… En suffe muziek (ik heb nog wel ergens een singletje liggen thuis). Maar Nation was nog stommer! Zoveel misplaatste pretentie van het NT!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 75 ] 01 March 2010 12:51 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Jacco - 01 March 2010 04:09 AM

Erg hè dat Nation! Met stip het slechtste wat ik ooit op West End gezien heb. En dat is inclusief Napoleon THE Musical (brrrrrrrrr).

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Heb het toen in 2000 twee keer achter elkaar gezien.
1x met een fantastische Paul Baker (Taboo) en de volgende middag met Uwe.
Tuurlijk niet het beste wat ik ooit gezien had maar vond het de moeite waard.

De enige voorstelling (in het buitenland) waar ik in de pauze ben weggegaan was “Return To The Forbidden Planet”.

Maar goed we dwalen af 😊

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 35