Overdadig gequote.
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

In het topic over We Will Rock You schreef ik:

En… (zoals ik hierboven meerdere posts zie) Het is totaal overbodig om een post te plaatsen met daarin een hele lange quote van 5, 6 of 7 mensen en daaronder dan een opmerking met een lengte die thuishoort in een spelletje Lingo of Rad van Fortuin.

Dit topic is de ideale plaats om daarover verder te discussieren.

Mijn mening: Het maakt het forum onoverzichtelijk. Als je reageert op de post boven jouw eigen post, mag het meer dan duidelijk zijn dat je op die persoon reageert. Als zes mensen de post erboven quoten zonder deze aan te passen scroll je jezelf een ongeluk om minimale nieuwe informatie te lezen. Quote alleen wanneer dat nodig is. Als je een specifieke zin wil aanhalen waarop je reageert of op een reactie van een paar posts ervoor. Het vergroot allemaal het leesplezier van het forum.

[ Gewijzigd: 30 March 2010 09:30 PM by Lance ]
  [ # 1 ] 30 March 2010 02:39 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  276
Geregistreerd  2009-03-01

Tim - 30 March 2010 11:27 AM

2 opmerkingen.

Laten we niet op de persoon gaan spelen. Een beetje incasseringsvermogen kan geen kwaad. Een van mijn beste vriendinnen is zwart. Ik ken meer blanken die er moeilijk over doen dan zij zelf. Maar laten, zoals Veertje ook al zei, gewoon weer on topic verder praten. Dus na deze post gewoon weer over We Will Rock You.

En… (zoals ik hierboven meerdere posts zie) Het is totaal overbodig om een post te plaatsen met daarin een hele lange quote van 5, 6 of 7 mensen en daaronder dan een opmerking met een lengte die thuishoort in een spelletje Lingo of Rad van Fortuin.

Die laatste opmerking vind ik belachelijk. Berichtjes hoeven niet altijd lang te zijn; je kunt kort op elkaar reageren en dat het bericht dan langer wordt, zou geen probleem moeten zijn.

  [ # 2 ] 30 March 2010 02:46 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

volgens mij zijn korte berichtjes ook geen probleem. Het probleem is denk ik dat mensen 7 quotes gaan quoten en daar onder (bijvoorbeeld) “ja dat vind ik ook” posten. Dat heeft misschien geen toevoegende waarden en maakt het erg onleesbaar

  [ # 3 ] 30 March 2010 02:49 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Het is erg vervelend lezen als er een hele rits quotes worden gekopieerd.
Dat ben ik helemaal met Tim eens.

Oeps had de reaktie van Jouke niet gezien.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 4 ] 30 March 2010 02:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  276
Geregistreerd  2009-03-01

MoNieky - 30 March 2010 02:49 PM

Het is erg vervelend lezen als er een hele rits quotes worden gekopieerd.
Dat ben ik helemaal met Tim eens.

Oeps had de reaktie van Jouke niet gezien.

Wat is er vervelend lezen aan? Je kunt toch een voor een de berichtjes van boven naar beneden lezen.
Maar goed, deze opmerkingen zijn off-topic. Back to WWRY.

  [ # 5 ] 30 March 2010 03:35 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Eens. Veel gequote is vervelend als je snel even door wil lezen waar de discussie over gaat. Zonder quotes van zeven voorgaande personen wordt het forum een stuk overzichtelijker - ongeacht hoe lang het bericht is dat gequote wordt.

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 6 ] 30 March 2010 04:41 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Waarom ik het erg vervelend vind, is dat ik het forum meestal op m’n telefoon lees.
Dus dan zit ik steeds bergen schermpjes door te worstelen met tig keer dezelfde zin!
Erg vervelend en ook vaak komt er dan uiteindelijk een zin die totaal niet meer slaat op de zinnen ervoor!

Dus alleen dat quoten waar je daadwerkelijk op wilt reageren graag.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 7 ] 30 March 2010 05:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ik vind veel quoten ook irritant, het leest niet lekker door.
Vaak heb ik een paar reacties al gelezen en moet ik ze bijna dubbel lezen door de quotes.
1 of 2 quotes in een bericht is okay, maar langer is vervelend.
Je kunt een quote makkelijk zelf aanpassen, gewoon goed kijken wat je delete 😄


En daarbij, als je een bericht gelijk onder die van degene waar je antwoord op geeft zet, dan hoef je niet te quoten.
Iedereen zal dan begrijpen dat het antwoord is op diegene.
De quote-knop is meer bedoelt voor een reactie bovenaan een pagina als je al bijna onderaan bent.
Anders lijkt je reactie wel erg uit het niets te komen 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 8 ] 30 March 2010 05:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Mensen die niet kunnen quoten vind ik nog veel erger.

  [ # 9 ] 30 March 2010 07:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik ben het eens met degene die zeggen dat als je echt bergen quotes moet doorworstelen (wat gewoon echt onoverzichtelijk is)  en dan een berichtje (vind ik ook of iets dergelijks) tegen komt
dat dat gewoon niet leesbaar is

quot dan alleen de tekste van het laatste berichtje of maak de quote zo dat het toch nog duidelijk is maar dan zonder de bergen quotes

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 10 ] 31 March 2010 05:46 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Quotes zijn om aan te geven waar je op reageert. Dat is er doorgaans 1, en kan sporadisch misschien wat meer zijn.  Dieper is doorgaans niet nodig, ziet er niet uit en maakt het inderdaad onoverzichtelijk.