3 of 3 |  < 1 2 3
Kristina frà¥n Duvemà¥la in Carnegie Hall…
  [ # 31 ] 06 October 2009 08:45 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Slecht nieuws voor iedereen die had gepland om de cd van KRISTINA LIVE AT CARNEGIE HALL onder de kerstboom te leggen. Volgens een woordvoerder van Benny Andersson komt de cd pas uit in Februari 2010. Dit heeft te maken met het feit dat de cd word gemixt in Zweden onder persoonlijke supervisie van Benny Andersson, hij schijnt nogal perfectionistisch te zijn.

Hopelijk duurt het niet zo lang als met de CHESS IN CONCERT cd en dvd.

Afwachten maar…..

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 32 ] 06 October 2009 08:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

saigon - 06 October 2009 08:45 PM

Slecht nieuws voor iedereen die had gepland om de cd van KRISTINA LIVE AT CARNEGIE HALL onder de kerstboom te leggen. Volgens een woordvoerder van Benny Andersson komt de cd pas uit in Februari 2010. Dit heeft te maken met het feit dat de cd word gemixt in Zweden onder persoonlijke supervisie van Benny Andersson, hij schijnt nogal perfectionistisch te zijn.

Hopelijk duurt het niet zo lang als met de CHESS IN CONCERT cd en dvd.

Afwachten maar…..

Chess was het wachten meer dan waard. Zal met Kristina ook wel zo zijn.

  [ # 33 ] 06 October 2009 09:04 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

Erg jammer dat het zo lang moet duren, maar wel te begrijpen. Benny houdt graag complete controle over dit soort dingen en dan is in ieder geval een ding zeker: dan wordt het goed!

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.

  [ # 34 ] 15 October 2009 05:34 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Helaas, helaas: Carnegie Hall heeft de filmpjes laten verwijderen. Wel begrijpelijk, maar ook jammer. Kevin’s “gold can turn to sand” vond ik zà³ mooi….jammer. Ik vrees dat ik een beetje een sentimentele knakker ben: ik kan nu -weken later- nog niet naar de cd luisteren zonder een brok, traan of kippevelmoment. Ook al zal het als volwaardige musical wellicht nog mooier zijn geweest: voor mij was deze concert versie, met deze cast in deze ambiance áf. Dus voor mij hoeft er niet per sé een broadwayproductie te komen. Laat zo’n hoogwaardige concertante versie maar lekker de grotere concertzalen afgaan, dan ben ik meer dan happy.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 35 ] 14 January 2010 01:28 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Via de volgende link zijn twee geweldige filmpjes te zien van een optreden van de New York concert cast van KRISTINA tijdens een concert in zweden.

Helhen Sjohol zingt ``You have to be there`` en het ensemble zingt`` We upon all the gateways``.

Enjoy!

http://www.icethesite.com/default.aspx?articleID=488

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 36 ] 25 February 2010 12:54 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Het album van de Carnegie Hall concerten is nu te bestellen bij amazon.co.uk met een release datum voor 5 april 2010.

http://www.amazon.co.uk/Kristina-Musical-At-Carnegie-Hall/dp/B0039RHT5K/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1267102369&sr=1-1

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 37 ] 12 April 2010 04:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

De cd is binnen…

Ik durf het bijna niet te zeggen, want ik krijg vast hele hordes Carnegie-Hall-bezoekers over me heen, maar ik vind de cd nogal tegenvallen.

Zojuist nog de Zweedse cd erbij gepakt en geluisterd naar Du Maste Finnas, kippenvel springt overeind door de prachtige orkestraties en de fenomenale Helen Sjoholm. Nu op de Carnegie hall cd hoor ik haar ontzettend haar best doen, maar het geschreeuw en de vibrato laten me totaal koud. Dit is echt de minste versie van dit nummer die ik ooit heb gehoord. Dacht ik bij de zweedse cd: Ach gut, arme vrouw. Nu denk ik: Mens, stel je niet aan.

Ik hou van dit nummer, naast het originele cast album heb ik destijds zelfs de cd single besteld vanuit Zweden van Du Maste Finnas, totaal onnodig, want er was geen verschil met de versie op de cd, maar het ging om het idee… Ik had de single en wellicht Helen een stukje de hitparade ingeholpen… 😉

Maar wat ik voornamelijk zo erg vind aan deze Carnegie cd is dat ik echt behoorlijk de moeite moet doen om de boel te verstaan (combinatie van articulatie en accenten?).

Toch een dompertje nadat ik zaterdag zo blij was toen deze cd en de The Big Gay Musical dvd op m’n deurmat viel…

PS. Mijn cd klinkt nogal hol/galmerig, maar dat ligt misschien aan mij.

  [ # 38 ] 12 April 2010 05:16 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Zit er wel een tekstboekje bij?

  [ # 39 ] 17 April 2010 11:39 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Wie heeft de Carnegie Hall CD beluisterd? En wat vinden we ervan?

Ik heb het album beluisterd en heb er gemengde gevoelens over. Het is zeker niet slecht maar ik had toch beter verwacht. Sommige stukken zijn erg slecht te verstaan (A Sunday In Battery Park is niet te volgen) en het mist de grandeur van de orginele zweedse cast cd. Misschien zijn we verwend met de Zweedse versie.

Desondanks ben ik blij dat ik de prachtige score van deze show nu eens kan verstaan.

Toch wil ik deze CD aan iedereen aanraden.

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 40 ] 17 April 2010 11:52 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Net klaar met de eerste beluistering, en ook hier gemengde gevoelens. Iemand zonder kennis van de show kan de cd zonder probleem aanschaffen, Kristina blijft een van de sterkste scores die ik ken en het Engels helpt om te begrijpen wat er in hemelsnaam aan de hand is. MAAR….de Zweedse versie is echt 40 keer mooier. Qua monumentaal, qua stemmen, qua orkest. Dit is duidelijk een live registratie…sympathiek, rommelig, en juist Kristina is een score die je niet rommelig wilt horen.

In het Engels klinkt het gek genoeg veel Chesseriger dan in het Zweeds. En mijn hemel wat is het toch TRAAG allemaal. Ik zie er nog geen echte productie op Broadway of West End van verschijnen. Concertant in het M-Lab dan maar?

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

 < 1 2 3
3 of 3