1 of 5 |  1 2 3 >  Last ›
Musicalworld Awards 2010 : vragen en opmerkingen
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Vandaag zijn de nominaties voor de Musicalworld Awards 2010 bekend gemaakt. Jullie stemmen bepalen wie er dit jaar met deze awards vandaar gaan. Je kunt HIER klikken om naar het nieuwsbericht en het stemformulier over de MusicalWorld Awards 2010 te gaan. Verder kun je hier, in dit topic, reacties, opmerkingen en vragen over deze awards kwijt.

[ Gewijzigd: 01 May 2010 08:03 PM by Mark ]
   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 1 ] 01 May 2010 08:15 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Geen vragen, maar wel een opmerking. Ik vind die categorie internationaal een beetje overbodig. Denk niet dat er veel leden zijn die meer dan 1 van dit lijstje gezien hebben. Plus dat er toch meer internationaal is dan alleen London en Duitsland.

  [ # 2 ] 01 May 2010 08:31 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Ik mis erg veel artiesten bij de nomnaties…. Mag ik vragen op basis waarvan deze artiesten genomineerd zijn? Daarnaast vind ik het raar dat Noortje in 3 categoriën genomineerd is.. Ze heeft immers voor Urinetwon al in 2 producties gespeelt dus nieuwkomer?

Artiesten die ik mis zijn:
- Anouk van Nes (Mamma Mia)
- Mylene D’anjou (Mamma mia)
- Erica Yong (Love me Tender).
- Danielle Veneman (Love me Tender)
- Ellen Evers (The Full Monty).

5 ijzersterke vertolkingen van bijrollen, als ik deze nominaties zie denk ik why? Cindy Bell vind ik trouwens wel terecht!

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 3 ] 01 May 2010 08:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Robin - 01 May 2010 08:31 PM

Ik mis erg veel artiesten bij de nomnaties…. Mag ik vragen op basis waarvan deze artiesten genomineerd zijn? Daarnaast vind ik het raar dat Noortje in 3 categoriën genomineerd is.. Ze heeft immers voor Urinetwon al in 2 producties gespeelt dus nieuwkomer?

Artiesten die ik mis zijn:
- Anouk van Nes (Mamma Mia)
- Mylene D’anjou (Mamma mia)
- Erica Yong (Love me Tender).
- Danielle Veneman (Love me Tender)
- Ellen Evers (The Full Monty).

5 ijzersterke vertolkingen van bijrollen, als ik deze nominaties zie denk ik why? Cindy Bell vind ik trouwens wel terecht!

Helemaal mee eens.. op basis waarvan zijn de genomineerden bepaalt?

  [ # 4 ] 01 May 2010 08:37 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2292
Geregistreerd  2009-07-07

Ben ook benieuwd hoe die genomineerden tot stand zijn gekomen, zo mis ik de musical Chicago!

en inderdaad in sommige categorieën geen van de vijf gezien..

  [ # 5 ] 01 May 2010 08:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vind het erg jammer dat bij een publieksprijs het publiek niet zelf de genomineerden mag bepalen. Een systeem zoals met de Top 50 was in mijn ogen beter geweest. Nu krijg je denk ik toch een vertekend beeld. Ik mis gewoon een aantal namen en ben het niet altijd eens met de hoofd- en bijrol verdeling. Zo vind ik de rol van Noortje in Urinetown een hoofdrol. Als het publiek bij iedere categorie gewoon zelf namen had mogen geven bepaald datzelfde publiek ook of iets als hoofd- of bijrol wordt gezien en dat lijkt me eerlijker. Ik weet nog niet of ik nu ga stemmen. Het is me ook niet duidelijk of je in iedere categorie moet stemmen. Ik heb niet altijd iedereen gezien en stem ook liever niet op iemand bij een gebrek aan een betere optie.

Wat ik wel goed vind zijn de categorieën en dat er geen onderscheid tussen grote en kleine musicals wordt gemaakt. En het initiatief is natuurlijk ook erg leuk, alleen de uitwerking vind ik dus wat minder.

  [ # 6 ] 01 May 2010 08:41 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Robin - 01 May 2010 08:31 PM

Ze heeft immers voor Urinetwon al in 2 producties gespeelt dus nieuwkomer?

Waar lees jij nieuwkomer? Dat woord wordt nergens gebruikt.

Robin - 01 May 2010 08:31 PM

Artiesten die ik mis zijn:
- Anouk van Nes (Mamma Mia)
- Mylene D’anjou (Mamma mia)
- Erica Yong (Love me Tender).
- Danielle Veneman (Love me Tender)
- Ellen Evers (The Full Monty).

5 ijzersterke vertolkingen van bijrollen, als ik deze nominaties zie denk ik why? Cindy Bell vind ik trouwens wel terecht!

Dus je noemt er zelf al 6. Dat gaat al niet lukken he, met maximaal vijf nominaties. Met andere woorden, het is een kwestie van kiezen. De keuze van de Musicalworld-redactie staat in de lijst. Onze redactie heeft alle professionele stukken in Nederland en België gezien en dus ook een goed oordeel kan vellen. We kiezen voor de beste prestaties, dus als dat betekent dat 1 persoon meerdere rollen in meerdere stukken goed heeft gedaan, dan deze persoon meerdere keren in de lijst staan.

[ Gewijzigd: 01 May 2010 08:52 PM by Jeroen ]
  [ # 7 ] 01 May 2010 08:52 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Waarom wordt er dan niet in 2 rondes gestemd..?
Eerste ronde met alle namen en tweede ronde de 5 meest gekozen.. lijkt me wel het eerlijkst.

  [ # 8 ] 01 May 2010 09:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

martijn-j - 01 May 2010 08:38 PM

Ik vind het erg jammer dat bij een publieksprijs het publiek niet zelf de genomineerden mag bepalen. Een systeem zoals met de Top 50 was in mijn ogen beter geweest. Nu krijg je denk ik toch een vertekend beeld. Ik mis gewoon een aantal namen en ben het niet altijd eens met de hoofd- en bijrol verdeling. Zo vind ik de rol van Noortje in Urinetown een hoofdrol. Als het publiek bij iedere categorie gewoon zelf namen had mogen geven bepaald datzelfde publiek ook of iets als hoofd- of bijrol wordt gezien en dat lijkt me eerlijker..

Als je zo’n systeem echt eerlijk wilt uitvoeren moet je per gebruiker gaan bijhouden welke producties hij heeft gezien, om een voorkeur in perspectief te plaatsen. Immers als maar 3 mensen een bepaalde show hebben gezien en alle drie dezelfde persoon nomineren is dat veel waardevoller dan als 10 van de 1000 iemand nomineren. Ook de nominatie zelf heeft al een waarde. Als je dan ook nog eens per gebruiker gaat bepalen wat voor soort rol het betreft wordt het helemaal niet te overzien. Ik denk dat de keuzes die jullie wordt voorgelegd wel de juiste zijn.

En maximaal 5 is niet veel. Ongetwijfeld zullen namen die julllie nu missen voor een groot gedeelte op onze lon lists hebben gestaan; de lijsten die we hadden en waar wij ook een keuze uit moesten maken. En ongetwijfeld (afgaand op musicalreports die op ons forum zijn verschenen) zullen er ook mensen worden genoemd, die wij niet als buitengewoon goed hebben beoordeeld en dus ook niet in overweging hebben genomen.

  [ # 9 ] 01 May 2010 09:18 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Klaske - 01 May 2010 08:15 PM

Geen vragen, maar wel een opmerking. Ik vind die categorie internationaal een beetje overbodig. Denk niet dat er veel leden zijn die meer dan 1 van dit lijstje gezien hebben. Plus dat er toch meer internationaal is dan alleen London en Duitsland.

Ik heb geen enkele internationale productie gezien, dus heb ‘maar’ op Love Never Dies gestemd.
De overige producties zijn wel bekend, of via een opname (MTV) of via de oorspronkelijke film of van jaren geleden in een andere stad. Maar mijn verwachtingen van LND zijn nou eenmaal groot 😉

Verder vind ik het wel een reëele lijst.

  [ # 10 ] 01 May 2010 09:29 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Ik kan me ook prima vinden in deze lijst. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de LmT dames die op de lijst van gemiste namen werden genoemd best goed vond, maar ik vond genomineerden allemaal beter.
Ben heel benieuwd naar de uitslag.

  [ # 11 ] 01 May 2010 09:40 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

StephanieMangano - 01 May 2010 09:18 PM
Klaske - 01 May 2010 08:15 PM

Geen vragen, maar wel een opmerking. Ik vind die categorie internationaal een beetje overbodig. Denk niet dat er veel leden zijn die meer dan 1 van dit lijstje gezien hebben. Plus dat er toch meer internationaal is dan alleen London en Duitsland.

Ik heb geen enkele internationale productie gezien, dus heb ‘maar’ op Love Never Dies gestemd.
De overige producties zijn wel bekend, of via een opname (MTV) of via de oorspronkelijke film of van jaren geleden in een andere stad. Maar mijn verwachtingen van LND zijn nou eenmaal groot 😉

Verder vind ik het wel een reëele lijst.

Heel Broadway overslaan vind ik niet reeel. Jacco en Frans zijn volgens mij alletwee naar New York geweest dit seizoen. Ragtime, A Little Night Music, Sondheim on Sondheim, La Cage Aux Folles waren toch niet de minste producties, desnoods The Addams Family. Een buitenlandse productie in Nederland, zoals West Side Story, vind ik ook wel een twijfelgeval voor de categorie internationaal. Ik had liever een categorie creatives gehad.

Daarnaast nog even, ik denk dat de methode van vorig jaar beter was. De nominaties van de JKM Awards en daar dan op stemmen, wat dus de keuze van het publiek geweest zou zijn bij dezelfde lijst. Levert denk ik leukere discussie op dan deze lijst.

Als laatste, wat is de definitie van MW voor ‘doorbraak’?

  [ # 12 ] 01 May 2010 09:54 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Klaske - 01 May 2010 09:40 PM

Daarnaast nog even, ik denk dat de methode van vorig jaar beter was. De nominaties van de JKM Awards en daar dan op stemmen, wat dus de keuze van het publiek geweest zou zijn bij dezelfde lijst. Levert denk ik leukere discussie op dan deze lijst.

 


Wij willen graag het hele Nederlandse taalgebied meenemen, en ook familieproducties de plek geven die ze verdienen. En geen willekeurig onderscheid maken tussen “groot” en “klein” bij een of ander spelersaantal. Dat levert een beperkt aantal interessante categorien op, ook door het niet meenemen van allerlei creatives-categorien. Dan is de methode van vorig jaar geen optie. Dit geeft je twee opties. Je kunt hier stemmen, en in het JK Awards topic je voorkeuren voor die awards kenbaar maken.

[ Gewijzigd: 01 May 2010 09:57 PM by Jeroen ]
  [ # 13 ] 01 May 2010 09:56 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  390
Geregistreerd  2009-03-15

ik mis ook veel namen inderdaad maar je kan niet iedereen nomineren! denk ook dat er beter gewacht kon worden tot de nominaties bekent waren en dan iedereen daar op laten stemmen en dan vergelijken met de vakjury of het allemaal een beetje overeenkomt!!

is het niet een idee om een topic te openen en dat iedereen daar zijn nominaties in kan zetten en wie het volgens hem moet winnen kun je onderling mooi de lijstjes vergelijken wat een ander vind, dit soort dingen vind ik namelijk altijd heel interessand!

  [ # 14 ] 01 May 2010 09:59 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

thyofe - 01 May 2010 09:56 PM

is het niet een idee om een topic te openen en dat iedereen daar zijn nominaties in kan zetten en wie het volgens hem moet winnen kun je onderling mooi de lijstjes vergelijken wat een ander vind, dit soort dingen vind ik namelijk altijd heel interessand!

Je kan hier kwijt wat je voor de Musicalworld awards hebt gestremd, als je dat wilt. en er is ook een topic voor de JK awards, waar je kwijt kunt wie er daarvoor genomineerd zouden moeten worden. En als de officiele nominaties er zijn, wie je vind dat moet winnen. (al kun je dat nu ook al roepen natuurlijk zonder dat je weet wie er genomineerd zijn).

  [ # 15 ] 01 May 2010 10:13 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Jeroen - 01 May 2010 08:41 PM
Robin - 01 May 2010 08:31 PM

Ze heeft immers voor Urinetwon al in 2 producties gespeelt dus nieuwkomer?

Waar lees jij nieuwkomer? Dat woord wordt nergens gebruikt.

Robin - 01 May 2010 08:31 PM

Artiesten die ik mis zijn:
- Anouk van Nes (Mamma Mia)
- Mylene D’anjou (Mamma mia)
- Erica Yong (Love me Tender).
- Danielle Veneman (Love me Tender)
- Ellen Evers (The Full Monty).

5 ijzersterke vertolkingen van bijrollen, als ik deze nominaties zie denk ik why? Cindy Bell vind ik trouwens wel terecht!

Dus je noemt er zelf al 6. Dat gaat al niet lukken he, met maximaal vijf nominaties. Met andere woorden, het is een kwestie van kiezen. De keuze van de Musicalworld-redactie staat in de lijst. Onze redactie heeft alle professionele stukken in Nederland en België gezien en dus ook een goed oordeel kan vellen. We kiezen voor de beste prestaties, dus als dat betekent dat 1 persoon meerdere rollen in meerdere stukken goed heeft gedaan, dan deze persoon meerdere keren in de lijst staan.

Sorry, er staat doorbraak inderdaad. Dat neemt niet weg dat ik de manier van nomineren niet de juiste vind. Ik vind Lot in Urinetown ook een hoofdrol zoals eerder werd aangegeven. Ik vind deze verkiezing op deze manier geen aanvulling op de JK Musical Awards. Dit omdat de nominaties niet op basis van publiekskeuze worden genomineerd….

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

 1 2 3 >  Last ›
1 of 5