2 of 5 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Musicalworld Awards 2010 : vragen en opmerkingen
  [ # 16 ] 02 May 2010 08:08 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Robin - 01 May 2010 10:13 PM
Jeroen - 01 May 2010 08:41 PM
Robin - 01 May 2010 08:31 PM

Ze heeft immers voor Urinetwon al in 2 producties gespeelt dus nieuwkomer?

Waar lees jij nieuwkomer? Dat woord wordt nergens gebruikt.

Robin - 01 May 2010 08:31 PM

Artiesten die ik mis zijn:
- Anouk van Nes (Mamma Mia)
- Mylene D’anjou (Mamma mia)
- Erica Yong (Love me Tender).
- Danielle Veneman (Love me Tender)
- Ellen Evers (The Full Monty).

5 ijzersterke vertolkingen van bijrollen, als ik deze nominaties zie denk ik why? Cindy Bell vind ik trouwens wel terecht!

Dus je noemt er zelf al 6. Dat gaat al niet lukken he, met maximaal vijf nominaties. Met andere woorden, het is een kwestie van kiezen. De keuze van de Musicalworld-redactie staat in de lijst. Onze redactie heeft alle professionele stukken in Nederland en België gezien en dus ook een goed oordeel kan vellen. We kiezen voor de beste prestaties, dus als dat betekent dat 1 persoon meerdere rollen in meerdere stukken goed heeft gedaan, dan deze persoon meerdere keren in de lijst staan.

Sorry, er staat doorbraak inderdaad. Dat neemt niet weg dat ik de manier van nomineren niet de juiste vind. Ik vind Lot in Urinetown ook een hoofdrol zoals eerder werd aangegeven. Ik vind deze verkiezing op deze manier geen aanvulling op de JK Musical Awards. Dit omdat de nominaties niet op basis van publiekskeuze worden genomineerd….

Inderdaad helemaal mee eens.. dit is niet de publiekskeuze..

  [ # 17 ] 02 May 2010 09:32 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ondanks dat ik het verder met de meeste van de genomineerden eens ben, vind ik de keus inderdaad erg beperkt. Ik mis bijvoorbeeld wel mijn favoriete ensemble: Chicago en wat te denken van René van Kooten!
Alleen freaks zoals ikzelf hebben elke show gezien.
De meeste mensen zien alleen de bekendste musicals en missen dan veel namen. Gaan hierdoor maar wat stemmen, waardoor je geen reëel beeld krijgt.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 18 ] 02 May 2010 11:13 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

MoNieky - 02 May 2010 09:32 AM

Ondanks dat ik het verder met de meeste van de genomineerden eens ben, vind ik de keus inderdaad erg beperkt. Ik mis bijvoorbeeld wel mijn favoriete ensemble: Chicago en wat te denken van René van Kooten!
Alleen freaks zoals ikzelf hebben elke show gezien.
De meeste mensen zien alleen de bekendste musicals en missen dan veel namen. Gaan hierdoor maar wat stemmen, waardoor je geen reëel beeld krijgt.

Vergeet niet, er zitten hier heel wat freaks 😉

  [ # 19 ] 02 May 2010 11:42 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Faatijn - 02 May 2010 11:13 AM

Vergeet niet, er zitten hier heel wat freaks 😉

Daarom vind ik het hier ook zo gezellig 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 20 ] 02 May 2010 02:19 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

MoNieky - 02 May 2010 09:32 AM

De meeste mensen zien alleen de bekendste musicals en missen dan veel namen. Gaan hierdoor maar wat stemmen, waardoor je geen reëel beeld krijgt.

Hier ben ik het wel mee eens. Bij bijna elke categorie heb ik maar 1 genomineerde gezien, met uitzondering van Beste mannelijke bijrol (2) en Doorbraak (2 van de 3, en aangezien ik de derde, Noortje, nog op tv heb kunnen zien is dat eigenlijk de enige categorie waar ik iets wezenlijks over kan zeggen) en Buitenlande productie (0, alleen van Legally Blond de MTV-opname van de Amerikaanse versie).

Ik heb dan ook eigenlijk steeds op iemand/ een productie gestemd die ik gezien heb, wanneer ik die goed genoeg vond, omdat dat me nog het eerlijkst leek. Alleen voor beste mannelijke hoofdrol en ensemble heb ik anders gestemd omdat mij daar degene die ik gezien heb niet helemaal goed genoeg leek voor een award en omdat ik wat ik van William heb gezien aan promotiemateriaal en in Footloose heel goed vond en ik hele goede verhalen heb gehoord over Notre Dame de Paris en daar twee hele goede dansers uit SYTYCD in zitten. Maae dit geeft denk ik al met al wel een scheef beeld zo, vooral omdat er volgens mij veel meer mensen zijn die niet (bijna) alles gezien hebben. De enige reden dat ik toch ben doorgegaan met stemmen, is dat het mijn enige kans was om op Sjakoo te kunnen stemmen.

Wat ik trouwens wel erg goed vind zijn de categorieën Beste ensemble 😉 en Beste originele productie. Daar wordt bij de JK Musical Awards veel te weinig aandacht aan besteedt/ waardering voor gegeven. En dat Sjakoo hier wel mee doet natuurlijk 😉

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 21 ] 02 May 2010 03:11 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  156
Geregistreerd  2008-09-29

Ik heb alleen gestemd in de categorieën waar ik minstens 1 genomineerde gezien heb. De categorieën waar ik niets van gezien heb, heb ik open gelaten en mijn stem werd gewoon bevestigd. Dat kan dus ook.
Ik ben het trouwens wel eens met de argumenten dat dit geen echte publieksprijs is, aangezien de nominaties niet door het publiek worden gemaakt.

  [ # 22 ] 02 May 2010 04:15 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Het grappige is dat hier precies wordt aangegeven waarom wij als team hebben gekozen om zelf de genomineerden te bepalen. Niet iedereen heeft alle voorstellingen gezien en waar het dan op neer zou komen in de praktijk is dat in een “eerste ronde” alleen die voorstellingen over blijven waar de meeste bezoekers naar toe zijn geweest. 3x raden welke producenten dan de meeste kansen hebben. We willen juist met deze awards een goed beeld neerzetten van de kwaliteit van musicals in Nederland. We denken daar dan een goed overzicht van te hebben omdat Musicalworld elke musicalvoorstelling in Nederland en Vlaanderen heeft gezien. Meerdere keren. Hooguit dat we een aantal middelbare school musicals gemist hebben. Het is ook niet alsof we deze lijst willekeurig hebben samengesteld. We zijn hier letterlijk al een maand over aan het discussieren.

Denken jullie dan ook echt dat de lijst met genomineerden er dit jaar heeeeel veel anders uit had gezien wanneer we het anders hadden gedaan? Of heb je een persoonlijke voorkeur en komt die niet helemaal overeen met de huidige lijst?

Tot slot, voor ons is het nog steeds een publieksprijs want wij hebben alleen een aantal voorstellingen/mensen genomineerd; het publiek bepaalt wie er wint. Dus als jullie dat dan niet zien als een publieksprijs, weet ik niet wat de Musicalworld Awards zijn volgens jullie definitie.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 23 ] 02 May 2010 04:21 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

De musicalfans die hier op de het forum komen en de site bezoeken kunnen denk ik zelf ook wel de kwaliteit van musicals beoordelen. Ook dan komt er een goed beeld van de kwaliteit van musicals in Nederland. Want naar een goede musical zullen ongetwijfeld ook veel mensen gaan.
Dus ik vind inderdaad dat dit geen ‘publieksprijs’ genoemd mag worden. Dat is een prijs waar het publiek volledig haar voorkeur mag geven en dat wordt hier nu belemmerd.

  [ # 24 ] 02 May 2010 04:34 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ronny - 02 May 2010 04:15 PM

Dus als jullie dat dan niet zien als een publieksprijs, weet ik niet wat de Musicalworld Awards zijn volgens jullie definitie.

Een award waarbij de lezers van MW bepalen wie er genomineerd en gekozen worden. Wat er nu gebeurd is dat het team achter de website het bepaald. Ik denk dat er best een ander beeld had kunnen ontstaan als het publiek de nominaties mocht aangeven. In mijn eigen lijst zou bijvoorbeeld William nooit doorgekomen zijn, hij doet zijn werk goed, maar zet in Mary Poppins geen uitzonderlijke prestatie neer.

Leuk dat je nog even aangeeft dat jullie de voorstellingen in Nederland en Vlaanderen allemaal gezien hebben, mag ik daaruit een conclusie trekken over de categorie ‘internationaal’ 😉

  [ # 25 ] 02 May 2010 04:42 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

En de JKMA zijn wel eerlijk en de ANWB Publieksprijs is wel een publieksprijs?

  [ # 26 ] 02 May 2010 04:55 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Klaske - 02 May 2010 04:34 PM

In mijn eigen lijst zou bijvoorbeeld William nooit doorgekomen zijn, hij doet zijn werk goed, maar zet in Mary Poppins geen uitzonderlijke prestatie neer.

Dit is dus zo’n persoonlijke voorkeur die de hele discussie onderuit haalt. Wanneer je breder kijkt, zie je dat William ondanks dat hij een mindere prestatie neer zou zetten (volgens jou), hij wel populair is. Met een publieksjury zou William juist zeker voorkomen in de lijst.
Daarmee zijn de afwegingen die jij maakt op basis van inhoud en kwaliteit, hetzelfde als wij hebben gemaakt. En ja, daar zal een verschil in zitten met jouw persoonlijke voorkeur, maar wanneer het populariteitsprijs was geworden, zou er nog meer worden gesteigerd omdat we “alleen de grote voorstellingen zouden steunen”. Of misschien juist niet omdat het dan vooral een award zou zijn over “een lekker koppie” en niet zozeer op basis van kwaliteit.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 27 ] 02 May 2010 05:07 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Duidelijk is dus wel dat er geen vertrouwen is in het stemmend publiek hier op de site.
Vooralsnog blijft dit geen publieksprijs zoals de naam wel doet suggereren.
Dan had de redactie van MW beter ook zelf een winnaar moeten kiezen en daarbij 5 genomineerden bekend maken, onder het mom van ‘die vonden wij als redactie ook heel goed’.

  [ # 28 ] 02 May 2010 05:10 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

Joriss - 02 May 2010 04:42 PM

En de JKMA zijn wel eerlijk en de ANWB Publieksprijs is wel een publieksprijs?

De JKMA zijn prijzen die door een vakjury worden gekozen. Dat is ook duidelijk aan de prijzen, het wordt gekozen door een vakjury, niet door het publiek. Of dat eerlijk is, daar kun je over discussieren. Maar het had dan zo leuk geweest dat hier op MW juist wél de prijzen door het publiek, en niet door een groepeje mensen/jury, zou worden gekozen.

De ANWB Publieksprijs is een prijs die volledig door het publiek wordt beslist.

  [ # 29 ] 02 May 2010 05:12 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

mau1992 - 02 May 2010 05:07 PM

Duidelijk is dus wel dat er geen vertrouwen is in het stemmend publiek hier op de site.
Vooralsnog blijft dit geen publieksprijs zoals de naam wel doet suggereren.
Dan had de redactie van MW beter ook zelf een winnaar moeten kiezen en daarbij 5 genomineerden bekend maken, onder het mom van ‘die vonden wij als redactie ook heel goed’.

Wat is dat nu weer voor insinuatie? Duidelijk is wel dat er onder de leden geen vertrouwen is in het redactieteam. Ik ga hier niet over blijven discussieren, feit is dat wij dit wel zien als een publieksprijs en volgend jaar doen we het misschien anders. Of niet.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 30 ] 02 May 2010 05:13 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  390
Geregistreerd  2009-03-15

ik vind het hele idee van deze publieksprijs super leuk hoor dat even vooraf!

maar ik vind dit ook niet echt een publieksprijs. ik denk dat het beter is als je de nominaties van de vakjury zou afwachten en de mensen daar op laten stemmen dan is het wel een publieksprijs want dan kan iedereen zeggen wie hij/zij vind dat moet winnen in die catagorie! dan kan je na het stemmen zeggen dit is wat het publiek had gedaan met de nominaties.

want nu hebben jullie de keuze gemaakt voor de de gene die genomineerd worden maar daar hou je altijd discussies aan over en als je die van de vakjury zou afwachten is het gewoon zo en kan niemand er wat aan doen.

p.s. vind het wel jammer dat er geen catagorien voor decor en licht enzo bij zijn waar we op kunnen stemmen…

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 5