5 of 5 | ‹ First  < 3 4 5
Musicalworld Awards 2010 : vragen en opmerkingen
  [ # 61 ] 05 May 2010 05:31 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Jeroen - 05 May 2010 04:38 PM

Daarmee maak je de keuze dat Chicago niet bij de ensembles staat ineens heel persoonlijk.  Natuurlijk mag je vinden dat Chicago daarbij had moeten zitten, maar het is raar om er dan meteen een soort van “wie heeft er geen verstand van” verhaal van te maken.

Je hebt gelijk, Jeroen. Dit komt omdat ik veel waarde hecht aan de mening van de medewerkers van MW. Meestal deel de meningen ook, maar in dit geval snap ik het gewoon niet :sad:

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 62 ] 05 May 2010 08:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  540
Geregistreerd  2009-11-25

Ronny - 04 May 2010 11:49 AM


Klaske, Mau1992, Monieky, Jari. Ik heb maar een voorbeeld genomen om het persoonlijker te maken.

Even een persoonlijke noot terug:
Sorry als er gevoelens gekwetst zijn.
Hulde aan alle mensen die eraan mee werken dat musicalworld zo goed draait.
Veel dank voor nieuwe initiatieven als de publieksprijs.
Dat het ondoenlijk is om alles (inclusief categorien) door het publiek te laten bepalen is me nu duidelijk en de redenen waarom er bepaalde keuzes gemaakt zijn ook.
Misschien kom ik nog op een briljant idee om het op een andere manier te doen, dan hoor je het zeker.
Ik vond de toon van je reactie zeer geirriteerd, maar dat is mijn persoonlijke mening net als het feit dat ik het jammer vind dat ik niet op chicago kon stemmen 😉

   Handtekening   

“Het gaat om vandaag..Vandaag is de dag”

  [ # 63 ] 05 May 2010 08:19 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Oh maar ik had ook aangegeven dat ik geïrriteerd was, dat ga ik zeker niet ontkennen. Maar ik ga er in dit geval ook niet helemaal mijn excuses voor aanbieden want het zit me nog steeds hoog. Desondanks ben ik wel blij met je reactie. Van alle mensen die het probleem niet inzagen, weet ik nu dat ik in ieder geval 1 iemand heb kunnen laten inzien dat een 100% publieksprijs een illusie is. Of een definitievraagstuk.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 64 ] 05 May 2010 11:22 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik heb zeker gestemd op alle categorien welleswaar niet alles gezien en wicked wel gezien maar dan in stuttgart


Ik snap de opzet helemaal (is naar mijn inziens het zelfde als de JK musical awards alleen wat minder categorieen en geen onderscheid in groot en klein
en alle musicals maakten kans om genomineerd te worden

Wat ik alleen niet snap is dat sommige leden zeggen dat ze dit nu niet zien als publieksawards (wat ze WEL zijn) en de JK awards wel zien als publieks prijs (zijn ze ook

als voorbeeld
neem nu de ANWB publieksprijs daar heb je toch ook geen vrije keus in de musical die moet winnen kun je toch ook maar kiezen uit3 of 4 musicals
is dit dan wel een publieksprijs jullie dan niet als ik de discussie goed doorgelezen heb en goed heb

naar mijn inziens
hebben zowel de musicalworldawards als de JK awards en de ANWB publiekprijs allemaal de zelfde insteek

namelijk die van publieksprijs

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 65 ] 06 May 2010 08:16 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Bij de ANWB publieksprijzen kun je op bijna alle producties van het afgelopen seizoen stemmen. De enige die ik miste was Pipo. http://www.ikampioen.nl
Dus ja, dat is een publieksprijs. De JK musicalawards zijn juryprijzen. De Musicalworld Awards, op deze manier of met JK Musical Awards nominaties, zijn mijns inziens halve publieksprijzen.

Maar de redactie geeft zelf ook aan dat het geen volledige publieksprijzen zijn, aangezien dat niet haalbaar is, in elk geval met dit aantal categorrieën.

Wanneer men uitgaat van kwalitatief de beste winnaars denk ik dat je daarom het beste uit kunt gaan van de JK Musical Awards omdat dit een juryprijs is en ik mag aannemen dat ieder van hen (bijna) alle producties dit seizoen gezien heeft. Bij de Musicalworld Awards heb je waarschijnlijk wel de kwalitatief beste nominaties, maar daar zullen niet altijd de kwalitatief beste winnaars uit komen. Maar dat is een keuze die gemaakt is om de leden en bezoekers ook hun mening te laten geven. En dat is natuurlijk prima, wanneer er ook maar rekening mee wordt gehouden dat de uitslag nu enigszins gekleurd wordt door het aantal mensen dat een voorselling heeft gezien en het aantal mensen dat bekend is met bepaalde musicalspelers, waar ze anderen niet kennen.

[ Gewijzigd: 06 May 2010 08:35 AM by g.devries ]
   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 66 ] 06 May 2010 08:18 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

dan hebben ze dat aangepast was eerst namelijk niet zo volgens mij (voor zover ik me kan herinneren)

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 67 ] 06 May 2010 02:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik weet als geen ander dat als je iets maakt voor een grote groep mensen, dat er altijd een aantal mensen is dat niet tevreden is.

En in Nederland zijn we nou eenmaal zo dat we dan het hardst gaan roepen. Ik snap de kritiek wel en ik kan daar ook wel deels in meegaan. En iedereen die kritiek had, heeft gelukkig z’n zegje kunnen doen. En antwoord gekregen. Ik waardeer het als mensen voor hun mening durven uitkomen.

Maar ik snap ook de keuzes die de redactie van Musicalworld heeft gemaakt. En met mij waarschijnlijk vele anderen, die (ook) nog niet gereageerd hebben. Alhoewel ik me daar zeker niet achter wil verschuilen. Dus mensen, trek het niet persoonlijk aan.

Waar het om gaat: ik heb in elke categorie van het stemformulier een weloverwogen keuze kunnen maken. En ben benieuwd naar de uitslag. 😄

  [ # 68 ] 06 May 2010 07:45 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

g.devries - 06 May 2010 08:16 AM

Bij de ANWB publieksprijzen kun je op bijna alle producties van het afgelopen seizoen stemmen. De enige die ik miste was Pipo. http://www.ikampioen.nl
Dus ja, dat is een publieksprijs.

Ik mis er nog wel een paar hoor:
- Little Shop of Horrors
- Roodkapje
- Assepoester
- Snorro
- Huis Anubis

Met andere woorden: bij de anwb publieksprijs moet je als producent je productie aanmelden en wordt dan genomineerd. Daarmee is het per definitie geen publieksprijs omdat het publiek alleen op de aangedragen voorstellingen mag stemmen.

[edit]
Vandaar dat er ook niet op Pipo te stemmen is.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 69 ] 06 May 2010 09:26 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Het huis Anubis is toch een theatershow en geen musical? Ok, het is een beetje raar dat ze zelf hun shows moeten aanmelden (dat ze ook zelf de genomineerden moeten voordragen vind ik nog veel vreemder), maar iedere musical heeft wel de mogelijkheid om het te doen.
Maar als je dat per definitie geen publieksprijs omdat het publiek alleen op de aangedragen voorstellingen mag stemmen, zijn de Musicalworld Awards volgens dezelfde definitie dan ook niet geen publieksprijs?

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 70 ] 06 May 2010 10:14 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Oh dat zeg ik zeker niet. In mijn ogen zijn het allebei publieksawards omdat het publiek kan kiezen. Ik probeer alleen jouw logica te volgen en dan zou de Anwb publieksprijs gewoon de Anwb-en-het-publiek-mag-ook-iets-doen-prijs heten.

[ Gewijzigd: 07 May 2010 09:20 AM by Ronny ]
   Handtekening   

Turbo! Turbo!

‹ First  < 3 4 5
5 of 5