2 of 10 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Verkiezingen
  [ # 16 ] 28 May 2010 03:15 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Hoe krijg je SP op 1 en PVV op 2??! :tong:

Ik denk ook dat Balkenendes houdbaarheidsdatum overschreden is.

  [ # 17 ] 28 May 2010 03:29 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Ergens ben ik wel blij dat ik nog niet hoef te stemmen, ik zou namelijk geen idee hebben op welke partij. Voor de grap heb ik dus de stemwijzer gedaan, maar die zou me niet geholpen hebben. Partijen die mij in eerste instantie totaal niet lijken te liggen (SP en Partij voor de dieren) staan heel hoog en de VVD, waarvan ik in eerste instantie zou zeggen dat ik zou kiezen, staat weer vrij laag.

  [ # 18 ] 28 May 2010 03:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Joriss - 28 May 2010 03:15 PM

Hoe krijg je SP op 1 en PVV op 2??!

PVV heeft een redelijk links sociaal beleid, dus het is niet heel raar.

  [ # 19 ] 28 May 2010 03:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Joriss - 28 May 2010 03:15 PM

Ik denk ook dat Balkenendes houdbaarheidsdatum overschreden is.

Ja dat is ook precies wat ik gisteravond hoorde van een ex-politicus…

  [ # 20 ] 28 May 2010 08:11 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Ben nog niet zeker. Groenlinks leek me eerst een goede kandidaat nu ze ook steeds realistischer worden in debatten e.d. maar hoor nu steeds meer punten waarop ik het totaal niet met ze eens ben. Vorige keer heb ik SP gestemd. Dat zou misschien een optie zijn, wil dat programma nog eens doorlezen. Of lijst 17 (de jongerenpartij omtstaan door BNN), al had ik dat van tevoren nooit gedacht, maar dit kwam uit mijn stemwijzer test:

1) Lijst 17
2) PvdA
3) SP
4) Partij voor de Dieren (waar ik nooit op zou stemmen, aangezien het nvoornamelijk een one-issue parij is)
5) Groenlinks

Heb de standpunten en het programma van lijst 17 eens bekeken en ze hebben best goede punten en ideeën, die heel Nederland aangaan, niet alleen de jongeren. Daar is natuurlijk wel meer aandacht voor, maar ook omdat de jeugd de toekomst is natuurlijk 😉 Ben het op veel punten wel met ze eens.


Jan Rot heeft ook duidelijk een (gezongen) mening over deze verkiezingen:
http://www.twitvid.com/K2B3N
http://www.twitvid.com/GIMV8

[ Gewijzigd: 28 May 2010 08:19 PM by g.devries ]
   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 21 ] 28 May 2010 10:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

Robertjuhh - 28 May 2010 08:34 PM
martijn-j - 28 May 2010 03:33 PM
Joriss - 28 May 2010 03:15 PM

Hoe krijg je SP op 1 en PVV op 2??!

PVV heeft een redelijk links sociaal beleid, dus het is niet heel raar.

Je hebt gelijk Martijn,

en joris, ik zou het anders niet weten, heb de vragen eerlijk ingevuld.

het is ook niet zozeer links en rechts, maar meer een cirkeltje, PVV en SP hebben vrij veel overeenkomsten (al willen ze dat niet van elkaar)

  [ # 22 ] 29 May 2010 10:25 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

Ik zit nog te twijfelen tussen D66 en VVD, maar neig wel heel erg naar VVD. Na het premiersdebat heeft Cohen bij mij wel een beetje afgedaan als mogelijke premier.. Wilders vind ik sowieso niet geschikt als premier en ik verwacht ook niet dat er een partij is die met hem zou willen regeren. En ja.. Balkenende is inderdaad wel een beetje aan zijn eind.. al vind ik het vreemd dat ook hij zo op die breekpunten gaat zitten (terwijl zijn oude spindoctor Jack de Vries 2 maanden geleden nog heeft geroepen dat dat echt niet slim is.. Nederland is geen UK.. er moet een coalitie komen en als ze nu gaan regeren met een partij die een andere mening heeft over een breekpunt is de kans best groot dat dat zijn geloofwaardigheid nog meer gaat aantasten). Ben eigenlijk wel benieuwd naar Rutte als premier..

  [ # 23 ] 29 May 2010 11:39 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  276
Geregistreerd  2009-03-01

Durske - 29 May 2010 10:25 AM

Ik zit nog te twijfelen tussen D66 en VVD, maar neig wel heel erg naar VVD. Na het premiersdebat heeft Cohen bij mij wel een beetje afgedaan als mogelijke premier.. Wilders vind ik sowieso niet geschikt als premier en ik verwacht ook niet dat er een partij is die met hem zou willen regeren. En ja.. Balkenende is inderdaad wel een beetje aan zijn eind.. al vind ik het vreemd dat ook hij zo op die breekpunten gaat zitten (terwijl zijn oude spindoctor Jack de Vries 2 maanden geleden nog heeft geroepen dat dat echt niet slim is.. Nederland is geen UK.. er moet een coalitie komen en als ze nu gaan regeren met een partij die een andere mening heeft over een breekpunt is de kans best groot dat dat zijn geloofwaardigheid nog meer gaat aantasten). Ben eigenlijk wel benieuwd naar Rutte als premier..

Ben je benieuwd naar hoe iemand is als premier of stem je heel specifiek op een partij voor het programma? Het lijkt nu net of je voor de poppetjes kiest..

  [ # 24 ] 29 May 2010 11:42 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  276
Geregistreerd  2009-03-01

Hanstmf - 27 May 2010 11:21 PM

Annelot, wijk je daarmee af van je ouders’ keuze?
Als debaters vind ik Femke Halsema heel erg goed. Pechtold ook. SP heeft net een nieuwe, uit Boxmeer (die gemeente ken ik dan weer wel).
Zelf ben ik voor D66 of VVD, hoop dat beiden in de regering komen. Cohen vind ik een aardige man, zou best minister-president mogen worden. Vanavond nog gehoord dat de houdaarheidsdatum van Balkenende echt is bereikt…. 😉

VVD en D’66 zijn partijen die heel erg gaan bezuinigen op kunst & cultuur…..

  [ # 25 ] 29 May 2010 11:53 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

EdwinNL - 29 May 2010 11:39 AM

Ben je benieuwd naar hoe iemand is als premier of stem je heel specifiek op een partij voor het programma? Het lijkt nu net of je voor de poppetjes kiest..

 

Nee ik kies niet zeker voor de poppetjes.. mijn stem gaat zeker uit naar een programma, maar ben daarnaast gewoon benieuwd hoe Mark Rutte als premier zal zijn..
Iemand die een geweldige leider is maar programapunten heeft waar ik absoluut niet achter sta, zal nooit mijn stem krijgen..

  [ # 26 ] 29 May 2010 12:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Wij, de Belgen, moeten ook binnenkort gaan stemmen na een val van de regering (de zoveelste op rij :tong: ).
Nu vroeg ik me af of je in Nederland ook verplicht bent om te stemmen?

Ik heb al meerdere tests gedaan en steeds kom ik mijn favoriete partij, namelijk GROEN! uit 😊

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 27 ] 29 May 2010 12:22 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2010-02-03

ik mag woensdag op school met kamerleden debatteren dus dat wordt leuk =]

   Handtekening   

A smile is the prettiest thing you can wear!

  [ # 28 ] 29 May 2010 12:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Mith - 29 May 2010 12:07 PM

Wij, de Belgen, moeten ook binnenkort gaan stemmen na een val van de regering (de zoveelste op rij :tong: ).
Nu vroeg ik me af of je in Nederland ook verplicht bent om te stemmen?

Ik heb al meerdere tests gedaan en steeds kom ik mijn favoriete partij, namelijk GROEN! uit 😊

In Nederland is stemmen een recht, geen plicht. Ben je in België wel verplicht om te stemmen dan?

  [ # 29 ] 29 May 2010 02:10 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

martijn-j - 29 May 2010 12:33 PM
Mith - 29 May 2010 12:07 PM

Wij, de Belgen, moeten ook binnenkort gaan stemmen na een val van de regering (de zoveelste op rij :tong: ).
Nu vroeg ik me af of je in Nederland ook verplicht bent om te stemmen?

Ik heb al meerdere tests gedaan en steeds kom ik mijn favoriete partij, namelijk GROEN! uit 😊

In Nederland is stemmen een recht, geen plicht. Ben je in België wel verplicht om te stemmen dan?

Ja, in België is er stemplicht. Je bent verplicht te stemmen en kan een boete krijgen als je dat niet doet…

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 30 ] 29 May 2010 10:47 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1073
Geregistreerd  2010-02-01

Hanstmf - 27 May 2010 11:21 PM

Annelot, wijk je daarmee af van je ouders’ keuze?

nee mijn ouders gaan ook wel die kant op! Alleen vinden ze VVD iets te rechts, omdat ze toch vooral goed uitkomen voor mensen die het al beter hebben. Nu behoren wij zelf ook wel bij die groep, maar zijn toch ook wel sociaal tegenover mensen die het wat minder hebben.

Maar mijn ouders stemmen ook op PvdA/GroenLinks/D66 (verschilt wat met de jaren), dus daar is niks afwijkends aan

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 10