Lost (met spoilers!)
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Deze week komt 1 van de meest besproken series tot een einde: Lost. Dat lijkt me wel een goede reden om er een topic voor te openen. Zelf ben ik al fan vanaf het eerste uur. Aan de ene kant vind ik het héél erg jammer dat er nu een einde aan komt, maar aan de andere kant is het wel goed zo. Het werd allemaal iets te onrealistisch. Maar goed, het punt van dit topic is dat ik wil kijken of hier nog meer fans aanwezig zijn en wat jullie ervan vinden dat deze serie tot een einde komt.

Sommigen zullen misschien de laatste, extra lange, aflevering al hebben gezien. Ik ook! Maar laten we proberen daar nog niet al teveel over te praten, zodat we het niet voor de anderen verpesten.

Alleen 1 tip voor de mensen die het nog moeten kijken: Houd zakdoekjes binnen handbereik!

[ Gewijzigd: 31 May 2010 08:22 AM by lisaatje ]
  [ # 1 ] 26 May 2010 03:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Zoals je weet ben ik ook groot fan en ik heb net de finale gekeken. Ik vond het echt fantastisch en helemaal passend bij de rest van de serie. Net als jij vind ik het ergens jammer dat het nu over is, maar het is inderdaad de juiste beslissing geweest. Je moet ook niet oneindig door willen gaan. Wat vond jij van de finale?

  [ # 2 ] 26 May 2010 06:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik vind het wel een gepast einde. In tegenstelling tot anderen had ik er nog niet zo erg over nagedacht, dus ik had eigenlijk nog geen verwachtingen. Ik blijf verder nog wel met een paar vragen zitten. Waarom konden vrouwen geen kinderen krijgen op het eiland? Wat deed in vredesnaam die ijsbeer daar in een van de eerste afleveringen. Maar het zou ook wel echt wonderbaarlijk zijn geweest als alle vragen beantwoordt waren, want dat had ik echt knap gevonden!

  [ # 3 ] 26 May 2010 08:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Volgens mij is dat wel beantwoord. Volgens mij was het zo dat je niet zwanger kon worden op het eiland, maar als je buiten het eiland zwanger bent geworden kon je er wel bevallen. Er zijn tenslotte genoeg kinderen geboren.

Kwamen die ijsberen niet van het onderzoeksteam waarvan Rousseau oorspronkelijk deel uitmaakte?

  [ # 4 ] 31 May 2010 05:30 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik wil deze:

http://www.amazon.com/Lost-Complete-Collection-Naveen-Andrews/dp/B0036EH3WU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1275283722&sr=1-1

  [ # 5 ] 31 May 2010 07:32 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Aangezien Ben ook via het eiland in de woestijn kon komen, kwam de ijsbeer misschien wel op dezelfde manier binnen?

Ik heb ook vanaf het begin gekeken en het was altijd mijn favoriete serie. Jammer genoeg is er zoveel gebeurd dat volgens mij nog niet al mijn vragen zijn beantwoord. Gelukkig heeft een vriendin ze allemaal, dus die gaan we binnenkort kijken: zitten er tenminste geen tussenposen van maanden tussen!

Wat zelf nog mijn voornaamste vraag was: Waarom zaten al die kinderen in dat kamp opgesloten (bij dat standbeeld)?

Voor de rest vond ik het een goed einde,

* spoiler*

vooral het feit dat iedereen weer bij elkaar kwam en dan met name Sayid bij Sharon en Sawyer bij Juliet. Dat waren toch wel even emo momentjes haha.

martijn-j - 31 May 2010 05:30 AM

Ik wil deze:

http://www.amazon.com/Lost-Complete-Collection-Naveen-Andrews/dp/B0036EH3WU/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1275283722&sr=1-1

me too me too!

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 6 ] 31 May 2010 08:29 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik heb de titel van dit topic even veranderd door te waarschuwen dat er spoilers in zitten. Toen ik dit topic opende was de laatste aflevering nog niet uitgezonden op tv, dus vond ik het niet kunnen om het dan te verpesten voor mensen. Maar nu dat de aflevering ook op tv is uitgezonden, vind ik dat we het er gewoon over kunnen hebben en dan is het een keus voor mensen of ze het wel of niet willen lezen.

Ik vond ook vooral het Sawyer/Juliet moment echt geweldig.Ik was altijd wel een fan van Sawyer/Kate, maar ook wel van Jack/Kate. Toen Juliet in de serie kwam vond ik haar eerst niet zo geweldig, maar uiteindelijk is ze samen met Jack, Kate en Sawyer een van mijn favoriete personages geworden. En ik heb ook echt als een gek gejankt toen ze dood ging. Dat was voor mij echt de ergste dood van de serie!

Ik heb er even over nagedacht en bij mij zijn er nog wel een paar vragen opgekomen..Zijn we nu eigenlijk ooit te weten gekomen waar die nummers voor stonden die steeds terug kwamen, jeweetwel, 4 8 15 16 23 42?
En in het eerste seizoen is er een keer een aflevering geweest waarbij een helderziende zei dat de zoon van Claire perse door haar alleen opgevoed moest worden. Die man wist dat het vliegtuig neer ging storten en daarom heeft hij Claire op dat vliegtuig gezet. Uiteindelijk is Aaron de eerste paar jaar van zijn leven door Kate opgevoed. Maar volgens mij is daar verder niets mis mee gegaan, of wel?

  [ # 7 ] 31 May 2010 08:32 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Nee, dat was inderdaad ook nog een antwoord waar ik steeds op zat te wachten. Dat vond ik toen heel interessant; dat haar baby slecht zou zijn e.d.

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 8 ] 31 May 2010 01:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb inmiddels een verklaring van een van de schrijvers gelezen en ze hebben er heel bewust voor gekozen om sommige dingen open te laten. Ze zouden het toch nooit iedereen naar de zin kunnen maken en nu kan iedereen dus zijn eigen fantasie de vrije loop laten.

Helaas kan ik het stuk niet meer terugvinden, maar er werd dieper ingegaan op die hele tijdlijn waarin ze elkaar weer terugvinden. Volgens hun logica is het zo dat iedereen gelinkt is aan een groep mensen in het leven, een soort ‘soulmates’. Deze mensen zijn het meest belangrijk in jouw leven. Dat is dus ook de reden dat mensen als Miles en die piloot niet in de kerk waren. Zij horen weer bij een andere groep. De reden dat Ben niet naar binnengaat is waarschijnlijk omdat het zijn taak is om een nieuwe groep ‘wakker te schudden’ en samen te brengen. Een beetje de taak die Desmond nu zeg maar had. De reden dat Michael niet in de kerk was is omdat hij zich op het eland niet waardig heeft gedragen om bij deze groep te horen.

De schrijvers zagen het eiland als een balans tussen goed en kwaad. Doordat Jacob de Man in Black (wat toen nog zijn broer was) van die fontein gooit is het kwaad ontwaakt en Jacob doet er alles aan om dit op te lossen (de Man in Black te vermoorden). Alle mensen die daarna dus op het eiland zijn gekomen zijn daar door toedoen van Jacob. Dus the Others, het Dharma team en de mensen uit het vliegtuig.

Wat ik ook interessant vond ik dat de finale meteen na de eerste aflevering is geschreven en daar zijn ze niet meer van afgeweken.

  [ # 9 ] 31 May 2010 04:37 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Klinkt interessant.
Mocht je het stuk nog eens vinden zou ik het graag willen lezen.

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

‹‹ ZX=factor      Verkiezingen ››