4 of 10 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Verkiezingen
  [ # 46 ] 07 June 2010 10:50 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

hmm…ik ga uit strategische overwegingen PvdA stemmen. Daaruit kan je mijn voorkeur wel afleiden ja. ;-p

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 47 ] 07 June 2010 01:09 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Timmie1992 - 07 June 2010 10:37 AM

Pff,

Wordt wel spannend hoor,
nog 2 maar 2 dagen voor de verkiezingen,

Vind het erg spannen wie er gaat winnen, maar ik hoop VVD of PVV

Het zal in ieder geval niet gaan tussen die twee partijen. Persoonlijk denk ik dat de VVD wel een goede partij kan zijn. Ik ben het gewoon niet eens met de kwestie ‘de rijken rijker en de arme armer’. Vanuit die overtuiging lijkt het me duidelijk naar welke kant van het politieke spectrum mijn voorkeur uitgaat.

Ik vind het wel jammer dat Geert Wilders zo’n ‘one-issue’ partij is. Hoewel hij ook hoog inzet op het verbeteren van de veiligheid en onderwijs, blijf ik de moslimkwetsuren schandalig vinden. Ook heeft hij een niet echt sterke indruk gemaakt tijdens de debatten.

Absolute topper, en ik lees niets over hem, vind ik Emile Roemer. Een hele normale man die duidelijke taal spreekt. Daarnaast duidelijk in wat zijn partij vindt en hoe zij dat gaan doen. Ook Femke Halsema vind ik een goede politica.

Persoonlijk hoop ik dan maar dat de PvdA ‘wint’, alleen maar omdat eigenlijk de VVD niet met de PVV aan de macht mag komen. Dat zou niet goed zijn voor een liberaal en vrij Nederland.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 48 ] 07 June 2010 01:24 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

nahpetS - 07 June 2010 01:09 PM

Het zal in ieder geval niet gaan tussen die twee partijen. Persoonlijk denk ik dat de VVD wel een goede partij kan zijn. Ik ben het gewoon niet eens met de kwestie ‘de rijken rijker en de arme armer’.

Absolute topper, en ik lees niets over hem, vind ik Emile Roemer. Een hele normale man die duidelijke taal spreekt.

Persoonlijk hoop ik dan maar dat de PvdA ‘wint’, alleen maar omdat eigenlijk de VVD niet met de PVV aan de macht mag komen. Dat zou niet goed zijn voor een liberaal en vrij Nederland.

Ha Emile Roemer? Die komt toch uit Boxmeer jouw woonplaats? 😉

Ik zie de VVD best wel graag in een kabinet, maar dan zonder PVV. En met D66 erbij. En dan zal PvdA of CDA nodig zijn om aan een meerderheid te komen.

  [ # 49 ] 07 June 2010 01:25 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

nahpetS - 07 June 2010 01:09 PM
Timmie1992 - 07 June 2010 10:37 AM

Pff,

Wordt wel spannend hoor,
nog 2 maar 2 dagen voor de verkiezingen,

Vind het erg spannen wie er gaat winnen, maar ik hoop VVD of PVV

Ik vind het wel jammer dat Geert Wilders zo’n ‘one-issue’ partij is. Hoewel hij ook hoog inzet op het verbeteren van de veiligheid en onderwijs, blijf ik de moslimkwetsuren schandalig vinden. Ook heeft hij een niet echt sterke indruk gemaakt tijdens de debatten.

One-Issue partij en hoog inzetten op verbeteren van de veiligheid en onderwijs… volgens mij praat je jezelf alleen maar tegen hier hoor! En trouwens als je echt LUISTERT naar Wilders, heeft hij het de laatste debatten nauwelijks over de integratie gehad;) maar meer over het onderwijs, de zorg en de veiligheid, dus het is (niet meer) een one-issue partij.

  [ # 50 ] 07 June 2010 01:26 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

* sorry dubbel

  [ # 51 ] 07 June 2010 01:42 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Hanstmf - 07 June 2010 01:24 PM

Ha Emile Roemer? Die komt toch uit Boxmeer jouw woonplaats? 😉

Ik zie de VVD best wel graag in een kabinet, maar dan zonder PVV. En met D66 erbij. En dan zal PvdA of CDA nodig zijn om aan een meerderheid te komen.

Emile komt uit mijn woonplaats ja. Daarnaast ken ik hem persoonlijk ook. Dat maakt in dezen niets uit, hij is gewoon goed!

Wat betreft jouw coalitie, mag ik passeren voor het CDA. Die hebben we al weet-ik-veel hoe lang gehad en moet je kijken waar we nu zijn. Dat heeft in mijn ogen ook te maken met het slappe ingrijpen van onze (o zo charismatische) Minister President. Ik snap echt niet dat mensen op hem blijven stemmen na wéér een mislukt kabinet. Maargoed.. dat is een ander verhaal.

MusicalN - 07 June 2010 01:25 PM

One-Issue partij en hoog inzetten op verbeteren van de veiligheid en onderwijs… volgens mij praat je jezelf alleen maar tegen hier hoor! En trouwens als je echt LUISTERT naar Wilders, heeft hij het de laatste debatten nauwelijks over de integratie gehad;) maar meer over het onderwijs, de zorg en de veiligheid, dus het is (niet meer) een one-issue partij.

Ik praat mezelf niet tegen, de standpunten van meneer Wilders en zijn partij zijn verweven rond één thema. Daarbij vind ik de term ‘geef Nederland terug aan de Nederlanders’ een kwalijke. Integratie, ja. Aanpassen aan onze cultuur, ja. Eigen achtergrond ‘verraden’, nee. Daarnaast twijfel ik aan de oprechtheid waarmee hij zaken aan gaat passen. Oja, door te bezuinigen op kunst en cultuur (die zal het goed doen hier 😉 ). Het is dat ik niet bij de KRO zit en dus geen stemadvies mag geven, maar anders zou ik iedereen aanraden niet op hem te stemmen (of ben ik dan flauw?)!

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 52 ] 07 June 2010 02:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Het CDA mag wat mij betreft best meedoen….maar alsjeblieft geen Balkenende meer aan het roer!

  [ # 53 ] 07 June 2010 02:36 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

MusicalN - 07 June 2010 01:25 PM
nahpetS - 07 June 2010 01:09 PM

Ik vind het wel jammer dat Geert Wilders zo’n ‘one-issue’ partij is. Hoewel hij ook hoog inzet op het verbeteren van de veiligheid en onderwijs, blijf ik de moslimkwetsuren schandalig vinden. Ook heeft hij een niet echt sterke indruk gemaakt tijdens de debatten.

One-Issue partij en hoog inzetten op verbeteren van de veiligheid en onderwijs… volgens mij praat je jezelf alleen maar tegen hier hoor! En trouwens als je echt LUISTERT naar Wilders, heeft hij het de laatste debatten nauwelijks over de integratie gehad;) maar meer over het onderwijs, de zorg en de veiligheid, dus het is (niet meer) een one-issue partij.

Heb je het partijprogramma wel eens gelezen? En dan doel ik met name op de inleidingen. Op 1 of 2 onderwerpen na, gaat het daarnaast bij alle onderwerpen over hoe linkse partijen het verpest zouden hebben door van Nederland een multiculurele samenleving te maken die volgens hem verantwoordelijk is voor vrijwel alle problemen qua veiligheid, gezondheidszorg, onderwijs, economie etc. En dan vooral voor de problemen van Henk en Ingrid natuurlijk.

Dus ja, dat noem ik behoorlijk one-issue. Het draait allemaal om ‘de linkse elite hebben met hun multiculturele samenleving Nederland verpest en daarom gaan we nu alle moslims het land uit pesten’.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 54 ] 07 June 2010 02:52 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

g.devries - 07 June 2010 02:36 PM

Dus ja, dat noem ik behoorlijk one-issue. Het draait allemaal om ‘de linkse elite hebben met hun multiculturele samenleving Nederland verpest en daarom gaan we nu alle moslims het land uit pesten’.

Het is inderdaad triest dat nog zo veel mensen in Nederland deze man zien als oplossing voor problemen. Maar goed, ook op dit forum hebben we uitlatingen kunnen lezen die een verstandig mens als volkomen idioot bestempelt, maar waar de poster kennelijk rotsvast in gelooft.

  [ # 55 ] 07 June 2010 02:53 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Ik denk dat Rutte goed onze premier kan worden (qua kans)...

Ik vind PvdA, D66 en SP goede partijen, en ik denk dat PvdA en SP er best goed voorstaan.

CDA, PvdD, GL, CU, PVV gaan het niet worden denk ik

  [ # 56 ] 07 June 2010 03:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Heeft iemand gister Dit Was het Nieuws gezien? Daarin werd echt briljant uiteengezet wat de consequenties zijn van het afschaffen van de kunst- en cultuursubsidies. Als je het niet gezien hebt is het echt de moeite waar om het even terug te kijken op de site van RTL.

  [ # 57 ] 07 June 2010 03:33 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

@martijn-j Ik heb het gezien… en echt krom gelegen, m.n. bij dat stukje waar jij het over hebt 😊 Van mij mogen ze dit DWHN definitief gaan programmeren bij RTL4 (al is het wel jammer van de reclame, maarja, dat was maar 1 blok)!

Anyway, de verkiezingen… tja, ben nog geen stemgerechtigde, maar op school hebben we al wel een ‘verkiezing’ gehouden. Ik heb daar op SP gestemd, Emile Roemer is idd een topper. Hij zegt duidelijk waar hij voor staat, is een toegankelijke man (hij had, bij wijze van spreken, de bakker om de hoek kunnen zijn) en weet zich goed staande te houden in een debat.

  [ # 58 ] 07 June 2010 04:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

martijn-j - 07 June 2010 03:10 PM

Heeft iemand gister Dit Was het Nieuws gezien? Daarin werd echt briljant uiteengezet wat de consequenties zijn van het afschaffen van de kunst- en cultuursubsidies. Als je het niet gezien hebt is het echt de moeite waar om het even terug te kijken op de site van RTL.

Dat was écht héél erg leuk ja! Ik kende het filmpje al waarmee Jan-Jaap op de proppen kwam, maar zijn uitleg erbij vond ik echt geniaal!
(Sowieso vind ik het een heel leuk programma en hoop dat ze weer vaker gaan uitzenden en dat het niet alleen bij deze verkiezingsaflevering blijft…)

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 59 ] 07 June 2010 04:32 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Ik had het zaterdag al gezien. Heb ook heel erg moeten lachen om de uitleg waarom het niet goed zou zijn als Rutte premier werd. Het had voor mij alleen wel wat langer gemogen, er zaten nu ook nauwelijks opdrachten in.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 60 ] 07 June 2010 04:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Die opmerking over Marianne Thieme die het twitter-vogeltje probeert te bevrijden vond ik ook erg leuk.

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 10