1 of 6 |  1 2 3 >  Last ›
moet Nederland stoppen met het Songfestival?
change_status
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1714
Geregistreerd  2009-07-23

na voor de 7e keer weer niet de finale gehaald te hebben is Nederland het slechtst presterende land aller tijden, moet Nederland gewoon stoppen met die onzin of moet er gewoon drastisch wat veranderd worden aan het beleid hoe nummers en schrijvers aangedragen worden? meningen?

  [ # 1 ] 30 May 2010 07:52 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Nederland moet zeker stoppen. De laatste 7 jaar sturen ze de meest vreselijke liedjes die het internationaal absoluut niet goed doen. En dat wisten we eigenlijk al van tevoren. Ik ben verliefd dit jaar was ook een verschrikkelijk slecht nummer. En hoe ze dat hebben neergezet daar, ik schaam me er gewoon voor.

Kijk naar de winnaar van dit jaar. Volgens alle theorien van de afgelopen jaren, dat de oostbloklanden alleen op elkaar stemmen, is nu dus wel onjuist gebleken. Als je een goed liedje hebt tenminste! België 6e dit jaar. Geweldig toch?

Ik vind het nog steeds een leuke wedstrijd, maar de acts die Nederland de afgelopen jaren heeft gestuurd waren, zeker internationaal, erg slecht. Nederland heeft het voordeel dat er veel goed Engels sprekende mensen zijn. Gebruik dat dan ook. En zorg ervoor dat het internationaal goed aanslaat en breng het nummer ook uit in andere Eurovisie landen. Je ziet met Duitsland dat dit enorm kan helpen.

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 2 ] 30 May 2010 11:56 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Nederland moet er niet mee stoppen, de TROS wel. Of ze moeten het helemaal anders gaan doen en mensen en een echt deskundige jury laten kiezen uit verschillende liedjes van verschillende artiesten uit verschillende genres/ genres die het goed op het songfestival doen en dus niet de gebruikelijke TROS muziekfeest-op-het plein-nummers.
Maar eigenlijk hoop ik dat de TROS ermee stopt en dat het dan bij de AVRO of RTL bijvoorbeeld komt.

Op zich vond ik André Rieu, die ze noemden, ook wel een goede optie, met een goede zanger of zangeres er dan bij natuurlijk. Maar dan heb je in ieder geval iemand die het internationaal goed doet. Of we sturen Tiësto of Armin van Buuren heen met (Sharon van) Within Temptation bijvoorbeeld.  😉

Op zich vind ik het ook nog niet zo erg als we het minder goed doen, maar we moeten dan wel eervol ten onder gaan en dus niet met zo’n flutnummer als de afgelopen 2 jaar het geval was. Het slechst presterende land allertijden snap ik alleen niet helemaal. Het slechtst presterende land van de afgelopen 10 jaar wil ik zo geloven, maar dit is bijvoorbeeld pas de 2e keer dat Duitsland heeft gevonden en er zijn veel meer landen die nog maar 1 keer of zelfs geen 1 keer hebben gewonnen. Nederland heeft er toch al een aantal meer op haar naam staan.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 3 ] 30 May 2010 12:19 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ja, ik denk dat met het slechtst presterende land wordt bedoeld dat wij het enige land zijn die nu al voor de 7de keer op rij de finale niet hebben gehaald.

  [ # 4 ] 30 May 2010 12:20 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Nederland moet zéker niet stoppen met het Songfestival. Het de afgelopen twee keer eindelijk weer meer gericht op de muziek, in plaats van een gekke act en juist de afgelopen twee keer heeft Nederland geprobeerd op te vallen met een act die “anders” is. Persoonlijk vond ik de Toppers met Shine nog wel leuk, hip nummer met een boodschap en een goede act. Sieneke had het niet beter kunnen doen, maar met zo’n afschuwelijk, raar Vader Abraham-nummer is het bijna logisch dat ze de finale niet gehaald heeft.

Nederland heeft de afgelopen jaren geprobeerd op te vallen en moet volgend jaar gewoon een echt goede act sturen. Mij maakt het dan niet uit of het iets is á la Glennis Grace (die de afgelopen twee jaren zo goed als zeker een finaleplek had kunnen bemachtigen, want zij is echt de beste act die Nederland in jaren gehad heeft) of een leuk popnummer als Satellite dat dit jaar gewonnen heeft.

Ik denk trouwens ook dat de TROS geen goede plek is voor het songfestival. AVRO en và³à³ral RTL zouden inderdaad betere opties zijn. RTL heeft vast ook meer budget dan een publieke omroep, wie weet wat dat zou kunnen opleveren.

  [ # 5 ] 31 May 2010 06:34 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

De Duitse inzending is een combinatie van ARD en RTL, publiek en commercieel bij elkaar. En weet je, dat werkt. Met de jonge (en hippe) doelgroep van de commerciële omroep en de ervaring van de publieke omroep zie je wat er gebeurt. Je krijgt een goede inzending en een kruizing tussen songfestival POP en een leuk catchy popnummer. Helemaal goed dus!

Persoonlijk vond ik Sha-la-li niet echt heel bijzonder. Toen ik er vaker naar ging luisteren dacht ik ‘eigenlijk klinkt het zo verkeerd nog niet’. Sieneke heeft alles gedaan wat ze kon met dit nummer en ik ga er ook vanuit dat we een nieuwe Marianne Weber / Willeke Alberti erbij hebben. Nederland moet inzien dat we voor kwaliteit moeten kiezen en niet meegaan met het rariteitenkabinet wat je vaak ziet. Sorry, maar Wit-Rusland.. mensen kinderen, Butterflies en dan zo knettervals zingen. Finale? Nouja. Dat zal wel aan mij liggen.

Glennis Grace had dat jaar ook makkelijk in de finale kunnen staan als ze misschien een betere plek had. Laten we eerlijk wezen, het nummer van Reunion (finale in 2004) was ook niet echt heel bijzonder. Strakke broeken, hoge noten en 2 mannen waarvan 1 een gitaar vast had. Maar het werkte, omdat het goed was uitgevoerd en zij er helemaal achter stonden. Edsilia Rombley had ook in de finale kunnen staan, als ze dat nummer maar gewoon Nederlands had gehouden, dat klonk zoveel beter. maargoed.. ik denk… laten we het nog maar een jaar aankijken!

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 6 ] 31 May 2010 06:44 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Weet iemand nog dat Renee van Wegberg samen met Dennis ten Vergert ooit kandidaten waren voor een Nederlandse inzending?
Misschien moet Freaky Pudding maar een nummer schrijven!  😉

Het winnende liedje vond ik niet slecht, doet me denken aan The Boy Does Nothing.

edit: One look van Renee en Dennis:
https://www.youtube.com/watch?v=d9IAYGaOFlQ

[ Gewijzigd: 31 May 2010 07:04 AM by Hanstmf ]
  [ # 7 ] 31 May 2010 06:54 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Er zijn wel meer musicalmensen die het geprobeerd hebben. Mango Nuts bijvoorbeeld (Marne Miesen, Gabriel Johnson, Paul Boereboom, Gert-Jan Heuvelmans, Richard Rodermond en Roy van den Akker).

Natuurlijk moet het songfestival weg bij de tros. Slechte smaak, en de afschuwelijk ondeskundige Daniel Dekker. Hoe veel kun je hebben. Verder snap ik niet dat Nederland zo veel bijdraagt aan het festival. Begreep dat wij de grootste betaler zijn zonder finalegarantie. Stop dat geld in goede tekstschrijvers/componisten en bijbehorende act.

  [ # 8 ] 31 May 2010 04:40 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

nahpetS - 31 May 2010 06:34 AM

Edsilia Rombley had ook in de finale kunnen staan, als ze dat nummer maar gewoon Nederlands had gehouden, dat klonk zoveel beter.

En als de choreograaf niet zo’n belachelijk afleidende choreografie had bedacht voor de ‘achtergrond’dansers die totaal niet bij het nummer paste, net zoals bij Engeland dit jaar het geval was.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 9 ] 20 June 2010 08:02 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  591
Geregistreerd  2008-04-14

Tuurlijk moeten we er mee stoppen. Is toch niet meer van deze tijd. Er zijn nu zo veel andere talentnjachtenn op t.v. Die zijn veel leuker om naar te kijken. Kan je beter die finalisten uit elk land het tegen elkaar laten op nemen. Oh ja dat is al ns een keertje gebeurd en oh ja toen werden we ook al laatste. Dat was met Jamai en daar is het ook gewoon mee goed gekomen toch.

   Handtekening   

It´s magic

  [ # 10 ] 21 June 2010 10:47 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

Ik ben al minstens 10 jaar al mijn interesse voor het songfestival kwijt. We sturen bijna uitsluitend kansloze acts. Ik heb het dit jaar een beetje gevolgd en nou ja tenzij we grondig gaan moderniseren ( maar dat zie ik bij de ‘gezellige TROS’ niet gebeuren) zal dat niet veranderen!
Ik zeg kappen!

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 11 ] 21 June 2010 10:51 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

rozereneetje - 20 June 2010 08:02 AM

Tuurlijk moeten we er mee stoppen. Is toch niet meer van deze tijd. Er zijn nu zo veel andere talentnjachtenn op t.v. Die zijn veel leuker om naar te kijken. .

Dus geen Rolls Royce meer omdat er nu Multipla’s zijn? Ik vind het songfestival echt veel boeiender dan al die suffe talentenjachten waar we nu mee dood worden gegooid. Het songfestival biedt nieuwe nummers, en leuke acts, waarbij de landencompetitie voor mij bijzaak is geworden. Natuurlijk zou het leuk zijn als we zelf iets goeds zouden sturen, maar daar is met de TROS natuurlijk geen kans op.

  [ # 12 ] 15 July 2010 06:57 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

De Tros heeft blijkbaar toch iets geleerd. Er komt niet een nieuwe zoektocht naar iemand die van een vervelend vader-Abraham-liedje nog iets moois zou kunnen maken (wat eigenlijk bij voorbaat al kansloos was), maar er is direct een nieuwe act aangewezen: de 3J’s. Denk dat dat toch wel zo ongeveer de beste keus is die ze uit het Tros-repertoire konden maken.

En de mannen hebben ook nog eens bedongen dat ze alle 5 de nummers voor het Nationaal Songfestival, waarbij Nederland het nummer dat ze gaan zingen mag kiezen, zelf gaan schrijven. Dus geen liedjes die niet bij hun (normale stijl) passen en die hun kansen weer zouden doen slinken, zoals bijvoorbeeld bij Hind het geval was.

Dit doet het denk ik veel beter bij de vakjury’s dan onze vorige twee inzendingen, de 3J’s hebben een eigen sound die waarschijnlijk wel opvalt tussen alle zoete ballads, popnummers en ‘circusacts’ en veel van hun nummers/ melodietjes blijven erg hangen. Dus ik begin toch wel optimistisch te worden over onze kansen om de finale te bereiken volgend jaar.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 13 ] 15 July 2010 09:12 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Dan had ik toch liever Nick en Simon…

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 14 ] 16 July 2010 06:59 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

g.devries - 15 July 2010 06:57 PM

Denk dat dat toch wel zo ongeveer de beste keus is die ze uit het Tros-repertoire konden maken.

En de mannen hebben ook nog eens bedongen dat ze alle 5 de nummers voor het Nationaal Songfestival, waarbij Nederland het nummer dat ze gaan zingen mag kiezen, zelf gaan schrijven. Dus geen liedjes die niet bij hun (normale stijl) passen en die hun kansen weer zouden doen slinken, zoals bijvoorbeeld bij Hind het geval was..

Dat eerste was ook mijn gedachte; ik vind de 3j’s niet echt heel goed, maar ook niet slecht. Wel slecht is het teken dat ik geen liedje van de 3j’s zou kunnen voorzingen; ene oor in, andere uit. Daarom had ik de mogelijkheid voor anderen om songs in te sturen liever niet geheel geblokkeerd gezien. Waarom een goede song bij voorbaat uitsluiten omdat je het zelf niet hebt geschreven. Uiteraard had ik ze wel een vetorecht gegegeven. Maar goed, we zullen zien wat er komt.

Het Hind voorbeeld is volgens mij juist een slecht voorbeeld. Daar heeft ze zelf aan meegecomponeerd, dus mag je toch wel aannemen dat het haar past. Ik vond het wel een Hind-stijl nummer; eentje zelfs die beter klonk dan haar gemiddelde voorgaande werk.

  [ # 15 ] 16 July 2010 11:20 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Ik sta vrij neutraal tegenover de 3J´s. Ik vind ze niet goed, ik vind ze niet slecht. Ze hebben niet zo´n vlot voorkomen, dat is wel jammer. We zullen zien wat het gaat worden.

Persoonlijk had ik liever een heel (jonge,) hippe act gestuurd. Die hebben we tegenwoordig zoveel in Nederland: Caro Emerald, Waylon, Kane, Anouk, Di-rect, Miss Montreal, Alain Clark, Lisa Loïs, Valerius, enz. Het zal moeilijk zijn om dit soort acts te strikken, want veelal hebben ze geen zin in een songfestival, wat ik op zich wel kan begrijpen.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 6
‹‹ Verkiezingen      Dromen ››