broadway, west end tips
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  81
Geregistreerd  2009-03-12

hey

ik heb al jaren de wens om naar broadway of west end te gaan en nu heb ik een erfenis gekregen en nu kan ik

dus mijn vraag is wat is volgens jullie leuker west end of broadway?

en weten jullie ook nog buiten de grote producties nog mooie die ik niet mag missen?

en hoe kan ik het beste reserveren?

alvast bedankt voor de tips

  [ # 1 ] 14 July 2010 12:51 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/11948/

http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/10615/

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 2 ] 14 July 2010 01:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Nou, ik zou via West End naar New York vliegen! Hihi.

Vliegen vanaf Londen naar New York is namelijk makkelijk 200 euro goedkoper dan vanaf Nederland.

Begin maart vorig jaar heb ik dit zelf ook gedaan. Eerst 4 nachten Londen en daarna 6 nachten New York. De 2 steden zijn namelijk behoorlijk anders. Ik moest zelf vooral wennen aan New York. Londen is druk, maar New York is druk en hoog. Een heel mooie stad is NYC in tegenstelling tot Londen niet. Het is vooral hoog een schreewerig. Op alle hoeken staan straatverkopers en fastfoodstandjes. Maar toch heb ik het geweldig naar m’n zin gehad. Alle winkels zijn enorm en veel goedkoper dan in NL. En het theater was van zulke hoge kwaliteit dat ik nooit meer wel wilde. De theaters zelf zijn niet echt om over naar huis te schrijven als je ze vergelijkt met de Londense theaters, maar wat je op het podium te zien krijgt, maakt dat absoluut niets meer uit.

Qua theater zou ik denk ik Broadway meer aanraden dat New York. Maar als stad ben ik simpelweg verlieft op Londen. Zo gezellig, zo mooi. Die stad heeft op elke hoek die je loopt eeuwenlange geschiedenis waas ze trots op zijn. De straten zijn enorm gezellig, overal (in de zomer) terrasjes, en alles schoon en onderhouden. New York is snel gebouwd en dat er maar zoveel mogelijk mensen konden wonen. Af en toe zijn er grote pleinen, maar eigenlijk is alleen Central Park groen in Manhattan.

Ik ben van mening dat je beide steden eigenlijk niet mag missen, want eigenlijk zijn ze niet te vergelijken. Londen is Europees, dus daar voel je je makkelijker thuis denk ik. New York is heel anders dat wat we gewend zijn. Ik ben in m’n uppie naar Londen en New York geweest en heb me in geen van beide steden onveilig gevoeld. Wel had ik in New York een hotel geboek wat op 50 meter van Times Square lag, en daar waren er altijd toeristen te vinden. Ik weet dus niet hoe ik me in een ander gedeelte van de stad had gevoeld s’avonds laat.

Maar als geld een grote motivator is, New York is veel duurder dan Londen. Qua theater, hotel, vluchtkosten. Dus als je nu een lekkere smak geld tot je beschikking hebt zou ik voor New York kiezen. Een tripje over een aantal jaar naar Londen is makkelijker bij elkaar te sparen dat een tripje naar New York.

Edit: Oh, theaterbezoek tips:

Londen:
LOVE NEVER DIES
LEGALLY BLONDE
WWRY
BILLY ELLIOT

New York: (hier spelen 3 van de aller-allerbeste producties die ik de afgelopen jaren gezien heb)
NEXT TO NORMAL (dit is toch wel de allerbeste musical aller tijden)
A LITTLE NIGHT MUSIC
LA CAGE AUX FOLLES

Beide:
WICKED

[ Gewijzigd: 14 July 2010 01:31 PM by chitra ]
   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 3 ] 14 July 2010 01:44 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik ben twee keer 5 dagen in London geweest. En was rond de 450 euro kwijt. Dus vliegticket, hotel, eten, shows enzo. Dus London hoeft niet duur te zien. Je moet het gewoon goed boeken.

New York daarintegen is duurder. Ben er nog nooit geweest, dus geen idee hoeveel je kwijt bent. Maar een vliegticket alleen is al rond de 800 euro!

Dus het ligt er maar net aan hoeveel geld je te besteden hebt!

  [ # 4 ] 14 July 2010 01:51 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

dokter_P - 14 July 2010 01:44 PM

Dus London hoeft niet duur te zien. Je moet het gewoon goed boeken.

New York daarintegen is duurder. Ben er nog nooit geweest, dus geen idee hoeveel je kwijt bent. Maar een vliegticket alleen is al rond de 800 euro!

New York hoeft ook niet duur te zijn, maar je moet zoals je met London al zegt: goed boeken.
Ticket in laagseizoen is 400 - 500 euro.
Hostels heb je vanaf ca. 40 dollar per nacht
Shows met 50% korting bij TKTS ca. 50 - 70 dollar per show
Eten haal je op de straat hoek voor een paar dollar.

Maar hoe je ook rekent hou in beide gevallen de koers van de valuta in de gaten.
Momenteel ca. :
1 euro = 1,25 dollar
1 euro = 0,85 pond

Als je zegt, ik heb nu de erfenis en ik wil graag in stijl… dan weet ik ook nog wel wat leuks. Business Class met KLM of Continental naar New York en de Executive Suite in het Marriott Marquis op Times Square.


Ik ben een New York meisje, ik heb absoluut niets met London. Het tempo en de sfeer in New York, New Yorkers en andere Amerikaanse toeristen is echt geweldig 😊

[ Gewijzigd: 14 July 2010 01:55 PM by Klaske ]
  [ # 5 ] 14 July 2010 02:16 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Klaske - 14 July 2010 01:51 PM

New York hoeft ook niet duur te zijn, maar je moet zoals je met London al zegt: goed boeken.
Ticket in laagseizoen is 400 - 500 euro.
Hostels heb je vanaf ca. 40 dollar per nacht
Shows met 50% korting bij TKTS ca. 50 - 70 dollar per show
Eten haal je op de straat hoek voor een paar dollar.

Klopt. Ik had voor 500 euro heen en weer een vlucht vanaf Londen en 6 nachten een hotel. Vliegen vanaf Londen was namelijk maar 300 euro ipv 450 vanaf Amsterdam, dus vandaar dat ik het heerlijk geboekt had vanaf Londen aangezien is daar toch moest zijn voor een concert. Maar ergens zou ik ook niet in de zomer naar New York willen. Veel te warm!
Londen had ik heen en weer met de trein en 4 nachten hotel voor 180 euro.

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 6 ] 14 July 2010 02:46 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  81
Geregistreerd  2009-03-12

beide is inderdaad een goed idee 😄

nog een vraag ik ben 17 en ga alleen waar kan ik dan volgens jullie leuke mensen ontmoeten (cafés enzo)
en waar kan ik me overdag vermaken :engel:

ik heb btw genoeg te besteden dus geld is geen probleem

bedankt voor de tips

  [ # 7 ] 14 July 2010 03:10 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Loop overdag Central Park in, je komt voldoende mensen tegen.

  [ # 8 ] 14 July 2010 03:36 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Onno, ik weet niet hoe oud je bent, maar een Youth Hostel is dan zeker aan te raden. In New York logeerde ik in het Big Apple Hostel op West 45th Street, op 50 meter afstand van Times Square. En het verbaasde me zeer dat je amper last had van de New Yorkse geluiden!

Ik heb in verschillende hostels gelogeerd de afgelopen jaren, en altijd heb ik de eerste dag al leuke mensen ontmoet.

Ook zou ik de New York Pass aanvragen op http://www.newyorkpass.com/. Het is een investering, maar als je elke dag 2 a 3 bezienswaardigeheden bezoekt haal je het geld er met veel gemak uit.

En je hebt adembenemende uitzichten vanaf de Top of the Rock (Rockefeller Center) en Empire State Building. Ik raad je aan beide te doen, maar dan 1 savonds en 1 overdag!
Oh, en stel je gaat aankopen doen bij Macy’s, ga dan eerst langs de bezoekersbalie, dan krijg je een pas voor 10% korting op ALLE aankopen.

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 9 ] 07 August 2010 08:59 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

srr dat ik even off topic ga ik ga 19augustus tot 26augustus naar new york en ik ga naar wicked de musical. Maar is er op broadway een winkel met allemaal musicalspullen van verschillende producties?

  [ # 10 ] 07 August 2010 01:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Er zijn er heel veel! De ene heeft een uitgebreider assortiment dan de andere, en sommige zijn iets duurder. maar zodra je op Broadway loopt kom je vanzelf verschillende winkels tegen!

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 11 ] 13 August 2010 10:59 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

Ik ga 21 augustus naar wicked op broadway heeft iemand al ervaring daar of is het de moeite waard?

  [ # 12 ] 13 August 2010 11:17 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Alle musicals zijn daar de moeite waard. Het niveau daar is zo ongelooflijk hoog. Ik heb veel in Londen gezien en was daar vaak ondersteboven van het niveau. Dacht dat het niet veel beter kon, maar toen ging ik naar New York… Echt overweldigend.

Wicked heb ik daar niet gezien, maar ik heb wel 1 show kunnen vergelijken. A Little Night Music had ik in Londen al gezien en dezelfde productie ging naar New York. In Londen was ik al zo enthousiast, dat ik me afvroeg of ze dat konden evenaren.. Nou dat konden ze!! En nog 10x meer!!

Dus maak je geen zorgen!

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 13 ] 13 August 2010 11:18 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2228
Geregistreerd  2010-02-10

dankje:d