1 of 5 |  1 2 3 >  Last ›
Musicalworld Top 50 Allertijden is weer terug!
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Met jouw hulp willen wij tussen Kerst en Oudjaar weer de “Musicalworld Top 50 Allertijden” publiceren op onze website. Hoe jij bij kunt dragen om deze lijst samen te stellen, kun je hier lezen.

Nu de pepernoten alweer in de schappen liggen en de kerstballen van zolder richting huiskamer gaan, is het voor ons weer de tijd om jouw medewerking te vragen een traditie op te bouwen. Met jouw hulp gaan wij tussen Kerst en Oudjaar weer een “Musicalworld Top 50 Allertijden” 2010 samenstellen en publiceren op onze site.

Om tot zo’n lijst met de 50 beste musicalnummers allertijden te komen, hebben wij echter de hulp van onze leden en bezoekers nodig. Wij willen namelijk dat de lijst jullie voorkeuren weergeeft. Daarom zijn jullie degene die de nummers waaruit gekozen kan worden én de uiteindelijk Top 50 bepalen.

Hoe werkt het ?
Het komen tot jullie Top 50 gaat in 2 “rondes”. In de eerste ronde, kan iedereen onderstaand formulier invullen met zijn of haar “persoonlijke top 10”. Het insturen van dit top 10 formulier kan tot en met 7 december. Het doel van de eerste stemronde is om tot een lijst van 100 nummers te komen waarop in de 2e stemronde (8 t/m 24 december) dan iedereen zijn of haar defenitieve stem kan uitbrengen. Uit de stemmen van de 2e ronde volgt dan jullie Top 50, die tussen Kerst en Oudjaar hier gepubliceerd zal worden.

Voor de spelregels en het stemformulier, kijk je op onze speciale pagina’s over de Musicalworld Top 50 Allertijden,!

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 1 ] 12 November 2010 05:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Leuk! Maar vreselijk moeilijk! Zoveel mooie nummers, hoe moet een mens kiezen?

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 2 ] 13 November 2010 08:41 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Tja, door te schrappen. En misschien hier en daar een beetje te overleggen, zeker bij het minder gangbare werk. Soms is het tenslotte fijner dat er een song uit die musical in de lijst staat, dan welke dat precies wordt. Ik heb bv het liefst Allemaal zo anders uit Ganesha, maar als ik dat moet loslaten om De wereld draait door er in te krijgen, het zij zo. 😄

  [ # 3 ] 13 November 2010 11:13 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2292
Geregistreerd  2009-07-07

Erg moeilijk inderdaad..ik ga er eens over nadenken.

  [ # 4 ] 13 November 2010 11:57 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

hmm.. gelukkig hebben we nog tot 7 december.. maar ik ga er eens goed over nadenken..

  [ # 5 ] 13 November 2010 04:22 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Voted!

  [ # 6 ] 15 November 2010 08:19 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

Ja ben benieuwd wie er nu op een komt.

Misschien scoort Pia Douwes het wel weer om hoog te komen??

  [ # 7 ] 15 November 2010 12:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

sanjay - 15 November 2010 08:19 AM

Ja ben benieuwd wie er nu op een komt.

Misschien scoort Pia Douwes het wel weer om hoog te komen??

Het zou me niets verbazen, ondanks alle kritiek op haar optreden in WWRY…. 😉

  [ # 8 ] 16 November 2010 06:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Zou er nog iets nieuws zijn?
Als wij het doen, denk ik wel 😄

Ik ga mij in ieder geval beraden op mijn rijtje…

(weet al minstens 1 song)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 9 ] 17 November 2010 08:00 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Pfoe… Ongelofelijk moeilijk!! Ik heb echt totaal geen overzicht op wat ik nou leuk vind. Ik vind heel veel leuk, en ook wel dingen niet leuk, maar om daar nou een top 10 uit te vormen is wel heel moeilijk…

  [ # 10 ] 17 November 2010 09:45 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Als je uiteindelijk “slechts” een top 3 kunt samenstellen, kan dat natuurlijk ook. Ik ga er echter van uit dat de meeste mensen de meeste moeite hebben met de nummer 10 omdat dat betekent dat er nog veel nummers afvallen..

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 11 ] 18 November 2010 07:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Het woord “allertijden” erbij zorgt gelijk ook voor een heel ander beeld dan wanneer het bijvoorbeeld alleen van de laatste vijf jaar zou zijn.
Ik denk dat bij een top allertijden toch veelal dezelfde nummers terug (zouden moeten) keren.
Tenslotte is slechts een enkel nummer zo goed dat het de “allertijden” overleeft.

Anderzijds denk ik dat het met ons als doelgroep (Musicalworld) juist zou kunnen leiden tot heel verrassende en meer onbekende keuzes.

Of zou de uiteindelijke top 50 alleen nummers van het afgelopen jaar zoals Mary Poppins en Joseph beslaan?

Kortom, het is spannend en we zullen ons laten verrassen 😄

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 12 ] 18 November 2010 07:45 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Nou, ik geloof dat ik er uit ben: als ik mijn Top 10 heb ingevuld op het formulier, mag ik ze dan ook hier posten?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 13 ] 18 November 2010 07:55 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Tuurlijk… misschien overtuig je nog wel anderen om net dat ene nummer van jou ook mee te nemen.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 14 ] 18 November 2010 08:07 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Heidi - 18 November 2010 07:45 PM

Nou, ik geloof dat ik er uit ben: als ik mijn Top 10 heb ingevuld op het formulier, mag ik ze dan ook hier posten?

Tuurlijk, leuk.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 15 ] 18 November 2010 08:11 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Heidi - 18 November 2010 07:35 PM

Anderzijds denk ik dat het met ons als doelgroep (Musicalworld) juist zou kunnen leiden tot heel verrassende en meer onbekende keuzes.

...ti’s slechts een indicatie natuurlijk omdat de 1e stemronde nog tot 7 december open is, maar ja:  vooralsnog ziet het ernaar uit dat naast bekende favorieten ook een aantal verrassende en onbekendere musicalnummers de top 100 keuzelijst mogelijk gaan halen ... en dat vind ik leuk 😊

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

 1 2 3 >  Last ›
1 of 5