3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Je Anne Nederland
  [ # 31 ] 19 January 2011 11:25 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Muzikaal saai? Ga je mond spoelen! Het is prrrrrrachtig! Niet “meezingbaar”, maar je kunt toch niet ontkennen dat het een indrukwekkende score is!? Ga ga ga!!!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 32 ] 20 January 2011 11:34 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Ik ben gisteren geweest en ik vond het erg mooi. Maar miste ook IETS. En volgens mij weet ik eindelijk wat dat is… Namelijk het visuele aspect.
Ik vind het decor prachtig en het levert mooie beelden op (goed lichtontwerp!) maar ik mis de sfeer in dat (achter)huis. Visueel gezien. Ik voelde niet de oorlog die zich daarbuiten afspeelde en bij vlagen zag ik hoe bijv. Anne voor het raam zat en naar de blauwe lucht keek. Ik ging niet ‘beelddenken’ en dat miste ik dan een beetje. Maar de acteurs waren subliem en het einde vond ik heel aangrijpend. Dus, heb wel een mooie avond gehad.

  [ # 33 ] 20 January 2011 04:45 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Voor mij hoeft een score absoluut niet meezingbaar te zijn. Ik heb een zeer brede smaak waar musical een deel van is. Maar voor mij leek de muziek echt teveel op elkaar. Ik vond Marloes van den Heuvel bijvoorbeeld in Titanic prachtig. Ook vocaal was ze in Barnum klasse. Echter in Je Anne bleef ze vlak, zoals de gehele musical.
Ik heb de cd gekocht en nog een paar maal geluisterd en er zitten een paar mooie liedjes in, maar het merendeel borduurt daar naar mijn mening teveel op voort!

  [ # 34 ] 21 January 2011 10:49 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Vanavond heb ik dan eindelijk Je Anne gezien. Tsjonge, wat een teleurstelling is dit geworden. De meeste kritieken logen er niet om en ook hier waren de reacties veelal positief. Dus ging ik zitten in de trend van: kom op, laat het drama komen en doe mij deze zaal verlaten met een traan. Het liep anders, om 22.30 uur was ik blij dat dit inspiratie- en zielloos stuk was afgelopen. Het lijkt zo’n gemakkelijke opgave: Anne Frank, iedereen kent haar, kent haar dagboeken en kent wel een van de vele films. Op verrassingen hoeven we niet te rekenen maar van een regisseur mag je wel verwachten dat hij finesse in het geheel aanbrengt. Dat kan met geslepen teksten maar ook zeker met de staging. Zo was het beter geweest om iets in het decor te creeeren waardoor je niet de hele tijd alle personages op het toneel ziet. Dat was in 90% het geval en kwam de spanningsboog niet ten goede. Ook het lichtplan had daarin kunnen voorzien. De muziek was eveneens een teleurstelling. Ach, een paar aardige liedjes maar dat was het dan wel. Geen enkele melodie is bij mij althans blijven hangen. Je Anne moet je raken, maar daarvoor is meer nodig dan enkel leunend op historische gegevens. Gelukkig was de zang wel prima en orde en het geluid meer dan goed verzorgd. Maar echt, dat is veel te weinig.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 35 ] 22 January 2011 11:42 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Jacco - 19 January 2011 11:25 PM

Muzikaal saai? Ga je mond spoelen! Het is prrrrrrachtig! Niet “meezingbaar”, maar je kunt toch niet ontkennen dat het een indrukwekkende score is!? Ga ga ga!!!

Ik heb genoten van Je Anne; maar vond het muzikaal ook erg saai. Oké 2 tot 4 mooie muzikale fragmenten. Maar veder alles behalve indrukwekkend en boeiend genoeg om bij te blijven.

  [ # 36 ] 23 January 2011 10:18 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  311
Geregistreerd  2006-08-07

Ik ben 20 januari naar de voorstelling geweest… wow, prachtig!
Ik heb de hele avond met kippenvel op m’n armen gezeten, ze gaven mij een goede indruk hoe het in het achterhuis geweest moet zijn. De angst die over konden brengen.. jeetje..
Ja, een goede voorstelling waarbij ik absoluut de zaal met tranen van ontroering in mijn ogen verliet..

   Handtekening   

Mijn leven is van mij

  [ # 37 ] 23 January 2011 02:52 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  151
Geregistreerd  2008-11-19

Ik was er ook de 20e, in de Leidse Schouwburg.
Ik vond het ook erg indrukwekkend, alleen al de immense stilte vanuit de zaal…kippenvel!

  [ # 38 ] 24 January 2011 02:10 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Heeft iemand de understudy voor Anne Frank Evelien Lauwers gezien. Of heeft zij de rol nog niet gespeeld?

  [ # 39 ] 24 January 2011 02:31 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2003-10-17

myrte - 24 January 2011 02:10 PM

Heeft iemand de understudy voor Anne Frank Evelien Lauwers gezien. Of heeft zij de rol nog niet gespeeld?

Volgens mij heeft Abke tot nu toe alle voorstellingen gespeeld. Ik ben hier ook benieuwd naar. Maar Evelien is ook understudy voor Sanne (Margot) en Sanne heeft alles gespeeld en dacht dat Evelien niet voor haar op zou hoeven. Ik denk dus dat dit ook voor Abke geld.

   Handtekening   

Groetjes Roos

  [ # 40 ] 24 January 2011 02:41 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2008-09-10

Evelien is op geweest in Veghel op 15 december

  [ # 41 ] 24 January 2011 04:13 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2003-10-17

Hoe deed ze het?

   Handtekening   

Groetjes Roos

  [ # 42 ] 29 January 2011 12:29 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik vraag mij ineens af: hoe zwaar is dit voor de cast om dit elke avond te moeten spelen, dit stuk in deze setting?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 43 ] 29 January 2011 09:52 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  242
Geregistreerd  2009-06-03

Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Je ziet dat ze elke keer behoorlijk aangedaan zijn aan het eind. Maar goed, het blijft een prachtstuk om in te spelen lijkt me.

  [ # 44 ] 29 January 2011 10:53 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Je hoeft niet per se het drama van je personage te beleven om er aangedaan uit te zien. Veel acteurs kunnen huilen op commando, dat is gewoon een techniek. Ik denk dat het een zware voorstelling is omdat iedereen de hele tijd op het toneel is en dus constant geconcentreerd moet blijven, maar ik denk niet dat een emotioneel stuk spelen zwaarder is dan een feel good show.

  [ # 45 ] 29 January 2011 03:01 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

martijn-j - 29 January 2011 10:53 AM

Je hoeft niet per se het drama van je personage te beleven om er aangedaan uit te zien. Veel acteurs kunnen huilen op commando, dat is gewoon een techniek.

Tranen komen uit een potje! (Tijgerbalsem of iets in die trant) 😉

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6