MW Team nieuws: Theo komt bij het team!
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Afgelopen weekend hebben we als team heel snel besloten dat Theo ons team zou kunnen helpen. Nou ja, heel snel.. We kennen Theo al sinds 2003 als Eastwick en konden ons net als velen van jullie in zijn rake recensies van zijn vele reizen naar Engeland en de musicals die hij zag in Nederland.

Eastwick is bij de meesten van jullie dan waarschijnlijk ook bekend, maar geef hem de komende tijd voldoende ruimte op het forum om zich ook thuis te voelen in zijn nieuwe rol.

Hoi mijn naam is Theo en sinds 2003 min of meer actief op het forum. Toen Musicalworld mij een tijd terug benaderde om deel uit te willen maken van het team hoefde ik daar eigenlijk niet heel lang over na te denken.

Mijn passie voor theater is veelomvattend al is de liefde voor de musical toch wel het grootst. Mijn vroegste herinnering daaraan was toch de film ‘The Sound Of Music’ waar mijn moeder mij en mijn zusje als klein kind mee naar toe nam. Dat moet een reprise in de bioscoop zijn geweest want zou oud ben ik ook weer niet. Daarna volgen vele flarden en de passie werd pas echt aangewakkerd toen ik tijdens mijn studie in Carré Amsterdam mijn eerste echte musical zag ‘Fien’ met Jasperina de Jong. Ik zat op de galerij en zag niet veel maar niettemin was ik sprakeloos betoverd. Met de dubbelaar van ‘Chess’ heb ik vele uren versleten, al luisterend en de teksten meelezend en toen in in 1985 ‘Les Misérables’ voor een klein fortuin aanschafte was het hek van de dam.

Verweven met mijn liefde voor de musical is die voor de muziek van Kate Bush. Niet zo’n vreemde combinatie omdat haar muziek ook erg beeldend en vaak theatraal is. Als fan van het eerste uur heb ik zo in de periode van 1983 tot 1995 intensief meegewerkt aan de redactie van de fanclub. En dat was nog in de tijd van de gedrukte fanzines ver voor internet. Ze brengt niet zo heel vaak albums uit maar ook die liefde blijft.

De grote musical’boom’ eind jaren ‘80 begin jaren ‘90 heb ik heel bewust meegemaakt. In mindere mate ‘Cats’ maar vooral ‘Les Misérables’ en later ‘The Phantom Of The Opera’ en ‘Miss Saigon‘. Ik heb samen met vrienden heel wat uurtjes in Amsterdam en Scheveningen doorgebracht.

Kwantiteit in het aanbod staat niet altijd voor kwaliteit dus ik ben tegenwoordig een redelijk kritische consument en in de grote stroom musicals nu, probeer ik de voor mij interessante voorstellingen te zien in Nederland maar ook daarbuiten.

Mijn voorkeur voor musicals vertaalt zich ook in het verzamelen van originele cast albums al is het tegenwoordig onmogelijk om alles maar aan te schaffen dus ook daarin ben ik selectiever.

Theater is magisch en is mijn grote passie en ik hoop die in mijn activiteiten voor Musicalworld met jullie te kunnen delen.

Welkom bij het team!

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 1 ] 23 May 2011 10:05 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Veel plezier bij musicalworld, Theo en ik was ook Kate Bush fan 😄
Weet nog steeds de gehele choreo van haar liveshow uit mijn hoofd…

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 2 ] 23 May 2011 10:46 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik verheug me op de samenwerking… Wat heeft die zwarte dubbele langspeelplaat van Chess toch een boel teweeg gebracht! En ook ik was betoverd door Fien. Om alles.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 3 ] 24 May 2011 05:51 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Een goede aanwinst voor het team!

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 4 ] 24 May 2011 07:58 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Theo’s verslagen, met name uit Engeland, waren altijd al fijn om te lezen, ook als (of misschien ook nog wel vooral als) ik een totaal andere beleving bij dezelfde voorstelling had gehad. Het is fijn dat hij eindelijk deel uitmaakt van het team.

  [ # 5 ] 24 May 2011 08:04 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Zeker een goede aanwinst. Heel veel succes met je nieuwe baan!

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 6 ] 24 May 2011 11:47 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Succes Theo, ook ik mag altijd graag je verslagen lezen.

Trouwens wel apart dat zoveel forum leden iets hebben met Fien. Het was niet mijn eerste musical maar wel een die ik vaak gezien heb. Kan me nog de eerste try out herinneren in Arnhem de voorstelling duurde tot na middernacht 😊

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 7 ] 24 May 2011 05:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Ook ik vind het fijn dat Theo er bij gekomen is.. Hoe meer zielen.. 😉

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 8 ] 25 May 2011 07:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Het zat er aan te komen he; ik was niet verbaasd.
Dacht laatst toevallig nog, toen ik weer een verslag van Eastwick las; waarom is hij nog geen lid van het team?
Dus toch 😄  heel veel plezier!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 9 ] 29 May 2011 01:42 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Het team wordt steeds groter en groter! Goed bezig MW!