Jekyll & Hyde - Zoetermeer
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

baud - 27 September 2011 01:54 PM

Jekyll & Hyde speelt in het kader van het Thrillerfestival in Zoetermeer en is overigens een productie van onze collega’s van Harlekijn/NME/DAPA.

Eigenlijk zou ik er een nieuwe topic voor moeten aanmaken maar vanavond om 20.00 uur is al weer de laatste voorstelling van Jekyll & Hyde te zien. Vanmiddag dan eindelijk geweest en ik kan mij in de positieve recensie van Jeroen helemaal vinden. Erg leuk om Jasper Taconis weer te zien, na zijn Mary Sunshine in Chicago, en Renate Sonneveld, die ik al vaak bij voorstellingen van Greg & Baud had gezien. Maar het aanstormend talent in deze voorstelling is Roos van der Hoeven, als het meisje van lichte zeden Lucy. Met die mooie stem van wordt haar grote solo “Een nieuw Leven” briljant uitgevoerd! Inderdaad zou ik ook graag een CD hebben met deze cast, maar dat gaat voorlopig toch nog niet gebeuren. In ieder geval blij dat ik geweest ben en mensen die in de buurt wonen en vanavond nog geen plannen hebben: gaan!

[edit jeroen: uit ander topic gehaald]

[ Gewijzigd: 05 November 2011 05:55 PM by Jeroen ]
  [ # 1 ] 06 November 2011 05:50 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  110
Geregistreerd  2007-05-02

Helemaal mee eens!!!

Ben donderdagavond geweest.

Deze voorstelling doet menig professioneel gezelschap blozen.

Jammer dat er zo weinig speeltijd was.

  [ # 2 ] 29 November 2019 03:52 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Acht jaar nadat ik Jeckyll & HYde in Zoetermeer zag komt deze musical terug naar deze musical plaats:

Ga deze kerstvakantie mee op avontuur in de mistige straten van Victoriaans Londen!

De eeuwigdurende strijd tussen goed en kwaad krijgt een nieuwe dimensie in de musical JEKYLL & HYDE. De musical is gebaseerd op het klassieke verhaal van Robert Louis Stevenson en bevat wereldhits als “This is the moment” en “In his eyes” van de prijswinnende componist Frank Wildhorn en tekstschrijver Leslie Bricusse. JEKYLL & HYDE is een wereldwijd succes en komt nu in een nieuwe versie naar Zoetermeer tijdens de kerstvakantie.

Een imponerend verhaal over twee mannen -de een een dokter, gepassioneerd en romantisch, de ander een angstaanjagende maniak- en twee vrouwen -de een beeldschoon en vol vertrouwen, de ander beeldschoon en vol wantrouwen naar de wereld. Beide vrouwen zijn verliefd op dezelfde man en weten beiden niets van zijn duistere geheim. Dr. Jekyll is gedreven om een manier te vinden om de mensheid te redden van alle lijden. Maar als niemand zijn ideeën serieus neemt, besluit hij zichzelf als proefkonijn te nemen met desastreuze gevolgen….

JEKYLL & HYDE wordt gespeeld door een indrukwekkende cast met afwisselend in de hoofdrollen Milan van Weelden en Kevin van der Leeuw als Jekyll/Hyde, Merle van der Steen en Fabiënne Dallau als Lucy en Marij Reijnen en Mette Kellner als Emma. De musical wordt begeleid door een live orkest onder leiding van Monique van Gils, met choreografie van Mandy Teunissen en regie van Liesbeth Vermeulen en Sebastiaan Smits.

De gehele kerstvakantie te zien in de Theaterzaal van CKC&Partners; in Zoetermeer.

Kaarten zijn hier te bestellen.