1 of 8 |  1 2 3 >  Last ›
M-lab dicht!!! En in 2019 een mogelijke doorstart
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Hoorde gisteravond in de schouwburg het gerucht dat het M-Lab zou sluiten omdat ze geen subsidie meer krijgen. Vanmorgen even op de site gekeken en zie dat er nog maar een paar voorstellingen tot begin maart geprogrammeerd staan.
Ik hoop toch echt dat dit een gerucht is maar met het huidige theater klimaat weet je het maar nooit.
Toegegeven onder het directeurschap van Koen van Dijk ben ik ruim 20x uit het hoge Noorden afgereisd naar het M-Lab maar onder de nieuwe leiding van Sieta Keizer spreekt me de programmering minder aan.

Maar toch ik hoop echt dat dit stukje “Off Broadway” niet verloren gaat.

[ Gewijzigd: 02 November 2019 10:27 AM by Jeroen ]
   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 1 ] 18 January 2012 10:03 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Het gerucht gaat al wat langer..

Maar ik hoop met je mee dat het niet het geval is!

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 2 ] 18 January 2012 10:08 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Dat (een deel van) de subsidie verdwijnt is volgens mij al langer bekend; die van de van den Ende Foundations is mening begrensd op een aantal jaar.

Uiteraard zal het niet meevallen deze te compenseren, maar ik hoop wel dat het lukt. Ik vraag me overigens af in hoeverre de huidige programmering op het conto van Sieta Keizer komt; Asterdorpis bijvoorbeeld nog door Koen van Dijk aangezwengeld. Alleen De Winnaar is een echte Sieta productie.

Ik heb even contact gehad met M-lab. De situatie is als volgt. Voor het hele kalenderjaar 2012 lopen de subsidies nog gewoon. Binnenkort zal ook de vervolgprogrammering bekend worden gemaakt.

Voor 2013 stopt de subsidie van OC&W, maar er zijn twee alternatieven voor deze subsidie waar het M-lab goede hoop op heeft, omdat ze goed passend zijn bij de voorwaarden die deze instanties stellen. Laten we er dus van uit gaan dat ze gewoon doorgaan.

[ Gewijzigd: 18 January 2012 11:20 AM by Jeroen ]
  [ # 3 ] 18 January 2012 01:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

En zoveel mogelijk mensen moeten ook “Vrienden van het m-lab” worden!!!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 4 ] 19 January 2012 11:37 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik hoop toch heel erg dat het M-lab inderdaad gewoon voort kan blijven bestaan. Op dit moment ben ik niet geregistreert als ‘vriend van het M-lab’. Dat komt, omdat ik zo ver weg woon en er dus maar heel weinig heen kan. Nu 2 keer geweest om Urinetown en Spring Awakening te zien. Maar geloof me, als het dichtbij huis was, zou ik er iedere week zitten.

  [ # 5 ] 19 January 2012 11:46 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2011-02-28

Wij wonen ook ver weg en hebben alleen Spring Awakening 2 x gezien en onlangs De Winnaar. We zijn toch “Vriend van het M-lab” Dit omdat we het M-Lab een mooi initiatief vinden. Zo steunen we bijvoorbeeld ook jaarlijks Natuurmonumenten en het kankerfonds (misschien niet vergelijkbaar, maar toch…). Maar eenieder moet natuurlijk voor zich weten, waar hij zijn geld aan uitgeeft. Ik bedoel dit dan ook zeker niet als kritiek, maar wellicht win ik zo weer wat zieltjes 😉

  [ # 6 ] 19 January 2012 12:02 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

En zo heeft iedereen daar een andere mening over. Ik wil best iets steunen en in dit geval vind ik M-lab echt een van de beste plaatsen ( zo niet DE beste) om in Nederland theater te zien. Maar ik vind het gewoon zonde om 30 euro in het jaar uit te geven aan iets waar ik misschien 1x in het jaar of niet eens 1x in het jaar naartoe ga. Daarnaast ligt het er waarschijnlijk ook aan of je werkt, gebruik kan maken van een auto of student bent? Een uitstapje naar het M-lab is voor mij vaak duur, omdat ik ook de reis van brabant naar Amsterdam moet maken met de trein. Je bedoelt het misschien niet aanvallend, maar ik voel toch even de drang om mezelf te verdedigen.

  [ # 7 ] 19 January 2012 05:43 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  85
Geregistreerd  2011-02-28

Het was zeker niet aanvallend bedoeld en het spijt me als ik je heb gekwetst met mijn reactie, want dat was al helemaal niet m’n bedoeling.:ohoh:  Ik wilde alleen aangeven dat wij het zien als zoiets als ” een goed doel steunen “.  Alleen hebben wij er ook wat aan als het M-Lab mooie producties omtwikkelt 😄 Op die manier hebben wij toch in ons eigen Brabant kunnen genieten van Urinetown en The Wild Party. Ik wilde met mijn reactie, de mensen alleen op een andere manier, naar het steunen als Vriend laten kijken.

  [ # 8 ] 19 January 2012 06:36 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik ben juist gestopt met Vriend zijn. Deels omdat ik het woord ‘lab’ in M-lab mis. Er worden me te veel bestaande producties gemaakt en te weing ge-lab’d. Ook bij de bestaande producties wordt weinig geëxperimenteerd. Bijvoorbeeld Urinetown en No Way to Treat a Lady waren heerlijke producties, waar ik van genoten heb, maar daar was niets ‘lab’ aan. Voor een off-Broadway-idee heel veilig. Is eigenlijk hetzelfde als weer een productie van Grease of My Fair Lady van Stage of V&V. In het verleden behaalde successen bieden garantie voor de toekomst.

Het gedoe met Misery. Als er iets geschikt was voor in het M-lab was het Misery wel.

En daarnaast omdat M-lab geen moeite heeft gedaan om mij als vriend binnen te houden. Ik heb 1 keer een mailtje gekregen om mijn vriendschap te verlengen, maar daana niets meer gehoord toen ik niet betaalde. Dus voor hen hoeft het blijkbaar niet.

Aan de andere kant, maakt Herman Finkers in zijn programma ‘Na De Pauze’ een goed punt (helaas alleen audio)
https://www.youtube.com/watch?v=wWWXceWrnys

  [ # 9 ] 19 January 2012 09:06 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Klaske - 19 January 2012 06:36 PM

Ik ben juist gestopt met Vriend zijn. Deels omdat ik het woord ‘lab’ in M-lab mis. Er worden me te veel bestaande producties gemaakt en te weing ge-lab’d. Ook bij de bestaande producties wordt weinig geëxperimenteerd. Bijvoorbeeld Urinetown en No Way to Treat a Lady waren heerlijke producties, waar ik van genoten heb, maar daar was niets ‘lab’ aan. Voor een off-Broadway-idee heel veilig. Is eigenlijk hetzelfde als weer een productie van Grease of My Fair Lady van Stage of V&V. In het verleden behaalde successen bieden garantie voor de toekomst.

Dit seizoen heeft er volgens mij nog geen bestaande productie in het M-lab gestaan. 3 nieuwe voorstellingen, en een vierde in aantocht. Verder hebben we met de pitch de aanloop naar 3 mogelijk nieuwe producties mogen aanschouwen.

Klaske - 19 January 2012 06:36 PM

Het gedoe met Misery. Als er iets geschikt was voor in het M-lab was het Misery wel.

Inderdaad een geval van jammer, maar Koen van Dijk is er inmiddels weg.

Klaske - 19 January 2012 06:36 PM

Endaarnaast omdat M-lab geen moeite heeft gedaan om mij als vriend binnen te houden. Ik heb 1 keer een mailtje gekregen om mijn vriendschap te verlengen, maar daana niets meer gehoord toen ik niet betaalde. Dus voor hen hoeft het blijkbaar niet.

Vriend zijn van een organisatie lijkt me een initiatief vanuit jezelf, jouw keuze. Dus het lijkt me niet dat ze achter je broek aan moeten gaan zitten. Het lijkt me ook meer symbolisch dan dat ze van die bijdragen het M-lab overeind kunnen houden.

  [ # 10 ] 19 January 2012 09:38 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Goede punten, maar ze blijven toch deels afhankelijk van het publiek. Waarom zou ik geld spenderen als ik nergens uit op maak dat ze er überhaupt blij mee zijn.

  [ # 11 ] 19 January 2012 11:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Jacco = opeens ernstig teleurgesteld in Klaske…

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 12 ] 19 January 2012 11:37 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Dat geeft niet, Jacco, ik ben teleurgesteld dat M-lab niet bereikt heeft wat het wilde bereiken (in mijn ogen dan). Voor mij is Vriend bij M-lab zijn geld gooien in een bodemloze put. In sommige gevallen met liefdadigheid is dat hetzelfde, en M-lab heeft geen CBF keurmerk.

  [ # 13 ] 20 January 2012 10:27 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Tja, tegenwoordig moet je overal “vriend” van worden. Maar op theatergebied ben ik dat al van de Stadschouwburg Groningen en van De Harmonie Leeuwarden. Van mij mag men dus geen donatie verwachten.

Maar ter zake: ik heb tot nog toe van elke productie die ik gezien heb genoten van M-Lab. Enig nadeel is die onmogelijke plek waar het M-Lab ligt. Maar de tourproducties maken wel veel goed. Dus JA, M-Lab moet blijven. Het Koninklijk Ballet van Vlaanderen is ik nog steeds, laat dat niet het geval zijn met M-Lab…

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 14 ] 20 January 2012 10:51 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Oh wat me nu te binnen schiet, bij de M-lab discussie een tijdje terug, had Frank Sanders geen begrip voor mensen die niet naar M-lab gaan omdat het te ver weg is. “Dan maak je er maar een dagje Amsterdam van” was zijn opvatting. “Touren is te vermoeiend.’ (althans zo heb ik het onthouden)

  [ # 15 ] 20 January 2012 01:36 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik vind dat altijd een beetje een makkelijke opmerking van iemand die zelf in Amsterdam of omstreken woont. Want ik ben best wel bereid om er een dagje Amsterdam van te maken of gewoon helemaal naar Amsterdam te reizen om een bepaalde voorstelling te zien, maar dan moet het wel een musical zijn die ik echt heel graag wil zien. Urinetown en Spring Awakening waren van die musicals. Zelfs al had ik 5 uur moeten reizen, dan nog had ik dat gedaan. Maar dat ga je niet doen voor musicals waar je in eerste instantie al niet echt in geïnteresseerd bent. Als ik in Amsterdam zou wonen, zou ik waarschijnlijk iedere week in het M-lab te vinden zijn. Want dan zou ik ook gewoon naar producties gaan die mij in eerste instantie niet zo aanspreken. Gewoon omdat het me niet zoveel tijd. energie en geld kost en het is altijd leuk om wat nieuws te zien. Dat is eigenlijk wat ik nu doe met musical die in Den Bosch of Oss komen. Maar om nou voor iedere voorstelling in het M-lab een dagje Amsterdam te doen…Dus om even bij het oorspronkelijke onderwerp te blijven. Moet het M-lab blijven bestaan? Zeker weten! En ik steun het M-lab 100%, maar ik voel niet de aandrang om er extra geld in te steken dan de normale kosten van een voorstelling.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 8