Home The Musical
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Al surfend kwam ik net toevallig een site tegen over een musical waaraan al een aantal jaar gewerkt wordt (eerst onder de naam PIECE), inmiddels dus onder de huidige naam. Het is blijkbaar de intentie deze in 2012 op Broadway uit te brengen. Er is ook een vijftal nummers (als showcase?) te beluisteren, waaronder het nummer Nine Years dat is ingezongen door Willemijn Verkaik. Ik moet zeggen dat in ieder geval de muziek mij wel aanspreekt en de synopsis ook. Ik kon nergens hier op het forum al meer over deze productie vinden, maar misschien heb ik niet goed gezocht?

http://www.homethemusical.com/

  [ # 1 ] 27 January 2012 07:13 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

De musical van Scott Alan (en Kristy Hall). Ik ben er ook erg benieuwd naar. De eerste readings zijn in ieder geval erg enthousiast ontvangen.

Ben al een tijdje echt fan van zijn muziek. Hij heeft nu 3 cd’s uit en binnenkort wordt de vierde en tevens Live cd opgenomen. De kracht van de muziek is de tekst, maar zeker ook alle Broadway/West End supersterren die hij elke keer weer zo ver krijgt om mee te werken. Mijn favoriet is Never Neverland gezongen door Stephanie J Block. Maar op 2 staan bijna alle andere nummers van hem.

Regelmatig zijn er concerten in Londen waar zijn muziek centraal staat. Ik ben er dan ook al een aantal keer heen gevlogen.

Het lastige met Home is dat het geen feelgood musical is. Veel producties gaan op het moment niet door of floppen. Next to Normal heeft 2 jaar op Broadway gestaan en geld terug verdiend. Een zeldzaam succes. Ergens vraag ik me al of ze niet eerst off-broadway moeten beginnen. Misschien ik Broadway wel net een stapje te ver. Maar we zullen zien. Ik gun deze musical absoluut het daglicht. Als ik zijn muziek een beetje mag kennen, zal deze musical absoluut een tearjerker zijn, mijns inziens de mooiste musicals.

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 2 ] 27 January 2012 04:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Volgens mij is Scott Alan hier echt al zo lang mee bezig. En ik hoop echt dat het een succes gaat worden. Want ook ik ben echt helemaal gek van zijn muziek. Vraagje: Bestaat deze musical uit nummers die ook al op Scott zijn cd’s zijn uitgebracht. Want als ik denk aan Home The Musical, dan kan ik natuurlijk ook niet helpen te denken aan het nummer ‘Home’ dat op 1 van Scott zijn cd’s stond en daarop geweldig vertolkt werd door Shoshana Bean.

  [ # 3 ] 27 January 2012 06:13 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Ja! Deze komt er zeker in voor. Tijdens zijn laatste concert in Londen hebben Caissie Levy en Nathalie Weiss laten horen hoe het in de musical vertolkt gaat worden. Super mooi. Heel anders dat de versie van Shoshana, maar de woorden komen net zo hard, zo niet harder aan.

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 4 ] 28 January 2012 08:15 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Dat is goed nieuws! Ik ga snel op zoek naar die versie van het nummer!

‹‹ Documentaire      EVITA op Broadway ››