hoe lezen we in de buitenlandse musicals boxen.
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik zit altijd een beetje in een dilemma. Ik vind het leuk om verslagen te lezen van mensen die een paar dagen (of meer) naar Londen zijn geweest, en daar dan 1 groot verslag van maken, en dus de opinie van dezelfde persoon over meerdere producties te lezen. Vaak krijg je daardoor ook wel een beeld of je ongeveer in dezelfde lijn zit, of juist heel anders kijkt. Maar als ik zelf weer eens naar Londen wil gaan, en bij een bepaalde titel nog eens wil kijken wat anderen ervan vonden, kun je dit weer niet gemakkelijk terugvinden, omdat dit allemaal zo verspreid zit.

Ik vroeg me af hoe anderen hier tegenaan kijken. Vind je het (net als ik) ook leuk om verslagen van 1 persoon over allerlei shows in 1 topic te lezen. Of zou je het fijn vinden om per show een topic te hebben, waar iedereen dan (net als in de Nederlandse musical box) zijn meningen geeft.

En natuurlijk ook voor de makers van de verslagen. Liever een eigen topic, of zou je juist jouw mening liever tussen die van anderen zetten.

  [ # 1 ] 20 April 2012 11:00 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  70
Geregistreerd  2011-01-15

Ik vind het fijner om per show te lezen. Dat is overzichtelijker, en je ziet meteen wat verschillende personen er van vonden.

  [ # 2 ] 20 April 2012 01:01 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Vind ik ook fijner. Dat is ook makkelijker voor andere dingen; dan heb je per show een apart topic (zoals we nu al voor veel shows hebben), waar iedereen dan zijn/haar verslagen in plaatst. Maar daarnaast kun je ook vragen of opmerkingen over die show plaatsen in dat topic. Zo staan ook alle andere dingen die je moet weten over die show bij elkaar, voor als je ‘m zelf wilt gaan bezoeken. Anders staat dat ook verspreid over allerlei topics.

Wat jij zegt Jeroen snap ik inderdaad, en zo krijg je een goed beeld van de manier waarop iemand in Londen naar shows kijkt en of die manier lijkt op die van jezelf. Maar toch vind ik het per show makkelijker.

  [ # 3 ] 20 April 2012 03:40 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2011-03-31

Compleet met bovenstaande reacties eens.
Per show is het gewoon veel overzichtelijker en duidelijker en handiger om te lezen.

  [ # 4 ] 20 April 2012 08:20 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik lees die verslagen allemaal. Al zal ik niet snel naar West-End toereizen om een productie te bezoeken, komt ook omdat ik dan vaak alleen moet gaan. Maar met een beetje mazzel is meer dan de helft binnen afzienbare tijd ook in Nederland te zien.

Er zijn voorstellingen waar ook in de buitenland-box een eigen topic voor is. Een verslag past daar natuurlijk prima in. Maar als Jeroen of wie dan ook 10 shows gaat bezoeken, zijn er misschien 4 die nog onbesproken zijn. Daarvoor kan dan een apart topic worden geopend, maar wat mij betreft kunnen die ook gewoon bij elkaar staan. Je krijgt anders wel erg veel versnippering.

  [ # 5 ] 20 April 2012 09:47 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Ik vind het altijd wel leuk om juist om één groot reisverslag met daarin meerdere verslagen over shows te lezen. Je weet dan inderdaad meer of je een beetje op een lijn zit met iemand wat betreft ‘musicalvoorkeuren’. Bovendien vind ik het altijd leuk om wat over de reis te lezen buiten de musicals om (als is dat misschien niet helemaal de bedoeling van de buitelandse musicals boxen).

Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik die boxen niet lees omdat ik zelf van plan ben een reis te ondernemen of graag helemaal up-to-date ben, maar vooral uit interesse en omdat ikk het leuk vind globaal te weten wat er (letterlijk en figuurlijk) speelt in het buitenland.

  [ # 6 ] 21 April 2012 08:37 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vind het ook leuk om hele reisverslagen te lezen. Theo heeft bijvoorbeeld al heel lang zijn eigen topic waar hij steeds niet verslagen aan toe voegt. Leuk om te lezen en vooral ook om terug te lezen. Als elk verslag in de topic van de betreffende musical moet mis je een beetje de totaalbeleving van zo’n reis.

Misschien een linkje plaatsen in de musicaltopics naar een reisverslag?

  [ # 7 ] 21 April 2012 03:12 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Hanstmf - 20 April 2012 08:20 PM

Er zijn voorstellingen waar ook in de buitenland-box een eigen topic voor is. Een verslag past daar natuurlijk prima in. Maar als Jeroen of wie dan ook 10 shows gaat bezoeken, zijn er misschien 4 die nog onbesproken zijn. Daarvoor kan dan een apart topic worden geopend, maar wat mij betreft kunnen die ook gewoon bij elkaar staan. Je krijgt anders wel erg veel versnippering.

Daar zit ook wat in. Sommige shows blijven klein, en worden maar door 1 of 2 forummers bezocht. Om er dan helemaal een apart topic voor te openen… Maar ja, soms weet je natuurlijk ook nooit of een show nog ineens groter gaat worden ofzo, en dan een eigen topic ‘verdiend’.

  [ # 8 ] 08 May 2012 08:52 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Ik ben het eens met martijn. Reisverslagen dus.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 9 ] 14 May 2012 08:58 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

Juist een reisverslag. Daarom ben ik fan geworden van deze site

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo

‹‹ Musicalworld-app      Verantwoording afleggen ››