1 of 2 |  1 2 > 
Jekyll & Hyde terug naar Broadway
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

In April 2013, voorafgaand aan een nieuwe nationale tour, gaat Jekyll & Hyde terug naar Broadway…

Constantine Maroulis (“American Idol” star and Tony® nominee for Rock of Ages) will play the title roles, with Grammy® nominated R&B superstar Deborah Cox as Lucy. Jeff Calhoun (Bonnie & Clyde, Disney’s Newsies) directs and choreographs.

http://www.playbill.com/news/article/160812-Jekyll-Hyde-Tour-Starring-Constantine-Maroulis-Aiming-for-Broadway-in-April-2013

[ Gewijzigd: 20 May 2012 10:14 AM by Klaske ]
  [ # 1 ] 20 May 2012 04:42 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

NEE! NEE! NEE! Laat dit misbaksel (met mooie ballads) voor eeuwig in een la blijven!!!!!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 2 ] 20 May 2012 05:35 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

Jacco - 20 May 2012 04:42 PM

NEE! NEE! NEE! Laat dit misbaksel (met mooie ballads) voor eeuwig in een la blijven!!!!!

Is het zà³ slecht 😛? Wat ik er van ken zijn inderdaad alleen de liedjes van youtube en dat klinkt wel goed :O?

  [ # 3 ] 20 May 2012 05:57 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Jekyll & Hyde hoort bij de lijst voorstellingen waar Jacco en ik van mening over verschillen 😉 De musical is niet perfect, vol clichés, maar ook heerlijk bombastisch en vol echt Wildhorn ballads. En het is zo musical als musical maar zijn kan, veel dooien, hoeren, een huwelijk. Een spokenscene ontbreekt, maar met hallucinaties neem ik ook genoegen 😊

Het stuk staat ieder jaar op één van meest gespeelde stukken door amateurgezelschappen (in Nederland en België).  Ik heb zeker 6 verschillende versies al gezien en er kunnen er altijd nog meer bij :D Over een week of 2 speelt een studentengezelschap het in Tilburg.

*edit* Waarvan ik nu zie dat ze al een bericht op het forum geplaatst hebben. Hoe handig! http://www.musicalworld.nl/forum/viewthread/14386/

[ Gewijzigd: 20 May 2012 06:21 PM by Klaske ]
  [ # 4 ] 20 May 2012 06:58 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Ja, het blijft een gek werk met een verschrikkelijk einde en soms afgrijselijke teksten. Na het Koninklijk Ballet van Vlaanderen en de vier producties van het NME heb ik het voorlopig wel gezien met deze show. Maar kan er ook mee te maken hebben dat er minstens 1 klas per jaar is die “Murder, murder” doet en ik daar een staging voor moet bedenken….

  [ # 5 ] 20 May 2012 07:52 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

De muziek is Wildhorn op zijn best (ik hou ervan), maar een cd of concert geeft meer plezier dan een dvd of voorstelling.

  [ # 6 ] 28 May 2012 06:39 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

baud - 20 May 2012 06:58 PM

Ja, het blijft een gek werk met een verschrikkelijk einde en soms afgrijselijke teksten. Na het Koninklijk Ballet van Vlaanderen en de vier producties van het NME heb ik het voorlopig wel gezien met deze show. Maar kan er ook mee te maken hebben dat er minstens 1 klas per jaar is die “Murder, murder” doet en ik daar een staging voor moet bedenken….

Waar begint het einde voor jou, Baud, al bij The Confrontation of pas bij The Wedding Reception?

  [ # 7 ] 28 May 2012 06:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Bij de Wedding Reception. Ik vind Confrontation een fantastisch nummer en een uitdaging voor elke zanger/acteur (iemand de parallel gezien met Gollum in Lord of the Rings?). En daarna krijgen we een Les Mis-wedding rip-off met geen goede muziek meer en een verschrikkelijk slap einde. Het stuk gaat uit als een nachtkaars. De rol van Lisa/Emma is sowieso onderontwikkeld ten faveure van de uit de lucht gevallen Lucy, dus waarom ik nog iets met het paar Jekyll/Emma moet hebben als kijker, is me een raadsel. Daarmee is het drama ook weg aan het einde.

  [ # 8 ] 30 May 2012 06:05 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ja, Emma is zo onderontwikkeld dat ik me wel eens afgevraagd heb of iemand haar zou missen als je haar zou schrappen en na de Confrontation zou ophouden. Daarnaast krijgt ze dan ook nog van die zeurballads te zingen en zo’n kwart/half uitgewerkt verhaallijntje met Simon Stride… Niet echt een character om naar uit te kijken.

Maar het is niet de eerste keer. Een Emma-character als Lucy-character is niet nieuw bij J&H. In de films uit 1920 en 1932 zaten ze ook al. En in beiden krijgt ‘Lucy’ meer tijd. Terwijl de dames volgens mij ongeveer even veel tijd zouden moeten krijgen.

In het boek haalt Sir Danvers Carew het einde niet, weet iemand of dat eigenlijk ooit in de musical heeft gezeten?

  [ # 9 ] 30 May 2012 07:13 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Volgens mij doodde Hyde in de versie van KBvV eerst Carew voor zich aan Emma te vergrijpen, maar helemaal zeker weten doe ik het niet meer. Probleem met de hele musical (en ook de verfilmingen) is natuurlijk dat het boek te kort is voor een avondvullend geheel. Maar ik zou Emma hooguit missen in “His work and nothing more”.

  [ # 10 ] 30 May 2012 07:56 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Bij het KBvV doodde Hyde Simon Stride op de bruiloft.

Het kan inderdaad een vrij kort stuk zijn, maar ook dat verschilt. Bij KBvV waren de eerste ontmoetingen tussen Jekyll & Lucy en Hyde & Lucy en de bruiloftscene behoorlijk ingekort.

Het viel me vandaag bij het luisteren pas op hoe gelijk “Someone Like You” en “A New Life” eigenlijk zijn. En inhoudelijk verschillen ze ook niet heel veel.

  [ # 11 ] 30 May 2012 08:40 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Ah, dan was ik in de war met Stride. “Someone like you” en “A New Life” zijn inderdaad vrijwel hetzelfde en het scheelt ook erg weinig met “In his eyes”. Maar ja, Wildhorn was dan ook enorm bezig om zijn toenmalige vrouw te promoten. En die had powerballads nodig.

  [ # 12 ] 31 May 2012 12:48 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Ik heb verschillende versies (amateur en professioneel) gezien van Jekyll & Hyde en de Broadway dvd met David Hasselhoff, maar ik vind de show ook een draak.. ik denk dat de show leuker is voor acteurs/zangers om uit te voeren dan voor het publiek om naar te kijken. Die verplichtte eindeloze ensemblenummers met de theatrale gebaar-achtige choreografieën zoals bij “Murder, murder”.. blegh ik hou er gewoon niet van. Het is echt een cliché drama musical inderdaad.. moorden, ongelukkige hoeren, cheezy ballads met pompeuze eindes waarna het publiek verplicht moet klappen..
Toch vind ik sommige nummers (vooral melodieën) erg mooi, zoals Girls of the Night en In His Eyes. Eigenlijk vind ik deze nummers veel te mooi en sfeervol voor deze show.. ze zouden beter tot hun recht komen in een andere show.

[ Gewijzigd: 31 May 2012 01:48 AM by 1979brigitte ]
  [ # 13 ] 31 May 2012 07:21 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

1979brigitte - 31 May 2012 12:48 AM

ik denk dat de show leuker is voor acteurs/zangers om uit te voeren dan voor het publiek om naar te kijken.

Leuke vraag, Brigitte! Is een stuk leuker voor de acteurs dan voor het publiek… Je hebt wel van die stukken, maar voor mij hoort J&H daar niet bij.

Juist omdat het stuk zo vaak opgevoerd wordt en doordat het niet 100% vast staat (Girls of the Night heb ik echt op alle plekken van de show al gezien, behalve als opening en finale, The World Has Gone Insane heb ik één keer gezien), blijf ik het leuk vinden om naar te kijken. Meer zo’n insteek wat hebben deze mensen er weer meegedaan.

  [ # 14 ] 31 May 2012 03:11 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Maar dat is natuurlijk alleen maar als je alle versies bekijkt. Als je als simpel publiek er een keer naar kijkt, is het inderdaad een draak van een show. Het is kennelijk zo’n stuk dat nooit af is, zowel voor de oorspronkelijke makers als voor creatives die er mee aan de slag gaan. Maar ik herken dat wel, het is altijd leuk om nog een keer de kans te krijgen je show op te voeren/te verbeteren.

  [ # 15 ] 31 May 2012 04:16 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  41
Geregistreerd  2004-05-18

Grappig om te lezen ..De eeuwige vraag:  is Wildhorn nu wel of niet een goed componist? persoonlijk vind ik Wildhorn heerlijk om naar te luisteren en kan ik het een stuk beter behappen als luisteraar dan bijvoorbeeld menig stuk van Sondheim… ( ik weet dat ik nu een tegen een hoop schenen schop..)

Misschien is het wel leuker om te doen als acteurs omdat het zo heerlijk weg zingt.
Maar Jekyll & Hyde heeft wel in de loop der jaren een flinke transformatie ondergaan en toch wel richting af aan het gaan denk ik. Luister maar eens naar “Jekyll & Hyde Resurrection - 2006 Studio Cast”. Een wereld van verschil met de complete versie met Anthony Warlow bijvoorbeeld. beide erg goed overigens.

   Handtekening   

Please , take away this mirror! This mad man isn’t me!

 1 2 > 
1 of 2