Ghost the Musical naar Broadway
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Van de voorpagina van musicalworld.nl:

Volgens the New York Post zijn de producenten van Ghost the Musical, gebaseerd op de gelijknamige film, druk bezig om de productie in 2012 op Broadway te krijgen.

Zeer waarschijnlijk zal Sharon D. Clark, die de rol van waarzegster Oda Mae Brown speelt, deze rol ook in New York gaan spelen. Over verder casting is nog niks bekend envenals in welk theater deze voorstelling te zien zal gaan zijn.
Ghost the Musical bevat muziek en teksten van Dave Stewart en Glen Ballard. Bruce Joel Rubin heeft het filmscript herschreven voor het theater en de choreografie is afkomstig van Ashley Wallen.

De Londense productie bestaat uit Richard Fleeshman (Sam Wheat), Caissie Levy (Molly Jensen), Sharon D. Clarke (Oda Mae Brown), Andrew Langtree (Carl Bruner), Ivan De Freitas (Willie Lopez), Adebayo Bolaji (Subway Ghost), Mark White (Hospital Ghost), Lisa Davina Phillip (Clara) Jenny Fitzpatrick (Louise), Jaygann Ayeh, Paul Ayres, Darren Carnall, Samuel Edwards, Rebecca Giacopazzi, Emily Hawgood, Louise Lawson, Rochelle Neil, Michael Peters, Laura Selwood, Yemie Sonuga, Spencer Stafford, Philippa Stefani, Jez Unwin, Sally Whitehead en Mark Willshire.

Voor meer info ga naar http://www.ghostthemusical.com

[ Gewijzigd: 21 January 2012 03:03 PM by 0 ]
  [ # 1 ] 08 August 2011 04:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Heel erg egoïstisch, maar stiekem hoop ik dat Caissie Levy lekker in Londen blijft, haha. Maar het zou natuurlijk erg gaaf voor haar zijn om de rol ook op Broadway te spelen. Ik vind Ghost echt een geweldige musical en ik hoop dat hij het goed gaat doen!

  [ # 2 ] 08 August 2011 06:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Als dit waar is lijkt het me gaaf als dat al zo is eind mei begin juni 2012 want dan ga ik naar NY

maar ghost is zoooo geweldig

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 3 ] 23 August 2011 01:56 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Nu ook officieel:

http://www.ghostthemusical.com/press/releases/20110822-ghost-is-going-to-broadway/

  [ # 4 ] 20 January 2012 09:17 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

On Thursday, January 19th, Ghost the Musical hosted The Ghost Light Sessions Live, a special sneak peek presentation at the historic Lunt-Fontanne Theatre. BroadwayWorld was there to capture the evening and below, we take you inside!

In an unprecedented presentation for a Broadway musical, Facebook users will have exclusive access to screenings of this very special event on Tuesday, January 24th. The Ghost Light Sessions will provide a opportunity for fans to get a first look at performances from the show as well as hear from the cast and creative team about bringing this highly anticipated new musical to Broadway. The Ghost Light Sessions screenings will be streamed three times throughout the day on Tuesday 1/24 at 9am, 4:30pm & 9pm. All times are Eastern. Each of the three screenings will be available for a one-time-only viewing through a special tab on the Ghost The Musical Facebook page: http://www.Facebook.com/GhostBroadway. Fans will also be able to engage in an interactive discussion with one another by posting comments directly beneath the video as they watch.

Ghost The Musical premieres this Spring at Broadway’s Lunt-Fontanne Theatre (205 West 46th Street). Previews begin on Thursday, March 15, 2012. Opening night will be Monday, April 23rd.

Read more: http://broadwayworld.com/article/BWW-TV-Here-At-Last-GHOST-Preview-on-Broadway-20120120##ixzz1k2GK5p7R

bron: http://broadwayworld.com/article/BWW-TV-Here-At-Last-GHOST-Preview-on-Broadway-20120120#

  [ # 5 ] 03 June 2012 02:22 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Ik heb de show afgelopen week op broadway mogen zien en was erg onder de indruk. Vooral de chemie tussen Caissie Levy en Richard Fleeshman was waanzinnig. En wat een stemmen!
Da’vine Joy Randolph is zeer terecht genomineerd voor een Tony, wat een geweldige komische timing heeft ze.
Bryce Pinkham heeft precies de goede uitstraling voor een sleeze als Carl, en een goeie stem bovendien.
Heb de show verder niet op west end gezien maar was in ieder geval verrast door de effecten/spektakel en vond de muziek meer aanspreken dan ik van tevoren had gedacht. Daarnaast wist met name bovenstaand koppel me echt te raken.
Ik kan me nu al verheugen op de nederlandse versie, kom maar op!

  [ # 6 ] 03 June 2012 02:36 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik heb het duo caissy levy en richard fleeshman gezien in london en toen vond ik de chemie tussen die twee er al vanaf spatten

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 7 ] 04 June 2012 12:56 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Ghost op Broadway doet het redelijk, maar de Londense versie heeft het zwaar qua kaartverkoop. Ghost sluit daar in de herfst en wordt vervangen door Viva Forever, de Spice Girls musical.

  [ # 8 ] 05 June 2012 10:41 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

baud - 04 June 2012 12:56 PM

Ghost op Broadway doet het redelijk, maar de Londense versie heeft het zwaar qua kaartverkoop. Ghost sluit daar in de herfst en wordt vervangen door Viva Forever, de Spice Girls musical.

het zat inderdaad goed vol, al hadden wij onze kaarten wel van TKTS met 50% korting, ik vermoed dat we niet de enige waren.

even off topic: iedereen die bij TKTS op Time Square in de rij gaat staan is een idioot, wat een gekkenhuis daar! South street seaport is maar een paar haltes met de metro. We waren er om kwart over 10, nummer 5 in de rij en stonden om 5 over 11 weer buiten met tickets.

  [ # 9 ] 06 June 2012 09:40 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ook Ghost op Broadway is in de gevarenzone. Als de kaartverkoop niet aantrekt na de Tony Awards van zondag, vrees ik dat de show binnen een maand verdwijnt….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 10 ] 24 July 2012 05:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Na Londen gaat ook de productie van ‘Ghost’ stoppen in New York en speelt al op 18 augustsu de laatste voorsteling.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 11 ] 25 July 2012 09:52 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  192
Geregistreerd  2010-06-19

Zoals Theo al eerder aangaf.

Het liedje van ‘Ghost’ op Broadway is al uitgezongen. Op 18 augustus 2012 vindt de laatste voorstelling plaats in het Lunt-Fontanne Theatre. De voorstelling zal dan 39 previews en 136 voorstellingen hebben gehad. ‘Ghost’ ging pas op 23 april in première.

De sluiting van ‘Ghost’ — de musical van Bruce Joel Rubin (gebaseerd op zijn eigen filmscript), Dave Stewart en Glen Ballard — betekent niet het einde van de show in de VS. Volgend jaar gaat hij op een landelijke tournee. Maar het vroegtijdige einde van de Broadwayproductie van ‘Ghost’, die zowel in Londen als in New York gemengde recensies kreeg, is wel een streep door de rekening van de producers.

Op 6 oktober gaat trouwens ook in Londen voor de laatste keer het doek op voor ‘Ghost’. Na de wereldpremière in Manchester in het voorjaar 2011, verhuisde de musical naar de West End, waar hij op 19 juli later dat jaar zijn galapremière beleefde.

In Nederland zou komend seizoen de eerste niet-Engelstalige versie op de planken komen, maar zoals bekend heeft Stage Entertainment de productie voor onbepaalde tijd in de koelkast gestopt. In augustus 2013 opent wel een versie in het Australische Melbourne, en er staan ook producties gepland in Zuid-Korea, Duitsland, Zweden, Hongarije, Japan en zelfs China.

Bron : Musical-info.

Stage heeft blijkbaar dus toch nog “net op tijd” de juiste beslissing gemaakt..

  [ # 12 ] 25 July 2012 10:38 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Misschien moet je eens wat vaker op de home-page van musicalworld kijken, daar stond ook al een soort gelijk bericht.
Redelijk onnodig dus om een bericht van musical-info te plaatsen dus!

Jammer dat deze productie stopt op Broadway. De effecten zijn tof. Maar de muziek is toch niet helemaal wat het moet zijn..

  [ # 13 ] 25 July 2012 04:02 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

In Londen wordt flink gescholden op Stage Entertainment dat Ghost wereldwijd een slechte naam bezorgde door plotseling te cancellen. De producties in Duitsland en Australië staan daardoor ook on hold.

  [ # 14 ] 20 January 2013 03:46 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2010-10-15

Ik snap ook niet dat het stop gezet is

   Handtekening   

Madonna als Norma Desmond. Ik hoop het zo