1 of 2 |  1 2 > 
Vaginamonologen
change_status
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  132
Geregistreerd  2011-04-28

De Vagina Monologen heeft alles in zich voor een optimale theaterbelevenis: hilarische anekdotes, ontroerende momenten, prikkelende verhalen en begeleidende live muziek. Plus een cast vol bekende vrouwen uit de werelden van literatuur, televisie, theater, sport en politiek. Welke vrouwen u gaat zien, blijft een verrassing en dat gegeven maakt elke avond anders.

Het stuk is de oerversie van alle monologenvoorstellingen die daarna veelvuldig zijn gemaakt. Het bestaat uit tien monologen, gebaseerd op interviews die de Amerikaanse schrijfster Eve Ensler hield met tweehonderd vrouwen over hun vagina. In de gesprekken bleek de vagina letterlijk een schaamstreek. Maar als de vrouwen eenmaal begonnen te praten, waren ze bijna niet meer te stoppen. De Vagina Monologen waren ruim tien jaar geleden voor het eerst in Nederland te zien. Het kan niemand zijn ontgaan: geen enkel ander stuk was zo veelbesproken en deed zoveel stof opwaaien. Meerdere seizoen achter elkaar was het dé theatertopper en de zalen zaten dan ook tot aan de nok toe vol. Hoe geweldig is het dat De Vagina Monologen opnieuw gespeeld gaan worden — exclusief in DeLaMar! Voor iedereen die de voorstelling nog niet heeft gezien of graag nà³g een keer wil genieten.

Vrouwen: Adelheid Roosen, Adriënne Kleiweg, Anita Witzier, Birgit Schuurman, Cystine Carreon, Diana Dobbelman, Frédérique Spigt, Gerda Cronie, Hanneke Groenteman, Hetty Heijting, Izaline Calister, Jelka van Houten, Marga van Praag, Mariska van Kolck, Meral Polat, Myrna Goossen, Nelli Cooman, Noraly Beyer, Ouwehoeren (Martine en Louise Fokkens), Renée van Wegberg, Ricky Koole, Sarah Chronis, Saskia Temmink, Sonja Barend, Suzan Seegers, Sylvana Simons, Tante Es, Trudy de Jong en Violet Falkenburg, e.a.

  [ # 1 ] 13 June 2012 02:05 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  132
Geregistreerd  2011-04-28

Tekst: Eve Ensler
Vertaling: Barbara van Kooten
Eindregie: Arjan Schoolderman
Muziek: Kim Soepnel
Producent: Bos Theaterproducties

Speelschema:
http://www.bostheaterproducties.nl/default.asp?keuze=producties&productie=199&sub=speellijst&archief;=&season=next

  [ # 2 ] 13 June 2012 02:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Yv-musicalfan - 13 June 2012 02:03 PM

(...) Renée van Wegberg, (...)

Geeft mij de indruk dat ze bij Wicked niet verwachten dat ze na augustus meerdere shows gaan spelen dan die vijf in het weekend en dat Renée stopt, er geen vervanger komt voor Chantal en dat Willemijn en Céline dus in principe alle shows gaan spelen…

Verder heb ik er nog niet over nagedacht of ik er naartoe wil… Er zitten wel een aantal mensen tussen waarvoor ik de trip naar Amsterdam best wil maken. Ben alleen niet zo’n liefhebber van toneel. 😄

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 13 June 2012 03:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2010-02-03

June - 13 June 2012 02:09 PM
Yv-musicalfan - 13 June 2012 02:03 PM

(...) Renée van Wegberg, (...)

Geeft mij de indruk dat ze bij Wicked niet verwachten dat ze na augustus meerdere shows gaan spelen dan die vijf in het weekend en dat Renée stopt, er geen vervanger komt voor Chantal en dat Willemijn en Céline dus in principe alle shows gaan spelen…

Verder heb ik er nog niet over nagedacht of ik er naartoe wil… Er zitten wel een aantal mensen tussen waarvoor ik de trip naar Amsterdam best wil maken. Ben alleen niet zo’n liefhebber van toneel. 😄

Per avond staan slechts 3 van deze vrouwen op het poduim. Dus aan de hand hiervan zou ik niet te snel conclusies willen trekken. Deze voorstelling speelt 25 keer en er staan minstens zoveel namen hierboven. Wat erop neer komt dat iedereen 2 a 3 keer te zien is.

  [ # 4 ] 13 June 2012 03:11 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Vond het een paar jaar geleden iig de moeite waard om te gaan kijken. Leuke combi vrouwen op het podium met een goede monoloog. Was wel de enige man in de zaal :S

  [ # 5 ] 28 August 2012 03:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik weet niet of er heel veel bekend zal worden gemaakt wie wanneer speelt, maar zowel Renée van Wegberg als Céline Purcell spelen op 3 en 16 september. 😄

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6 ] 28 August 2012 04:23 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  227
Geregistreerd  2012-01-23

Zullen de shows van 3 en 16 september dan hetzelfde zijn?

   Handtekening   

L’audace, toujours l’audace!

28/03/2013 Bert Visscher - Afijn

  [ # 7 ] 28 August 2012 04:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

xkathyy - 28 August 2012 04:23 PM

Zullen de shows van 3 en 16 september dan hetzelfde zijn?

Die gedachte kwam ook al bij me op, dat er zeg maar vaste koppels zijn die op bepaalde data opgaan.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 8 ] 28 August 2012 09:16 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  227
Geregistreerd  2012-01-23

Ja inderdaad. Nou als iemand de 3de gaat en een verslagje schrijft? Ik ga de 16e. Dan kunnen we vergelijken.

   Handtekening   

L’audace, toujours l’audace!

28/03/2013 Bert Visscher - Afijn

  [ # 9 ] 31 August 2012 05:51 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  49
Geregistreerd  2011-12-27

https://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=UHBSCMwiDIw

Heb een filmpje gevonden en denk inderdaad dat 3 en 16 september hetzelfde zijn.

  [ # 10 ] 02 September 2012 02:28 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Jullie vergeten Mariska van Kolck nog te noemen:

In de voorstelling De Vagina Monologen hebben we op maandag 3 september en zondag 16 september een musical drietal op de planken staan: Celine Purcell, Renée van Wegberg en Mariska van Kolck. Ter ere van deze gelegenheid hebben de dames een kort ludiek filmpje opgenomen op de première van De Vagina Monologen op dinsdag 28 augustus.
Klik: hier  voor meer informatie over de voorstelling:


https://www.youtube.com/watch?v=UHBSCMwiDIw

  [ # 11 ] 02 September 2012 02:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Te gek filmpje! 😄

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 12 ] 04 September 2012 08:52 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  227
Geregistreerd  2012-01-23

Renée twittert: @reneevanwegberg: Wat een leuke avond gisteren! Wil je oa Céline Purcell op z’n Goois horen kreunen? Dat kan nog op 16 sept @delamartheater #VaginaMonologen

Dus de shows van 3 en 16 zijn hetzelfde denk ik.

   Handtekening   

L’audace, toujours l’audace!

28/03/2013 Bert Visscher - Afijn

  [ # 13 ] 04 September 2012 08:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  277
Geregistreerd  2011-11-04

Ik ga 16 september, en ik ben echt heel benieuwd!

   Handtekening   

“Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn”

  [ # 14 ] 13 September 2012 10:36 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Weet iemand hoe lang de show duurt?

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 15 ] 13 September 2012 07:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  277
Geregistreerd  2011-11-04

Weet iemand of het echt voor volwassenen is?

   Handtekening   

“Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn”

 1 2 > 
1 of 2