2 of 2 |  < 1 2
Jekyll & Hyde terug naar Broadway
  [ # 16 ] 31 May 2012 04:28 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Ik ben fan van zowel Wildhorn als Sondheim. Zijn de Wildhorn-shows perfect? Nee, al is Rudolf Affaire Mayerling wel erg goed vind ik. Maar de muziek is wel heerlijk. 😄 Sondheim’s shows zijn ook niet altijd perfect, maar de teksten en uitwerking van de thematiek zijn vaak wel een stuk beter.

  [ # 17 ] 31 May 2012 05:39 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Bijna niks is perfect wat dat betreft. Maar Jekyll is een stuk minder goed dan Affaire Mayerling of The Scarlet Pimpernel. En dat ligt vooral aan het script en de vaak tenenkrommende teksten. Maar het is inderdaad onterecht dan Wildhorns werk direct tot flop bestempeld wordt en Sondheim op handen gedragen. Passion, Pacific Ouvertures en Merrily we roll along zijn ook echt vreselijke shows (en commerciële flops)

  [ # 18 ] 31 May 2012 06:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Ik heb Frank Wildhorn wel hoog zitten als componist, hij heeft mooie muziek geschreven. Voor mijn smaak mag een ballad best een beetje zoetsappig en romantisch zijn hoor, maar bijvoorbeeld ‘Finding Wonderland’ uit Alice in Wonderland vind ik echt een knalroze zuurstokkenlied waar er al duizend van zijn. Als je dan al zoveel muziek hebt geschreven dan wil je jezelf als componist toch ook wel uitdagen? Deze melodie vond ik te makkelijk en te sentimenteel zonder dat het me kan raken.

  [ # 19 ] 31 May 2012 10:26 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Baud ga je mond spoelen!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 20 ] 01 June 2012 09:57 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Omdat ik The Scarlet Pimpernel een leuke musical vind?  😉 Maar serieus, ik vind Sondheim in sommige stukken briljant en bij andere zwaar overschat. Sweeney Todd is een meesterwerk, de muziek van Into the Woods is geweldig en ook naar Follies kan ik nog wel luisteren. Maar al het navelstaarderige, quasi-therapeutische, ik-ram-op-de-toetsen-tot-het-moeilijker-te-volgen-is werk zoals Passion, Sunday in the Park with George en vooral Pacific Ouvertures vind ik vreselijk. De muziek irriteert me, de karakters komen niet tot leven, het verhaal boeit me niet.

Bij Wildhorn vind ik er meestal nog iets schattigs in zitten (Ach jee, hij probeert Lloyd Webber te zijn, maar het lukt net niet), bij Sondheim denk ik meteen: “Doe niet zo moeilijk om het moeilijk doen”

  [ # 21 ] 01 August 2012 01:22 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1540
Geregistreerd  2010-02-20

Constantine Maroulis neemt de hoofdrol van Dr. Henry Jekyll/Edward Hyde op zich en Deborah Cox speelt Lucy. Overige rollen worden vertolkt door Teal Wicks (Emma Carew), Laird Mackintosh (John Utterson) en Richard White (Sir Danvers Carew). Verder bestaat de cast o.a. uit David Benoit, Jerry Christakos, Dana Costello, Wendy Fox en Brian Gallagher.

  [ # 22 ] 01 August 2012 06:25 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

baud - 31 May 2012 05:39 PM

Bijna niks is perfect wat dat betreft. Maar Jekyll is een stuk minder goed dan Affaire Mayerling of The Scarlet Pimpernel. En dat ligt vooral aan het script en de vaak tenenkrommende teksten. Maar het is inderdaad onterecht dan Wildhorns werk direct tot flop bestempeld wordt en Sondheim op handen gedragen. Passion, Pacific Ouvertures en Merrily we roll along zijn ook echt vreselijke shows (en commerciële flops)

Wat lees ik nu toch ??? 😊  Iedereen zijn mening, maar persoonlijk vond ik de voorstelling van Passion met Michael Ball in de hoofdrol een fantastische productie! Sondheim is naar mijn bescheiden mening een genie. Hij heeft fantastische muziek geschreven.

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.

  [ # 23 ] 01 August 2012 08:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

chess - 01 August 2012 06:25 PM
baud - 31 May 2012 05:39 PM

Bijna niks is perfect wat dat betreft. Maar Jekyll is een stuk minder goed dan Affaire Mayerling of The Scarlet Pimpernel. En dat ligt vooral aan het script en de vaak tenenkrommende teksten. Maar het is inderdaad onterecht dan Wildhorns werk direct tot flop bestempeld wordt en Sondheim op handen gedragen. Passion, Pacific Ouvertures en Merrily we roll along zijn ook echt vreselijke shows (en commerciële flops)

Wat lees ik nu toch ??? 😊  Iedereen zijn mening, maar persoonlijk vond ik de voorstelling van Passion met Michael Ball in de hoofdrol een fantastische productie! Sondheim is naar mijn bescheiden mening een genie. Hij heeft fantastische muziek geschreven.

Noch goede muziek noch een goede uitvoering maken per definitie een goede musical. Al helpt het wel.

  [ # 24 ] 02 August 2012 11:32 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

chess - 01 August 2012 06:25 PM
baud - 31 May 2012 05:39 PM

Bijna niks is perfect wat dat betreft. Maar Jekyll is een stuk minder goed dan Affaire Mayerling of The Scarlet Pimpernel. En dat ligt vooral aan het script en de vaak tenenkrommende teksten. Maar het is inderdaad onterecht dan Wildhorns werk direct tot flop bestempeld wordt en Sondheim op handen gedragen. Passion, Pacific Ouvertures en Merrily we roll along zijn ook echt vreselijke shows (en commerciële flops)

Wat lees ik nu toch ??? 😊  Iedereen zijn mening, maar persoonlijk vond ik de voorstelling van Passion met Michael Ball in de hoofdrol een fantastische productie! Sondheim is naar mijn bescheiden mening een genie. Hij heeft fantastische muziek geschreven.

HIj heeft zeker fantastische muziek geschreven, maar wat mij betreft zit die niet in Passion. Ik vind het na de opening onnoemelijk saai. Ik vind Sondheim daar, zoals wel vaker, erg moeilijk doen om het moeilijk doen. En dan werkt het voor mij niet. Ik vond A Little Night Music wel goed werken op het toneel, vermakelijke avond. Maar ik zal er nooit een CD van opzetten. Maar dat zit niet alleen in de “meezingbaarheid”. Bij Jekyll & Hyde krijg je Facade en Murder, Murder niet snel uit je hoofd, maar als scènes op het toneel vind ik ze ook erg saai.

  [ # 25 ] 03 August 2012 02:16 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  279
Geregistreerd  2009-06-20

baud - 02 August 2012 11:32 AM
chess - 01 August 2012 06:25 PM
baud - 31 May 2012 05:39 PM

Bijna niks is perfect wat dat betreft. Maar Jekyll is een stuk minder goed dan Affaire Mayerling of The Scarlet Pimpernel. En dat ligt vooral aan het script en de vaak tenenkrommende teksten. Maar het is inderdaad onterecht dan Wildhorns werk direct tot flop bestempeld wordt en Sondheim op handen gedragen. Passion, Pacific Ouvertures en Merrily we roll along zijn ook echt vreselijke shows (en commerciële flops)

Wat lees ik nu toch ??? 😊  Iedereen zijn mening, maar persoonlijk vond ik de voorstelling van Passion met Michael Ball in de hoofdrol een fantastische productie! Sondheim is naar mijn bescheiden mening een genie. Hij heeft fantastische muziek geschreven.

HIj heeft zeker fantastische muziek geschreven, maar wat mij betreft zit die niet in Passion. Ik vind het na de opening onnoemelijk saai. Ik vind Sondheim daar, zoals wel vaker, erg moeilijk doen om het moeilijk doen. En dan werkt het voor mij niet. Ik vond A Little Night Music wel goed werken op het toneel, vermakelijke avond. Maar ik zal er nooit een CD van opzetten. Maar dat zit niet alleen in de “meezingbaarheid”. Bij Jekyll & Hyde krijg je Facade en Murder, Murder niet snel uit je hoofd, maar als scènes op het toneel vind ik ze ook erg saai.

Ik heb passion alleen in Londen als voorstelling gezien en ik kan alleen maar zeggen dat ik dat een fascinerende avond vond. Het helpt denk ik wel als je al bekend met het werk van Sondheim, dan weet je wat je te wachten staat. Als je niet bekend bent met het werk van Sondheim dan kun je volgens mij een vervelende avond hebben. Je moet bij Sondheim namelijk wel bij de les blijven dit in tegenstelling tot andere musicals.
Overigens ben ik het met klaske eens dat alleen goede muziek nog niet per definitie een goede voorstelling maakt. Zoals mijn nick naam al aangeeft ben ik een grote fan van Chess. Prachtige muziek en prachtige teksten maar op de een of andere manier werkt het niet goed als theaterstuk (op die fantastische tourversie van 2011 na dan, en ook de zweedse productie was erg gaaf). Een goede show is een totaal plaatje: muziek, tekst, decor, theater, zelfs het afiche moet kloppen.

   Handtekening   

Everybody is playing the game.. but nobody’s rules are the same.

  [ # 26 ] 03 August 2012 04:29 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

chess - 03 August 2012 02:16 PM

Ik heb passion alleen in Londen als voorstelling gezien en ik kan alleen maar zeggen dat ik dat een fascinerende avond vond. Het helpt denk ik wel als je al bekend met het werk van Sondheim, dan weet je wat je te wachten staat. Als je niet bekend bent met het werk van Sondheim dan kun je volgens mij een vervelende avond hebben. Je moet bij Sondheim namelijk wel bij de les blijven dit in tegenstelling tot andere musicals.
Overigens ben ik het met klaske eens dat alleen goede muziek nog niet per definitie een goede voorstelling maakt. Zoals mijn nick naam al aangeeft ben ik een grote fan van Chess. Prachtige muziek en prachtige teksten maar op de een of andere manier werkt het niet goed als theaterstuk (op die fantastische tourversie van 2011 na dan, en ook de zweedse productie was erg gaaf). Een goede show is een totaal plaatje: muziek, tekst, decor, theater, zelfs het afiche moet kloppen.

Ik heb Passion niet in Londen gezien (wel de NL-versie, ook een draak), maar heb wel direct toen de show op Broadway uitkwam de CD gekocht en kwam er niet doorheen. Meteen in het rijtje gezet bij Pacific Ouvertures en Sunday in the park with George. Kortom, de Sondheim-CD’s die ik nooit draai. Aan de andere kant staan Sweeney Todd (meesterwerk) en Into the Woods (alleen acte 1). Ik heb destijds op verzoek de Broadway Jr. versie van “Into the woods” vertaald, dus ik ken Sondheims werk vrij goed. Het werkt gewoon niet voor mij. Ik vind overigens dat het zijn taak als theatermaker is om bij de les te houden, niet andersom.

Met Chess helemaal eens. Fantastische muziek, fantastische teksten maar een niet te volgen script. Kristina daarentegen is een meesterwerk en zou ik dolgraag in Nederland zien/maken.

  [ # 27 ] 01 November 2012 12:45 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik zat weer eens naar Jekyll & Hyde te luisteren toen ik dacht: Goh, hoe zou het met de tour in de US staan.
Vind je het volgende filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=E3xR9bAVAx0

Ik denk niet snel (geloof het of niet): wat is dit slecht!
Maar nu… Oh my God! Ik weet niet wat Constantine Maroulis denkt dat ie aan het doen is, maar volgens mij is het niet Jekyll & Hyde.

Algemeen advies: ga niet op youtube zoeken naar “Jekyll & Hyde”, “Constantine Maroulis” en “This is the moment”...

[ Gewijzigd: 01 November 2012 12:49 AM by Klaske ]
  [ # 28 ] 03 May 2013 05:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Jekyll and Hyde sluit op 12 mei a.s.

http://www.broadway.com/buzz/169258/jekyll-hyde-starring-constantine-maroulis-and-deborah-cox-will-close-early/

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 29 ] 22 May 2013 09:12 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  50
Geregistreerd  2007-01-11

Vreselijke show.
Slecht gezongen, niet broadway waardig.  En een half lege zaal was het bewijs ervan.
Weggegooid geld!
echt jammer want ik vind de muziek van deze show wel mooi.  In his eyes is voor mij een echte showstopper.

 < 1 2
2 of 2