4 of 8 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
M-lab dicht!!! En in 2019 een mogelijke doorstart
  [ # 46 ] 23 June 2012 04:04 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

jasper050 - 23 June 2012 03:40 PM

Samsung is sponsor van het M-Lab en de schermen zijn ook van Samsung dus zal wel niet betaald zijn.

Ik wist niet dat flatscreens onder de huishoudelijke apparaten vielen 😉 Foto’s van de voorstelling waar je naar kijkt voorbij zien komen is leuk, maar vond het verder ook wel wat zinloos. Maar ja, als het gratis is…

  [ # 47 ] 23 June 2012 04:15 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ze zijn geplaatst ten tijde van de productie ‘De Winnaar’. Je kon via Facebook enzo tijdens de voorstelling dingen door geven. Dat werd dan op deze schermen getoond in de pauze en na afloop. En ze zijn inderdaad geschonken/gesponsord.
Ik heb zelf de voorstelling niet gezien, maar dit kreeg ik te horen toen ik me hetzelfde afvroeg over de schermen.

  [ # 48 ] 01 August 2012 11:15 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

En weer geen geld voor het M-Lab

-Lab ontvangt, ondanks positief advies, geen subsidie van Fonds Podiumkunsten

M-Lab, het Amsterdamse laboratorium voor nieuw en vernieuwend musicaltheater, ontvangt volgens het advies van het Fonds Podiumkunsten, geen meerjarige activiteitensubsidie voor de periode van 2013-2016. Het advies is op basis van de door M-Lab opgestelde plannen positief, maar er is niet voldoende budget om dat advies ook te honoreren. Dat maakte het Fonds Podiumkunsten vandaag bekend.

Deze subsidie werd door M-Lab aangevraagd om een essentieel gat in de begroting te vullen dat ontstond na het wegvallen van de meerjarige ondersteuning vanuit de Basisinfrastructuur van het ministerie van OCW. Naast de subsidie wordt M-Lab ondersteund door een substantiele bijdrage van de VandenEnde Foundation en een groot aantal andere sponsoren.

“We zijn teleurgesteld dat een bij publiek, critici en makers succesvolle instelling niet wordt ondersteund door het Fonds Podiumkunsten Wij zullen de argumentatie van het Fonds dan ook zorgvuldig bestuderen en aan de hand daarvan in gesprek met hen gaan. Verder zijn we op zoek naar oplossingen hoe we onze doelstellingen toch kunnen bereiken. Daarvoor hebben we een aantal alternatieve scenario’s voor ogen. Samen met het team en het bestuur van M-Lab zullen we er alles aan doen om te blijven bestaan, maar zeker is dat we daar hulp van andere fondsen, bedrijven en particulieren bij nodig hebben. Voor de musicalcultuur in Nederland is het een groot verlies als het musicaltheater zich niet, naast de volledig commerciele musicals, kan ontwikkelen met nieuwe kleine producties en met nieuw talent. Want dat is waar M-Lab voor staat” aldus Ton Fiere, algemeen directeur.

Het advies en toelichting van Fonds Podiumkunsten kan je hier vinden

  [ # 49 ] 01 August 2012 11:27 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

dokter_P - 01 August 2012 11:15 AM

En weer geen geld voor het M-Lab

Jammer, het had mooi geweest als het wegvallen van andere subsidies met deze subsidie zou worden gedekt. Gelukkig is het niet toekennen van deze subsidie is geen extra korting.

  [ # 50 ] 01 August 2012 11:32 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Interessant stukje.

Begrijp ik nou goed uit dat stuk dat ze willen gaan touren met Spring Awakening?

En ze willen Parade gaan doen!!! Hopelijk gaat dat allemaal lukken zonder subsidie.

  [ # 51 ] 01 August 2012 02:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Het zal moeilijk worden voor een aantal instellingen/gezelschappen om overeind te blijven. M-Lab maakt nog wel kans, maar hoe bijvoorbeeld Het Toneel Speelt en De Appel zullen het erg zwaar krijgen.

  [ # 52 ] 03 August 2012 04:48 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

baud - 01 August 2012 02:48 PM

Het zal moeilijk worden voor een aantal instellingen/gezelschappen om overeind te blijven. M-Lab maakt nog wel kans, maar hoe bijvoorbeeld Het Toneel Speelt en De Appel zullen het erg zwaar krijgen.

Ik denk dat De Appel minstens net zo sterk staat als M-Lab. De Appel heeft een vriendengroep waar geen Nederlands gezelschap tegenop kan.

  [ # 53 ] 03 August 2012 05:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

YokiPerzik - 03 August 2012 04:48 PM
baud - 01 August 2012 02:48 PM

Het zal moeilijk worden voor een aantal instellingen/gezelschappen om overeind te blijven. M-Lab maakt nog wel kans, maar hoe bijvoorbeeld Het Toneel Speelt en De Appel zullen het erg zwaar krijgen.

Ik denk dat De Appel minstens net zo sterk staat als M-Lab. De Appel heeft een vriendengroep waar geen Nederlands gezelschap tegenop kan.

Hoe sterk ze staan (anders gezegd, hoeveel overlevingskans ze hebben) zal toch afhangen of ze in staat zijn het financiele gat wat ze hebben te dichten. Ik heb geen idee hoe dat zit bij De Appel.

Zoals vermeld is het niet een negatief advies, maar een gebrek aan geld. Het is te hopen dat men tot inkeer komt en de subsidiepot alsnog zodanig vergroot dat alle positieve adviezen ook daadwerkelijk kunnen worden uitgekeerd.

  [ # 54 ] 06 August 2012 01:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Ik vind het M-Lab een waardevolle organisatie voor het brengen van nieuw en onbekend musicalwerk en ben dan ook Vriend. En dat hangt niet af van hoeveel ik ga kijken.
Ik heb hele mooie voorstellingen gezien ,amar ee ne4chte lab-situatie alleen ervaren met De Vliegende Hollander, waarvan ik hoopte t.z.t. een nieuwe versie te mogen gaan bekijken waarbij onze commentaren waren verwerkt. Misschien nog met een t oelichting daarop. Maar helaas wordt het stuk gewoon door Stage Entertainment aan productiegroepen/amateurvoorstellingen verkocht dus dat zal er wel niet van komen. Jammer!
De ligging is overigens met het OV een drama maar met de auto goed te doen. Ik kan me wel verheugen op eten bij de Goudfasant en daarna een mooie voorstelling. Misschien moeten ze eens aan arrangementen gaan denken, met een pauze drankje en hapje erbij. Lijkt me leuk en kan nog wat geld en wederzijdse klandizie opleveren.

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 55 ] 20 April 2013 07:41 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

“Nieuwsbrief april


De zon schijnt voor M-Lab

Na een periode van onzekerheid door het wegvallen van de overheidssubsidie, is M-Lab helemaal terug! Dankzij verlenging van de steun van de VandenEnde Foundation, onze (stoel)sponsoren en Vrienden én nieuw gegenereerde steun van een aantal bedrijfssponsoren, ziet M-Lab de toekomst met vertrouwen tegemoet. Onder leiding van Sieta Keizer gaat een nieuw team voort op de ingeslagen weg. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de programmering voor komend theaterseizoen. Wij ontvangen je dus ook volgend jaar weer met open armen in ons mooie theater aan de Aambeeldstraat in Noord.”


Gelukkig maar!

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 56 ] 20 April 2013 08:56 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het is te hopen dat ze dan wat interessanter gaan programmeren. De afgelopen jaren zijn er geen producties geweest waarbij ik overwogen heb om de ‘wereldreis’ om er met het openbaar vervoer te komen te ondernemen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 57 ] 20 April 2013 10:20 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Mee eens Theo, ik vond de programmering de afgelopen maanden ook vele malen minder interessant dan in de periode daarvoor. Hoop dat er weer wat top producties komen in se stijl van Urinetown, The Wild Party, Sunday in the Park with George, Sondheim in Songs of soortgelijke pareltjes die ik er heb mogen meemaken.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 58 ] 20 April 2013 12:16 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Zeker mee eens. Ik vond de programmering onder Koen van Dijk veel interessanter. Lekker veel Sondheim ook.

  [ # 59 ] 20 April 2013 12:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Mark - 20 April 2013 10:20 AM

Mee eens Theo, ik vond de programmering de afgelopen maanden ook vele malen minder interessant dan in de periode daarvoor. Hoop dat er weer wat top producties komen in se stijl van Urinetown, The Wild Party, Sunday in the Park with George, Sondheim in Songs of soortgelijke pareltjes die ik er heb mogen meemaken.

Mee eens, te weinig in het m-lab geweest dit seizoen mede door de voor mij niet erg boeiende programmering. Hopelijk gaat het komend seizoen meer bezoekjes opleveren want ik steun ze graag!

  [ # 60 ] 28 January 2014 01:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Naar aanleiding van het openen van het nieuwe JvdE-theater met een omvang van een iets groter M-Lab, deze topic maar weer even omhoog geschopt.

Vanmiddag even op de M-Lab site gekeken, alles wat er voor 2014 opstaat is de M-Lab proef die gisteren en vandaag te zien is. Geen aankondigingen van toekomstige producties, geen gastoptredens van andere artiesten. Wat gaat er verder komen? Het is angstig stil.

In het verleden, in 2012, is bij de subsidie aanvraag aangekondigd dat Spring Awakening in 2013 zou gaan touren (is niet gebeurd, geen subsidie of toch geen markt?). Voor 2014 stond de Nederlandse première gepland van Jason Robert Brown’s Parade. Inmiddels is het 2014, maar het zou natuurlijk kunnen dat deze de openingsvoorstelling wordt van het nieuwe seizoen? Ik zou zeggen maak er maar meteen een Jason Robbert Brown Festival van en nodig ook wat Tilburgers uit (Ruud c.s.) om Songs for a New World te doen…

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 8